Blog >> szivárgás
Egyik nap az üzemanyag híd és az üzemanyag visszamenő nyomás kiegyenlítő tartálya közötti 30-40 CM-es üzemanyag cső is megadta magát. Nyomástűrő csőre ki cseréltem és minden üzemanyag bilincs helyére is az erre a célra készített üzemanyag bilincs került.
Az autó, ma egy hete a lakatósnál. Majd megy műanyagoshoz, majd a fényezőhöz. 3 hétig nincs, nehéz!!
Ismét olajfolt keletkezett az autó alatt, ami bő 1 hét alatt 200ft-os méretről, Bő A4-esre nőtt. Az olajszűrő-ház tömítése eresztett.
A napokban alánézve láttam, hogy a hűtőradiátor bal oldali lábán ismét megjelent egy csepp, ezért aláfeküdtem, hogy megnézzem honnan jön. Nagy meglepetés nem volt, a radiátor oldalánál, a műanyag résznél alul szivárog, tehát a radiátort cserélni kell.
Ami viszont szomorúbb, hogy a nemrég rendberakott vízcsövön (termoszáttól a radiátor aljához menő) ismét megjelent a hűtővíz, sajnos megint szivárog. Amennyire láttam, ismét a cső termosztát felőli végén, a bilincsnél indul a folyadék. Itt mintha lenne is vmi sérülés a csövön. Ezúttal nagy valószínűségel csere lesz belőle.
A koppanáskeresés közben más is kiderült..
A múltkori, a hűtőradiátor bal oldalán felfedezett szivárgásnak, most nyoma sem volt, viszont találtam más szivárgást. Úgy tűnik, h a termosztát-vízcső csatlakozásnál indul a folyadék, ami végigfolyik a csövön, majd a hűtő előtt a legmélyebb pontján lecsöppenik. Tegnap tankolás közben hagyott is észrevehető kb. féltenyérnyi foltot, de az nem volt minden valószínűleg, mert a garázsba beállva észrevehetően csökkent a hűtőfolyadék mennyisége.
Én gyanítom, hogy összefügg a "nem normális" autópálya tempóval, mivel 2x jelent meg ott a víz, mindkétszer ilyen menet után. De, ez csak feltételezés.. Az én logikám szerint a hűtővíz áramlási sebességnek sok köze nincs az autó sebességéhez annál inkább a fordulatszámhoz (nem tiltáson mentem vele).
Elkezdett szórakozni a kuplung. A tünet az, hogy indítás után közvetlenül, hidegen nem emel ki, kell pár másodperc. Ha kevés (nincs maxközelben) az olaj, akkor szintén nem akar kiemelni, hosszabb nyomvatartás (pl. csúsztatva tolatgatás) közben pedig átengedi az olajat és elmegy a nyomás, nem lehet kivenni sebességből. Csöri és Piritu segített telefonon kisakkozni mi lehet a baj. Mivel az utastérben nincs nyoma szivárgásnak ezért a motortérben lesz a baj. Ott van is nedvesség, meg valahol lent látok csillogni olajat (kb. a lengőkar csatlakozásánál), valszeg oda folyt le. A kuplung munkahengert kell cserélni így első blikkre. Január elején meglátogatom Csöri mestert...
A benzintank szivárgás sajna ismét előjött, állandósult. Csörire bíztam a megoldást, ami úgy néz ki sikerült is, az AC tömítését kellett cserélni. Ha már Várpalotán állomásozott a gép, kapott új olajat (Selénia 20K AR) és szűrőket, illetve műszakit újabb évre. A vizsgabiztosok morogtak a gumik miatt, amik valóban kellően kopottak, ráadásul a belső oldalt megette a futóműállítás előtt. Szóvan nem voltam jó ügyfél, elnézést is kérek miatta, de a lényeg hogy minden rendben volt, nem kellett szerelni semmit. A xenon-ba nem kötöttek bele, igaz megvolt minden hozzá (gyűjtőlencsés lámpa, mosó, bólint).
Tavaly, amikor feltöltöttem nyár elején a rendszert, attól tartottam, majd cserélni kell még egy csövet. De nem kellett, egész nyáron szépen hűtött.
Persze tavaszra már kevés maradt benne, úgyhogy a nagy melegek előtt megint tölteni kellett. R12 még mindig hozzáférhető, csak drágább...
Remélem, idén is legalább úgy teljesít majd, mint tavaly.
Elszállt egy résolajcső a bilincs alatt, ideiglenes megoldásként levágtam a végéből amíg megjön az új! Még szerencse, hogy itthon történt és nem Sopron környékén ahol nyaralni voltunk!!
2008.08.06. Megjött az új cső gyári, megint szivárgásmentes a CR sziv. környéke!