Blog >> hátsó

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2016-12-29

Jobb hátsó lengéscsillapító beszerezve, mai nappal kicserélve. Jövőre jön a másik oldal és a hátsó fékek. :)

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2016-12-18

Még a parkolóban egy nagy pattanás... :(

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.6 Ts, SE, Döme // 2016-11-19

Az autót már hibás csapággyal vettem, tudtam róla. Elugrottam Marklarhoz egy bontottért. Adott is, de a jobb hátsó traktus szétszedése után derült csak ki, hogy nem egyformák. Ám szerencsére eszembe jutott, hogy korábbról van nekem eltéve hátsó lengőkar... szerencsére azon pont ugyanolyan és remek állapotú csapágy volt, így az került fel a rossz helyére.
Azt hiszem a képek magukért beszélnek. :)

Mindeközben fény derült arra is, hogy nemsokára fékfelújításba is kell kezdenem.

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2016-11-11

Sajnos Bözsi hátsó ablaktörlője már hozzánk költözésekor is rossz volt. Pontosabban a benne lévő nagy zöld műanyag fogaskerék kopott el. Eddig csak ígéretet kaptam, hogy lesz olyanom, de fogaskereket nem. Eddig vártam, Mifi cartárstól beszereztem egy jól működő komplett hátsó ablaktörlőt, melyet a bowlingos Alfa talin vettem át, Bánkon. Pár nap múlva beszerelésre került és remekül működik... végre tudom törölni a hátsó ablakot... is. :)

>> Szervizdr_rock // Alfa 166 2,4 JTD // 2016-10-12

Ennek is eljött az ideje, mivel a hátsó lengéscsillapítók úgy döntöttek elengedik magukból az olajat, és hát a közlekedés egy rémálom volt vele, kanyarban úthibákon olyan érzés volt, mintha kötéllel rángatnák a hátulját oldalirányban. Magnetti Marelli került bele, hát nem volt olyan egyszerű mint a 145-ön a csere, de abszolváltuk, csak ne kellene a fél belteret is kiszedni ahhoz hogy hozzáférjünk a tetejéhez. A stabilizátor rudak cseréje már hamar ment, most újra jó a hátulja, lehet tempósabban is közlekedni.

>> AutóápolásV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2012-08-13

Tanuló voltam mikor meg lett az első alfám , egy dízel 90 lovas, örültem is neki nagyon, csak sajnálatosan nagyon sok baja volt karosszériailag, főleg hogy kapott hátulról meg egy picit előröl is. Belseje is oda volt már, a ragasztók elengedtek, de hát a remény hogy majd egyszer olyan lesz mit szeretnék, akkoriban 2012.ben 400 ezertől kezdődtek a 145-146osok , és ment millióig. 230.000 vettem egy 46ost, majd jó lesz tanuló autónak, már volt 1 éve jogsim, Bravoval mászkáltam előtte. Nagyon meg szerettem az alfám, meg mivel első autó nem akartam hogy 5 év múltán a vasba menjen, mindig csinálgattam rajta valamit, akkor még nem szerelgettem mint ma, csak tanulgattam hogy mi merre mennyi. Volt egy donor 146 , szint úgy zöld, cseréltem lököst elől, egy bal első sárvédőt, motorháztetőt meg még kisebb dolgokat. Tettem rá Lancia alufelnit, akár milyen állapotban volt mindig szerettem, csak tudtam hogy sok dolog lesz még vele. Próbáltam a tetőkárpitot is megcsinálni, de elsőre nem lett olyan jó, gyűrött lett az anyag, kb 2 év múlva le is cseréltem, na másodszor már jól sikerült, a technika nem volt mindegy :) Volt hogy el tört az első dob előtt a kipufogó, kuka is volt az egész rendszer, le is lett cserélve, de amíg abban a 2 napban eltört kipuval jártam mindenki felfigyelt, a turbó is megszólalt :) Ja és volt rajt valamikor egy T.Spark felírat :) Biztos szebb volt tőle :) Volt baj még a képeket vissza a nézve a hátsó tengellyel, de én már ezekre nem is emlékeztem. Amit nagyon szeretek benne az a tető ablak. Az utolsó képen látszik a kék megjelenése, lehet ezért is lett aztán kék az autó :)

