Blog >> trw

KM: 235.200

Na ez is megvolt.

Bölcső-, vezérlés-, olaj-, szűrők-, alsó lengőkarok-, termosztát-, első fék- és hosszbordásszíj csere. Természetesen mindenből prémiumot kapott a kicsike (TRW, Motul, Vernet, Dayco, INA, FEBI, Textar). A bölcsőt Marektől vettem, azaz nem azt ami a képen van :D.

Hazaúton még mindig kopogott kicsit az elejében, leállás után észleltem, hogy a csomagtérajtó teleszkópok kivannak fáradva kicsit illetve a külső hőmérőm rosszalkodik. A belső fogantyúkat is meg kell még pucolgatnom. Majd ezeket a héten megejtem, illetve az EGR-t is levakolnám és kapna egy szolid chipet is.

Most, hogy jön a téli szezon kellene vennem nyárra valami alufelnit is. De nem tudok dönteni a 16" és a 17" között.

Még októberben bekerül a hifi is amit nagyon izgatottan várok.

Most kell keresni egy normálós lakatost, fényező az van és jöhet a körbejavítgatás. Akkor rá lesz majd nézve az antennára is mert csak Váctól van akármilyen adóm is. Viszont ha szétszedem akkor már ott is javíttatom a fényezést biztos körbe van rohadva egy kicsit.

>> Szervizgiacinto // Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive // 2017-04-08

-Első felső és jobboldali alsó lenőkarok és stabilizátorok cseréje (TRW)
-Motul 10w60 motorolaj
-Mann Filter olajszűrő, légszűrő
-TRW lyuggatott-mart első féktárcsák
-Termosztát
Km:~241.000km

>> SzervizNivan84 // Alfa 159 JTDm 1.9 8v Berlina // 2016-11-19

@186.000km
- Termosztát csere - Behr.
- Friss fagyálló.
- Elrepedt gumicső cseréje a termosztátnál.
- Szervó olaj csere - Mannol Dex3
- Porlasztók felújítása.
- Jobb első felső lengőkar cseréje - TRW (alig 1 évet bírt az előző....)

>> SzervizNivan84 // Alfa 159 JTDm 1.9 8v Berlina // 2016-02-12

@173.300km
Már a vásárlás óta érlelődött ez a mértékű karbantartás, végre találkoztam egy olyan szerelővel aki lelkiismeretes és keni vágja a munkáját maximális lelkesedés mellett. Az egész úgy kezdődött, hogy az ex-szerelőm megjegyezte még november végén, hogy szar az aksim, lassan cserélni kellene, mert nehezen indul az autó. Tényleg nehezen indult, főleg rövid távú utak után. Volt egy alkalom, hogy a munkahelyem közelében járt, és megkértem ugorjon már be, hogy mérjünk egy töltőfeszültséget. Gondoltam, hogy nem az aksi a szar, amikor néha pislákolnak az izzóim, mert nem kapnak egyenletes feszültséget. Hát 13,9V volt a töltés... nem fényes.

Az alsó lengőkarok is nyiszogtak annak rendje és mondja szerint, volt szerelőmet idézve "kicsit lógnak a gömbfejek már mindkét oldalon". De csak jobb oldalt nyiszogott. 7000Km-et ment el így az autó minden féle probléma nélkül.

Megegyeztünk, február 2-án adom át a verdát, kb 300e Ft-ot tudok szánni a rendberakásra:
- első alsó lengőkarok
- generátor felújítás
- egr+dpf off
- segédvázkeret rozsdátlanítása
- olajak+szűrők
- 2 tubus Xado a váltóba.

1. nap
Annyit érdemes tudni, hogy imádja amit csinált, már a meló előtt egy héttel mondta, hogy leszedte a motorvezérlő progimat, meg is van írva egy jó kis chip is a motorhoz. Első nap ezzel telt el. Ugye EGR+DPF kiírva, és extrába felmászott a vezérlő progi, mert hát szerinte egy probléma van a kocsimmal: "gyenge mint a harmatos libafos" :D 150LE + 320NM programot írt rá.

2. nap
Második nap jöttek a bonyodalmak. Bontódik le a motortér:
- segédvázkeretet nem elég fényezni, lakatolni kell, több helyen el van repedve. (mostmár tudom mit basztam oda a Békés megyei úton... legalább nem a kartel ment)
- turbómból ömlik az olaj. (na ez rohadtul mellbevágott. Nem számítottam rá, hogy a turbóm hamarabb hal meg mint a kettős tömegű vagy a váltó...)
Sógoromtól sikerült szerezni olasz gyártmányú új turbóközepet, 64.000Ft.


