Megérkezett a várva-várt csomag. Tartalma komplett első szilentezés (stabilizátor-összekötőt kivéve) poliuretánból, 90 ShA keménységben. Gyártója (Strongflex) "SPORT" jelzővel illeti a sárga cuccokat :)
Ma érkezett meg az első csomag. Tartalma? Két darab 90 ShA keménységű poliuretán stabilizátor szilent az első futóműbe. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e érezhető változás menet, kanyarodás közben. A következő csomagban komplett első lengőkar szilentezés fog jönni, a beépítés és próba majd később következik. A "testreszabás" projekthez tartozik még a keményített lengéscsillapító, illetve 4 centiméteres ültetés. Ez valamikor ősszel kerül beszerzésre, vagy tavasszal, hogy a telet még nagy hasmagassággal "vészelje" át a kicsike.
Ma megmostam az autót. Sajnos már több, mint 2 hete nem mostam, eléggé koszos, bogaras volt szegény, főleg, hogy megtettünk azóta több, mint 1000 km-t :) Lacci33 cartárs gondoskodott a csillogó felnikről, illetve a szép féknyergekről. Konstatálhatom, hogy a hátsó fékbetétek csere érettek.... keresek majd valami jó keverékű betéteket. Kiporszívóztam, átkentem műszerfal-ápoló cuccal a küszöböket, kivettük az A oszlop borítását és megtisztítottam azt is. A motortérben történő ügyködések: A borítás le lett véve, átmosva tisztára (by Lacci33), levettem a szívócső egy részét, kipucoltam a pillangó szelepet féktisztítóval, a fekete műanyag elemet az aksi mellett lefújtam feketére.
Ami még vár rá: teljes polírozás GTechniq P2-vel, a tökéletes csillogásért :)
Ma reggel voltam műszakin.... naná, hogy a 2 napja berakott Night Breaker kiégett.... nagyon örülök ilyenkor az autónak! Elmentem műszakira, kiderült a futómű vizsgálatánál minden.... panaszkodtam, hogy hol jobbra, hol balra húz az autó..... jobb első alsó lengőkar felfogató csavarjai 1 centire kint lógtak..... az egész lengőkar mozgott. Mindegy, mert már megrendeltem a polyuretán szilenteket a stabilizátorba, de azért kicsit veszélyes volt így elmenni Komáromba és vissza.
Sokaknak meséltem már erről a szerről, itthon már ízlelgetjük is, hogy milyen, hogyan kell vele dolgozni. Eleinte csak kisebb felületeken próbáltuk kézzel, ez elsőre is elég sikeresnek mondható volt. AlfaCityre készülve viszont az egész autót políroztuk, ekkor már géppel. Mire megtanultuk az alapvető fortélyait a gépi polirozásnak, addigra már másfél autó elkészült, így majd a nyár folyamán még egyszer elvégezzük a műveletet, már hatékonyabban. Lacci33 cartárs 33-asának tetőjének polírozásánál már nagyon szép munkát végeztünk, rengeteg karcot sikerült eltüntetni, de valószinűleg lesz még jobb is az eredmény. Próbáltuk az én lámpáimon, valamint Lancia Phedra lámpákon is, az eredményt a képek is szemléltetik, szerintem nagyon jó lett. Remélem tudok majd segiteni minden érdeklődő cartársnak.
Itt van két videó, amit polirozás közben rögzítettünk:
Az első, amikor csak egy téglalapban próbáltuk
Alfa33 bemutató
A második, ahol a fél tető már polírozva van
Alfa33 félig kész
Lecseréltem az izzókat, meg voltam elégedve a Philips X-treme Vision +100%-kal, csak az egyik kiégett 2 vagy 3 hónap használat után. Helyére egy mezei Osram került, aminek a fénye és hatótávolsága messze alulmúlta a Philips izzóját. Lacci33 cartárs kifinomult üzleti érzékének köszönhetően jutottam hozzá H7 Osram Night Breaker izzókhoz, így ki is cseréltem őket.
