Blog >> új

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-11-07

Ma megejtettem az akksisaruk cseréjét, mert a az egyik régi teljesen megadta magát! Vagyis az a tőcsavar, amelyikre a plussz kábeleket (pl. a hifi tápkábelét) kell csavaraozni egyszerűen kiszakadt a helyéből! A régiek helyére Audison Connection saruk kerültek a Paradox Autóhifi jóvoltából! A beszerzést pedig nagyon köszönöm knoxx kollégának! :-) Előzör is a gyári sarukat le kellett vágnom a kábelekről, aztán blankolás, majd GTVili tanácsára érvéghüvelyek kerültek a csupasz drótokra és így csavarozódtak az új sarukba! Nem volt vészes a folyamat, annak ellenére sem, hogy annyit értek az elektromos dolgokhoz, mint a harangöntéshez! :-D

>> SzervizTorque // Alfa 145 1.6 Ts // 2009-04-09

Hát elérkezett a kuplung csere ideje!
Km:157.935
Hát azt kell hogy mondjam hogy egy élmény kuplungozni az autót!
Én otthon vágtam bele fater segitségével, de ez többet nem fog előfordulni!
Szenvedtünk, szivtunk vele eleget, mivel ez volt az első komolyabb szervizelés és Alfa kuplung cserében még nem volt tapasztalatunk!
De sikeresen kicseréltük és működik!
Cseréltük a két oldali féltengely szimeringeket is!
Igaz hogy ez valamilyen úton módon megsérülhetett a cserénél mert másnap a melóhelyemen elfoly a váltóolajam! Hát nem lettem ideges mikor megláttam a kocsi alatt a 2L váltóolajat!
Aztán ott helyben gyors-szervizeltük a helyzetet és minden oké azóta!

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-10-31

Miután beszerzésre kerültek a felújításhoz szükséges alkatrészek, elkezdődhetett az összepakolás. Ez a rész rettentő lassan haladt, ha nem történik ami történik (egy következő bejegyzésben lesz olvasható) talán még 2009 Februárjában sem lenne kész..
Tehát elkezdődött az összelegózás, ugye minden szépen le lett takírítva, fényezve, stb. Vettem új gumigyűrűket a szívósorhoz, meg még nagyon sokmindent.

Az eredmény ez lett:

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-02-07

Jó előre elkezdtem megvásárolni az első és hátsó futóműhöz az alkatrészeket, hogy egyszerre ki tudjak mindent cserélni és ne kelljen állandóan megbontani a "rendszert” ha valami felmondja a szolgálatot! Meg ahogy elnéztem az előző tulaj nem sok mindent cserélt rajta (semmit), úgyhogy nem árt renberakni az egészet! Plussz még egy-két dolog beszerzésre került, ami nem a futóműhöz tartozik, de szintén megérett a cserére! És végre eljött a pillanat, amikor meg van minden! :-)
Jah, az első fékeknél lesz egy kis tuning! ;-)))

- 16V első féknyergek és csonkállványok (19.000,-)
- 16V hátsó féknyergek (10.000,-)
- Zimmermann 284mm-es első féktárcsa 2db (30.500,-)
- QH hátsó féktárcsa 2db (6852,-)
- első fékbetét garnitúra TEXTAR (18.000,-)
- hátsó fékbetét garnitúra TEXTAR (7.900,-)
- első gumifékcső 2db (3.360,-)
- hátsó gumifékcső 4db (4.780,-)
- lengőkar 2db (24.000,-)
- "kutyacsont" 2db (7.000,-)
- gyári fém fékcső 2db (6.467,-)
- 16V kormányösszekötő gömbfej 2 db (7.000,-)
- 16V axiál csukló 2db (5.000,-)
- 16V első kerékcsapágy 2db (15.600,-)
- hátsó kerékcsapágy aggyal 2db (15.100,-)
- 16V féktárcsa védő lemez 2db (5.600,-)
- féltengelyek (bontott) (20.000,-)
- bölcső + kormányszervó + stab.rúd (bontott) (10.000,-) csiszolva és festve
- hátsó híd + hátsó lengőkarok + stab.rúd (bontott) (10.000,-) csiszolva és festve
- hátsó lengőkar csapágy SKF 4db (6.000,-)
- csonkállvány rögzítő csavarok 5db (3.400,-)
- első Bilstein sportgátlók 1 pár (49.900,-)
- hátsó Bilstein sportgátlók 1 pár (25.500,-)
- első lengéscsillapítókhoz porvédő 2db (1.800,-)
- hátsó lengéscsillapító ütköző gumibak 2db (1.266,-)
- első rugókhoz gumibak 2db (1.800,-)
- hátsó rugókhoz gumibak 2db (6.000,-)
- kézifék bowden 2db (5.200,-)
- szervószivattyú hosszbordás szíj GATES (3.217,-)
- klíma hosszbordás szíj GATES (4.758,-)
- klíma szíj feszítő görgő SKF (6.703,-)
- üzemanyagszűrő (4.784,-)
- üzemanyagszint jelző (8.550,-)