4. nap
Turbó alkatrész megjött, turbó szétszed, kitakarít, geometria kitakarít, turbó összerak, öröm és boldogság. Bár lehet, hogy lesz még gond, nem biztos hogy a digó alkatrész beválik.
A turbó halálát az okozta, hogy a szívócső normál esetben fémöntvénnyel csatlakozik be a turbóba, nálam ez műanyag volt. A 3 tartó csavarból 1 hiányzott, 1 ki volt lazulva, és idegen dolgokat (homok) bírt felszívni a résen keresztül.

5. nap
Közben rozsdátlanítás. A segédvázról a rozsda átterjedt a szervó csövemre és pár karosszéria elemre. Lelkiismeretesen lepucolta, cink spray meg rücsi (nemtudom ez e a hivatalos neve, azt az alvázvédős fekete szurok jellegű cuccot nevezte így) .

Megjegyzés: kell szereznem egy bal első kerékdobot, mert ki van törve nekem egy rész, és ott jut be sok finomság ami elősegítette ezt. Hogy mi történt a kerék dobbal, azt isten se tudja, mert az autó eleje nem volt törve.

6. nap
Mert hát vasárnap se képes leállni.. :) A vadi újnak ható segédkeret visszakerült a kocsi alá, felkerültek az új trw lengőkarok, végre újra a saját lábán tudott állni az autó.

Generátorról még semmi infó.

7.nap
Generátorra várás... Olajak, szűrők cseréje. Selénia 5w40 Diesel a motorba, Tutela GI/R a szervóba, Tutela Car Matryx 2,5L + Xado a váltóba (az elvileg 7000km-t futott Castrol TAF-X Colás üvegbe leengedve kb Coca Colának is hatott, olyan fekete volt)

8. nap
Este.. kész a generátor. Dióda híd, feszültségszabályozó és csapágycsere. Szóval alig volt beteg. /Irónia vége
Generátor felrak, motor beindít. Az jó jel hogy a turbó nem esett szét. Generátor nem tölt semmit... Kurv@anyázás. Úgy adták vissza, hogy nem tesztelték le. Megígérték, hogy másnap ezzel kezdik a Ferwill-nél, csak hát szorított az idő, mert másnap délután már futómű állításra, meg a dpf fizikai kivételére volt hivatalos az olasz kislány.

9. nap
Generátor visszavisz, szar volt a feszültségszabályzó. Meg kiderült, hogy a "jóazmég" kategória generátor szabadonfutó még sem olyan "jóazmég". Na gyors Unixból polcról szereztünk egy Valeo szabadonfutót. Kocsi összerak, töltőfesz 14,3V. Boldogság! Na nyomás van az ismerőshöz, mert így is késés van már.

Futómű beállítva, kocsi fel, kikapja a DPF-et, és ott liheg a kipuffos nyakában, hogy kurv@ szépre a hegesztést ám! 3 óra munka és sok "szarolasz" után bent a 21. századi részecskeszűrő (nyíl egyenes acél cső).

Apróságok vannak már csak hátra, a motor burkolat, hővédő lemezek visszarakása és teszt. Nyugodtan várok otthon. Este 8-kor üzenet, hogy kell-e akkor a kocsim, vagy ott rohadjon el az udvarában, mert hogy kész van. :D Alig vártam másfél hét után, hogy végre vezessek. Na mentünk egy kört a városban, miközben vezetett. Hát, mintha ki lett volna cserélve az autó. Iszonyatosat gyorsul az eddigi állapothoz képest, megszűntek a nyiszogások, a súrlódó rossza hangok, a motorról csak alapjáraton hallani, hogy ez bizony dízel. Nem bírtam levakarni a vigyort a képemről. Mióta megvettem az autót most végre azt érzem, hogy ez egyben van, ahogy lennie kell. Most már csak apróságok vannak hátra.

Amik kiderültek az autóról:
- nem volt törve az eleje, jobb hátul volt csak fényezve három elem, amiről tudtam, mert körbe lett mérve a kocsi vásárláskor.
- az összes tárolót átnézve a kilométeróra 99% hogy valós értéket mutat (wow!)
- az a jelenség, hogy padlógáznál a turbónyomás felszalad, leesik, majd újra felszalad nem EGR hiba volt. Ilyen volt a gyári program.

Költségek:
370e Ft
64e Ft a TurboRail közép.
6e Ft a 2 tubus Xado adalék+posta.
Összesen:
440e Ft

Eltelt 10ezer km az előző olajcsere óta, így aktuálissá vált újra.
A kb 1000 km-el ezelőtt beszerelt, korábbi szerelőm által javasolt alsó lengőkarok 500 km-t bírtak.. (kép) Eleve nem vagyok a kísérletezés híve, így ezúttal TRW került a helyükre, végre csendben van a futómű.
A jobb oldali stabilizátor pálca is cserés lett, így meg lett ejtve az is.

A műveletet a Csörgő autószervizben végezték el, alapos, gyors munkát végeztek. Köszönöm!