Immáron harmadik alkalommal sikerült eljutni a nagy eseményre, AlfaCitybe. A tavalyi találkozóból, utazásból tanulva, az idén már egy nappal korábban, Pénteken indultunk útnak. Az út kellemesen telt, kivéve egy kis dugót Budapesten, de pár nap távlatából nézve, Alfában ülve még az is elviselhető :) Kissé féltem ettől a hosszú úttól, mivel oda-vissza 800 km azért elég sok. Ráadásul pár nappal a találkozó előtt a futómű megviccelt, jobbra-balra rántja a kormányt, csörög, kopog, csattog, ropog, morog, mindent csinál, amit egy beteg futómű. Viszont az én drágaságom hazahozott minket épségben, egészségben :) Péntek este 7 körül érkeztünk meg Komáromba, csupán az időjárás okozott egy kis problémát, ugyanis kb. fél óra alatt 3 fokot esett a hőmérséklet, ami eléggé nyugtalanított. Szombat reggel 7 körül ébredeztem, nem sok sikerrel, de még így is az elsők között vonultunk be a Monostori Erőd falai közé. Tudtam, hogy az évi is nagyon jó hangulatú találkozó lesz (számomra biztosan). Szerencsére sokan megkerestetek, nagyon örülök neki, hogy személyesen is megismerkedtem jó pár Alfás cartárssal, nagy öröm, hogy nem csak interaktív kommunikáltunk, hanem élőben is. A találkozó fénypontja számomra az volt, amikor egy kis 4-es pózolásból végül egy hatalmas fényképezkedés, pózolás lett. Végül a nap is kisütött eredmény hirdetésre, s húgomnak, valamint nekem is sikerült nyerni a "tombolán".:) A szombat este kellett az új élmények feldolgozására, de nem sikerült teljesen, még vasárnap is a találkozó hatása alatt voltam, csak azt sajnáltam, hogy megint egy évet kell várni AlfaCityre, pedig ha jövőhéten lenne, már csomagolnék is. :) A hazaúton beugrottunk Budapesten az Aréna plázába, Sátoraljaújhelyen is megálltunk. Zökkenőmentes utazás volt. Köszönöm szépen mindenkinek!
Pár videót készítettem a képeken kívül:
Közös dudálás
Gumifüstölés 1
Gumifüstölés 2
A hazaút egy szösszenete
Képeim és videóim az FTP szerveren:
AlfaCity, ahogy én láttam
Az autó átesett egy teljes polírozáson, GTechniq P1 cuccal..... van pár videóm és képem a hatásáról, de nem a saját autómmal, mivel ezüstön annyira nem szembetűnő, mint mondjuk Lacci33 cartárs Alfáján. De az eredmény magáért beszél :)
majd még jön a GTechniq P2, ami hologram eltüntető finiselő cucc.
Volt gondom a tetőn lévő fóliával, az első ablaknál felvált, meleg időben kinyúlott, ha hideg volt, akkor összehúzódótt, olyan volt az tető eleje, mintha festés alatt rozsdásodott volna..... nagyon nem nézett ki jól. pár hét "használat" után a vágások kilátszottak a tömítések alól, ez már a fólia minden oldalán látszott, elöl, hátul, oldalt.... nagyon rossz minőségű fólia volt rajta, ezért múlt héten szerdán (2012. 05. 23.) visszavittem reklamációra, a faszi megnézte és szó nélkül el is fogadta, hogy ki kell cserélnie. Ma került sok a cserére, ott hagytam neki a kocsit pár órára, mivel engem hívott a munka, nem tudtam megvárni helyben. Délután mentem az autóért, már messziről látszott a különbség.... most más fajta fólia van rajta, picit mattabb, de tapintásra sokkal kellemesebb és már most látszik, hogy fixen tart. Remélem már többször nem kell a tető miatt zaklatni a faszit. Egyébként ezüst 166 van a faszinak, ami optikára olyan, mint az enyém.... fekete tető, sötét fólia az ablakokon.
Ma átvettem végre a rég megrendelt matricáimat. A gyártásban ahhoz a céghez fordultam, akikhez tavaly, mivel az itt ajánlott cég válaszra sem méltatta kérésemet. Üröm az örömben, hogy NEM olyan, amilyet kértem, pedig hosszas levelezést folytattam egy felelős személlyel. A matricák árajánlatát 2012. február 1-én kértem, ehhez képest ma, azaz 2012. május 17-én vettem át őket. Legnagyobb problémám azzal van, hogy kb. 2 hónapja arról egyeztem meg Oláh Péter úrral, hogy a mérete 100 x 87 mm lesz, ehelyett az első e-mailben szereplő 150 x 130 mm-s méretet gyártották le, ami akkora, hogy a 156 oldalindexe felé alig fér el, így nem tudom, hogy egyáltalán felkerülnek-e az autóra. Nagyon sajnálom, hogy csalódnom kellett ebben a "rengeteg munkával ellátott" budapesti cégben, úgy gondolom, hogy többet nem kérek a segítségükből, ami a matricákat illeti. Akikről szó van a következő oldalon érhetők el: www.matricamania.hu vagy www.autodekor.hu Sajnos ajánlani személyes tapasztalatok miatt nem tudom senkinek.
Felpróbáltam az autóra a matricát.... szerintem nem fogja díszíteni, nagy kár.