Blog >> motor
Ez a rész jobban megmaradt! :)
Tehát December 27-én befejeztem valamennyire a beltér összeszerelését is, a motor is ijndítható állapotba került. Mivel nagy volt a sietség néhány fontos dologról megfeledkeztem, de erről majd később.
Tehát beindítás:
először is kapott egy új akksit.
azért izgultam, mert a nyáron csak próbaindítást végeztem az autón, úgyhogy azért kérdéses volt hogy beindul-e. Kapott 15L friss üzemanyagot, nehogy ez legyen a baj.
Azt hiszem kb. 1 órán keresztül kellett indítgatni, mire történt valami. De beindult.
Kicsit egyenetlenül járt. Addigra egyedül maradtam a kocsival este 7 óra körül, de mindenképp el akartama vinni egy próbakörre.
2 utcányit mentem vele, elég rémisztő volt. Csörögött, zörgött, nem ment, torpant, alapjárat nem volt, leállt. A visszajelzők egy része nem működött, sebességmérő nem működött, motorfék nem volt. Visszatettem a garázsba és otthagytam
Kiemelésre került a motor és a váltó, egyúttal ezek piacképessé is váltak. Még a kábelköteg sértetlen kifűzése van hátra, mivel a motor új tulajdonosa csak ezzel együtt tudja beépíteni azt, az immoboliserrel ellátott vezérlőelektronika miatt.
Miután beszerzésre kerültek a felújításhoz szükséges alkatrészek, elkezdődhetett az összepakolás. Ez a rész rettentő lassan haladt, ha nem történik ami történik (egy következő bejegyzésben lesz olvasható) talán még 2009 Februárjában sem lenne kész..
Tehát elkezdődött az összelegózás, ugye minden szépen le lett takírítva, fényezve, stb. Vettem új gumigyűrűket a szívósorhoz, meg még nagyon sokmindent.
Az eredmény ez lett:
Miután 2x meg lett hengerfejezve, és másodikra már gyanús volt, hogy nem a hidrotőkék szólnak, Zé tippje kezdett egyre inkább valószínűvé válni, miszerint cspaszeges a blokk. Az is volt.
A hang egyértelműen jobbról jött, így jobb hfej leszed, olajdekni leszed, dugattyúk+hajtókarok ki, ellnőrzés.
Tisztán látszott, hogy a csapszeg a hibás, de melepett, hogy a csapszeg maga nem kotyogott vészesen, annál inkább elforgott a hajtókaron belül a szapszeg réz perselye, melyen kersztül a szapszeg olajzást is kap (3 kis lyuk a hajtókaron+a perselyen is), pontosabban kapott volna...nem kapott olajt, mivel elforgott, így hatványozottan romlott a hajtókar csapszeg állapota.
Jah, és repedt volt a dugó oldala is:(
Ha már ott jártunk, a 3-as hatókar is ellenőrizve lett. Semmi baja nem volt, egy kompressziógyűrűt azért cseréltem mindkét dgón, mert találtam jobbakat azoknál, amik fent voltak.
Tehát új hatókar, csapszeg, új dugó össze, hajtókarok vissza, hengerfej vissza, összerak, indít, és csend van...:)))
Meglepően rövid időn belül (de. 10-től du. 16-ig) sikerült ezt a kis műtétet végrehajtanom.:)
Igaz ez már pár héttel ezelőtt volt, de csak most jutottam oda, hogy erről blog-ot írjak. Nagynehezen, többszöri időpontegyeztetés és egy T5 Transporterrel történő sikertelen elhozatali kísérlet (nem szárnyas ajtós volt, így nem tudtuk targoncával betenni) után egy fic nap le volt beszélve, intéztem magamnak egy kis pickup-ot ( Felicia :) ), és azzal elindultam. Mivel úgy volt, hogy a targonca ott lesz, így segítséget nem vittem. De nem volt targonca, volt helyette ígérgetés, meg "átbasztak" hangulatot éreztem. Feleslegesen töltöttem ott 3 órát, majd eljöttem azzal hogy másnap hozok segítséget, és kézzel felpakoljuk! Így is lett, Vittorio, ZAZ156, és Csicsi cartársak/jóbarátok jöttek velem, és végre hazahoztuk!! Íme végre egy képen látható az autó és a motor
Mester Úr erőnek erejével feszül a csavaranyáknak, nehogy "kilötyögősödjön" véletlenül :))
Aztán Bányai elvtárs olajdekni tömítést farag,
a harmadik fotó Mestert nyugalmi helyzetben ábrázolja, amint nagy szakértelemmel nézi végig, hogy Robi mester behúzza a mobil szemetest.