Eddig nem mertem összeszámolni, hogy mennyinél járok, de most kénytelen voltam! Majdnem lefordúltam a székről, ez rengeteg lóvé! :-O Mondjuk az is igaz, hogy egyszerre nem tudtam volna megvenni mindent! Még jó, hogy elkezdtem apránként összegyűjteni a cuccot! Ennyi pénzért nagyon f@szának kell majd lennie a megújuló futóműnek! :-)
Végül köszönet Thomika, Erhard, Longman, Marklar és Edyboy kollegáknak és végül, de nem utolsó sorban Schulek Bélának az alkatrészek beszerzésében nyújtott segítségükért! :-)) KÖSZI SRÁCOK!!!

('97 Alfa Romeo 155 2.0 TS 16V AR67204)

>> EseményAlexjunior // Alfa 147 1.6 Ts Black Line // 2008-12-16

Megvettem. Holnap után megyek átvenni. Gyönyörű!!

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-04-09

Most ezek a felnik vannak porondon. Előnye hogy olcsó :), hátránya hogy nem tom hogy igazán jól állna-e.. Lehet túl sötét.

Az álmom az utóbbi lenne, de csak ötcsavaros kivitelben létezik..

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-04-09

Egy véletlen folytán sikerült egy komplett 164 3.0 V6 24V autót szerezni. Potom 100.000 Ft volt.( a kaszni elment 50.000-ért) Így nem foglalkozom a 2.5-ösökkel.. Ez a motor nagyon jó állapotú, 220.000 km van benne. Alakítani kellesz majd, van egy pár nyitott kérdés.
1. Klímakompresszor elhelyezése, mérete (jó-e a 2.5-ösé ehhez vagy sem)
2. A 3.0-án a termosztát a vezérlés oldalán van. Így viszont nem fér el a 155 ben.
3. Féltengelyek egyeznek-e a 155 kerékcsapágyával. (vagy a 164 váltójába belemegy-e a 155 féltengely)

>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2008-04-06

Bejáratáson túl van lassan, 780 kmnél jár. 7L, illetve 10,6L fogyasztás jellemzi. Minden remek lett úgy néz ki, kapott egy új középdobot is, mert a régi kifingott :) Még egy olajcsere, Selénia 20k-ra, és jöhet Esztergom.

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2007-06-20

Megérkeztek az internetről, pontosabban a gumik.hu-ról rendelt FALKEN ZE 512 új gumik 215/40 R16-os méretben! Nagyon korrektek voltak, pár napot kellett csak várnom a gumikra! Még egy kis felnijavítás (padkázás) van hátra és fel is lehet őket tenni a helyükre! :-)

>> EgyébBeeGee // Alfa 156 1.8 TS // 2007-05-15

Hosszú várakozás után, végre hazahozhattam az autót.
Az akkori Fiat Boldizsárban vettem, Olman Zsolttól, aki egy számomra kellemes félreértés miatt szép árengedményt tett. Cserébe az autó gyártása belecsúszott az augusztusi vakációba, majd elvittél lengyelországba is vonaton. Csekély 4 hónap várakozás után enyém lehetett. :)