Igazából nagy szükség nem volt rá. Pár hete valaki árult itt ilyet, utánajártam, hogy mi is ez pontosan. Arról lemaradtam, de az eBay-en találtam.
A lényeg, hogy megfúrni nem kell a hátsó lökhárítót, a felrakása belülről történik. YouTube-on van pár teszt a működéséről, kívülről semmi nem látszik belőle. Felszerelése hamarosan megtörténik majd.
A tavaly vásárolt Nokian gumikról kiderült, hogy miért is voltak olyan olcsók. Most 4 évesek, de olyan szinten szét vannak repedezve, mintha legalább 20 éves kerekek lennének. A felszerelésükről többen lebeszéltek, így másik garnitúra után kellett néznem. Lévén, hogy télen keveset van használva az autó, új gumira feleslegesnek tartottam beruházni. Így jó minőségű használtakat keresgéltem, de azokat is nagyon drágának találtam. Végül Csepelen akadtam rá 4 db nagyon jó állapotú 205/50 -es GT Radial kerékre. Árban megfelelőek voltak, így ezek kerültek fel a Novitec felnikre. Remélem beválnak!
Több módosított időpont után ma végre a TV is be lett kötve. Maga a tuner doboz már a helyén volt, de beszerelés közben a távirányító infrájának zsinórja elszakadt, valamint az antenna sem volt még a felrakva. Természetesen továbbra is a Grandvoice foglalkozott a dologgal. Először az volt az ötlet, hogy egy nagyobb, a szélvédőre ragasztható antenna kerül az autóba a hozzá kapott helyett. Emiatt annak a csatlakozóját át is kellett alakítani. Tesztelés után kiderült, hogy a gyári kicsi antenna jobb. Így végül mégis az került az autóba. Viszont ez nem szélvédőre ragasztható, hanem kültéri, mágneses. Nyilván kívülre nem akartam rakni, így a belső visszapillantó tükör bal oldalára lett rögzítve kétoldalas ragasztóval. Ha ez nem válik be mégsem, akkor annyiban fog változni a dolog, hogy egy fémlap lesz oda ragasztva és a mágneses antenna arra lesz rárakva. Szóval ez még tesztüzemmód, de lehet, hogy végleges, ha beválik. Majd kiderül.
Van egy autós menetrögzítő kamerám, amelynek a töltője mindig zavart, hogy keresztben lóg elöttem, végig a műszerfalra feküdve. Ez a töltő is el lett rejtve, az antenna kábele mellett, így most már ez sem fog zavarni.
A TV jó, használható, bár a városban autózva nem mindig tökéletes a vétel. Álló helyben, illetve szélesebb utakon kiváló, a belvárosban, szűkebb utcákban viszont rendszeresen elmegy a jel. Ezzel nem vagyok 100%-osan elégedett, de hát ez van... Vidéken még tesztelni kell, remélhetőleg jó tapasztalatok lesznek. Az RTL, TV2 hibátlan, viszont a HD műsorok, mint pl. az M1, M2 nem jó. Se kép, se hang. Állítólag hiába mpeg képes a tuner, a HD műsorokkal nem tud mit kezdeni. Sajnos ez csak most derült ki. :-( Viszont nem HD-ban meg nem találtam rá ezekre a csatornákra, pedig elvileg úgy is jönniük kéne...
Már csak azt kell megoldani, hogy a kormány gombjai működtessék a fejegységet, és akkor végleg befejeződik ez a project. Már tervben van a következő pár módosítás, ha minden jól megy, akkor tavaszra kész lesz az autó. :-)
Tavaszig pár módosítás van tervbe véve az autón. Ennek előfutára a nappali menetfény beszerzése. Hogy miért pont ilyen, ennek oka van, de ez majd a későbbiekben fog kiderülni. Egyelőre a lényeg, hogy megvan és a polcon várja további sorsát.
OLX-en találtam, szinte ajándék áron. Nem tudtam ott hagyni, gyorsan lecsaptam rá. Hibátlan, alig volt használva, majdnem teljesen karcmentes, állapotban van. Típusát tekintve Hapro Carver 8.2, kulccsal zárható, igaz abból csak egy van hozzá, másoltatni kell tartalékot.
