Blog >> motor

>> Egyébkiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2013-02-20

szombaton megrendeltem a gyári vízhőfok jeladót. Nem volt semmi hibakód, csak gondoltam veszteni nem fogok vele. Meglepő eredmény, jobban huz mint eddig, nem dúsítja tul hideg üzemmódba, ezáltal kevesebb gőz szinte semmi, sztem jótékony lesz a fogyasztásra is ...

Ha minden igaz ma elkészült a motor, egyedül a szelepfedél nincs fixálva, az alá még keresek 2 db olajterelő lemezt és egy olajnyomás jeladó kell, ez el van tetetve. De ezek elég jól hozzáférhető helyen vannak, ráérünk bármikor betenni. Ma mentem volna egy szép állapotú belsőért, de leesett a hó, így áttettem későbbre az utat. Jó lett volna elmenni, mert holnap egy bontóban is lett volna jelenésem, talán lett volna náluk az olajterelő lemez, de annyira esett a hó reggel és fújt a szél, hogy inkább nem indultam útnak. A következő állomás a lakatos lesz a jövő héten, megjavítja a hazaút során szerzett sérülést. Utána megy a szerelőhöz, beteszi a motort, összerakja a féket, azután jön a neheze. A belső tértől félek a legjobban, elporladt gumitömítések, kifakult kárpit, elöregedett és rideg műanyag bolhák, bizbaszok. Ha ilyen tempóban halad a dolog, elkészülünk a nyárra.

Időközben a szerelőm szépen csendben elkezdte építeni a motort. Egyszer csak csörgött a telefon, hogy kellene ez meg az. Összeszedtem ami a garázsban volt és átcuccoltam hozzá. Ezzel a kupac alkatrésszel el is volt egy pár napig, amikor újra hívott és itt kezdődtek a gondok...
Hiányzott az AC alá a bakelit és a lökőrúd. Hiányoztak a vákumkiállások a szívócsonkból. Még mindig a festőnél voltak a vezeérműszíj takarók és az olajteknő. Keresett egy csomó spéci csavart és alátétet...
Felforgattam a garázst és a csavarok előjöttek egy olyan dobozból amiben leginkább beltérhez tartozó műanyagok voltak. Hogy hogyan kerültek oda, az rejtély. Gyorsan szaladtam a galvanizálóhoz, 2 nap alatt megvolt. Hívtam a helyi alkatrészes ismerősömet a többi cuccért, másnap mentem hozzá. Eredmény: egy beletörött bakelitdarab és egy lökőrúd, a vákumcsöveket nem veszi ki a kedvemért a motorból, vigyem el egyben :( Persze a gombok miatt azért nem veszek meg egy komplett kabátot... Szóval ismét fenyegetett a leállás réme. De ismét szerencsém volt, Vas megyében találtam egy fórumtársat akinek volt mindene. Volt céges ügyem arrafelé, előrehoztam és a múlt csütörtökön már el is hoztam a szerzeményeket. A festés erre a hétre van beütemezve a festőnél, remélem nem jön közbe semmi. Ha minden igaz a hétvégén új lendületet kap a motorépítés.
Közben megjött a spéci festék a motorháztetőhöz...

>> SzervizAlien4 // Alfa 145 Tspark 1.4 // 2012-12-22

Vezető oldali hátsó kerékcsapágy elf.sta magát már egy ideje, most volt időm pénzemblablabla szerelőhöz vinni. (főleg mert győrben nem szereltetek többet ennyi pénzért)
szóval kerékcsapágy
sebváltókulissza csere... (apám, ha nem én vettem volna a pótalkatrészt, azt hinném fémből van, mert úgy áll be a kar a helyére mint az atom) szval élvezem
komplett kézifékbovden csere, mert télen felfagyott mindig, mert mióta meg van soha nem volt ránézve... fő a biztonság, meg lesz mit télen rángatni ha para van :D
motor diag is meg volt, megnézte meg meghallgatta a szerelő. azt mondta minden szép, minden jó. már csak azt a fránya vezmódot kellene kicserélni VÉGRE és boldog lennék.
röviden ennyi, nekem ez ment most a fa alá, annak aki meg ezt olvassa, annak boldog karácsonyt! =)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-10-06