>> SzervizTamás146 // Alfa 156 Sw // 2016-09-19

Először is had mondjak köszönetet egy távoli alfás ismerősnek KRISTYON sokat segített mikor felhívott és felvilágosított hogy mit és hogyan kell megcsinálni.Így azért könnyebb volt .Az új autó megvétele után az első az hogy vezérlés csere .Ez a héten lezajlik majd arról is lesz egy kis blog .Utána igyekszik a kis hibákat az ember kijavítani itthon amit tud ezek a következők : Hátsó ablaktörlő motor kerreg nagyon lassan jár vagy már szinte nem is jár(csere) 10.000 Bontott Alfás Marektől.Ugyan innen infócenter mert az is túl melegszik egyből kb ahogy megyünk az autóval 5 percet és már nem látunk belőle semmit hogy mit ír idegesített nagyon tehát vettem egyet 20.000 ért bontott az új az 36500 és az csak kijelzőt kapunk annyiért én házzal együtt vettem. Hál istennek a tempomatnak nem volt nagy baja csak a kuplung pedál feletti kapcsolót kellet kihúzni mert valaki annó felnyomta és be is ragadt amióta kihúztam a kapcsolónak a fejét azóta működik a tempomat ilyen egyszerű volt, ez nem került semmibe csak egy kis fekvésbe meg pár liter izzadságba :D Mert ugye olyan remek helyen van hogy épp eszű ember oda be nem fér kell egy akarat erő hogy azt azért elérjük a kuplung pedál felett egy kis helyen a sötétben :) nem lehetetlen de meg lehet oldani kicsit meg kell feszegetni aztán már egy csőrös fogóval ha meg tudod fogni a végét akkor húzhatod és egy pici kattogó hangot fogunk hallani mikor húzzuk nem fog eltörni kijön vagy 2-2.5 cm-t. Hátra van még az AIR BAG csatlakozónak a hibája mert kontaktos az ülésem alatt azt is majd valahogy megoldom meg olyan van még hogy a bal első oldali ajtómnak a belső nyitókája nem húzz vissza valószínűleg rúgó kiesett eltört nem tudom majd az is meg lesz nézve . Meg a bal hátsó ablak nem megy le se föl már motor meg van csak be kell majd szerelni ezt az autóval együtt kaptam. Bal első ajtó határoló kattog az is idegesít majd azt is ki kell cserélni .Meg hátula spoilerben nem megy a fék lámpa azt is meg kell majd nézni miért nem ott is valami hiba van .Sok kicsi apróság de így elsőre tempomat pipa hátsó ablaktörlő motor pipa infocenter mükszik pipa . A tempomat nagyon kényelmes decsak hosszú távon jó mert sok a hülye aki össze vissza megy szóval nem lehet fain tampósan haladni ,de jó érzés nagyon hogy ezeket a dolgokat meg bírtam itthon csinálgatni .Feltettem pár képet az info centerekről amik vannak amilyen lett és hogy milyen volt előtte. egy hasznos oldal ezt érdemes megnézni ha infocentert cserél az ember 156 ban. http://myweb.tiscali.co.uk/wrinx/Personal/Alfa_Romeo_156_GTA/01_InfoScreen.htm

>> SzervizAtoska // Alfa 156 1.6 TS // 2016-09-09

Sziasztok!

Utol ért engem is, mint ahogy mást is...
Előterjeszteném, hogy áprilisban volt műszakin és július közepén került hozzám.

Egy szép nyári napon...ami nyárinak igen, de szépnek már nem mondható.
Olyan 4 km-re lévő bolthoz indultunk, a szokásos Alfához illő lendületes tempóban.
Kicsit még emlékeimben felderengve a, közel 2 hete, közelben történt drift eb. futam látványa, hangja és gumifüst illata.
Hoppá! A gumifüst illat annyira valósághű emlékéket idézett, hogy teljesen igaz is volt! :-(
Visszafordulás a cél előtt és garázsba.....
A bal hátsó rugótányér a 18 év alatt lekorrodált és rányomta a rugó az abroncsra.
Párban cserélendő persze, mert annak sem sok "vidám vasárnapja" volt már és úgy illik.
A stabilrudak (kutyacsont) is kikoptak. Ráadásul az stabil szilent tartó kengyel egyik, rég beleszakadt csavarmaradéka is "kimütésre" és pótlásra várt.
Szétszerelés...rendelés...tisztítás...csavar pótlás...összeszerelés: 2 nap effektív 10 munkaóra.
Hátsó lengéscsillapító: Starline 11k/db
Stabil rudak: Starline 2k/db

A képen látszik, hogy a régi és az új teló rugótányér anyagvastagsága a réginél azért gyárilag kevesebb.
Km állás: 259000km

Köszönöm a figyelmet

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2016-08-31

Olajcsere alkalmával észrevettek pár hibát.
Mai nap cserélve lettek:
- hátsó stabilizátor pálca;
- első axiál csukló;
- kipufogó felfüggesztő 3 db ;
- futómű állítás;
- hátsó lengőkar 2 db;
- csavar.

Km. : 120 600

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2016-06-18

Bal hátsó kerékcsapágy hangoskodott, csere (Moog). Hátsó gátlók (Marelli) elfáradtak 40ezer km után, csere (Kayaba). Klímakompresszor csapágyas lett, egyelőre lekötve, mert amúgy se fúj már hideget, későbbi teendők közé felírva. Illetve kicseréltem még az ablaktörlő karokat is, mert elég gatya állapotban voltak, konkrétan az anyós oldali hol törölt, hol nem.

Km óra 265000