A 3 és fél éves Exide aksi megadta magát. Az elmúlt 2 hétben minden alkalommal bikázni kellett az autót, és az sem segített, hogy egy teljes napot töltőn volt akku. Így hát kénytelen voltam venni másikat. Ferko ismerőse segített, kaptam kedvezményt is. Exide Premium került az autóba. Bízom benne, hogy ezzel most legalább 5 évig nem lesz gond!
Eljött az idő, hogy a korábban beszerzett új fejegység beépüljön az autóba. Ilyesmihez nem értek, mindenképpen olyan emberre akartam bízni, aki csinált már hasonló dolgot. A Fanat-X-os srácok is bátortalanok voltak, nem merték az egészet bevállalni, de ajánlottak valakit, aki nagy szakértője az egyedi beépítéseknek. A Grandvoice-hoz irányítottak, ahol végül meg is történt a beszerelés. Bár az előre megbeszélt 2 nap nem volt elég a projectre (majdnem 2 hét lett belőle kisebb-nagyobb megszakításokkal), egyáltalán nincs okom panaszra, minden úgy készült, ahogy én azt szerettem volna.
Na, de a lényeg: A középkonzol mögött pont ott van egy merevítés, ahova be lett építve a fejegység. Az természetesen ki lett vágva. A klímapanel leköltözött a hamutartó helyére, ehhez egy teljesen egyedi konzol készült. A gyári rádiókeret meg lett toldva ugyan olyan műanyagból, plusz kérésemre egy kis tartó rekesz is kialakításra került. Sajnos sem szélességben, sem mélységben nem fért el nagyobb, de több mint a semmi, és jól is mutat. :-) A középkonzol összes eleme, ami korábban karbonozva volt, ismét be lett húzva karbon fóliával, teljesen egységes lett a kép. A szivargyújtó meg a hamutartóval együtt eltűnt, viszont jó, ha van elöl 12 V, így a jobb oldalon ki lett alakítva ez is. Ja, és nem utolsó sorban a tolatókamera is be lett kötve.
Az egész műveletet végig dokumentáltam fotókkal, de ide sajnos csak 12-t enged feltölteni a rendszer, így kiválasztottam azokat, amelyek talán a legjobban visszaadják a munkafolyamatot. Az biztos, hogy hatalmas munka volt, de köszönettel tartozok érte, mert tényleg minden olyan, amilyennek megálmodtam. :-)
A dologhoz még hozzá tartozik, hogy a fejegységhez nem kaptam sem díszkeretet, sem a beépítő fémkeretet, azt külön meg kellett vennem. Ráadásul a díszkeret nem is passzolt alapból, az is méretre lett vágva.
Ha valaki hasonló dolgon töri a fejét, az bátran keresse a Grandvoice csapatot! :-)
Nem először és gyanítom, hogy nem is utoljára merült le az akku. Hát, ez az én keresztem... :-)
Épül át a középkonzol, hamarosan kész a 2 DIN-re átalakítás. Sok ajtónyitogatás, csomagtér nyitva tartása többször, belső világítás használata, stb... Nagy volt az áramfelvétel, az autó meg napokig meg sem mozdult, így lemerült az akku. Ferko éppen hazaért a szomszéd házba, mikor én el akartam indulni. Segített, bebikáztuk, beröffent az autó. Köszi ezúton is! :-)
Bár teljesen nem voltak lemattulva az első fényszórók burái, éjszaka már sokszor gyengének éreztem a fényerőt. Úgyhogy úgy gondoltam, ártani nem fog, ha felpolíroztatom őket. Ez ma meg is történt, majd tesztelem.
A téli felnit lecseréltem. Szerettem a Technomagnesio Indianapolis felniket, jól is néztek ki az autón, de valahogy sosem éreztem tökéletesnek. Viszont most lehetőségem volt egy az egyben elcserélni a kerekeket 17"-os Novitec N5 felnikre. Nekem sokkal jobban tetszenek és talán ezeket már hibátlannak fogom érezni az autón. Az évek alatt ez már a negyedik fajta téli kerék, ami az autón lesz. A gumik is át lettek rakva, felszerelés előtt még centrírozni kell majd a kerekeket.