Blog >> vásárlás
Welcome on board! :)
Nagyjából 98.500 km-el megérkezett.
Első utam a szombathelyi Fiat-ba vezetett szinte, egy átvizsgálásra, és ellenőrzésre (km óra főleg)
Megnézték, átnézték, leellenőrizték. Gyári diagnosztika alapján a km valós, a tárolt autótörténet alapján 2009-ben volt benne 30.000 km. Törve nem volt, minden elemnél a gyári festékvastagságnak megfelelő számot adta, egyedül a motorháztető volt újrafényezve, de ezt már vásárláskor is közölték velem. Elmondásuk alapján kavicsfelverődések miatt fújták újra.
Van pár dolog amit cserélni, javítani kell rajta, de használt így belefér. (váltószoknya, kormány "Y" dekoron megkopott a festék, váltógomb karcos)
Régóta nézegettem a GT-ket. Mindig tetszettek, mint anno a GTV-k is. Utólag visszatekintve sorsszerű, hogy GT-t is vennem kellett. Vártam a jó alkalomra, sokat adtak-vettek, árultak és árulnak ma is. Durván szór(t) az áruk, állapottól sokszor függetlenül.
Miután eladtam az SW-t - amivel jó párszor megjártam a Budapest-Bonn vonalat, illetve sokat jártam Németországon belül, és még Amszterdamban, Párizsban is - gondoltam visszatérek a benzines vonalra. Nem kell nekem a kerregés, a bonyolult rendszer megannyi hibakódja, vagy akár az ezektől való félelem kis zöld lángja, ezért egy kis benzinest kerestem és vettem. Gondoltam városban praktikus, nem eszik sokat, hamar bemelegszik, kis helyen elfér, szerethető. Ilyen is volt a kis második generációs Y (ha az Y10-et is számolom, 3. gen). Kicsit nőies volt, bár a fekete szín sokat segített az összképen, a gyári 16"-os felnik mellett, jól evett, ha pörgettem jól is ment a kis Fiat motorral, de túl steril, túl unalmas volt nekem. Egyrészt csak jóval erősebb autókkal jártam, illetve ami gyengébb volt, az még az Y-nál is könnyebb, így agilisabb. Nem teljesen sikerült megbarátkoznunk, szeretni való volt, de nem hozzám való.
Nem néztem meg sok GT-t. Igazából egyet sem néztem meg ezen kívül. Azért hozzá tartozik a történethez, hogy sok GT-ben ültem, többet is vezettem, utoljára Csongor barátom GT-jét egy héttel a sajátom vásárlása előtt. Tudtam nagyjából hogy kell szólnia, mennie. Vittem magammal egy rétegvastagság mérőt, bár ilyet korábban sosem tettem, de volt ismerősnek, így gondoltam miért ne. Nem vittem exeminert, bár az volt is nekem, de olyan gyorsan történt az egész, hogy tulajdonképpen nem is gondoltam rá.
Felhívtam emberünket, mondom kezdjük a lényeggel: beszámítaná e az Y-t. Bár szeretek autókkal foglalkozni, de most sem időm, sem energiám, de leginkább kedvem nem volt a kis magyar valóságban olasz városi autót árulni. Érdekelelte a dolog, le is beszéltük a paramétereket telefonon. Ő is engedett az eredeti árból, mindketten rugalmasak voltunk, meg is köttetett az üzlet. Poroszlóra mentem le, ott nyaraltak éppen a GT-vel, egyébként debreceniek voltak. Úgy voltam vele, hogy ha nem tetszik a portéka, Poroszlóról fordulok vissza, de nem így történt. Már elsőre néztem, hogy hű és ha. Az egyik legolcsóbb GT volt a hahu-n, meg is lepett mennyivel szebb, mint sok másik amit ismerek, Alfacity-ben, vagy az utcán láttam. A nagy, 18-as, frissen fényezett (és most eladóóó :)) felnik persze sokat dobtak az első benyomás pozitív mivoltán, de a kocsi tökre egyben lévőnek tűnt. Mondom jó kezdett,
Szép volt kívül, szép volt belül. Beröffentettem, szépen szólt. OK, most álljunk meg, ne szóljon be senki, nekem is van V6-om, tudom mi a szép :P de dízelhez mérten egészséges hangja volt, csendesen járt, a kettőstömegű nem kattant leállításkor, a kuplung annyira volt puha, amennyire kellett. Előkaptam a rétegvastagság mérőt, meg is lepődtem. Bár mondta, hogy nem volt törve, de azt nem gondoltam, hogy szinte 100%-ban gyári a fényezés. A két küszöb alját fényezték, állítólag a gumisok rosszul emelték a kocsit, illetve a bal első sárvédő hátsó részén volt némi ködölés. 10 év után ez igazán remeknek mondható. A lökösök karcok miatt újra lettek fújva, de ez a legkevesebb a szememben. Bal hátul valami elektronyos gebasz van, mert sem a parkradar ottani érzékelője nem funkcionál, sem az ottani izzók nincsenek a helyzet magaslatán, erre hamarosan ránézünk.
Mentem vele. Motor, váltó, futómű kitűnő. Már-már kezdett zavarni a dolog, motoszkált bennem, hogy mi lehet a baj, hol a csapda, miért ennyiért hirdette meg a srác? Lekopogom, eddig nem jött elő olyan dolog ami rejtve maradt volna vételkor. A kuplungot a kettőstömegűvel 800EUR-ért cserélték még Olaszországban, ezért is volt puha. Vezérlést cseréltek, olajak, szűrőket, féktárcsákat és -betéteket is.
A srác, akitől vettem egy ismerősétől vette át, rendberakta a küszöböket, vett rá új emblémát és pár apróságot megcsinált rajta, majd kezdte árulni. Német autókban utazott, nem ért az olaszokhoz. Vicces, hogy mennyire pozitívan csalódott a márkában, azt mondta jobb a futóműve, mint a Merci és Bömös kupéknak. Azokból volt már neki 6-8 összesen. Lehet csak szövegelt, amolyan nepperes körmondatokkal, de jó volt hallgatni a GT dícséretét.
Az Y-t beszámolta, maradt Debrecenben, a GT-t elhoztam, megtankoltam Shell Nitro akrámi dízellel, mert elmondása szerint azt szereti és a környéken gyakoiri a siláény üzemanyag. Hazagurultam Budapestre, majd tovább a Balatonra. Az adás-vételnek és a ok utazásnak "hála" lemaradtam az M7-esen lévő dugókról, elég szépen lehetett haladni ezzel az imádnivaló olasz kupéval.
Szeretem a GTV-t, de a GT ezzel a motorral nagyon pozitív csalódást jelentett, mégha ismertem már a típust, de most már magaménak érzem. Ha minden jól alakul, sokáig lesz hű társam. Koppkopp...
Ma végre teljesült egy régi álom, tulajdonosa lettem egy V6-os GTV-nek. :)
De nézzük kicsit bővebben:
Több hónap (év) fórum, használtautó (és kis mobile) böngészés után végül itthon csupán néhány kilóméterre sikerült találni egy jónak tűnő példányt.
Magyarországon újonan forgalomba helyezett, '99-es évjárat, novemberben tölti a 15-öt. Tulajdonostól eladó, 3 literes V6 121 000 km-rel.
Személyes találkozó is alátámasztja a leírt állapotot, kívül-belül szépen egyben van. Szép egyenletesen jár, érzésre motor is, váltó is rendben. Fék kicsit fura, egyenetlenül fog. (ex)Tulaj szerelője szerint nincsenek bekopva a betétek.
Minden esetre még mindig a legjobb az eddig megnézettek közül. Abban maradunk, hogy érdekel és átnézetném szerelővel is.
Az átvizsgálásra Olman Zsolt műhelyében kerül sor. Alaposak és korrektek, látszik, hogy tényleg szeretik az Alfákat. A szakvélemény is alátámasztja az első benyomásom "ez egyben van!" (persze azért egy kisebb lista összegyűlik a cserélendő dolgokról, de erről majd külön posztban).
Rövid alku. Kézfogás. Az autó elkelt.
Beszélgetés során kiderül, hogy a volt tulaj már tavaly is árulta, de akkor nem kelt el (illetve, hogy már akkor is nézegettem, csak végül nem hívtam fel..).
Örül, hogy végre eladta, de azt mondja azért kicsit szomorú is, nála egy korszak lezárult. Nálam egy új kezdődik.
Papíron az autó az enyém lett. Érzésre inkább én lettem az Övé.
Megvolt az első út a GT-vel. Jó sok pályázással. Végre használhattam tempomatot! Készültem és vittem magammal mp3-as CD-ket egy kis zippzáros táskában, amit még vagy tíz éve használtam. Mindegyiket beolvasta és le is játszotta! 192 kbit felettiek egész jól szólnak a BOSE rendszeren. A kocsi viszonylag könnyen gyorsít 110-ről 160-ra. Piros cérnás bőr ülések nincsenek kiszakadva. Kormánykerék egy helyen alul kopott meg kissé, de még javítható. Benzin, bocsánat üzemanyagszint jelző viszont rosszul mutat. Tele gázolajjal is marad még egy pár rovátka szabadon... Embernek, akitől vettem ez a harmadik Alfája volt 155 és 166 után. Nekem a negyedik. Meg az első dízelem. Nehéz lesz megszokni a tankolást! Erről jut eszembe, nem tudtuk kinyitni az első alkalommal, a kutas gyerek sem. Végül kisfiam segített, megtalálta az apró gombot az ASR alatt.
Ajtóhatárolók nem kattognak! Ezekre nem kell költenem. Meg első-hátsó emblémákra sem. Alu tükörházra és króm pálcákra sem.
A négy képen felül további képek ide GT 1.9 JTDm 16v kattintva ;)
Mai nap megvettük a vadat. 197957km
Hosszú hónapokig nézegettem az autókat japántól elkezdve németen át, mindent néztem, míg nem megláttam egy 156 SW-t, ami képek alapján nagyon megtetszett. Szerelem volt első látása, mondtam is, hogy Ő kell! :)
Elmentem megnézni. A kocsit Ausztriából hozták be, voltak hibái (nem működött a távirányító, csak jobb oldalról lehetett kinyitni a kp-i zárat, csomagtartót pedig csak belülről. A váltó karja nem ugrott be középre, csomagtérnél a roló is rossz volt. A bal hátsó féklámpa sem működött, de mint utólag kiderült, csak ki volt lazulva az izzó), egyébként szép állapotban volt, így megvettem március 7-én.
Sajnos már a hazafele úton feltűnt, hogy elég magasra szökik a hűtővíz hőmérséklete. 100-110 környékén járt, amikor jobban megerőltettem (emelkedőn felfele). Nem tudtam mit tenni, szép lassan hazavezettem, úgy nem volt gond, beállt 90-re a vízhőfok.
Amint tudtam, elvittem olajcserére (Selenia WR 5w40), illetve a szerelő ránézett a hűtőre is, az 1-es venti nem működött, ezért emelkedett fel a hőmérséklet.
Következő szerviz alkalmával üzemanyag-, lég-, pollenszűrő cserét tervezek, illetve a ventit megcsináltatom. A többi apróságot meg ahogy pénzem engedi.
ui: a váltó egyre gördülékenyebben működik :)
255000km
A hétvége summája tőszavakban (2x2,4 JTD, 8+4 kerék, 2x150 ló,2x330Nm nyomaték ):
4korindulás, denehezéakéthólánc, pedignincsatáskábanmás, nincsabuszonhely, namostmilegyen, juteszembeMolnárbusz, irányDororg, épphogyelértük, alfissimo-újság, 12órabuszozás, hajnalifélötMünchenHauptbahnhof, átszállásFreisingben, "földalattmegyünk- nemcsaksötétvan" , 1 óraszundinyűglődés, 5percalattLangenbach, 10percséta, BobálBélaébredj, énmégvisszafekszem, nektekisszundi, 10percután-azthittétekalhattok??, megvanmégaNovitech?, Ferivelpapírozás, alufelnikkocsibabe, IndulásIngolstadt, Teezcsakegyszerelőműhely, odanézzottáll, kérjünkkulcsot, eznemindul, beragadtazár, batteriekaputt, bebikázzáksokadikaksiról, ménemindul? hidegindítóspré?? KaltstartersprayWarum? Weil3monateiststand, navégrebeindult, nemrosszez, próbakör, teeznagyonegybenvan, keményalku, nemadja1500értatörökje, 1600ésújakksi, papírozás, induláshaza, autópályavégig, csak120szalmegyünkkényelmesbe, Zoli160nnal, szakadazeső, mégjóhogynemhó, bordónakfutóműákombákom, abordómintegymotorcsónakúgyúszikavizen, lassítsunkle, Ausztria, Landzeitkávé2bögérért, induljunkmár, bécskörüldugó, 150lóvalaraszolnitanulnomkell, ezüstbetankolj10litert, tankmutatómégmindigfekszik, végreMagyarország, álljunkmegpihiznifájabalesetestérdem, Végreitthon, Árpiékhozmenjünkbe, jajdeszépek, üdvazAlfacsaládban, próbakörök, bordójobbanhúz, mertnemkombésnincse-err-ess, bordóbanjesszusezafutóműnemtúlegészséges, élmnyvoltútontartani, parkoljunkle, egykétfotótmégcsak, Ingolstadttól735,9km, átlagfogyasztásezüst 4,7L/100km, itthonvagyunk, jajdejóénúgyörülöknekik, kellemesetcsalódtambennük.
Egyszerűen muszáj volt, de tényleg. Érdekes, valahogy érzetre jobban megy, mint az ugyanilyen motorral szerelt (110 KW) GT, bár azt hiszem, van köztük azért súlykülönbség - majd utánanézek. Jól felszerelt, mindene működik, törve nem volt. Magyarországi, 1 tulaj, 139000 futott km.-rel. Az előéletében történt szervizelések számlái is nálam vannak. Doktor Zé-vel átnézetem, ha kell, javíttatom - majd eladom. :)
Első blogbejegyzésem, avagy hogyan lett nekem Alfám? :)
2012 nyár óta alig telt el úgy nap, hogy ne szemezgessek a HAHU-n autók után. Volt néhány típus ami tetszett, és mivel az Alfa előtt egy, a családdal közös 98-as swift sedant vezettem, úgy gondoltam, hogy a következő teljesen saját autóm is Suzuki lesz. Hosszas keresgélés után úgy gondoltam, hogy Swift II Sportom lesz, ez állt a legközelebb az elvárásaimhoz és persze a pénztárcámhoz is. 2013 május/júniusra terveztem az autóvásárlást, ám ezek a tervek addig voltak meg, amíg a munkahelyemről hazamenet meg nem láttam egy fekete, 17"-os "sűrű küllő" felnis Alfa GT-t. Pont olyat amilyen most az enyém. Hiába láttam én korábban ezt a típust képeken, annyira nem adja vissza az élményt, mint élőben. Na meg egy ideig úgy voltam az Alfával mint márkával, mint a zsiráffal, szép, szép, de otthonra nem kéne. Na ez rögtön megváltozott mikor elgurult előttem. Amint net elé jutottam, felléptem HAHU-ra és nézegettem a GT-ket. 2db autót találtam aminek számomra elfogadhatónak tűnt az ára. Ebből az egyik kapásból kiesett, megnézni se volt érdemes, képeken annyira látszódott, hogy le van lakva. A másik jónak tűnt, viszont nem volt forgalomba helyezve MO-n. Hosszas e-mail és telefonálgatás után elmentünk megnézni Zalaegerszegre, ahova Észak-Olaszországból került. Kisebb, a korából adódó hibák voltak rajta, de az Alfa szaki akit vittünk magunkkal jónak találta, így nem volt kérdés, hogy elhozzuk-e. :)
Egy délelőtt alatt lezavarták a műszakíztatást és a forgalomba helyezést, még rendszámot is választhattam, úgyhogy az MGT mellett döntöttem, ha már lehet legyen benne az autó típusa. Hallottam korábban, hogy az alfások mennyire összetartanak és villognak, intenek egymásnak, gondoltam naa persze, aztán hazafelé jövet a pályán beigazolódott, nagyon kellemes meglepetés volt, hogy ennyire összetartóak a cartársak. Szóval így lett nekem autóm Padovából, Suzuki helyett Alfa, május helyett februárban. :)
Miután volt szerencsém megvásárolni ezt a szépséget, elindultam vele otthonomba. Jópár km várt rám, így óvatosan, kíméletesen kezdtem az útnak. Legalább 50-60 km-t megtettem úgy, hogy hallgatóztam, miként él alattam az olasz vas, hallgattam a kipufogót, a motort, futóművet, zajokat, stb. Később rádiót hallgattam, megálltunk egy kis folyadékvesztésre, de nem az autókból... :) Persze szokásomhoz híven nem bíráltam felül a navit, így kellemesen elvesztem Székesfehérváron (Kócosw barátom tudna róla mesélni, hogy egy 5 km-es egyenes szakaszon is el tudok veszni fél órákra), majd emlékezetből kikevertem magam.
Kisbérig sima utunk volt, ám ott a rend éber őrei kiszúrtak maguknak, mondjuk nem volt nehéz dolguk. Figyelmeztettek, hogy nem ég az egyik első lámpám, és helyszíni birsággal díjazták a repedt szélvédőt is. Győrig megint sima út, majd ott a székesfehérvári affér megismétlődött. Árpás belterületén egy pihit tartottunk, autómustra, bemutatókör, stb. Éjjel egy környékén értem haza, a szomszédok gondolom szerettek. :D