A negyedik kép, voltaképpen egy csendélet, melyen Mester éppen az élet nagy kérdésein töpreng.
Na, ha már a motorcserénél vagyunk megejtettem a 90-esem másfél éve esedékes motorcseréjét is. Mivel szegénykét tobb mint egy évre számuztem a garazsba mert nem volt sem alkatreszem sem idegzetem hozzá, hogy belefogjak (tudniillik az elso motorjat a kedves sogornom az elmezavaros pasijaval megfozte, a masodikat pedig miutan betettem ra kellet jonnom, hogy gagyi) hat most megesett rajta a szivem es osszeraktam. 4 napi barkacsolas, karomkodas utan sikeresen megdugoztam, kicsereltem az elso huvej tomitogyuruit, adtam neki hegesztett hfejeket meg egy rahedli szilikont, megkapta a regi 164-es motorjanak szivattyujat es alternatorat ugyhogy most jelenleg gurul. De van egy rossz erzesem, hogy a hengerfejeken valamellik mikrorepedeses, valamelliken atenged a kipufogoszelep, valamellik hengerben gyenge a kompresszio a pumpa meg tuladagol. Na szoval lesszen ezzel meg baj ugy latom, de mar pofogott. Kene adni neki meg egy uj aksit, csak mar nincsen lovetta a dologhoz. Majd legkozelebb. Asszem hosszu ido utan annak is orulok, hogy mar megy.
2008 március havában teljesen tele lett a hocipom az eddigi VM84 A motorommal. Sikeresen szereztem a haver apósától egy 155-os VM-et ami már elektronikusan vezérelt!Hurrá! Nem lesz tobb idegeskedes, hogy telen beindul-e vagy sem. Hát Jani barátommal nekiálltunk, kibontottuk a 155-osbol a motort (karboflex rulezz). Ráakasztottouk a régi váltómat (ez volt az elso szamu hiba) mert a sajatjaval nem ment volna be, mivel nem ultek a 1/2 tengelyek valamint a motor szilentblokkjainak tartói. Kb másfél hét munka utáni fáradságos, éjszakába nyúló szerelgetéssel sikerult is betenni a motort, váltostul meg mindenestul. Sikerult bekotni az elektronikus gázpedált, az EGR-t, nagy nehezen elfért a turbó is, meg a levego hutoje. Sikerult bekotni a fekpedal es a kuplung pedál jeladóját, a kis bosh dobozkat is meg a hozza tartozo egyeb dolgokat. Osszeraktuk, feltoltottuk folyadékokkal, beinditottuk és .... teljes csod! A motor ossze-vissza jár, dogledezik, nincs alapjarat egyszoval bukta. Egyeb keresgélés, méregetés és nézegetés után Jani barátom aki egyébként gépész mérnok rájott, hogy a kedves kis vezerloegyseg a fordulatszammero ill. az elso porlaszton talalhato jelado segitsegevel hangolja a motor befecskendezeset. Mivel a lendkerek nem ugy lett visszarakva ahogyan az kell (mivel a regi valto ment rá) és a válto blokkban máshol helyezkedik el a jelado helye, valamint a jeladó jelkarakterisztikája is más, ezáltal a kocsi ossze - vissza vezerelte sajat magát. Megette a fenne. átméregettuk, átszámolgattuk majd ementálivá furtuk a váltoblokkot, hogy sikeruljon vhogy osszehozni a dolgokat - mindhiába. Ugyhogy most kergetek egy kinyomotányért ill. kinyomocsapagyat a 155-os válltojára, mehet ki a régi válltó, valahogy bele kell varázsolni a saját váltóját és lehet, hogy igy talan mukodni fog - remélem. Majd meglátjuk - vagy nem. mindenesetre elfáradtam mint a kutya, 2 hete 3-4 órákat alszom, ugyhogy egyenlore szuneteltetem a szerelest.