Már vásárláskor sem működött, de nem volt priorítása a dolognak. Viszont, most hétvégén, hogy ilyen szép idő volt, nekiláttam vizsgálódni, hogy miért is nem működik, így legalább ismerekedek is a típussal. :)
A kapcsoló kimérése után gyorsan világossá vált, hogy beljebb lesz a probléma, már csak azért is, mert a kapcsolgatáskor hallatszott, hogy valami kattanik a kárpit alatt.. :)
Így, hát nem maradt más, mint lebontani a kárpitot.
A motor megkapja a +/- 12V-t, de nem mozdul. Az eLearn alapján egyértelmű volt, hogy kellene kivenni a motort a sínnel együtt, csakhogy ezen leírás feltételezi, hogy az ablakot lehet mozgatni. Most viszont felső pozicíóban volt. A biztosító műanyagot még csak sikerült kipattaintani, de a bütyköt nem sikerült kinyomni az üvegből, nagyon meg nem akartuk feszegetni, nehogy megrepedjen.
Hosszas fejvakarás, nézegetés után végülis, úgy döntöttünk, hogy rosszabb már nagyon nem lesz, szedjük szét a motort az ajtóban. Akaszottunk be kapmót, ami megtartja az üveget, ha esetleg vmi balul sülne el és elindulna lefelé a gravitációnak köszönhetően. Majd a négy torxfejű csavart, ami a bovden csévélő dob házát fogja össze, kicsavartuk. Ezután óvatosan szétválasztottuk a két részt, szerencsére sikerült úgy, hogy a bovden nem ugrott le a dobról. Így magát a motort az "áttételházzal" együtt ki lehetett venni. Így látszott, hogy egy ricnis kerék hajtja a dobot. A motor viszont meg sem mozdul. A motor is sikerült leapplikálni a házról. Úgy tűnt, hogy vizet kapott, mert a tengelyen rozsda okozta maródások látszottak. Rátettük 12V-re, de csak az hallatszott, hogy erőlködik, de nem tud megmozdulni.
Itt már letettem arról, hogy motor csere nélkül meg tudjuk oldani a dolgot, de aztán kenőanyag befújása után kombifogóval sikerült megmozdítani a tengelyt. Ezután ismét adtunk 12V-t, megforgattuk mindkét irányba, de egy idő után mindig megszorult, majd egyszer csak ugrott egyet és onnantól gyöngyőrűen forgott mindkét irányba. Gondolom valami rozsda fogta meg. Ezután szépen megtisztítottuk a tengelyt, a gumitömítés alá nyomattunk kenőzsírt valamint az orsós hajtásra is és összeraktuk. Szerencsére az összerakás is sikeres volt és nem ugrott le a bovden a dobról. :) Motor a helyén, kapcsolót visszatettük, próba. Mozog az ablak! :) Csak, hallani, hogy a motor bizonyos ablak pozicíónál erőlködik. Ezért a vezető kédereket megfújtam szilikon spray-vel és járattam föl-le. A végére már szépen járt az ablak, ahogy azóta is. :)
Nem végleges megoldás, a motor ill. a tengely állapota miatt, de remélhetőleg 1-2 évet elmegy.

Sajnos, mióta bent van a Novitec dobozka, olykor-olykor padlógázas gyorsításkor 3600-4200 1/min-es fordulatszámtartományban hirtelen vészüzemmódba vágja magát a vas, motor hibával a kijelzőn. Az üzemmód Restart után visszaáll, de az ikon a kijelzőn marad!
A FES-el P0237-es hibát olvastam ki (1. kép), mely az ECU számára turbónyomásmérő által szállított értelmezhetetlen jelet jelenti.
Tesztelve a nyomásmérő jelét, valóban az FES által jelzett 2800 mBar-os nyomás felett jöttek a hibák (2. kép). 10-ből, 2-3 kigyorsításnál.
Box nélkül 2.500 - 2.600 mBar-os értékeket tudtam elérni (3. kép). Természetesen hibakód nélkül.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2012-06-26

A múltkor említett indíási gondoknak a végére jártam: felújíttattam az indító motort. Több hibája is volt, csoda, hogy az esetek többségében még tette a dolgát. Reggel vittem a ocsit szervízbe, ott kiszedték, elvitték, megjavították, visszaszerelték, délután már vittem haza. Ezt kell megfizetni...

>> SzervizHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2012-01-30

Egyszer volt, pont Budapesten volt egy autó, amit decemberben legyártottak, egy hónappal később pedig eladtak. Egy héttel ezelőtt, január 23-án volt kereken 10 éve. Azóta nagyon sok mindenen átment, volt vállalati autótól családi autó, Budapestről lekerült Pécsre, ahonnan ismét a főváros útjain halad hétről hétre. Most épp az én álmom váltja valóra a létezésével, amit igyekszem neki ahol lehet meghálálni. Ennek eddigi legnagyobb bizonyítéka egy nagy műtét, amivel egyrészt az első X-et sikerült visszakézből pofán röhögni, másrészt befejezni egy folyamatot, ami új fejezetet nyit autóm történetében. Az elmúlt 20 hónapban gyakorlatilag sikerült teljesen felújítanom. Kezdtem anno a bendix-el, folytattam a hátsó futóművel, kuplunggal valamint fékekkel, most pedig mindenre a koronát a szívműtét, egy teljes motorfelújítás tette fel.
Egy éve vettem először észre, hogy egyre inkább kezd eltűnni az olaj az autóból, ezalatt, hogy szinten tartsam a motorban levő mennyiséget összesen 8 (!!) liter olajat töltöttem bele, bízva, hogy kitart addig, amíg nem oldódik meg végleg a probléma. Eleinte motort szerettem volna cserélni, de szerencsére nagyon sokan azonnal a helyes útra tereltek, és végül fel lett újítva a motor, mint kiderült még pont jókor, mert bizony nagy volt a baj. Mindenhol olajsár, erősen karcos főtengely, megfáradt szelepvezetők, szelepszár szimmeringek, szóval volt mit helyrehozni. Drágább az olajnál, de cserébe kaptam egy hibátlan motort, amivel átélhetem a bejáratás élményét. Nem mellesleg egy motor cserénél sokkal olcsóbb. Innen is megy egy nagy hálás köszönet Zé.-nek a munkáért, minden forintot megért az elmúlt két hét munkája, szép keretet adva a 10. születésnapnak. Már most érezni a különbséget, hirtelen minden ló egy irányba szalad, lett erő annak ellenére, hogy minél több tojást próbálok a jobb lábam alá betenni. A váltó végre újra megtalálja az összes fokozatot, nincs füstölés, ha minden igaz nem fogy majd több olaj és még a stabilizátorom is rendben van.
Még mindig alig hiszem el, hogy sikerült felújítanom az autót, nem kevés idő, pénz és aggódás övezte ezt az időszakot, nem hittem, hogy "ilyen hamar" a végére érhetek. Mindenkinek aki egy jó szóval is hozzátett örök hálám! Alfás összetartás nélkül nem lennék most itt... De megvan, szép vége lett a mesének, a királylány felébredt hosszan tartó, halálos álmából, kis lábadozás után levedli ráncait, és büszkén szeli majd az utakat hirdetve, hogy igenis van újjászületés. Neki majdnem a hamvaiból sikerült újjászületnie, nincs lehetetlen.
Reményeim szerint továbbra is meghálálja a gondoskodásom, mert visszagondolva erre a majd' két évre megérte. A szeretteinkről ugyebár gondoskodunk, nos hát akkor szolgáljon bizonyítékul a többi mellé ez a poszt is, hogy mennyire szeretem az autómat. Tarthat bárki fanatikusnak, de szimplán csak egy nagyon régi álmom vált valóra mikor hozzám került, és nem akarom, hogy egyhamar vége legyen. Messze még a vége, remélem nagyon sokáig járok véle.

Miután fél nap vigyorgás után kiírtam magamból az örömöm íme mi történt az autóval 10 év és 173414 km megtétele után az elmúlt két hétben:
- Hengerfúrás (0,4)
- Hengerfej felújítás
- Főtengely köszörülés csapágyazással
- Új dugattyúk
- Szelepvezetők cseréje
- Szelepcsiszolás
- Szelepszár szimmering cseréje
- Vezérlés, vízpumpa, hosszbordás szíj csere
- Stabilizátor rúd belső szilent csere
- Külső stabilizátor pálcák cseréje
- Váltóolaj csere, szivárgás mentesítés

Néhány kép, hogy milyen rossz állapotban is volt a motor:

>> Szervizwilzi // Alfa 156 Alfa Romeo 2.0 JTS // 2011-10-19

Az autó elkezdett kicsit kéken füstölni, meg úgy éreztem, hogy a lovakból sem mindenki veszi ki a részét és gyengébben muzsikál, ezért elvittem Szatyihoz, aki szétszedte a motort és az alábbi alkatrészeket cserélte ki illetve javította meg:
Hengerfej tömités-
Vezérmüszij szett-
szelepszár szimering/16db/-
Ballansszij-
Ballansszij feszitö-
Vizpumpa--
Szelepfedél töm.készlet-
Motorolaj-5L-AGIP-
0lajszürö-2000ft
Hengerfej-le-fel-vezérlés csere-
Hengerfej jav-szelepek csiszolása-tisztitás-szim.csere.-
Üzemanyag szürö-

Újabb vagyont költöttem az autóra, de hát aki Alfa tulajdonos az tudja milyen ez. Az első futómű, kuplung mellett már a motor is garanciális. Király:)
Most biztos, hogy egy ideig csak olajat kell benne cserélni. Az autó hibátlan.

>> SzervizG-Burt // Alfa 155 2,0 ts 8v "GRÉTA" // 2011-10-11

A legutóbbi bejegyzés óta történt pár dolog, az autó jelentem tökéletesen üzemel:) Hazaúton Zé.től beállt a motor, szerencsére a régi volt még benne. Túl sok lett síkolva a hengerfejből, a dugók és szelepek összeértek, egy szelep leszakadt.... Valszeg már volt a hengerfejből síkolva régebben, nem is kevés. Szerencsére még ezt megelőzően beszereztem egy másik motort Marklartól, ez be is került. Sajnos csak 1.8, de jövő nyárig jó lesz bele. Érezni, h nem 2.0, nem úgy megy, de megy.