Blog >> giulietta
Ma befűztem a dugattyúkat a blokkba. Finoman forgatható kézzel is, a csapágy csészék lehúzása után. :)))
A nyugvócsapágyak fészkének dörzsárazásával megoldotta a mester a főtengely szorulását. :))))
Most finoman kézzel is forgatható. :))))
A hajtókar csapágyfészkek méretre fúrása megtörtént.
Elvittem megméretni a blokkot, és a hajtókarokat.
A blokk csapágyfuratai függőleges irányban 0,05-0,03 mm-t összementek. A szaki szavaival szólva "megtökösödtek". Az alublokk hátránya. :)))
A hajtókarok közül kettővel ugyanez volt a helyzet. Most legalább tudom mitől szorultak a csapágyak. Sajnos vonalban nem tudtak fúrni, így valaki mást kell keresnem.
Áthidaló (és olcsóbb) megoldásként még ajánlották, hogy a csapágycsészék közé hézagoló lemezeket tegyek. A régi időkben így javították ezeket a blokkokat. :)))))))
Majd meglátom. :)))
A dugattyúkat leszereltem a hajtókarról.
A tervek szerint hétvégén viszem gépműhelybe kiméretni, hogy mi lehet a gond.
Na, megint beindult a Giulietta projekt. Vagyis indult volna csak. :)))
Gyűrűk, csapágyak, főtengely helyükre kerültek. Azonban lehúzásnál kiderült, hogy mindegyik főtengely csapágy szorul, valamint kettő hajtókar csapágy is. Pedig olyan szépen nézett ki. :))))))
Pitykének köszönhetően, még a hátsó támcsapágy csavaranyájának biztosító lemeze is meg lett. :)))
Megérkezett a 4 db Barum Polaris2 téli gumi, a gyári 165/80x13 méretben.
km óra állás: 121794
Kész lett a hengerfej.
A kipufogó oldali szelepvezetők, a 4 db szelepszár szimering, 1 kipufogó szelep és 3 db szívó szelep lett kicserélve.
Sikerült szereznem hajtókar csapágyakat is. Hál istennek véletlenül volt egy készlet egy zalaegerszegi gépműhelyben még. :)))))))