Blog >> karbantartás
Fentiek cserélve, plusz párvillamos cuccnak a hibakeresése nem sok eredménnyel.
Elöl lecseréltem a rendszámtábla tartó keretet, sajna csak egy volt belőle, így a hátsó az maradt, meg eltávolítottam a kereskedés reklámmatricáját a csomagtér ajtóról, annyira belejöttem, hogy a többi feliratot is leszedtem... A szárny alól levettem a gumi csíkot, hogy szabadon tudjon alatta áramlani a levegő, és ha már le kellett bontani a gázteleszkópokat így ezeknek bezsíroztam a gombjait. A turbó csövet akartam még betekerni, hogy védjem az esetleges eldurranástól helyette a pillangó szelepet takarítottam ki, a szívó torokra sajna nem maradt időm...
majd' elfelejtettem: Bestia túlesett a kötelező szervizen, minden rendben találtatott, volt olaj- és szűrőcsere. 20 000 km telt el az előző alkalom óta, most 46 000 fölött járunk.
a fényszórómosó nem ment, kiderült, hogy a visszacsapó szelep megadta magát. megrendelésre került, ha megjött, lesz mégegy szervizlátogatás.
Úgy alakult, hogy kicseréltem az első fóliás oldalüvegeket, műszakira készülvén...
Ha már ott voltam, megzsíroztam az ablakemelőket, meg a zár/kilincs környékét is.
Kiugrott a xenyon, és kicseréltem a kiégett helyzetjelzőket is.
Különösen hideg és mocskos tél ez az idei, nem bírom tisztán tartani a kocsit egyszerűen, mert fagypont alatti/körüli a hőmérséklet hetek óta. Mondogattam is hogy vagy egy alapos havazás vagy egy kis hőmérséklet emelkedés kéne hogy végre megszabaduljon a kis piros ettől a kosztól. Úgyhogy ez a mai enyhülés épp időben érkezett. Öt fokot mértem a kocsi hőmérővel, mindenhol olvadnak a hókupacok, úgyhogy jöhetett a megérdemelt tisztálkodás.
Így januárban egy sima 300 ft-os gőzborotvázást adtam neki, azt hiszem ennél többet felesleges áldozni rá, mert így is bármikor bekoszolódhat megint és ez is hozta azt az eredményt amit elvártam.
Minden tiszta homok, meg latyak. Itthon is ami homok kihullott a cipőmből és össze kellett söpörni, az szerintem már néhány zsákot megtöltött volna. Borzalom. De legalább nem sóznak már annyira.
Mértem gumi nyomást, de nem hiányzott egyik kerékből sem.
Néztem folyadék szinteket is, azok is rendben vannak.
Télen városban a legdurvább fogyasztás 1 literrel volt több a nyárinál.
Jöhetne még egy havazás, vagy tavaszodjon, csak a száraz hideg tél kerüljön el mert azt nem bírom.
Láttunk már elrettentő képeket 156-ról, aminek itt-ott szétmállot a fenéklemeze. Nos egy lehetséges ok, ha el vannak tömődve a vízkifolyók. Ekkor garantáltan megáll a víz (pára) a fenéklemezen, pontosabban a zajcsillapító szövetben.
Azt javaslom mindenkinek, hogy vessen egy pillantást a padlókárpit alá. Ez tekinthető szerintem a karbantartás részének is.
A kifolyók amúgy önmagukban is hajlamosak a rozsdásodásra, a kis "fül" miatt. Ennek éles peremei vannak, amit a legnehezebb rozsda elől védeni. Megkockáztatom: nincs olyan 5 évnél idősebb 156, aminek ne rozsdásodnának ezek. És a barna pestis csak terjed... Aki nem hiszi, nézze meg alaposan a saját autóján! (A látszólag épnek tűnő gyári alvázvédelem ne tévesszen meg senkit. Ez alatt könnyedén lehet akár nagyobb felület is rozsdás.)
Ha még nincs előrehaladott stádiumban a (nem látható) rozsdásodás, akkor a rozsdát belülről is lekaparva több réteg spec. festék, illetve repedezésre nem hajlamos (!) alvázvédős kezelés javallott. (A szerekről már írtam korábban.)
