Mutasd

>> Szerviz2015-03-13

Km. állás: 159500. Olaj, olaj-, pollen-, levegőszűrő, vezérlés (szíj, feszítő, vezető, vízpumpa), hosszbordás szíj vezető, feszítő.

>> Esemény2015-02-23

Szép kerek szám :)

 
>> Szerviz2014-11-24

Esedékessé vált a fékek rendbehozása. Elöl-hátul új tárcsák, betétek, fékolaj. Vaddisznó lyuggatott tárcsák kerültek előre. :) Ismét az Alfariumban ejtettük meg a műveletet; ezúton is örök hála :) Km állás: 155800

>> Szerviz2014-06-25

Persze nem lett jó, ahogy meghekkeltük; az awab-bilincs megette a gumicsövet és megint elkezdett folyni. Szerencsére a garázsban folyt el a hűtővíz, úgyhogy egy gyorsjavítás után (még három centi lejött a csőből+bandázs+új bilincs) Aliék megrendeltek egy új csövet gyorscsatlakozóstól. Beszerelték; ezzel remélem vége a víz-mizériának

>> Szerviz2014-05-10

Persze nem egyszerre. Már megvolt az időpont Aliékhoz a gyertyacserére, mikor előző nap eltört egy műanyag gyorscsatlakozó az egyik vízcsövön és elfolyt a hűtővíz egy része. Pont a Margit körúton álltam a dugóban, mikor sípolt az autó és közölte, hogy azonnal állítsam le a motort, mert túlmelegedett a hűtővíz. Persze se előre, se hátra. Nagy nehezen megálltam, szereztem vizet, így utántöltögetve (eleinte csak szivárgott) egész közel jutottam a műhelyhez, de a cél előtt valamivel aztán végképp eltört és meg kellett állnom. pettinke kartárs sietett a segítségemre, amiért ezúton is örök hála. Meghekkeltük a csövet, a műanyag toldó maradványai mentek a levesbe.
Másnap Aliék a provizórikus útszéli javítást véglegesnek minősítették. :)
Egyúttal a gyertyákat is kicserélték. A manual szerint 140k-nál kell, 146800-ig mentem velük. Tényleg cserések voltak, mert azóta egy kicsit finomabb az alapjárat (főleg hidegen) és eddig volt egy finom rezonancia 2200 körül, ez most megszűnt. Elég firnyák gyertya való a TBi-be NGK ILKAR7D6G, direkt ehhez a típushoz fejlesztették. Ahhoz képest nem is drága, főleg ha a TS-hez való gyertyakészlethez mérjük, ami tíz éve 100ezer körül volt.. Aliék megküzdöttek vele, még szerszámot is kellett gyártaniuk, mert nagyon mély és szűk lyukban laknak a gyertyák.

>> Szerviz2014-04-28

volt a klíma. Nagyon. Anyósom "fogadott veje" klímás (is), úgyhogy a családon belül sikerült megoldani. A ventilátor előtét-ellenállását szedte ki és a lyukon előbb endoszkóppal feltérképezte a terepet, aztán direktben a hőcserélőre fújta a tisztító cuccot. Most szagtalan.

 
>> Szerviz2014-04-25

Olaj, szűrők cserélve, folyadékszintek ellenőrizve. 145800 km.

 
>> Egyéb2013-11-17

140ezerre fordult a kilométerszámláló, ami azt jelenti, hogy 20ezer km-t mentem eddig az autóval, nem egészen 14 hónap alatt. Ez alatt elfogyott egy aksi, némi festék a hátsó lökhárítóról, és...és ennyi. Volt még két garnitúra gumi (egy elég ramaty állapotú szett volt rajta, mikor vettem, téligumi nyista), egy olaj és szűrőcsere. Kétsze vagy háromszor kigyújtotta a check engine-t, kipufogóoldali veérműtengely-jeladó hibával. Ez eddig mindig spontán megszűnt és mióta vettem egy ODB olvasó kütyüt nem is jött elő újra. Az autó egyébként beindul lehúzott érzékelővel is, úgyhogy egyelőre nem csináltunk vele semmit. Amúgy meg megy mint a disznó. :) A fogyasztás 10-10,5 körül van, ez is teljesen OK. Az eddigi lejobb autóm..

 
>> Tuning és extra2013-06-20

A minap sikeresen nekitolattam egy parkolásgátló vasnak, úgyhogy körülnéztem a tolatókamera-piacon. :) Végül egy WiFi-s rendszámkeretbe épített kamera lett a befutó, amihez van egy okostelefon app is, így nem kell hozzá külön kijelző. Az Alfariumban pettinke kartárssal egy kellemes vasárnap délelőtt során be is szereltük. Közben sikeresen le is merült az aksi, ami még a gyári volt, azaz közel négy éves. Pedig összesen kb. fél órát volt ráadva a gyújtás. A feszültségmérések sem voltak megnyugtatók, úgyhogy a régi aksi érdemei elismerése mellett nyugdíjazásra került és átadta a helyét egy új Vartának. Tényleg a végét járta már az eredeti: most sokkal flottabbul indul az autó (kevesebbet tekeri).

>> Szerviz2013-04-09

Bár a tavasz eddig (finoman szólva) hagyott némi kívánnivalót maga után, most már remélem nem vállaltam nagy kockázatot, hogy felrakattam a nyári garnitúrát. :) Mivel az eredeti gumikból csak egy volt használható, azt elpotyáltam a vaterán és vettem újakat. A márkahűség jegyében Conti SportContact 5-ösök lettek.