Ma felkerült a reklám matrica a szokásos helyre, a hátsó szélvédőre. Vagyis csak részben oda, mert a "10 éves az Alfa Amore" rész hosszú távon is marad, annak más helyet találtam.




Ez már a negyedik ilyen szervezése volt a TotalCarnak, eddig mindig lemaradtam valamiért, de ma eljutottam ide is. Végül is ez egy márkafüggetlen autós találkozó volt, kötetlen beszélgetés, ilyesmi. Régen voltam bármilyen találkozón is, már nagyon ki voltam éhezve valamilyen összeröffenésre.
Alfákkal is voltunk páran, és életemben először vezettem Spidert is. Ezért hatalmas köszönet Willynek! :-)




Azt vettem észre az autón, hogy egyre jobban elhagyta az erő. Szinte napról napra gyengült a teljesítménye, de városban ez annyira még nem is jött ki. Viszont múlt hét végén egy vidéki út során, ahol több nagy emelkedőt is le kellett küzdeni, feltűnt, hogy az autó erőlködik, nem akar felmenni, vissza kell váltogatni, holott ez korábban ezen a részen nem volt megszokott. A motor is magasabb fordulaton kezdett el húzni, ha azt a minimális erőt húzásnak lehetett nevezni. A kipufogón is egyre több füst távozott, valamint a fogyasztás is megnőtt. A turbóra kezdtem gyanakodni, de szerencsére itt a fórumban megnyugtattak, hogy ahhoz nagyon nagy bajnak kell lennie, sanszosabb, hogy valamelyik turbócső adta meg magát. Mivel a motortérbe betekintve nem láttam sehol szakadást, ellátogattam Zé. mesterhez, hogy derítse ki nekem a hiba forrását. Sikerült is megtalálni, hogy hol távoztak a lovak. Végül nem a turbócsövek voltak a hibásak, hanem egyszerre két vákuumcső is bűnös volt. Mindkettő az illesztésnél szétszakadt. Az egyikről raktam is fel képet. Ez villámgyorsan orvoslásra is került.
Még a télen elszakadt az ékszíjam, akkor egy közeli szervizben lett kicserélve, de azt nem tudták megmondani, hogy mi nyírta el az ékszíj szélét. Viszont néha érdekes hang hallatszott az autó elejéből, kicsit csattogós, fura zörej volt ez. Zé. el is kezdte keresni a hiba forrását, és gyorsan kiderült, hogy az ékszíj megint rosszalkodik. Kiderült, hogy a feszítő görgő el van görbülve. Hogy ezt a téli ékszíjszakadás szervizelésekor a javítást végző szerviz miért nem vette észre, az talány. És hogy mi lehet az elferdülés oka, az szintén kérdéses volt. Szétszedés után derült ki, hogy a generátor szabadonfutójáról hiányzik a porvédő gumi. Először az volt a tipp, hogy elhagytam, de aztán kiderült, hogy ezt bizony valaki kilyukasztotta, csak a gumi közepe hiányzott. Itt szépen telement a szabadonfutó kosszal, megakadt, és minden egyes autóleállításnál rántott egyet a görgőn, ami szépen lassan elferdült. Ezt a rántást éreztem is sokszor, de őszintén szólva a kettőstömegű lendkerékre gyanakodtam. De végre fény derült a titokra, egy feszítőgörgő, egy ékszíj és egy szabadonfutó cseréjével ismét tökéletes a rendszer. Az autóba visszatért az erő, a csattogás is megszűnt és a leállítás is zökkenőmentes. :-)




Igazából 159ezer valamennyi, de lényegében 160ezer. Olajcsere szűrővel, gázolajszűrő csere, légszűrő csere. Pár kérésem megvalósítása elmaradt, így vegyesek az érzelmeim a szervizzel kapcsolatban (szándékosan nem nevesítem a műhelyt). A lényeg megvan, a többi meg majd pótolva lesz.
Az olajat én vittem.



Ideje volt már, hogy felkerüljenek a nyári kerekek. Így ez ma meg is történt.

A mai napon Sparcotól vásárolt ablaktörlő beszerelésre került. Működik, ismét kilátok hátul! :-)


Pár héttel ezelőtt megadta magát a hátsó ablaktörlő motorja. Először belassult, egyre lassabban törölt, majd végül teljesen megállt. Sparco kiszerelte a sajátját az autójából, én meg elkértem némi kp-ért cserébe. Beszerelés később.

Bejelzett az autó, azt mondta, hogy menjek el a dealerhez! :-)
Hibakód kiolvasás után kiderült, hogy az EGR szelep a bűnös (már megint). Mivel az új árát drágállom, ás előbb-utóbb az is koszos lesz, így a tisztítás mellett döntöttem. Nagyjából 10-ed annyiba került a hibakód kiolvasás és takarítás, mint az új szelep.

Elmúlt a hétvége, lehetett menni az autóért. Kiderült, hogy az ékszíj nem úgy szakadt el, ahogy gondoltam, csak a szélén szakadt meg, aztán leugrott. Hogy pontosan miért, az végül nem derült ki, de szerencsére nem csinált kárt semmiben.
És ha már szervizben volt az autó, akkor bekerültek a prat002 autójából kiszerelt rugók is. Most magasabb lett az autó segge, a régi rugó már nagyon rossz állapotban volt, így most kicsit fura a látvány, pedig ez a gyári sportfutómű magassága. Szerencsére így már nem koppan akkorát az autó segge útegyenetlenségek, bukkanók esetén. Csak a látványt kell ismét megszoknom. :-)
És persze felkerültek a téli kerekek is, azt hiszem eléggé időszerű volt már...








Sajnos be kellett bikázni az autót, mert a hülyeségem miatt lemerült az akku. Így jár az ember, ha mással van elfoglalva, és nem figyel oda. Lényeg, hogy beindult, semmi gond nem is volt vele. Elindultam, aztán egyszer csak egy érdekes hang jött a motortér felől. Leállítottam a motort, beindítottam újra és a hang megszűnt. Ezután nem sokkal elment a töltésem, illetve a kormányszervó is, majd az ABS is világítani kezdett, végül leállt a motor. A szervizbe már vontatással került. Ott ránéztek és kiderült, hogy az ékszíj szakadt el. Lehet, hogy a bikázás miatt félreugrott a szíj, és elnyírta az egyik szélét. De pontosat már csak hétfőn tudok meg, a hétvégét a szerelőnél tölti az autó.