Blog >> kulcs
Az eredeti, egygombos kulcsot az autó vásárlásakor elég ramaty állapotban kaptam meg. Teljesen szét volt esve, az öreg, mindenre jó cellux nevezetű csodafegyverrel volt összeeszkábálva, és az autó nyitása is elég nehézkesen működött vele.
Úgy döntöttem, ennek véget vetek!:)
Körbeszaglásztam a neten, és találtam több ajánlatot, ami távirányítós bicskakulcs készletekről szólt. Végül a "bicskakulcs.hu" ajánlata mellett döntöttem.
Ez egy háromgombos kulcsszett, fejegységgel.
Mivel eleve egy kicsit zavart, hogy a csomagtartót csak belső karral, vagy kulccsal lehet kinyitni, úgy döntöttem, hogy ha már három nyomógombos kulcsot veszek, és babrálok a kocsival, akkor minden legyen extra.:) Ezért vettem szintén az említett helyről egy mágneses csomagtartó-nyitó modult is.
Megérkezett az áru, s én alig vártam, hogy beépítsük.:)
Ez a tegnapi napon, jelentem, sikeresen meg is történt.:D
Megkértem egy remek autóvillamosságis ismerősömet, hogy segítsen a művelet végrehajtásában, mert egymagam teljesen elveszek a témában.
A csomagtartóba a hátsó ülőlapot kiszedve, szépen küszöb alatt elvezettük a mágneszár kábelét, magának a zárnak pedig egy gyönyörűen megbújó, már-már a célra kifejlesztett kis helyet találtunk a csomi nyitó kallantyú mellett, a kettős lemezelés között. Igaz jó játék volt olyan kis megbújt helyre beszerelni az eszközt, viszont teljesen megérte.:) Erről sajnos elfelejtettem képet csinálni....sorry.
Az új távirányító fejegységének szerelését a kormány mellett balra lent található biztosítéktáblánál kezdtük. Itt nagyon nem tudok szakmai mélységekbe belemenni...elnézést.:)
A lényeg: megkerestük az ajtókat nyitó, valamint, valamint az ajtókat záró meglévő vezérkábeleket, ezekre rákötöttük az új fejegységet, adtunk neki pozitívat meg testet az akksiból jövő kábelekről, majd a csomiból behúzott kábelt is csatlakoztattuk.
Az új fejegységnek remek helyet találtunk a biztosítéktábla mellett, ahova gyorskötözővel rögzítettük.
Csodálatosan működik, nagy az öröm és bódottá.:)
Alfa Amore!





Autóvásárláskor 1db kulcsot kaptam az autóhoz, az se a távnyitós volt, így már akkor tudtam előbb-utóbb fog kelleni hozzá egy másik is, ha elhagynám, vagy bármi történne vele. Több márkaszervizt is megkérdeztem, irreálisan magas árat mondtak (100k felett, nevetséges) így többek javaslatára elmentem Pápára és lemásoltattam, beprogramoztattam, és mindezt kb. 20perc alatt megcsinálták! Közel sem került 100ezerbe és ugyanolyan profi munkát (vagy még jobbat) végeztek mint egy márkaszervizben. Ennyit a szervizesekről...
Annak ellenére, hogy 850km-t utaztam oda-vissza, így is megérte.
kulcs: 39.000.-
matrica: 3.135.-
üzemanyagköltség: 16.000.- (köszi oszkar.com:))
Nagyon f@sza, hogy a kulccsal tudom fel-le húzni az ablakokat!:)
Képeken: az új kulcs, a szaki ahogy végzi a munkáját, és egy kis esti szórakozás hazafelé, BP-n. :)
A munkát pedig ők végezték: http://www.kulcsmasolas.com/



