Blog >> motor
Először is had mondjak köszönetet egy távoli alfás ismerősnek KRISTYON sokat segített mikor felhívott és felvilágosított hogy mit és hogyan kell megcsinálni.Így azért könnyebb volt .Az új autó megvétele után az első az hogy vezérlés csere .Ez a héten lezajlik majd arról is lesz egy kis blog .Utána igyekszik a kis hibákat az ember kijavítani itthon amit tud ezek a következők : Hátsó ablaktörlő motor kerreg nagyon lassan jár vagy már szinte nem is jár(csere) 10.000 Bontott Alfás Marektől.Ugyan innen infócenter mert az is túl melegszik egyből kb ahogy megyünk az autóval 5 percet és már nem látunk belőle semmit hogy mit ír idegesített nagyon tehát vettem egyet 20.000 ért bontott az új az 36500 és az csak kijelzőt kapunk annyiért én házzal együtt vettem. Hál istennek a tempomatnak nem volt nagy baja csak a kuplung pedál feletti kapcsolót kellet kihúzni mert valaki annó felnyomta és be is ragadt amióta kihúztam a kapcsolónak a fejét azóta működik a tempomat ilyen egyszerű volt, ez nem került semmibe csak egy kis fekvésbe meg pár liter izzadságba :D Mert ugye olyan remek helyen van hogy épp eszű ember oda be nem fér kell egy akarat erő hogy azt azért elérjük a kuplung pedál felett egy kis helyen a sötétben :) nem lehetetlen de meg lehet oldani kicsit meg kell feszegetni aztán már egy csőrös fogóval ha meg tudod fogni a végét akkor húzhatod és egy pici kattogó hangot fogunk hallani mikor húzzuk nem fog eltörni kijön vagy 2-2.5 cm-t. Hátra van még az AIR BAG csatlakozónak a hibája mert kontaktos az ülésem alatt azt is majd valahogy megoldom meg olyan van még hogy a bal első oldali ajtómnak a belső nyitókája nem húzz vissza valószínűleg rúgó kiesett eltört nem tudom majd az is meg lesz nézve . Meg a bal hátsó ablak nem megy le se föl már motor meg van csak be kell majd szerelni ezt az autóval együtt kaptam. Bal első ajtó határoló kattog az is idegesít majd azt is ki kell cserélni .Meg hátula spoilerben nem megy a fék lámpa azt is meg kell majd nézni miért nem ott is valami hiba van .Sok kicsi apróság de így elsőre tempomat pipa hátsó ablaktörlő motor pipa infocenter mükszik pipa . A tempomat nagyon kényelmes decsak hosszú távon jó mert sok a hülye aki össze vissza megy szóval nem lehet fain tampósan haladni ,de jó érzés nagyon hogy ezeket a dolgokat meg bírtam itthon csinálgatni .Feltettem pár képet az info centerekről amik vannak amilyen lett és hogy milyen volt előtte. egy hasznos oldal ezt érdemes megnézni ha infocentert cserél az ember 156 ban. http://myweb.tiscali.co.uk/wrinx/Personal/Alfa_Romeo_156_GTA/01_InfoScreen.htm
Motor tisztítás is megvolt. Vízmentes motortisztítás, ápolás volt, ezért csak a hozzáférhető helyeken történt és a blokk nem lett lemosva. Ettől függetlenül nagyon szép lett és a műanyag részeket is ápolja. Magic CarWash-ban csináltattam, korrekt, rendes srácok és van 15% Alfás kedvezmény.
Kecskemétre menet, az 52-esen megválasztotta a pápát az autó. Visszajelzők szerint 100 fokos volt mind az olaj, mind a víz, ezzel eddig sem volt probléma, szóval nem foglalkoztam vele túlságosan, amúgy is sietnem kellett. Menetszélnél 35 fok, egyszer csak erő el, mintha kifogyott volna a benzin. Nézem, vízhőfok kiakadva, piros lámpa világít, ennyi volt. Pillanatok alatt történt mindez. Ami kiderült, hogy a szívócsőt tartó 2 csavar közül az egyik hiányzott, szóval valószínű kiesett, a ventilátor meg bekeverte a hűtőhöz, amin 7-8 db igen nagyméretű lyuk lett ezáltal. Megfelelő hűtés nélkül meg sietés mellett borítékolható a végeredmény. Hengerfej, hogy a blokk mennyire sérült, az jó kérdés, bár erre vonatkozóan semmi biztatót nem kaptam, szóval valószínű a legbiztosabb megoldás egy másik blokk lesz. Majd kiderül...
km óra: 269576
Kicsit elégedetlen voltam az autó menettulajdonságaival. Nem is az erejét keveselltem, hanem a gázpedál-karakterisztika volt nagyon nyugger. Letapostam tövig, aztán egy másodpercig gondolkozott, mire elkezdett volna húzni. Megkerestem Manky-t, akiről itt már mindenki ódákat zengett. Elmagyaráztam a problémám, de sok szót nem kellett vesztegetnem, tudja a dolgát. Egy már kipróbált és bevált gázpedál-térképet töltött a gép agyába. Ezen kívül 1-esben és 2-esben is jócskán megemelte a nyomatéklimitet. Padlógáznál szintén emelete a befecskendezett üzemanyag mennyiséget és 1,7-ről 1,8-ra növeltük a turbónyomást, így 170-ről valahova 200 ló körülire nőtt az ereje .
