Blog >> törés

>> SzervizTocsa // Alfa 159 SPORTWAGON // 2021-05-01

Mint már minden 159 tulajnak nekem is eltört a rúgóm hatalmas csattanással. Szerencsére a ház előtt mikor épp legurultam a garázs elől. Szóval cseréltük elöl mindkét oldalt már. Egyúttal az izzító gyertyákat is mivel kettő már rosz volt. Természetesen az összeset gyárira.

>> Egyébpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2018-08-07

Tudom, hogy nem volt egy szépségdíjas darab, millió karc, és leverődés borította eddig is a testét, amiket olcsó ecseteléssel fedtem el annyira, hogy nyolc-tíz méter távolságból, kicsit hunyorítva vállalhatónak tűnjön az összkép. Ma munkából hazaérve megálltam a szokásos helyen a parklóban, s az esti bevásárlásra indulva már ez a kép fogadott.
Mostantól már nem csak szimplán agyonecsetelt, hanem egy agyonecsetelt és deformálódott hátsó lökhárító, meglehetősen korlátolt mértékben boldog tulajdonosa vagyok.
Tisztában vagyok az autóm állapotával, így valószínűleg semmit nem parádéztam volna a dolgon, hisz egy kék sárgával, vagy egy "deákkal" sem lettem volna sokkal előrébb, de legalább annyi gerinc lett volna benne, hogy egy fecnin odaírja, hogy bocs, én mentem neki. Mert ahhoz hogy ez így meghorpadjon, még legbalfékebb autós antitálentumnak is éreznie kellett a kontaktot. Az viszont már biztos, hogy az autó külsejét illető terveim mennek a süllyesztőbe, hisz ha nem ilyen lett volna már amúgy is a kiindulási állapot, és egy hibátlan autón okoz ilyesfajta sérülés Mr. F@aszfej, már tuti idegbajt kaptam volna...

>> SzervizMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2018-07-17

142.800 km

Megálltam a lámpánál, de még csak nem is hirtelen. Másodpercekkel később jött a combo, nagy szerencse volt, hogy egyedül álltam sor elején. Ahogy az is mák, hogy nem tudatosan leléptem a fék pedálról.
Igazából úgy tűnik semmi komoly, a lökhárító kapott csak, semmi más. Minden ki lesz cserélve márkaszervízben, eredeti állapotra. Csak a tudat zavar, hogy sérült ...

Update: A lökéstől az amúgy sem túl bika (bal) hátsó rugó eltört, pár centit lentebb csúszott a tányér mellé. Aztán néhány nappal később, városba hazaérve le is csattant a rugó teljesen. Így most kényszer pihenés van cseréig. Az új Eibach Pro-Kit szett (48K) megérkezett, időpont megvan... Aztán irány az Olaszautók Háza szervíz.

Update2: Beépítették a pro-kit rugókat és elöl kapott a már kicsit fáradt gyári gátlók helyére új Bilstein B4 gátlókat is. (28K) Nagyon stabil, feszes a futása, ránézésre picit az eleje lejjebb került talán, hátul szépen Ti magasságon.

Update3: A lökhárító és egy tolatóradar cserélve lett, fényezve illetve az autó körbe lett polírozva. Szép munkát végzett az OlaszAutók Háza. Most várom a biztosítótól a visszautalást a rugócsere munkadíjára. Meglátjuk.

>> SzervizPozsi85 // Alfa 159 SW 1.9 8v Jtdm // 2018-02-14

Eltört a bal hátsó rugó, még Decemberben, sokat nem használtam az autót, de aztán végül sor került a cserére, mielőtt nagyobb bajt okozna.

>> SzervizSanyi // Alfa 159 SW 2,4 JTDm Q-Tronic // 2016-09-15

Elérte őt is a 2,4 betegségek egyike. 4 rugóból 3 eltört, így cserélve lett mindegyik gólyaláb kompletten. Plusz kapott egy bal alsó lengőkart is újat...nagyon ramaty volt a gömbfej benne. + lecseréltük a szervóban az olajat. Érezhetően jobb lett a kormányzás.

>> Egyébjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2015-01-29

Sikerült másodszor is összetörni szegénykémet. A sztorit nem részletezem, mivel elsöbbség (nem tudok hosszú ö-t írni) nem megadas miatt full az én hibám volt. Mentegetöznöm lenne mivel, mert elég fasz egy keresztezödés volt, a tábla rossz helyen, burkolati jel semmi, öcsém azt se vette észte, hogy ott egy út van. Ez van. Az utód egy 145 1.4 TS, hulladék motorral, legalább olcsó volt és a jó motoromat bele tudom rakni. Meg a négy új téli kereket. Meg akármit ami kell. Szegény 46-om szebben is végezhette volna :(
És még egy 25 ezres csekket is begyüjtöttem (megérdemeltem, nem vitatom)
Egy évet töltött velem, rengeteg km-t, elsö autóm, nagyon imádtam és nagyon sajnálom :( De legalább alfás maradhattam, és úgyis 45öst akartam :)

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-10-16

Még július 8-án sikerült megfejelnem egy szalagkorlátot. Még csak most merem mondani, hogy kész az alfám, bár mégsem teljesen.
Előszőr elvittük saját lábán a szervízbe. Ott olyan 3 hét alatt sikerült a futóművet megcsinálni, majd elvinni az autót egy karosszériáshoz, aki kicsivel több mint két hónapig húzta-halaszotta a dolgot. Ígéretet azt kaptam, nem keveset, meg hogy már csak ez van vissza, csak az van vissza, aztán amikor tele lett ezekkel a padlás elmentem kíváncsiságból megnézni, hogy hogy áll az autó. PERSZE HOGY SEHOGY! A fejem majd eldurrant, persze a kocsiban egy csepp benzin nem volt, se az akkumulátor amivel odavittem, ami bennevolt az meg teljesen lemerült. Mindegy, hazahúztuk, aztán elvittük egy másik karosszériáshoz, aki két hetet ígért, aztán előbb végzett mint 2 hét. Ő helyrepofozta úgy, hogy meg sem lehet mondani hogy törve volt. Kivéve a sárvédő világosabb színe miatt :)
Persze utána még a már rég megvett kipufogót is fel kellett szereni, mert mínusz 2 dobbal elég durva hangja volt szegénynek, meg miért ne, ha már visszakaptam a kocsim. Az még egy jó szopás volt, felimádkozni a szilenteket a helyükre :)
Ekkor persze az autó még pótkeréken állt, mert ugye a felnit meghajtogattam egy kicsit a szalagkorláton. A hiányzó felnit ma szereztem egy helybeli bontóból, aztán irány a gumis. Ez is kész.
Persze a rendszám még mindíg nincs a helyén, a szélvédő mögött figyel. A jobb első tompított nem ég, be kellene köttetnem, mert nekem valahogy nem jött össze. Ezután pedig egy futómű beállítás, mert egy kicsit balra áll a kormány, de jobbra húz egy nagyon kicsit az autó.
Hát így jártam. A lényeg hogy majdnem teljesen kész van az autó és én is egyben vagyok :)
A cserélt cuccok:
-első lökös
-a fölötte lévő bajusz
-zádhíd
-jobbos komplett lámpatest
-bal index
-jobb első sárvédő
-motorháztető
-ablakmosófolyadék tartály
-hűtőfolyadék kiegyenlítőtartály
-jobbos lengőkar
-ugyanott a tengelycsonk
-felni, gumik

A javítás volt 55.000 ft, a cuccok 80.000 ft, a pénzből most kiszaladtam, futóműbeállítás és a hamarosan esedékes olaj és szűrők cseréje a következő fizukor.

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-07-29

Ma elhoztam az új kipufogó rendszert, legalábbis a katalizátor mögötti részt, mivel az autó összetörése előtt néhány nappal sikeresen leszakítottam néhány úton hagyott fadarab miatt.

A kocsi javításához nagy szerencsémre csak sárvédőt kellett szereznem, mert áll a szervizben egy másik 146 (még a színe is ugyanaz), de arról hiányzik a sárvédő. A sárvédőt a napokban hozza a futár, de az sajnos világosabb, mint az autóm színe, és mivel a többi cserélt elem színe is el fog ütni, nagy valószínűséggel át lesz az egész autó színezve. Úgyis fehér vagy fekete autót akartam, de ennek a hirdetése fogott meg úgy, hogy ezt nézzem meg először aztán el is hoztam egyből.

