Mindig is tetszettek az airride-os autók. Terv volt, hogy egyszer nekem is lesz. De nagyon drágának találtam a 0-ról megépíteni egy ilyen rendszert. És tulajdonképpen nem is volt rá soha szükségem, viszont Kócosw szólt, hogy van egy kész szett Németországban, ami eladó. Típusspecifikus, Alfa 156-hoz való. Árban jobbnak tűnt, mintha darabokból kéne összerakni, bár így sem volt olcsó. Mindenesetre felvettem a kapcsolatot az eladóval. Elkezdtem alkudozni, de csak nem tudtunk megegyezni. Úgyhogy nem is foglalkoztam tovább a dologgal. Aztán egyszercsak jött egy email tőle, hogy csak meg kéne egyeznünk. Végül sikerült egy számomra is megfelelő árat összehozni. Ez számszerűsítve 700€ volt, ami átszámítva 220000 Ft. Ez így sem kevés pénz, de tekintve, hogy a rendszer megépítése 3800€-t kóstált, azt hiszem jó árat alkudtam ki. Kócosw és Baffi intézte a pénzügyeket Németországban, illetve magukhoz is vették a készletet, majd egy kollégájuk segítésgével került hozzám.
Maga a rendszer sárga Bilstein (B6 vagy B8) gátló alapokra van építve. 20 literes alutartály a levegőnek, Viair kompresszor, dupla mutatós órák képezik a részeit.
Az erdeti tulaj egy gyönyörű 156-os tulaja volt. Az autó ITT megtekinthető. Kb 5000 km került az autóba, amíg bent volt az airride, aztán a srác úgy döntött, hogy eladja a kocsit. De egyben nem sikerült jó áron, így darabokban, bontva került értékesítésre. Így volt ez az airride szettel is, mely 1800€-ért cserélt gazdát. Az új tulaja egy 147-esbe akarta berakni, de sajnos az az autó motorikusan nem volt tökéletes, többször is volt vele gondja, így nem került be. Ő rakta fel 1000€-ért az EBay-re. Tőle került hozzám 700€-ért. Hát, ennyi a rövid története a cuccnak.
A Toora felnik majdnem teljesen rendbe lettek rakva. Mind a négy görgőzve lett, valamint a leharcolt peremek javítása is megtörtént. Még le kell majd fényezni őket, kupakokat kell beszereznem és tehermentesítőket kell venni. Már most alig várom a tavaszt!
Felkerültek a téli kerekek, centrirozás volt és felrakás.
A 18"-os project nem lett feladva, csak keresgélés folyt. Facebookon találtam egy eladó Toora T238-as felnit. Sajnos nincs tökéletes állapotban, kell vele foglalkozni. De ez az árán is látszott, amiből még kicsit alkudtam. Persze ezúttal próba nélkül nem hoztam el, nem akartam úgy járni, mint az előzővel. Mivel nem ér a fékhez, az üzlet megköttetett.
18x8, ET35. Felújítás után szép lesz.
A fotót az előző tulaj készítette, gumik nélkül hoztam el.
Csalódottság van. Megérkeztek a tehermentesítők, mehetett a kerék az autóra. Vagyis csak mehetett volna... Hiába az ET35, a küllők hozzáérnek a Brembo féknyereghez. Ha gyári lenne a fék, nem lenne gond. De nem gyári... Így jártam. Most akkor eladó a felni.
Persze a kerekek szerelése és a tehermentesítők nem voltak ingyen...
Update: a felnik George autóján folytatják útjukat.
Toora T670 felnik érkeztek 18" méretben. Hibátlanok, frissen fényezve, tökéletes állapotban. Természetesen kupakokkal együtt.
Facebookon az egyik alfás csoportban hirdették, megvettem. A szállítás kicsit macerás volt, lévén a kerekek Erdélyben voltak. Ferko viszont járt a környéken és sikerült összehozni a találkozót, így ma meg is érkeztek hozzám. Sajnos a tehermentesítő nem volt tartozék, de holnapra lesz az is. Már várom, hogy az autón legyenek! :-)
Megérkeztek a 18"-os gumik. A Facebookon adtam fel hirdetést, hogy 225/40 R18-as abroncsot keresek. Meglepően gyorsan jött is egy visszautasíthatatlan ajánlat, mégpedig egy garnitúra használt, de kiváló állapotú Bridgestone Potenza RE050A 92Y képében. Szinte ajándék áron érkezett Debrecenből, GLS futárral. Folyt. köv. még a héten. :-)
Eljött az ideje a pajzs rendberakásának, ahonnan a nagynyomású mosó leszedte a festéket. Ezúttal Plastidip festéket használtunk, remélhetőleg ez tartósabb lesz.
Fedett részen álltunk, így a nap nagyobb részét árnyékban töltötte az autó. Egész nap volt egy kis hiányérzetem, de nem tudnám megmondani, hogy mi hiányzott. Végül is jól eltelt a nap.
Negatívum, hogy a kézi mosóban a nagynyomású leszedte a festéket az autó elején lévő pajzsról. :-/
Saját készítésű videóm ITT érhető el.
Mai napon a Kakucs Ringen jártunk az Olasz Autó Találkozón. Kicsit nehezen indult, de aztán egész jó lett a hangulat, jól éreztem magam. Külön voltak díjazva az Alfák, a Fiatok, a Maseratik és a Lanciák. Az Alfák közti szépségversenyt Satya nyerte a GTV6-tal és Willy lett a harmadik a Spiderral. Én pedig a második helyezést zsebeltem be. :-)
A kipufogó hangnyomás mérésen először nem akartam indulni, de aztán miért ne alapon lemérettem. 118,4 dB eredménnyel a harmadik helyen végeztem ebben a versenyben. Tartalmas nap volt! :-)
Negatívum, hogy odafelé menet elütöttem egy verebet...