Blog >> rugó

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-06-23

Kinyitottam ma délután az autó ajtaját, és mit látok? Egy ketté tört rugó fekszik a szőnyegen. Néztem a pedálokat, mindegyik működött. Hát, akkor honnan jött? Nem messze jártam Zé.-től, be is ugrottam hozzá, hogy tekintse meg. Megnézte, azt mondta nem kell aggódni, nagy baj nincs, csak drága. Ez a rugó a kuplung pedál valami visszahúzója, igazából sok funkciója nincs alapvetően. Én viszont úgy gondoltam, hogy nem baj az, ha a helyén van. Meg is kaptam az összeget, kb 17000 Ft az új. Ez nem hangzott túl jól. Viszont gyorsan kikaptak egyet egy bontás alatt lévő 166-osból, amit megkaptam 5000-ért. Rugó gond letudva.

Update:
Kiderült menet közben, hogy ez a rugótörés a tempomat működésére is hatással volt, méghozzá negatívan. Hiába kapcsoltam be, nem tartotta a sebességet. Visszatértem hát a műhelybe, ahol sikerült megoldani ezt a problémát is.

Cserélve lettek (188e km):
-termosztát
-hátsó felső lengőkar szilentjei (MOOG)
-csomagtér gázrugói (Magneti Marelli)
-hátsó rugók (Ricambi Originali 0060687619)
-hátsó kerékdőlés beállítása (0°02`)
-klímatisztítás u.i.: Ez a termék nem alkalmas a klíma fertőtlenítésére!!! Tuti módszer az ózonos fertőtlenítés, ez a gáz megöl minden szerveset az autóban a gombáktól kezdve, az atkákon át, a bogarakig bezárólag. Ja, és szintén nem drága.
-pollenszűrő csere aktívszenesre

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2013-12-02

Elmúlt a hétvége, lehetett menni az autóért. Kiderült, hogy az ékszíj nem úgy szakadt el, ahogy gondoltam, csak a szélén szakadt meg, aztán leugrott. Hogy pontosan miért, az végül nem derült ki, de szerencsére nem csinált kárt semmiben.
És ha már szervizben volt az autó, akkor bekerültek a prat002 autójából kiszerelt rugók is. Most magasabb lett az autó segge, a régi rugó már nagyon rossz állapotban volt, így most kicsit fura a látvány, pedig ez a gyári sportfutómű magassága. Szerencsére így már nem koppan akkorát az autó segge útegyenetlenségek, bukkanók esetén. Csak a látványt kell ismét megszoknom. :-)
És persze felkerültek a téli kerekek is, azt hiszem eléggé időszerű volt már...

>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-11-26

Ezek is bekerültek, már hétvégén, csak mivel bakon volt az autó váltó nélkül ezért nagyon nem akart látszódni, h mennyi az annyi. Szerintem pont elég, amikor a lábára került, csak pislogtam, h sokkal nagyobbat kell hajlonganom, mint eddig:)
Ennél kevesebb az kevés, ennél több, az sok. Szerencsére progresszív rugó, nem pattogós, kicsit keményebb, mint a gyári, pont megfelelő. Már csak egy stabrúd kell és a futómű is kész van:)

>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-11-19

Végre sikerült találni, nagynehezen megszerezni, és mégnehezebben kivárni, hogy ideérjenek :D Egy szett H&R rugó, ami a legutolsó szériás 33ba való :D Lacci33-nak és Harinak köszönet érte:) Hétvégén be is kerül

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2013-11-13

A hátsó rugók nagyon elfáradtak az évek alatt. Az utóbbi időben ha ültek hátul, akkor már a kerék is beleért az ívbe, illetve amúgy is nagyon ütött az autó segge. Mivel gyárilag ültetve van az autó, így ilyen rugót keresgéltem már egy ideje. Sajnos az új ára nagyon magas, bontott esetében (ha egyáltalán van) fennáll a veszélye, hogy hamar elfárad az is. Viszont kedvező áron átvettem prat002 kiszerelt rugóit. Két rugó hat rugóért. :-) Remélem, hogy ez kitart most sokáig!

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2013-09-16

Olyan jópofa blogot írtam az ültetésről...de valamiért eltűnt a múlt héten. Úgy néz ki nem sikerül elővarázsolni már. Nekem meg nincs kedvem újra írni.

Képek:

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2013-05-01

Múlt héten kedden vettem észre, hogy a bal hátulja felől gumis nyöszörgést hallok. Túlzottan nem foglalkoztam vele, mert azt hittem valamelyik szilent vacakol -gondoltam majd ha ráérek megnézem-. Szerdán mikor mentem a középső fiamért az iskolába, a szokott úton lévő fekvőrendőrön áthajtáskor felkoppant a vonóhorog bakja a kövön. Még ekkor sem volt gyanús semmi -biztos gyorsabban mentem át rajta gondoltam-
Haza érve hívtam a nagy fiamat hogy nyomkodja meg a hátulját-semmi hang. Ha én lökdöstem akkor nyöszörgött valami. Így hát mit volt mit tenni alábújtam és elkezdtem nézelődni. Azt hittem rosszul látok: a bal oldali rugóm el van törve. Nem értem hogy mitől. Anyagfáradás? Mitől hisz amikor megvettem a vasat a jobb oldali törött volt. Akkor mindkettőt cseréltem gyári újra, azóta 39ezret tettem bele. Túlterheltem? Az esetek 99%-ban egyedül ülök benne. Vonóhorog? A csomagtartó mélyén hordom. Kíméletlen használat? Hisz jobban óvom mint az eddigieket összesen. A pesti utak? -Lehet. No mindegy, kár ezen rágódni. Gyors telefon a boltba =37ezer/db és csak 2-őt lehet rendelni. Most nagyon kellett a vas úgyhogy vissza dobtam bele gyorsan amit 3éve kiszedtem. Majd jobban körülnézek biztos hogy van jobb minőség olcsóbban. A hangot jól hallottam hogy gumis nyöszörgés, hisz az alsó karika törött le róla és a maradék nekifeszítette a teló porvédő gumiját a telónak.

A főhenger cseréje után sem jött föl teljesen a kuplung pedál. Van a pedál fölött egy rugó, az volt eltörve. Cserélve lett, most jó.

km.: 216.100

>> EgyébJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-02-03

Ma volt egy kis időm úgyhogy nekiálltam rendbe rakni az ültetőrugókat. Lemarattam róla a gyári bevonatot, ami jó néhány helyen sérült volt. Utána rozsdaátalakítóval kezeltem, majd kapott egy réteg cink bevonatot. Tavasszal fényezés után megy a helyére :-)