Blog >> ablaktörlő >> motor
Minden állapotban akadozott már a törlés, így javítani kellett. A műtét sikerült és a páciens is életben maradt.
Album
2016. októberben új Taurus 225/50 R17 téligumikat kapott az autó, valamint a hátsó ablaktörlő motorját kellet cserélni.
2017-et az esedékes olajcserével (Selénia), váltóolaj, valamint fékolaj cserével kezdtük. A jobb első kerékcsapágy és stabilizátor rúd cseréje is megtörtént. Km óra állása: 201.000.
Sikerült ma kicserélnem a korábban beszerzett hátsó ablaktörlő motort, előtte szétszedtem és jól bezsíroztam a mechanikáját, hogy azon ne múljon a működése és megkapta a bőrápolást is. A feni csavarokra pedig szereztem védő kupakokat,elég jól passzol a felni színéhez.
Először is had mondjak köszönetet egy távoli alfás ismerősnek KRISTYON sokat segített mikor felhívott és felvilágosított hogy mit és hogyan kell megcsinálni.Így azért könnyebb volt .Az új autó megvétele után az első az hogy vezérlés csere .Ez a héten lezajlik majd arról is lesz egy kis blog .Utána igyekszik a kis hibákat az ember kijavítani itthon amit tud ezek a következők : Hátsó ablaktörlő motor kerreg nagyon lassan jár vagy már szinte nem is jár(csere) 10.000 Bontott Alfás Marektől.Ugyan innen infócenter mert az is túl melegszik egyből kb ahogy megyünk az autóval 5 percet és már nem látunk belőle semmit hogy mit ír idegesített nagyon tehát vettem egyet 20.000 ért bontott az új az 36500 és az csak kijelzőt kapunk annyiért én házzal együtt vettem. Hál istennek a tempomatnak nem volt nagy baja csak a kuplung pedál feletti kapcsolót kellet kihúzni mert valaki annó felnyomta és be is ragadt amióta kihúztam a kapcsolónak a fejét azóta működik a tempomat ilyen egyszerű volt, ez nem került semmibe csak egy kis fekvésbe meg pár liter izzadságba :D Mert ugye olyan remek helyen van hogy épp eszű ember oda be nem fér kell egy akarat erő hogy azt azért elérjük a kuplung pedál felett egy kis helyen a sötétben :) nem lehetetlen de meg lehet oldani kicsit meg kell feszegetni aztán már egy csőrös fogóval ha meg tudod fogni a végét akkor húzhatod és egy pici kattogó hangot fogunk hallani mikor húzzuk nem fog eltörni kijön vagy 2-2.5 cm-t. Hátra van még az AIR BAG csatlakozónak a hibája mert kontaktos az ülésem alatt azt is majd valahogy megoldom meg olyan van még hogy a bal első oldali ajtómnak a belső nyitókája nem húzz vissza valószínűleg rúgó kiesett eltört nem tudom majd az is meg lesz nézve . Meg a bal hátsó ablak nem megy le se föl már motor meg van csak be kell majd szerelni ezt az autóval együtt kaptam. Bal első ajtó határoló kattog az is idegesít majd azt is ki kell cserélni .Meg hátula spoilerben nem megy a fék lámpa azt is meg kell majd nézni miért nem ott is valami hiba van .Sok kicsi apróság de így elsőre tempomat pipa hátsó ablaktörlő motor pipa infocenter mükszik pipa . A tempomat nagyon kényelmes decsak hosszú távon jó mert sok a hülye aki össze vissza megy szóval nem lehet fain tampósan haladni ,de jó érzés nagyon hogy ezeket a dolgokat meg bírtam itthon csinálgatni .Feltettem pár képet az info centerekről amik vannak amilyen lett és hogy milyen volt előtte. egy hasznos oldal ezt érdemes megnézni ha infocentert cserél az ember 156 ban. http://myweb.tiscali.co.uk/wrinx/Personal/Alfa_Romeo_156_GTA/01_InfoScreen.htm
Lassan fél éve nem írtam a JTD-hez blogot ezért röviden leírom ,hogy volt egy ablaktörlő motor csere (alkatrész by Marek) és kapott egy új kuplung munkahengert (Cifam- Kovács Auto) mert a régi folyatta az olajat. Csere egyszerű kb 1 óra. Amúgy tökéletesen működik a gép , teszi a dolgát :)
Most kicsit több a fókusz a V6-oson, jövő héten ha minden igaz megy KPM műszakira és megkapja a magyar rendszámot, forgalmit végre :) Már augusztus óta ezt várom, az autó nagyon jó állapotban van reméljük nem lesz semmi gond a vizsgán. :)
Miután tegnap az oldalsó ablakok villanyos emelésének mechanikus parajelensége a végletekig szétbrácsázta az idegrendszerem finom húrjait, gondoltam relax jelleggel belekezdek egy másik szokásos betegség gyógyításába...így kerültem kontaktusba a hátsó ablaktörlő motor és annak mechanikájával, melyet cca 2,5 óra alatt sikerült megoldani a teljes felújítási folyamat véghezvitelével.
Itt legyen megemlítve, melyet ezidáig nem is sejtettem: a 145 és a 146 hátsó ablaktörlő mechanika nem ugyanaz...pontosabban a szabadba (é: ablakon túlra) menő tengely rövidebb és vastagabb a 146-oson...
A beavatkozást tehát siker koronázta, ami igen megnyugtató...:)
Ma kicseréltem az ablaktörlőmotort a verdában a törlőlapátokat mozgató mechanikával együtt, mert a régi akadozott valamiért! De most már nagyon frankón töröl! :-)
Az alkatrészt Rich1 kollegának köszönhetem! :-)
De aztán egy porszem kerülhetett a gépezetbe, mert nagy bánatomra ez is elkezdett akadozva törölni! Nem volt hát mit tenni, szétszedtem az egész motort, hátha ott nem stimmel valami! Fairlane kollega a segítségemre sietett pár angol Cartárs által készített fotóval, és így már valamivel egyszerűbb volt a dolog! Kiderült, hogy nagyon elkoszolódtak (tiszta zsír volt minden) belül az érzékelők és ezért törölt akadozva! Tisztításuk megtörtént és azóta tökéletes minden, egy panaszom sincs az ablaktörlőre! :-)) Végre... :-)