És akkor azt javaslom "vesszünk el a részletekben"!
Az első képeken látszik, hogy egyik vízkifolyó sem látszik. Ez elgondolkodtató, mert alul viszont ott vannak. Akkor mit csináljon szegény kicsapódott pára? Jobb híján a szövetben fog lakni.
Tehát kiderült, hogy Giovanni egyrészről bőkezűen járt el a bitumenes pisztollyal, másrészről nem hatották meg a víz kifolyására elhelyezett nyílások...
Úgyhogy egy kés(nek látszó tárgy) segítségével lejjebb ástam. És a nyílásokat is megleltem. Némi rozsda társaságában persze. Környezetükben lekapartam a bitument (elég ragaszkodó típus), majd rámentem a Dremelemmel (ami nem is Dremel, hanem Kinzo) és fémtisztára csiszoltam a környezetüket. Szerencsére nem szükséges 100%-osan letisztítani, mert a használt festék egyben rozsdaátalakító is. Annál fontosabb azonban az alapos zsírtalanítás. Ezekután felkínáltam a nyílásoknak, hogy majd a Viktória Beken titeket. De nem hitték el, úgyhogy megtettem helyette. Ezt pedig Ti nem fogjátok elhinni, merthogy kép még nem készült erről. Majd a második réteg felvitelekor bepótolom.
Sajnos nincs siker áldozatok nélkül. A hangszigetelés és főleg annak bitumenbevonata, nem viselte túl jól a műveletet. Úgy döntött részlegesen feloszlatja a testületet magát. De sebaj, majd pótlom a hiányt. (Ha vkinek van ötlete, honnan szerezhetnék be ilyen zajcsillapító anyagot, akkor szóljon! Előre is köszönöm! Ha esetleg bontásból maradtak meg foszlányok, azok is jöhetnek.)
További áldozat lett a Ketteske. Sajnos esetében a rozsda nyert. Ezt a fület vmivel pótolni fogom.
Kicsit megcsúszva, de végre sor került a szokásos tavaszi kerékcserére, olaj+szűrő cserére, pollenszűrő cserére. A motorolaj cseréje mellett idén kipróbáltam egy öblítő folyadékot is. Ezt a folyadékot a régi motorolajhoz kellett hozzáönteni, majd kis járatás után leengedni. Így ha volt is valami kis lerakódás, ez a cucc szerintem tuti kiszedte. :-)
Mivel szerencsére nem sok minden történik a kocsival azon kívül, hogy naponta használom, és teszi a dolgát, ezért most ismét egy unalmas postot írok arról, hogy felkészítettük apukámmal a nyárra. Címszavakban:
- Gumi-felni csere
- Téli acélfelni csiszolása és festése
- Porszívózás
- Motor mosás
- Gumiszőnyeg lecserélése szövetre
- Folyadékok-olajak ellenőrzése
..És ha már elértük a 156. ezerkilométert realizálódott bennem, hogy olajat KELL cserélni. 20.000 ment úgyhogy nem lehetek olyan dinka hogy nem cserélem. Most nem Selenia került bele hanem Castrol, előzőleg ( a Selenia előtt) is azt hiszem az került bele, de valahogy nem éreztem olyan jónak a Seleniát, persze ez ilyen paraszubjektív dolog, na mindegy.
kapott új légszűrőt is, mert ugye azt is, viszont a régi nem volt nagyon bekoszolódva. Kicsit drága a légszűrő a 156osba nem? 4500+ Forint volt.
Viszont a motor mintha csendesebb lenne most már és mivel -gondolom- az egyik csavaragy a légszűrőházban megadta magát és nem tart rendesen kaptam egy kis szívóhangot ami tökre teccik :)
Tehát olajcsere : 156.400 km. jobb ha ide leírom így nem felejtem el.
47.000,-km
az egy éves állás és a közelgő 50e miatt nagyszervízen volt. Vezérműszíj, görgők, vezérlés módosító (már kerregett) és kuplungtárcsa csere, meg persze olaj és levegőszűrők cseréje.