Ma meg volt az első átvizsgálás egy pilisvörösvári szerelőnél.
Kicserélte a folyadékokat, a szűrőket, a gyertyákat és a vezérlést. Nem kevés pénz volt, de most már nyugodt szívvel el merek indulni az Alfával hosszabb útra is.
Vezérműszíj: 8170 Ft
Balance szíj : 10580 Ft
Feszítőgörgő: 20484 Ft
Vezetőgörgő: 7212 Ft
Balance feszítő: 9545 Ft
Vízpumpa: 14194 Ft
Lapos szíj: 7665 Ft
Gyertya_1: 32316 Ft
Gyertya_2: 29414 Ft
Levegőszűrő: 2630 Ft
Pollenszűrő: 3410 Ft
Fagyálló: 3150 Ft
Olajszűrő: 1820 Ft
Selenia olaj (6l): 18760Ft
Váltó olaj (2l): 5392 Ft
A szerelő talált még pár dolgot, amit ki kell cserélni, vagy át kell nézni jobban, erre pár héten belül sort akarok keríteni:
Kormánymű, első stab. rúd, kipufogó konzol, termosztát, fék tisztítás (olaj csere) és ajtó beállítás, hogy megszűnjenek a zörgések hátul.
AlfaCity után első dolgom volt szervizeltetni a kocsit.
Első körben ezekre került sor.
Fék felújítás:
-Első Tárcsák Brembo 2db
-Hátsó Tárcsák Brembo 2db
-Első betétek Brembo
-Hátsó betétek Brembo
-Kézifék bovden 2db
-Féknyereg festék (piros)
Vezérlés:
-Vezérműszíj
-Feszítőgörgő
-Vezetőgörgő
-Vízpumpa
Egyéb:
-Levegőszűrő
-Olajszűrő
-Selenia motorolaj 5W-40
-Paragi Kipufogódob (ezt csak fel kellett szerelni)
-Kipufogó rögzítő 6db
Ezeket én kértem pluszba (legalább tudom hogy cserélve volt):
-Váltóolaj 2L
-Szervóolaj 1,5L
Megjegyzésként mondanám, hogy a hangja valami rohadt jó lett :D Nagyon illik hozzá ez a szolid dorombolós hang.
Hát nem mondom hogy olcsó volt de szerintem nem is volt drága főleg úgy, hogy nem a legolcsóbb alkatrészek kerültek bele. Mivel jó pár évig még vele tervezem az élete, így egyértelmű, hogy a jót kapja :D
És ugye még kimaradt a futómű felújítás és a fékolaj csere, az utóbbira nem jutott idő a féknyereg festés miatt.
Ezekre körülbelül szeptemberbe kerítek sort, addig még nyaralás stb, szóval gyűjteni kell.
Bár a szervizkönyves km szerint még nem, de az évek előrehaladta miatt úgy gondoltam, esedékes egy vezérlés csere. Sokáig keresgéltem a környéken megbízható szerelőt, aki elvállalja, de nem találtam meg a megfelelő embert. Aztán Sugár cartárs volt olyan jó fej, és kölcsönadta a vezérlésrögzítő célszerszámot, és mivel ezen kívül rendelkezésemre állt a szakmai- és műhelyfelkészültség, magam csináltam meg.
A főtengelyről a PK-szíj tárcsáját volt egy kicsit szopás levenni, mert az hajlamos rárohadni a vezérműszíj-tárcsa tengelycsonkjára, de egy nagyobb méretű dornival, és kalapáccsal ez a kötés is oldható.
Beépített alkatrészek:
- vezérműszíj (Dayco)
- vezetőgörgő (Ruville)
- feszítőgörgő (Ruville)
- vízpumpa (Starline, fémlapátos)
Az alkatrészárakat nem tudom, mert a szettet a családtól kaptam, születésnapomra :)
Olaj+szűrő 12000 Ft.
Km óra állása: 222300 km.
Előző olajcsere 213000-nél, csak a bejegyzés elfelejtődött.
220000-nél nyári gumi garnitúra került fel, kicsit belenyúltunk a szezonba a téliekkel, de azoknak már úgyis mindegy volt. Sikerült egy garnitúra keveset futott Michelin Primacy HP 205/55 R16 gumit szerezni, azok kerültek fel. 15000+4000 Ft.