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2013-05-28

Az előzetes vizsgálaton megállapítást nyert, hogy az első alsó lengőkarokban a lengéscsillapító szilentje elszakadt, cserélni kell. Kuplung nem emel ki teljesen, ez az oka az autó bemozdulásának álló helyzetben, cserés. Bal hátsó hátsó lengőkar belső szilentje vsz még a futómű állításnál elszakadt, cserés. Hátsó gumi fékcsövek kissé repedezettek, cserés. Felső motortartó szilent szakadt, cserés.
Emellett persze a szokásos olaj és szűrők cseréje esedékes.

A lengőkar még a gyári volt, sőt minden futómű alkatrész eredeti, még talán a kuplung is a gyárban beszerelt cucc volt. Ez akár jót is jelenthetne, csak sajnos lassan elérkeznek az élettartamuk végére közel a 170000km-hez (lengéscsillapító pl.).

Előre kapott trw lengőkarokat, hátulra valami madaras márka, Erhardt szerint jó lesz.
Valeo kuplungszerkezet és Lpr kinyomócsapágy lett beszerelve. AP kuplung volt benne Fiat logóval és már megette a kenyere javát. A kinyomócsapágy berágta magát a szerkezet fémlapkáiba. Maga a csapágy sem volt jó, leszakadt róla a porvédő gumi és a hangja sem volt bíztató.

Ha már lent volt a váltó, szétszedettem. Kipucolták kívül-belül és eltömítették a házat, így végre nem szórja az olajat. Amúgy rendben van a váltó, még sokáig jó lesz. Egyébként a kuplungcsere nem egyszerű művelet. Le kellet szedni a bölcsőt, a kipufogót, a váltókart tartó lemezt és a kézifék kart is. Durva volt látni így szétszedve a kocsit.

Mivel lent volt a bölcső, kicseréltettem a stabilizátor szilenteket is. Ezek már a megvételkor is recsegtek a nagy melegben, de mivel bonyolult kicserélni, halogattam. Birth márkájút vettem (B340) a Bárdinál, de gyári szilent van benne. A rudat épp hogy megcsípte a régi szilent a szélén, szóval még jó.

A futómű sokkal csendesebb lett, tompábbak az utastérbe szűrődő zajok. Futómű állítás után végre középen áll a kormány :D
A kuplung bent fog és nagyon jól adagolható, még szokni kell.
A lengéscsillapító cseréjét egyelőre elhalasztottam, bár néha mintha kopogna a jobb első. Nem húzza már sokáig :(

166230km van az autóban. Valamikor nyáron megejtjük az olajcserét és esetleg a hosszbordás szíj feszítőjét és görgőjét is kicseréljük mert az is egyidős az autóval.
Rossz hír, hogy kevés olajat találtam a szelepfedél pereménél. 150ekm-nél volt cserélve a tömítés (utángyártott), egy gyárit bepróbálunk az olajcsere alkalmával és majd meglátjuk meddig bírja.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-11-24

Lassan úgy járok Csörihez, mint haza. Kaptunk két új felső lengőkart, hogy elöl is csend legyen. Gyári alkatrészek, szóval remélhetőleg tartósak is lesznek. Utána egy Balatonfőkajár túrán meg is hallgattuk, hogy nem halljuk. :)

Amúgy mintha kanyarodni is jobb lenne az új lengőkarokkal. Kíváncsi lennék, mennyi ebből a fizika, és mennyi a placebo hatás. Bár a lényeg mégis az, hogy érzésre szinte új autóban ültünk.

Apropó, vizsgáztak az új gumik is, bár egyelőre csak szárazon. Csendesek, mintha nyáriak lennének, és fognak, mint a zöld festék. Csak hó lenne már... Szuggeráljuk az időjárásjelentést, de Fehérvárra nem ígérik.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2011-10-06

Ma a szerelő beépítette a vadiúj TRW nyergeket és a gyári kézifékköteleket az autóba. GTPeti javaslatára jól kifújta olajzó spray-vel, és a gumiharmonikák alá zsírt is rakott egy adagot. Remélem ezzel lezárult a kézifék probléma örökre...
Közben észrevettem, hogy veszettül fogy a vizem! Ennek fele sem tréfa, főleg hogy se a vízpuma se a csövek, hűtő környékén nem volt víznyom. Már épp kezdtem pánikolni, hogy itt a vége, hengerfejes lett a traki, amikor Sanyi a szerelőm felfedezte a hiba valódi okát. Maga a kiegyenlítőtartály anyaga foszlott meg az évek során. Hihetetlenül néz ki, és pont nem szembeötlő helyen. Egyszerűen megette az idő, szétrepedezett, és esik atomjaira egy foltban. Kerítenem kell egy kiegyenlítőt mielőtt végleg elporlad a mostani. De lényeg, hogy nagyobb baj nincs. Azt már elkönyveltem, hogy a termosztát 3 év után ismét távozni készül, a motorhőmérsékletem stabil 81 fok...hurrá.