Mintha új autóban ülnék. Letaposom a gázt és a kocsi ugrik, mint egy gazella. Előzésnél nem kell sokat gondolkodni. Eddig 2x is meg kellett gondolnom, hogy bele merjek-e menni egy manőverbe, ha jöttek szembe. Most viszont, ha 200 méternél messzebb van a szembejövő, akkor nem kell izgulni, ki lehet csapni az orrát és csak taposni kell. Az eddigi legjobb dolog, ami ezzel az autóval történt, amióta nálam van...
Már egy ideje feltűnt, hogy a vizem ugyan nem forr, de valami nem stimmelt számomra a hűtőventilátorral... szépen indult, de nem forgott eleget és nagy kattanást hallottam a relék felől + a műszereken is láttam ilyenkor némi ingadozást. Mivel úgyis szét volt kapva az eleje, víz leengedve a fűtéscsap csere miatt, neki is estem... hűtő ki és lám... nincs benne előtét ellenállás + Bluestrain cartárssal együtt tesztelve kiderítettük, hogy a venti kapcsoló is inkább cserés... Ha már kint volt a hűtő, alaposan kimostam és a tartólemezét lekezeltem, hogy bírja még... elég rozsdás volt. Marklarnak volt jó kis bontott előtét-ellenállása, ventikapcs meg a bótba. Miután mindent összeszereltem (új hűtőközeg), az első teszt alatt kiderült, hogy minden remekül működik, a relé nem kattan -szinte észrevehetetlenül indul-, nincs műszeringadozás és kb. egy teljes percig forog a ventilátor szépen... Hurrá! :) Az új alkatrészek beszerzésében köszönet Sanyikának (Coyote75) a segítségéért! :)
219.250 km
Lassan fél éve nem írtam a JTD-hez blogot ezért röviden leírom ,hogy volt egy ablaktörlő motor csere (alkatrész by Marek) és kapott egy új kuplung munkahengert (Cifam- Kovács Auto) mert a régi folyatta az olajat. Csere egyszerű kb 1 óra. Amúgy tökéletesen működik a gép , teszi a dolgát :)
Most kicsit több a fókusz a V6-oson, jövő héten ha minden igaz megy KPM műszakira és megkapja a magyar rendszámot, forgalmit végre :) Már augusztus óta ezt várom, az autó nagyon jó állapotban van reméljük nem lesz semmi gond a vizsgán. :)
Ma kapott a motor revitalizáló adalékot: XADO 1 Stage Gel.
Mentem is vele 100 km-t, tapasztalat még nincs. Hacsak annyi, hogy negatív hatász nem tapasztaltam! :)
Bent van a motor, néhány dolgot még be kellett szereznem hozzá ( LMM, magasnyomású szivattyú szeleppel együtt, légszűrőház, légcső, motortakaró fedél ), de INDUL, szépen jár és gyönyörű a hangja - már amennyire egy négy hengeres kerregőnél beszélhetünk ilyenről. ;) Cserélve/felújítva lettek egyébként előzetesen: turbó, olajhűtő és EGR, vezérlés.
Amikor megvettem a 156-ost billegett az alapjárat. Kiolvastam a fél internetet, de amiket írtak az nem volt megoldás a problémámra. Cseréltem lambda szondát (ez tényleg rossz volt), tisztítottam, majd cseréltem MAF szenzort, néztem fals levegőt (volt egy csúnya hiba, azt javítottam), csináltam TPS meg ECU resetet is, tisztítottam fojtószelepet.
Amire gyanakodtam, az a fojtószelep poti (ezt ugyan nem írta senki), de már csak ez maradt. Csak nem találtam, hogy hol van...
Meg lett a poti és meg lett a hiba is...
Az alapjárati motorba van építve a jeladó és sajnos az volt a rossz...
Teljes gázon 550ohm. Lezárt fojtószelep felé szépen nő 1,3kohm-ig majd az utolsó pár fokon visszacsökken 1,1kohm-ra...
Szétszedtem, de nem nagyon lehet a potihoz hozzáférni, legfeljebb maradandó alakváltozással.
Vettem egy jó állapotú bontott Bosch 0 132 008 650-t.
(később vettem csak észre, hogy ez is javított darab).
Csodák csodája, már nem billeg az alapjárat...
a mai nap el mentem Zé-hez hátsó fékbetét cserére illetbe, hogy még nézze mi a baja a fűtésnek. reggel Elindultunk a gyerekkel. mint mindig most is nagy üzemben zajlott a munka a műhelyben. egy kis várakozás és egy kis beszélgetés után végre sorra kerültem én is. a nap is kisütött az eső is el állt.
gyors munka folyamat leírás:
-kérek le
-feknyereg hátulján a két csavar kiszed
-betétek keszed
-feknyereg vissza csavarozása, majd a dugattyú vissza nyomása alap állapotba
-féknyereg újra le, betétek a helyükre féknyereg vissza, kérek vissza.
-ugyan ez a folyamat a másik oldalon is.
művelet ideje kb 30 perc.
köszönöm a csapatnak a segítséget, nemsokára újra megyek egy kis olaj cserére plussz szűrők.