A kipufogó 26.000 ft volt, a sárvédő postával együtt 10.000 lesz. Mivel nincs semmilyen bevonat a kipufogón, le fogom valamivel fújni, hogy legalább kívülről ne rohadjon el két év alatt.

>> Eseményjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-07-08

Lejtőn mentem egy körforgalom felé, amikor észrevettem, hogy folyik a víz keresztül az úton már késő volt. ABS a legkisebb fékpedál érintésre is visszadurrogott, gyakorlatilag a fékezés előtti pillanatban már 0 volt a tapadás. Mondom akkor beveszem így 50-el a körforgót, hát kormányozhattam, a kocsi csak ment előre... neki a szalagkorlátnak. Jobbeleje, eleje kuka, lengőkar kettétört, kormányösszekötő kiszakadt, felni is kapott. Telt pár órába mire a segítségemre siető szerelők járóképessé tették, most a szervizben várja hogy a futóművét rendberakják, aztán jöhet a többi...
Tudtam mi hiányzik az életemből :(

Augusztus 16-án indult egy hosszú kálvária, ami október 7-én zárult csak le. A történet egy telefonhívással indult, miszerint nagy szívességet tennék kollégámnak, ha másfél órával korábban mennék dolgozni. Bár kedvem nem sok volt, belementem. Ilyenkor jönnek, és tényleg minek, de ha akkor nemet mondok, vagy akkor az utolsó pillanatban mégis a másik bejárat felé indulok a mélygarázsba... De nem így történt, egy figyelmetlen citroen tulajdonos belém kanyarodott, és az alábbi módon megzúzta az autó bal hátsó oldalát. Védett a mackósajt, de ezek szerint nem eléggé, nyoma lett a dolognak. Mögöttem kicsivel rendőrök érkeznek, emberünk első mutatványa, hogy kipattan, és amíg azt nézem mi történt a rendőröket próbálja meggyőzni, hogy én kanyarodtam gyorsan és szűken... Ők sem hittek neki, adtak egy kék-sárgát és elmentek, nem hiányzott nekik a papírmunka. Másfél óra beszélgetés, és kollégám segítségének köszönhetően nagy nehezen elismerte emberünk a bűnét, cserébe kérte, hogy az ő autójával is legyen valami. Nem nyújtom végig az egész sztorit, mert Pulitzert úgy sem adnak érte. A lényeg, hogy a biztosítója az összes lehetséges fronton keresztbe tett, akadékoskodott, kerülni akarta, hogy fizessen, pedig emberünk vállalt mindent. Sok idegeskedés, szenvedés (köztük egy külön kálvária Dekka 33-ásaával...) után végül másfél hónappal később rendeződtek a dolgok, az autóm szép lett, a biztosító még ha nehezen is, de kifizette a jogos kárigényem, csupán a vétkes fél autójának javíttatásával lett vékonyabb a zsebem, no meg két autópálya matricával, és másfél tanknyi megvásárolt, de ki nem autózott benzinnel. Cserébe kaptam egy új sárvédőt, felújított küszöböt, és újrafényezett ajtót. Próbálom pozitívan nézni már a dolgot, durva egy hónap volt, nem kívánom senkinek, nagyon összejött minden. De végre vége, és nagy köszönettel tartozom .-nek, Varga Istvánnak, Dekkának, no meg páromnak/családomnak akik vigyáztak, ne guruljon túl messzire a gyógyszerem... :) Ebben a nagy idegeskedésben a fénypont Gegee barátom esküvője volt, amire bár nem hittem, hogy ilyen nehéz lesz betartanom az ígéretem, mi szerint ott leszek, de sikerült eljutnom, egy estére elfelejtenem mindent, jól érezni magam, és erőt gyűjteni a folytatáshoz. (Ezek után kötelező a hosszú és boldog házasság!;):) Nem mellesleg Jácint és Tibe is sok hasznos tanáccsal láttak el aznap, nagyon kellett minden. :)

Szóval köszi mindenkinek aki segített bármilyen formában is, és egy nagy bocsi azoknak akiknél én okoztam fejfájást ez idő alatt, élükön Dekkával! :)