Blog >> motor
Ez a rész jobban megmaradt! :)
Tehát December 27-én befejeztem valamennyire a beltér összeszerelését is, a motor is ijndítható állapotba került. Mivel nagy volt a sietség néhány fontos dologról megfeledkeztem, de erről majd később.
Tehát beindítás:
először is kapott egy új akksit.
azért izgultam, mert a nyáron csak próbaindítást végeztem az autón, úgyhogy azért kérdéses volt hogy beindul-e. Kapott 15L friss üzemanyagot, nehogy ez legyen a baj.
Azt hiszem kb. 1 órán keresztül kellett indítgatni, mire történt valami. De beindult.
Kicsit egyenetlenül járt. Addigra egyedül maradtam a kocsival este 7 óra körül, de mindenképp el akartama vinni egy próbakörre.
2 utcányit mentem vele, elég rémisztő volt. Csörögött, zörgött, nem ment, torpant, alapjárat nem volt, leállt. A visszajelzők egy része nem működött, sebességmérő nem működött, motorfék nem volt. Visszatettem a garázsba és otthagytam
Kiemelésre került a motor és a váltó, egyúttal ezek piacképessé is váltak. Még a kábelköteg sértetlen kifűzése van hátra, mivel a motor új tulajdonosa csak ezzel együtt tudja beépíteni azt, az immoboliserrel ellátott vezérlőelektronika miatt.



Miután beszerzésre kerültek a felújításhoz szükséges alkatrészek, elkezdődhetett az összepakolás. Ez a rész rettentő lassan haladt, ha nem történik ami történik (egy következő bejegyzésben lesz olvasható) talán még 2009 Februárjában sem lenne kész..
Tehát elkezdődött az összelegózás, ugye minden szépen le lett takírítva, fényezve, stb. Vettem új gumigyűrűket a szívósorhoz, meg még nagyon sokmindent.
Az eredmény ez lett:



Miután 2x meg lett hengerfejezve, és másodikra már gyanús volt, hogy nem a hidrotőkék szólnak, Zé tippje kezdett egyre inkább valószínűvé válni, miszerint cspaszeges a blokk. Az is volt.
A hang egyértelműen jobbról jött, így jobb hfej leszed, olajdekni leszed, dugattyúk+hajtókarok ki, ellnőrzés.
Tisztán látszott, hogy a csapszeg a hibás, de melepett, hogy a csapszeg maga nem kotyogott vészesen, annál inkább elforgott a hajtókaron belül a szapszeg réz perselye, melyen kersztül a szapszeg olajzást is kap (3 kis lyuk a hajtókaron+a perselyen is), pontosabban kapott volna...nem kapott olajt, mivel elforgott, így hatványozottan romlott a hajtókar csapszeg állapota.
Jah, és repedt volt a dugó oldala is:(
Ha már ott jártunk, a 3-as hatókar is ellenőrizve lett. Semmi baja nem volt, egy kompressziógyűrűt azért cseréltem mindkét dgón, mert találtam jobbakat azoknál, amik fent voltak.
Tehát új hatókar, csapszeg, új dugó össze, hajtókarok vissza, hengerfej vissza, összerak, indít, és csend van...:)))
Meglepően rövid időn belül (de. 10-től du. 16-ig) sikerült ezt a kis műtétet végrehajtanom.:)




Igaz ez már pár héttel ezelőtt volt, de csak most jutottam oda, hogy erről blog-ot írjak. Nagynehezen, többszöri időpontegyeztetés és egy T5 Transporterrel történő sikertelen elhozatali kísérlet (nem szárnyas ajtós volt, így nem tudtuk targoncával betenni) után egy fic nap le volt beszélve, intéztem magamnak egy kis pickup-ot ( Felicia :) ), és azzal elindultam. Mivel úgy volt, hogy a targonca ott lesz, így segítséget nem vittem. De nem volt targonca, volt helyette ígérgetés, meg "átbasztak" hangulatot éreztem. Feleslegesen töltöttem ott 3 órát, majd eljöttem azzal hogy másnap hozok segítséget, és kézzel felpakoljuk! Így is lett, Vittorio, ZAZ156, és Csicsi cartársak/jóbarátok jöttek velem, és végre hazahoztuk!! Íme végre egy képen látható az autó és a motor


Mester Úr erőnek erejével feszül a csavaranyáknak, nehogy "kilötyögősödjön" véletlenül :))
Aztán Bányai elvtárs olajdekni tömítést farag,
a harmadik fotó Mestert nyugalmi helyzetben ábrázolja, amint nagy szakértelemmel nézi végig, hogy Robi mester behúzza a mobil szemetest.
A negyedik kép, voltaképpen egy csendélet, melyen Mester éppen az élet nagy kérdésein töpreng.




Ki takarítottam a szívó oldalt mert hidegen vissza-vissza durrogott, és olyan erőtlen volt a gép, takarítás után kategóriákkal jobb lett hidegen, de úgy festett ez nem mindennek tetszett. az alapjárati motor hamarosan meg is adta magát, és olyan túlfogyasztást produkált, hogy a benzin még az olajhoz is keveredett, így azt is cserélni kellett. Alapjárati motor, ill. olaj és olajszűrő csere.
0
638