Blog >> motor

>> SzervizFerke // Alfa 145 1,9 JTD // 2014-10-28

Miután tegnap az oldalsó ablakok villanyos emelésének mechanikus parajelensége a végletekig szétbrácsázta az idegrendszerem finom húrjait, gondoltam relax jelleggel belekezdek egy másik szokásos betegség gyógyításába...így kerültem kontaktusba a hátsó ablaktörlő motor és annak mechanikájával, melyet cca 2,5 óra alatt sikerült megoldani a teljes felújítási folyamat véghezvitelével.
Itt legyen megemlítve, melyet ezidáig nem is sejtettem: a 145 és a 146 hátsó ablaktörlő mechanika nem ugyanaz...pontosabban a szabadba (é: ablakon túlra) menő tengely rövidebb és vastagabb a 146-oson...
A beavatkozást tehát siker koronázta, ami igen megnyugtató...:)

>> Szervizboxerhang // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2014-10-18

Pár hónappal ezelőtt kitakarítottam a fojtószelepházat. Elég sok gedva volt benne. Akkor már láttam, hogy az alapjárati motornak se fog ártani egy kis suvickolás Most megtörtént. Jó sok fültisztító pálcika, egy kis alkohol és langyos víz és rengeteg hajszárítózás megtette a hatását.

Jelentem, elindult!
Kicsit nehezen kapta fel az üzemanyagot a teljes rendszeren keresztül, jól ki lehetett száradva. Belement egy fél flakon indítóspré.
Csináltam róla videót, de ahogy nézem azt nem lehet feltölteni, vagy csak túl nagy? Elég szépen füstöl, el fog tartani egy darabig mire leég róla az összes matrica, olaj, kosz.
A nagyobbik baj az, hogy az elekrtomos kábelek is füstöltek, kicsit megolvadt egy szakasz. Ez lesz a hétvége feladata, megtalálni miért nem a biztosíték olvadt és ha megvan, utána kicserélem a vezetékszakaszt. Ehhez azért meginvitálom a villanyászt is.
Már a saját erejéből ment be a garázsba :)

>> Szervizgabor978 // Alfa 156 1.6 TS // 2014-07-21

Előjött egy elég idegesítő hiba a gépen,reggel első indításnál(lényegtelen hogy 10 vagy 30 fok van) ingadozik az alapjárat(értsd kb 700 és 1000 között).ha adok neki gázt lényegtelen mennyit úgyse nagyon veszi észre kis idő múlva elkezdni kipörgetni majd ha elpörgetek 2-3 ezerig és elengedem a gázt beáll emelt alapjáratra.Onnantól megszoktam várni hogy visszaálljon az alapjárat 1000 körülire és indulok,a gép teljesen erőtlen sokáig kell csúsztatni a kuplungot hogy ne fulladjon le,majd 2 de inkább 3-ezres fordulaton kell vele közlekednem mert megtorpan.Ha csak 1-3 órára rakom le akkor indításnál már semmi baja sincsen,8 óra munka után újrakezdni a reggeli szokását. gyertyát cseréltem ötezer kilométerrel ezelőtt,gyönyörű sötét fekete volt, az egyik(kettő) még olajos is,a többi inkább csak benzinben ázott,ezt betudom annak hogy 2km-t mentem vele hidegen és utánna cseréltem.bár akkor sem feketének kellett volna lennie. Nos a szép az egészben hogy betudtam légtömegmérő hibának és vettem egyet ,bosch volt benn (0280217111),meat & doria márkát vettem 27000 pénz volt,beszereltem és reggelig nem is piszkáltam,majd reggel vártam a csodát de nem jött ,épp ugyanazt csinálta. Új ki be a dobozba régi be és azóta is csak van.Semilyen motorhiba jelzőlámpa nem világít ,még hőfok jeladóra gondoltam,bár valószínű szervíz lesz belőle.Ez még várat magára.

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2014-03-09

A múlt héten a regenerálási ciklus végén megjelent a műszerfalon a rettegett "Have engine checked" felirat és a sárga motor ikon a fordulatszám mérőben. Akkor kitöröltem a hibát. Majd múlt héten pénteken ismételte önmagát. Na ezt már nem lehet pillanatnyi elmezavarra fogni. FES-el kiolvastam, két hibakód volt tárolva az ECU-ban:P1205 és a P2453. A kipufogó gáznyomás érzékelő nem kap, vagy gyenge jelet kap. A külföldi fórumokat olvasgattam ahol többen írták hogy az érzékelő cseréje nem oldotta meg a problémát. Több helyen olvastam azt is hogy a nyestek szeretik elrágni a DPF melletti csövet. Nos alábújtam, megnéztem az érzékelőhöz vezető csövet. A látvány egyértelmű volt. A cső kilyukadt. Megolvadt, valószínű a múltheti regenerálás közben. Az utolsó 5 regen átlaghőmérséklete 650.66fok volt. Levágtam a műanyagcső sérült részét, illetve a gumicsövet kicseréltem egy hosszabbra. Remélem nem lesz vele többet gondom. A következő regeneráció után majd ránézek az állapotára.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2014-01-25

Korszerű autómon pár napja kigyulladt egy hibajelző fény, és a komputer arra biztatott, forduljak a szakszervizhez. Hozzáteszem, a motor járása is bizonytalanabbá vált... Szerencsére csupán egy lambdaszonda adta meg magát. Azért írok "egyet", mert már tudom, hogy ebben a korszerű autóban három (3) darab szonda is dolgozik. Ez kiváló hír... Főleg, hogy most épp az egyik olcsóbb verzió ment tönkre. Most minden már minden megint szép és jó.

>> EseményChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2013-11-15

Tegnap megmakacsolta magát az autó, nem volt hajlandó beindulni, sokszori próbálkozás után nagy nehezen beindult, motor check hibát dobott. Motor leállít, 20 perc várakozás, majd a hiba megszűnik és pöccre indul.
Ma műszerrel kiolvasták a hibakódokat, 3 volt benne eltárolva.

P0335
P0520
U1600

Mivel 60e km-nél volt utoljára hivatalos márkaszervizben, ezért nem tudni a kódok mikor kerültek bele, lehet még az előző tulajnál. Törlés után ismét ránéztünk, de nem dobott egyet sem. Ha újra előjön valami, az már biztosan nálam lesz, és akkor irány a szerviz. Költségembe nem került a kiolvasás, volt egy kis protekcióm. :)

>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-10-28

Három hét alatt készült el a kocsi. A motorban cserélt alkatrészek listája:
-túlméretes dugattyúk Nüral
-hozzá való gyűrűk
-teljes csapágysor
-főtengely polírozás
-teljes hengerfej gépmunka (szelepfészkek/szelepek)
-összes szelepvezető
-szelepszár szimmeringek
-hidrotőkék
-főtengely és vezérműtengely szimmeringek
-vezérlésmódosító

A hengerfej is ramaty állapotú volt. A szívó traktus tele volt koksszal, alig lehetett letisztítani. A szelepvezetők mellett csurgott be az olaj, olyan szinten elfogyott az anyag.

A dugattyú teteje és az alja között 0,2mm(!) eltérés volt, a gyűrű fészek is kiszopósodott. A hengeren belül úgy el lehetett mozdítani a dugattyút, hogy a gyűrűre rá lehetett látni. Mármint annak a maradékára...

A váltóban szintén teljes volt a pusztulás. Ezeket cserélték:
-I-II szinkron/szinkronagy
-III-IV szinkron/szinkronagy
-csapágyak
-néhány fogaskerék

Az I-II szinkronagy kettétört mikor lehúzták a tengelyről! A törés nem volt friss, így működött már jó ideje. Ilyet sem hallott még senki... A szinkronizálás hiánya miatt lefogazta a fogaskerekeket, ezek jól látszanak a képeken.

A motor most 5W-50 Xado olajat kapott az első 5000km-re, a váltó szintén Xado váltó olajjal lett feltöltve. A kormány szervó is kapott Xado-t, az már ne maradjon ki a palettáról.

Bónusznak a generátor háza is kettétört a befolyó víznek hála. Ez csak akkor derült ki mikor tették össze. Kézben nem forgott már el a tengelye, viszont mikor megfeszült a háza, akkor engedett kicsit és megmozdult.Kuka sajnos az is...

>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-10-06

Ezt több postban fogom levezetni, minden részletét nem is tudom majd dokumentálni, mivel a javításnál nem leszek ott. Az előkészületek nagyjából 3-4hónapja kezdődtek és az ok amiért nekifogunk az a mérhetetlen olajfogyasztás a világ legdrágább olajából.
Ami a terv: motor szét/össze, váltó szét/össze. Közte az összes olyan kopó/mozgó alkatrész cseréje ami összefügg a problémámmal. A váltóban szinkronok cseréje, csapágyak, stb. A kuplung evidens. :) Van még pár meghibásodott elektromos és mechanikus alkatrész amit kicserélünk.
Kezdjük az alkatrész listával:
-kuplung (VALEO)
-kuplung alsó munkahenger (VALEO)
-hengerfej tömítés (Elring)
-vezérlés módosító (originale ricambi)
-gyújtótrafó (Bosch)
-felső lengőkarok (Lemförder)
-szűrők (Mann, Knecht)
-termosztát
-szervóolaj (Tutela)
-váltóolaj (Tutela)
-motorolaj (Xado 5W-50)
-adalékanyagok váltóhoz és szervóhoz (Xado)
A többi anyagot vagy nem én veszem meg, vagy benne lesz a gépműhely és a javítás árában.

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2013-07-04

Végre megcsináltam az alsó motor védő (haspáncél) rögzítését is. Levágtam a szegecsanyával együtt forgó csavar fejét, majd kiütöttem a régit. A helyére új szegecsanya került, amihez kölcsön kaptam a képen látható szerszámot.