Blog >> olaj

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2015-05-20

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- NGK Laser Platinum gyertyákat 100.000 km-es (8 db)

Egyéb munkafolyamat:
- futóműbeállítás

Km: 105.011

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2015-05-11

A Fastoriginal felső lengőkarok gömbfejei 30e km után feladták a harcot. Most TRW-k kerültek bele, kíváncsi vagyok, hogy ez mennyivel bír majd többet. Az autóban egyelőre most élvezem a csendet. :) Olaj és szűrő is cserélve lett.

Anyag és munkadíj: 59000 Ft
Km: 148400

>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2015-01-26

Megelégeltem, hogy elég rosszul látok sötétben, így beszereztem egy pár MegaLight Ultra plus 90-es izzót. Valamit javult a helyzet, de el tudnék képzelni jobb megvilágítást is. :)

Kapott egy kis Liqui-Moly olajat, mellé olaj- és levegőszűrőt is.

276400

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-04-03

Húsvétra elértük az újabb olajcsere idejét. Ami cserélve lett:
-olaj Selénia Racing 10w60
-olajszűrő
-légszűrő
-légszűrőház
-pollenszűrő
-benzinszűrő
A légszűrőház cserére azért volt szükség, mert a régi fülei le voltak törve, a csavarokkal nem lehetett rendesen összehúzatni.

Km óra: 239625

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-03-25

Újabb állomáshoz érkezett a tuningmentesítés. Marektől sikerült egy garnitúra V6-hoz való gyári rugót szerezni. A hátsókon akadt némi rozsda, de semmi olyasmi, amit egy drótkefe és némi Hammerite ne tudott volna orvosolni. Egy telefon az Alfariumnak: hétfőn tudnak fogadni. Gondoltam, az olajcsere még nem égető, de ha már úgyis szervizbe megyünk, ejtsük meg azt is. (Most nézem, hogy sikerült 7000 kilométert megtenni az előző óta. Még hogy nem kényeztetem az Alfát...)

Eljött a hétfő, nyitás előtt értem a Csurgói útra, Alex pedig összeírta a kívánságaimat - rugók, olaj, szűrők meg még néhány apróság. Délutánra elvileg meglesz.

Nem írom le az egész tortúrát, csak a lényeget: hátul új gátlókra és stabpálcákra is szükség volt, több csavar és tartóelem áldozatul esett az összerohadt alkatrészek szétszedésének, ezeket is pótolni kellett. Az alkatrészbeszerzések és a rengeteg faragás miatt hétfő délután helyett szerdáig vendégszerepelt az autó az Alfariumban, én meg a ráckevei héven. Alexék helyében én kitoltam volna az autót az út szélére, hogy vigyem, ahová akarom, de szerencsére ők nem ilyenek. :)

Amikor ott hagytam a géperejűt, azt is kértem, hogy nézzék át, mi lehet még, amihez rövid időn belül hozzá kell nyúlni. Sajnos nem csalódtam, akadnak ilyenek is. A legsürgősebb a fékbetétek cseréje lesz elöl-hátul, de a hátsó kipufogódob is közeledik a pályafutása végéhez. Elöl két gömbfej is fél lábbal a sírban van. Hab a tortán, hogy közben egy légtömegmérő hibát is dobott az autó. Ezekre hamarosan visszatérek.

Írom inkább a jó híreket: újraaszfaltozták a Weiss Manfréd utca külső sávját, de legalábbis valami csoda folytán járható lett. A végén képes vagyok úgy átmenni a síneken, hogy az autó hátulja nem akar letáncolni a kanyarívről. A munkahelyemnél levő fekvőrendőrökön se akar látványosan elpusztulni az autó. Még a kormányzásba is visszatért az élet. Már el is felejtettem, milyen egy jó 156-os futómű. Még úgy is megérte a csere, hogy az első beüléskor automatikusan nyúltam a magasságállítóhoz, hogy lejjebb engedjem az ülést - de már a padlón volt. :)

A költségeim így alakultak:
Bontott rugók: 20 000 Ft
Drótkefe, ecsetek, Hammerite: 4 800 Ft
Szerviz, olaj, minden egyéb: 160 100 Ft
Az ültetőrugókat eladtam: -25 000 Ft

Kilométeróra állása: 131 808

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2014-10-29

Kis szerviz volt. Kapott a masina új gyertyákat, akkor már kompressziót is mértem (mind a négy hengerben 14,5), motorolajat, olajszűrőt és légszűrőt cseréltem. Ez utóbbi egy bontott légszűrőház beszerelésével járt, mert a sport szűrőt kidobtam a motorházból...
1.kép: kompresszió mérő
2.kép: bal oldali a sport légszűrő, jobb oldali meg a bontott légszűrőházból maradt gyári betét (vajon melyik látja el jobban a feladatát?).

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-02-08

Elvégeztem az olajcserét, először megkapta a motoröblítőt, majd hagytam időt arra is hogy kicsöpögjön rendesen az olaj, kb3 órán keresztül...
Majd megkapta a friss olajat, olajszűrőt, közben pedig a légszűrőt is kicseréltem.
Miután üzem melegre melegítettem megkapta a revitalizálót is előírás szerint.
Sajnos 30km megtétele után a turbóm úgy gondolta eleget dolgozott, és szabadságra ment...
Kilométer állás: 245320

 
>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-01-28

9 hónap és 11e km futás után megtörtént a második olajcsere, olajszűrővel és légszűrővel együtt.

Mivel legutóbb a láncszettek cseréjekor kiderült, hogy eléggé olajsáros a motor, ezúttal az olaj szintetikusra cserélése és előtte a motor olajjáratainak belső tisztítása mellett döntöttem.

Sem az olaj, sem a szűrők végül nem az eredeti elképzelésnek (Xado SM/CF 5W-40, illetve gyári minőségű Sofima szűrők) megfelelően alakultak, több okból sem, de végül így is minőségi cuccok kerültek bele.

Ezúttal a műveletet nem sajátkezűleg hajtottam végre, hanem a szervízben ahová hordom a kocsit, elsősorban a motor belső mosása miatt. Ha ne adj isten leváló pakkok miatt az olajszivattyú szűrője eltömődött volna, akkor már ne kelljen az autót a műtét helyére külön bevarázsolni, hanem legyen helyben. Szerencsére a félelmem alaptalan volt, problémamentes volt a művelet.

- motormosó: Xado Atomic Vitaflush
- olaj: Fuchs Titan Supersyn 5W-40
- olajszűrő: Mann
- légszűrő: Müller

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-01-25

Hamarosan itt az ideje az újabb olajcserének, így elkezdtem bevásárolgatni.
A sok kilométerre való tekintettel, meg hogy még sok-sok kilométert kibírjon, így némi felújító anyagokat is kap. A teljes képhez még a pollen szűrő hiányzik, de mire itt lesz az ideje a cserének meg lesz az is.

 

Mai nap le lett cserélve az olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő