Blog >> hátsó

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-03-26

Most, hogy már végre itthon van a gép, neki tudtam állni felújítani a futóművet! Először a hátsónak „estem” neki, de előtte ugye le kellett vennem a kipuff. rendszert, meg a benzintankot is! A következő lépés az volt, hogy kiszivattyúztam a fékolajtartályból az összes olajat, hogy ne csöpögjön mind a nyakamba! Így is maradt elég a csövekben! Aztán leugrottak a helyükről a féknyergek, féktárcsák, lengéscsillapítók, rugók, lengőkarok, stab.rúd és végül a híd is! Persze, nem volt ennyire egyszerű, mert azért a csavarokkal meg kellett szenvedni, de végül én nyertem! És ez mind-mind újra cserélődik a híd kivételével, mert azt Marklartól vettem használtan! De ez is szépen le lett csiszolva, aztán festve és most úgy néz ki, mintha új lenne! Mehetnek a helyükre az új alkatrészek! A régi hídról átszereltem az újra a fékerőszabályozót, majd a lengőkarokat, de ezekben még a csapágyak is ki lettek cserélve! Helyükre kerültek az új kerékcsapágyak is az aggyal együtt! Aztán vissza a stab.rúd (szintén csiszolva és festve), és az ültetőrúgók mellé már a Bilstein sportgátlók kerültek (ez itt a tyuning helye) a gyáriak helyett! Kapott vadi zsír QH féktárcsákat, Textar betéteket, 16V féknyergeket (állítólag ezek kézifék része nem rohad be, mint a 8v-é) és gumi fékcsöveket is! Egy fém fékcsövet kellett csináltatnom (500,-) gyorsan, mert leszedéskor kitekerődött a nyaka! A többi fém fékcső már egy korábbi projektnél ki lett cserélve! Aztán már csak a kézifék bowdenek voltak vissza és a kézifék beállítása! De ha már úgy is lent volt a benzintank, kicseréltem a benzinszűrőt is! Ahogy elnéztem ez még soha nem volt cserélve, épp itt volt az ideje! Aztán tank vissza és jöhet az első futómű! Persze a csúnya lemezfelnik helyett már felkerültek az aluk a nyári gumikkal és az új kerékcsavarokkal (4800,-/16db)! A kipuff.-t még nem raktam vissza, mert az első részét is le kell majd szedni! :-)

Még mindig nem térek magamhoz. Vadiúj!!!....soha be nem épített!...első szériás!!!... hátsó lámpákat sikerült találnom...ráadásul olyan elképesztő véletlennek köszönhetően, hogy, hogy ááá....leírhatatlan.:)
Az összegről már nem is beszélve.:)
Tanulság: lehet, hogy a szomszédban van az a cucc, amiért akár sok száz km-t is utaznánk...:))

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-09-25

Ma az utolsó gyenge láncszem is javítva lett - nevezetesen a belső GL-szem - Lenkeyék végezték el a munkát. Ezután a teljeskörű retus után elvihettem végre futómű állításra... Éppen ideje volt már, hogy befejezett legyen a munka, nagyon untam már a szervízbe járást, meg hát az anyagi vonzata sem kevés egy ilyen teljes felújításnak... :(
A gyári állapotú sem lehet jobb/csendesebb ennél. :)

Lenkeyék IS megállapították, hogy kifejezetten jó állapotú a verdám - ő aztán látott már jó néhány 166-ot alulról/szétszedve.

Az eleje egész rendben van, átnézettem azt is. Az majd csak később lesz anyagi csőd okozója...

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-09-16

Egy jelentősebb összegbe került ma is a hátsó futómű rendbetétele - és még nincs vége...
Stabilizátor, kereszttartók, lengőkar-összekötők lettek átszilenteztetve. Sokkal erősebb gumit kapnak a gyárinál, így jó ideig nem lesz velük gond. Érezhetően masszívabb a hátulja, DE még kell rá költeni... :(
Valóban a hátsó futómű a leggyengébb láncszem a 166-nál, ezt tapasztalhatom a saját bőrömön/családi büdzsénken.

DE EGYSZER AZÉRT IS HIBÁTLAN LESZ!!! :)

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-07-01

Ma Gerissimoéknak hála ( 1000x THX ), na meg a jó áron beszerzett alkatrészeknek, elhallgatásra ítéltetett a hátsó futómű.
No nyifogás, nyöszörgés, kopogás! :)
Konkrétabban: cserélve lett a 166 hátsó fertályának egyik rákfenéje, a külső G-szem, a stabilizátor szilentek és " kutyacsontok". A mesterek átvizsgálása azzal az eredménnyel zárult, hogy a többi része - lengőkarok - jó állapotúak.
Még mindig terpeszt egy kissé a vas, lehet, hogy megpróbálkozom egy futóművessel...

Mivel elég nagyot kapott a hátsó futómű is, kicseréltem az egészet, egyben.
Megkapta a restaurálás alatt álló darab hátsó futóművét, komplett. Hogy milyen futómű kerül a restaurált darab alá, az majd később kiderül, valószínűleg marad az eredeti tárcsafékes rendszer.
Egy újabb érdekes felfedezés: a sprint dobékes rendszereiből is volt több variáció. A képen valamiféle szimmeringes-csapágyas megoldású a dob tengelyéhez törénő csatlakozás, míg a másik verzióban nincs ilyen szimmering, csak a csapágy belül és kívül. A két verzió egymással totál nem kompatibilis, egyik sem megy fel a másik tengelyére.
Ha már rég elbontottam volna donor1 kaszniját, akkor fedett, meleg helyen is csinálhattam volna, így maradt az udvar, akna nélkül, szakadó esőben.:(
A végeredmény: nagyon jó! Stabil, pici elhúzás van balra egy kis összetartás miatt, ez a futómű beállítással remélem megszűnik.

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2008-03-23

Megjött a húsvéti nyuszi, ugyanis tegnap két hét után kész lett a vasam! Elvittem egy karosszériáshoz, mert a jobb hátsó sárvédő elkezdett hírtelen elég rendesen rozsdásodni! :-( Meg ha egyszer már ott volt, akkor mondtam neki, hogy nézzen át rajta minden zeg-zúgot és ha rozsdát lát, akkor azt is javítsa ki! Az én szemszögemből nagyon siralmasan nézett ki a dolog, de a fickó azt mondta, hogy nem vészes! Személyesen még nem ismertem, az egyik munkatársam ajánlotta, hogy nagyon jól dogozik! Viszont én az előző póruljárós karosszériajavítós esetem után minden ilyen "szakemberrel" szemben bizalmatlan vagyok! Ezért is szedtem ki sajátkezüleg mindent az első ülésektől hátrafelé! Szorongással és izgalommal telt el a két hét, aztán amikor megláttam a javításokat nagyon megkönnyebbültem! Nagyon szépen megcsinálta az ember, kijavította az előző javítások hiányosságait és lekezelte azokat is! Meg vagyok elégedve!! :-))
Most következhet a sárvédő fényezése! :-)

Mivel feladtam az alvázvédő levakarását, így maradt időm kiszedni a donor alól a tárcsafékes hátsó futóművet.
Űbergázos állapotban van, de nagyon szép lesz.:)
(ehhez kelleni fog még egy szett alfetta nyereg, ha tud valaki, ne tartsa magában.:) )

>> SzervizWickey // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2007-05-23

No. Letesztelem ezt a blog dolgot. Az alapelv az lesz, hogy minden autó jelen állapota a bekerülési érték, nincs visszamenőleges adatfeltöltögetés, ami mostantól előjön az be lesz irogatva.
A május 22.-i nagy zuhé után vettem észre hogy a jobb oldali hátsó rendszámtáblavilágítás kiégett. Egy napra rá megálltam egy útbaeső benzinkúton, és 99 HUF ellenében beruháztam egy vadonat új izzóra.