Blog >> ablaktörlő
na, korábban megállt a hátsó ablaktörlő...
"gyors" javítás...
ablaktörlő kar le, belül: műanyag le, motor+hajtás le,műagyag hátlap le, elektromotort tartó 4 fül felhajlít, motor kihúz... na de most legyél ügyes... :D
ki kell ütni a csapot (szerintem nem érdemes csavarlazítózni... üssed műagyagkalapáccsal amíg ki nem jön a préselt fogaskerék felőli oldalon
ne akard levakarni róla a fogaskerék párját, fölösleges...
na kiütöd eszetlen, akkor látod, hogy hol rozsdás... (műanyag nem adja könnyen magát, de azért ne öld le) na hát ekkor szépen levakarod a rozsdát, amiből bőven van ;)
ha lejött, akkor én javaslok összeszereléshez egy teljes zsírtalanítást /régi zsír le, új fel/ fogaskerék házba mehet bőven, motor vissza, hézagot ellenőriz amikor visszahajtod a 4 tartófület, különben leölöd a műanyag fogaskereket.
szétszedésnél jelöld fel, vagy számold meg a fogakat...rád bízom
ugye a műanyag kerék hátán van a "vezérlés" én oda adtam egy minimál zsírt, de nem sokat, csak érzéssel
amikor visszavered a helyére a rozsdátlanított (részemről konkrétan felpolírozott tengelyt) akkor előtte javaslom jól zsírozd ki az egészet... talán akkor rozsdamentes marad még 10 évre :D
ezek mellett most már végleg a helyére került a vezető oldali ajtógumi... a végső megoldás az lett, hogy levettük és helyre csavartuk...így jobban idomul...fajint végre
órasor háttérvilágítás fullos csere...ahogy dukál
ha visszajön a jóidő akkor majd zörgésmentesítem az ajtókárpitokat
igazából visszamenőleg írok, most december 5 van...20:28 és túl vagyok a 157ooo
(amúgy üdv a jövőből kedves látogató) :D
hirtelen más nem jut eszembe...egy ideje fotózgatom az ezres fordulókat, lehet h feltöltöm ide h legyen dátumviszonyítás (hitelesítés)
Közeleg Tél Tábornok, így védekezésül felraktam a téligumikat. Harmadik szezonjuk lesz, eddig összesen 9.740 km-t futottak.
Szokásos statisztika az utókor kedvéért: 11.966 kilométert tettem meg a tavasszal felkerült, új nyárigumikon, ezek most centrirozva, szépen letisztítva várakoznak a raktárunkban tavaszig.
Érdekesség, hogy ezúttal egyik felnimet sem kellett görgőztetni a nyári szezon után.
A gumiszerelést ismét a Budagumi végezte.
A téli felkészítés jegyében lecseréltem az ablaktörlő gumikat is.
Két Walker dobot hozott a futár, egy hátsót és egy középsőt, meg egy pár Bosch AeroTwint. Már csak egy kis idő kéne, hogy fel is tudjam tetetni a dobokat.
Az ablaktörlőket felraktam, még eső is esik a tiszteletére. Furcsa dolog, hogy törlés után jobban kilátok, mint előtte. Szokatlan, de egyáltalán nem rossz. :)
Miután kitavaszodott és végképp meguntam, hogy állandóan kiesett a jobb oldalsó villogó, végre vettem egyet 1000 Ft-ért és kicseréltem. Ha már itt voltam a tavaly nyáron vett valószínűleg gyári hibás ablaktörlőt is kicseréltem, mivel állandóan lecsúszott a helyéről, és egyáltalán nem volt vicces és alfához méltó, hogy esőben papírral szorítsam oda.
Most végre minden nagyon szép és jó.
Az elmúlt napokban feltűnt, hogy lóg a gumi a vezető oldali ablaktörlőről. Ma vettem egy pár flexibilis gumi lapátot. Nem egy drága cucc, attól függetlenül talán kibírja valameddig. :D Kipróbálni nem tudtam, az autó tiszta nem vizezzük össze a szélvédőmosóval. :)
Tegnap (kis egoval:) névnapi ajándékként megjött mreni-től a hátsó lökhárító (érzem benne Kit szellemét XD - bocsi, fáradt vagyok ma agyilag, és ez a kép megihletett...:) és az ablaktörlő. Előbbit (még nem tudom hogyan:) jövő héten viszem FanatX-ékhez, aztán lassan nekiállnak rajta munkálkodni. Pontos terveim vannak, de képet nem mutatok, majd csak a végleges verziót. Gege szerint vízválasztó lesz, amiben biztos vagyok (bár a végleges tervem még ő sem látta, ahogy Il Knoxx úr sem :P :), de vállalom.
Utóbbi pedig vásárlás óta problémás volt, most végre kicseréltem, kicsit, de csak nagyon kicsit lomhábban töröl, de végre jól, és ez a lényeg. Úgy látszik a rugó is rossz volt benne... :/ Most már csak egy kis színbeli eltérés az, ami árulkodik a cseréről... :)
Már régóta elegem van a gyári, kompakt ablaktörlőkből. Gumit ugyan lehet benne cserélni, de a szerkezet attól még nem javul meg :) így "hagyományos" karokat tettem fel, amibe cserélhető a fej.
Sikerült beszerezni minden szükséges alkatrészt így hát irány a szervíz!
A csere során sajnos kiderült, hogy van egy apró hajszálvékony repedés a vezérműtengely jeladón (holtpont jeladó, gyujtás jeladó, vezérműtengely érzékelő), hogy mitől repedt meg azt sajna már nem fogom megtudni (lehet a szerelő repesztette meg). Így nem akartam összerakatni, ezért gyorsan próbáltam felhajtani megfelelő alkatrészt, ebben Erhard volt nagy segítségemre (mint ahogy a többi alkatrész beszerzésben is), utólag is köszönöm neki!
Ami cserélve lett:
Vezérműszíj+görgők
Vezérlésmódosító
Vízpumpa
Hosszbordásszíj+feszítő- és vezető- görgő
Szelepfedéltömítés
Selenia 20K AR olaj + szűrő
vezérműtengely jeladó
Első-hátsó ablaktörlő
rendszámtábla izzó
km: 61.041
Kicseréltem az első ablaktörlőket. Az újak már nem húznak csíkokat. Bosch Aerotwin AR 552 S került fel.
Megállt az ablaktörlő, természetesen a legnagyobb havazásban..
Mint kiderült, a motor is az utolsókat rúgta és a rudazat is hiányos volt. Kompletten cserélve, most egész virgoncan töröl.