Mivel nem találtam bejegyzést erről gondoltam megosztom.
Egyik nap a bicskakulcs nyomógombja beesett,sejtettem hogy a mikrokapcsolóval van gond azt hittem elengedte a forrasztás a nyáklapon ,de nem . Neten gyorsan lehet találni 6*3mm es 2 kivezetéses mikrokapcsolót. A cseréje megfelelő szerszámmal nem bonyolult.
Ki kell pattintani az Alfa emblémát ,majd alatta lévő kis csavart kitekerni ,ezután szét lehet pattintani a műanyag kulcsházat. Miután kint van a nyáklap kiforrasztjuk a régi alkatrészt és az újat vissza. Összeillesztjük a két fél kulcsházat,de előtte felhúzzuk a kulcsfej rugóját . Összepattintjuk kis csavart visszatekerjük és az emblémát pillanatragasztóval visszaragasztjuk.
Hozzávalók: 2-3 db mikrokapcsoló
Pillanatragasztó
Műszerész forrasztópálka



Lett egy pótkulcsom az Alfához: a régi kulcsa. Sikerült ugyanis kimosni a nyomorultat. Miután két fehérvári műhely hajtott el azzal, hogy Alfát nem vállal, Pápán kötöttem ki. Bő negyedóra alatt megvágták és felprogramozták az új kulcsot. Olcsó ugyan nem volt, legfeljebb a márkaszerviz 80 ezres árához képest.
A 83-as út meg még mindig isteni szórakozás. :)

Szerencsém volt, Zsifi szólt, hogy van egy felesleges kulcsháza, amiben a pöcök, ami nekem eltört, teljesen ép. Odaadta, és bár nem tejesen ugyanolyan, mint amilyen eltört, szerencsére kompatibilis ez is, így össze tudtam rakni. Nem volt túl macerás a dolog, viszonylag könnyen sikerült megoldani.

Szuper! Karácsonyi és egyben névnapi ajándékként eltört a kulcs. Vagyis az a rész letört, amivel a kulcstartó karikára volt felrakva. Nagy az öröm... Ezzel majd kezdeni kell valamit! :-(

Az idő vasfoga és a munkanaponkénti ~2 x 70 km-es Holland pályás etapok is megtették hatásukat. Erről a Scudetto és az emblémák vihar-, és kavicsvert állapota tanúskodik.
Továbbá a gyári fémgőzölt bevonat "málik" le a műanyagról (1. kép).
A Scudetto megújulására három lehetőségem kínálkozott:
1.: Új Scudetto, melynek ára 17.000,-Ft
2.: Krómozás
3.: Fémgőzölés
Az első lehetőséget azonnal elvetettem. Nem adok ki majd 20 ezret egy vacakul bevonatolt műanyagdarabért, ami 3 év múlva ismét ledobná magáról a bundát.
A második a krómozás, mely szintén kiesett, mivel már bevont festett felületet, a bevonat eltávolítása után már nem lehet krómozni (kivétel ez alól az alapból krómozott műanyagok. Ezt sósavval lehet eltávolítani.). Sem szórás (kiüti a butilén részecskéket) sem kromofágozás után. Krómozni műanyagot Magyarországon a Galvánplastik Kft. tud egyébként.
Maradt a fémgőzölés. A gyári bevonat is ilyen szerintem. A probléma ennél véleményem szerint, a nem megfelelő felület előkészítés.
A fémgőzölési technológia egyébként az autók fényezéséhez hasonlít, csak itt bázis festék helyett olvadt fém részecskéket szórnak az előkészített felületre. Ha ez kész, jön a lakkozás.
A fémgőzölés több színben is megoldható.
Fémgőzölni a MEDÁL Trade Kft.
1152 Budapest XV. ker., Rákosmező u. 49.
- Mándoki Tibor (+36-1/306-46-73) tud.
Szóval a pajzs. A pajzs két részből áll, egy fekete tartóból, melyben vannak a lökhárítóba rögzítéséhez szükséges menetek, illetve a krómszínű rácsból amit gyakorlatilag látunk elöl. E két elemet 20! db műanyag patent fül rögzít egymáshoz (2. kép). Az elemek szétszedése nem volt egyszerű. Harmadszori nekifutásra sikerült. Kétszer visszapattantam róla! :)
Először szabtam 0,8-as lemezből vékony csíkokat. A leszabott darabokkal elfeszítettem a patentokat az akadójuktól (3. kép). Előtte a műanyagot hőlégfúvóval meglágyítottam. Mikor bekerült a 20 db lemezcsík, óvatosan szétfeszítettem a két darabot egymástól (4,6. kép). A művelet közben, 4 db fülecskétől el kellet köszönjek (5. kép). A leszedett pajzstartót a lökhárítóba visszaszereltem (7. kép) a lökhárító felrakása előtt.
Az emblémát az őt tartó bajusszal leszedni, hátulról 3 db M6-os anya letekerésével, illetve felül az Alfa Romeo felirat mögötti kétoldalú ragasztó lefejtésével lehet.
Az embléma szintén kétoldalú ragasztóval van rögzítve a bajuszhoz. Lefejtése egy lapos feszítőszerszámmal lehetséges (8. kép).
A bevonat javítását tervezem még a rosszabb állapotú elektronikus kulcs felső részén is (9. kép).
Továbbá vásároltam 2 db TYC előre alapozott tükörburkolatot, melyet "ti"-sítés okán, szintén fémgőzölni szeretnék.
Ezek ára: 2 x 1.488,-Ft = 2.976,-Ft
UPDATE: 2012.05.30.
Akció lefújva. Kiderült ugyanis - miután felpostáztam Pestre a motyót -, hogy a szóban forgó felületek mégsem fémgőzölt, hanem galvanizált műanyagok.
A Galvánplastik nem vállalta el az eredeti bevonat leszedését.
Az elemek hazaszállítása után, a Scudetto-ról ismét megpróbáltam leszedni a krómréteget. Először kromofággal próbálkoztam, majd ismét sósavfürdőbe tettem az alkatrészt.
A jó hír az volt, hogy a sav elkezdte marni a bevonatot, a rossz pedig az, hogy a műanyagot is kikezdte (ott ahol már lejött a krómozás). Úgyhogy sakk, matt! Game Over!