Km. állás: 159500. Olaj, olaj-, pollen-, levegőszűrő, vezérlés (szíj, feszítő, vezető, vízpumpa), hosszbordás szíj vezető, feszítő.
Eléggé elmaradtam a történések dokumentálásával.
Összefoglalom mi történt azóta:
2013-03-07 Csöri kicserélte a vezérlést, a stabilizátor rudat, első felső lengőkarokat 145.000,-
pár héttel később elkezdett megint nyikorogni a technika, visszamentem Csörihez, kiderült, hogy az alsó lengőkarok. Kaptak olajszurit, azóta csendben vannak. Ezúton is köszönöm a megoldást.
2013-08-27. megadta magát a csomagtér teleszkóp, rendeltem kettőt 10.000,-
2013-10-26 olajcsere Fehérváron a Szakonyinál, olaj Selenia WRD, olajszűrő Knecht, légszűrő, pollenszűrő jobb minőségű utángyártott, a gázolajszűrő a gyári Ufi, ami volt is benne. Olaj 13.990,- többi cucc+munkadíj 13.000,-
A korábbi tulaj cseréltetett szélvédőt. Sajnos a fényezést több helyen felsértették a kivételkor, ami miatt elkezdett rozsdásodni több helyen a szévédő és a tető találkozásánál a tető. Ez lesz a következő projekt, amit megcsináltatok
km óra: 158.800
Úgy vettem az autót, hogy frissen volt cserélve a vezérlés. Aztán gyanús lett, hogy talán mégsem teljesen. Kiderült, nem teljesen... Aztán gyanús lett, hogy teljesen nem. Kiderült, hogy teljesen nem...
Azt nem értem, minek kellett ezt kamuzni? Mondjuk pl azért, hogy annyiért megvegyem, amennyiért megvettem... Tanulópénz... Utálom.
De most akkor minden cserélve, és innen akkor már biztos talajról tudunk továbblendülni.
Ja, cseréltettem olajat is, szűrőkkel, és pollenszűrőt is.
Újra Várpalotát vettük célba, ahol is Csöri ambulánsan műtéteket hajtott végre a Párducon.
Cserélve lett:
- Gázolajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- Motorolaj
- Olajszűrő
- Vezérműszíj + görgők
- Vízpumpa
- Hosszbordás szíj
Ferke tanácsára nem álltam neki otthon mókolni a vezérlés cserével, elvittem tehát Zé-hez az autót, hogy nézze is át, meg cseréljen ki néhány hidrotőkét, mert hidegen csattognak. Mivel szerencsére kicsit elcsúsztak a szereléssel, így az összerakásnál én is ott voltam. A görgők meg a szíj szemre elég jó állapotban voltak, a vízpumpa viszont nagyon megérett a cserére. Egyébként Ferke kicsit túlzott, nem is olyan vészes a vezérlés, a következőt kb 4-5 év múlva magam csinálom :)
Megnéztük FES-sel is a gépet, és az EGR már nem zár rendesen, meg a légtömegmérőre is ráfér a takarítás.
Ma végre sikerült megejteni a vezérlés cserét + még pár dolog cseréjét Csörinél.
Cserélve lettek:
Vezérlés(szíj, görgő stb.)
Vezérlésmódosító
Hosszbordásszíj és feszítői, görgői
Olaj(Selenia 20K AR) + szűrő
Légszűrő
Köszi még egyszer Csöri. Egy élmény volt nézni ahogy szétkapod a kocsit. :-)
Remélem nem volt megterhelő a sok kérdés amit feltettem. :-D
Gyári alkatrészekkel, Csöri mester végezte a beavatkozást.
- vezérműszíj, ballansztszíj és a hozzájuk tartozó, vezető/feszítő görgők
- hosszbordás szíj
- vízpumpa
- hűtőfolyadék (Paraflu)
- olaj (Selénia 20K AR)
- olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
- légzsák hiba kiütés
- lambdaszonda teszt
- fékfolyadék vizsgálat
- utiköltség