Hiába nyomkodtam, nem klattyant...két hétig így kulccsal nyitottam, zártam az autót, de hamar kiderült, hogy ez nem passzol a mindíg máshol járó gondolataimhoz. Ugyanis rendszeresen bennehagytam a kulcsot az ajtóban, aztán persze kerestem, hogy hova tettem.
Úgyhogy nekiláttam, hogy kiderítsem a működésképtelenség okát. Mikor szétpattintottam, örömmel láttam, hogy a hiba önmagáért beszél, nem kell keresgélni. Egyszerűen leesett a nyomógomb az áramköri lapról.
Nem is vacakoltam, visszaforrasztottam. Alkohollal jól átpucoltam az egészet, beleértve a nyomógomb gumiburkolatát. Sőt, főleg azt, mert valami rettenetes ragacsos kosz jött belőle. Úgy nézett ki, mintha az a fekete nyúlós koszkeverék ette volna meg a forrasztást. Úgyhogy szépen kitisztítottam, majd mivel az egész gumit is ragacsosnak találtam még szappanos vízzel is átmostam. Ezután már nem ragadt. Összeraktam...ééééés...semmi. Kezdtem aggódni egy kicsit.
Aztán bevillant, hogy ez tuti, hogy szivatás, most röhög rajtam a verda :-) Elmentem, vettem két CR2016-os elemet, és beletettem. Láss csodát, működik!


Kicseréltem mindkét izzót a tompítottban plusz került egy az izzókészletbe is. Azt hitem olcsóbb az izzó.
Pótoltam a felnikulcsot is, mert a szerzsámossal nem járt, amikor vettem a kocsit. Amit kéőbb pótoltam azt egy defektnél megette a csavar. :-) Inkább, mint a csavar feje kopjon le. :-) Ez befért a pótkerekes dobozba, de nem úgy, mint a gyári. Ezres volt. :-)