szasza(SW)2009-07-05 19:05:22 // 97205
Simán beindul.Hidegen akár elsőre.Melegen már lehet 3. indítás is mire beindul.Én is jártam úgy vele, hogy rossz volt.,Bár szerintem akkor nem megy úgy már mint kéne.Kétszer cseréltem egyszer menet közbe előzésnél halt meg,mázlim volt,hogy nem jött semmi szemből,mert nem tudtam befejezni az előzést,úgy belassult.
Bilux2009-07-05 16:37:48 // 97204
Ha az lenne rossz hogyan indulna be az auto? Nem tudná mikor adja a szikrát, nem?
12009-07-05 15:54:33 // 97203
Engem érdekel a naptár téma! :-))))
Szóval! Agyaltam rajta......én az asztali naptár kivitelezését (természetesen hathatós segítségeddel) elvállalnám. Azért gondoltam eme kivitelezési lehetőségre, mert így "házon belül" lehetne, szinte napi szinten frissíteni, az adatokat, résztvevőket, és természetesen a naptár kinézetét is.
Lehetne kritizálni, ötletelni, és nem utolsó sorban, nem kellene neked külön a kollégát nyaggatnod, rohangálnod hozzá.
Aztán nem utolsó szempont, hogy a lehetőségekhez képest az utolsó pillanatig lehetne módosítani, mind a résztvevőket, mind a darabszámot. az ésszerűség határain belül.
Szóval ha gondoljátok, az asztalit elvállalom, de csak az asztalit. Ezt is vegyétek számításba amikor átgondoljátok, mert akkor kell valaki aki a falit kivitelezi.
JA!
És nem szeretném, ha úgy tűnne, hogy el akarom venni valaki elől a zsét, már csak azért sem mert én ingyé mókolom.
UFF!!!! Beszéltem....izé írtam.
Szóval! Agyaltam rajta......én az asztali naptár kivitelezését (természetesen hathatós segítségeddel) elvállalnám. Azért gondoltam eme kivitelezési lehetőségre, mert így "házon belül" lehetne, szinte napi szinten frissíteni, az adatokat, résztvevőket, és természetesen a naptár kinézetét is.
Lehetne kritizálni, ötletelni, és nem utolsó sorban, nem kellene neked külön a kollégát nyaggatnod, rohangálnod hozzá.
Aztán nem utolsó szempont, hogy a lehetőségekhez képest az utolsó pillanatig lehetne módosítani, mind a résztvevőket, mind a darabszámot. az ésszerűség határain belül.
Szóval ha gondoljátok, az asztalit elvállalom, de csak az asztalit. Ezt is vegyétek számításba amikor átgondoljátok, mert akkor kell valaki aki a falit kivitelezi.
JA!
És nem szeretném, ha úgy tűnne, hogy el akarom venni valaki elől a zsét, már csak azért sem mert én ingyé mókolom.
UFF!!!! Beszéltem....izé írtam.
Ferko2009-07-05 15:19:13 // 97202
Jónapot Urak!
Pics másnapos vagyok. Tegnap voltunk lagziban.:-DDDD
Jeeeeaaahh.:-DDD Tuti bulej volt:-DDDD
Más: Jönnek PEstről megnézni az autót ma 5-6 körül.:-DDD A telefonban a srác aztatat mondta, hogy nagyon tetszik neki.:-DDD Hát meglátjuk mi lesz.:-DDD
Megint más: Tényleg ennyire nem érdekel senkit sem a naptár téma?:-)))
Pics másnapos vagyok. Tegnap voltunk lagziban.:-DDDD
Jeeeeaaahh.:-DDD Tuti bulej volt:-DDDD
Más: Jönnek PEstről megnézni az autót ma 5-6 körül.:-DDD A telefonban a srác aztatat mondta, hogy nagyon tetszik neki.:-DDD Hát meglátjuk mi lesz.:-DDD
Megint más: Tényleg ennyire nem érdekel senkit sem a naptár téma?:-)))
TIbor2009-07-05 14:48:12 // 97201
Miből gondolod, hogy az a rossz ?
vftsárpi2009-07-05 09:56:21 // 97200
Sziasztok!
Azzal kapcs érdeklődnék,h rossz a vezérmütengely holtpontjeladó a QV-mba és az érdekelne engem,h ez mennyire vagy,hogyan befolyásolja ez az autó teljesitményét?Hibakód világit de ugy igazából változást nem érzek az autón,igaz azóta rossz mióta megvettem:)Ha valaki tud rá választ kérem az oldalamra irjon pár sort.Előre is köszönöm.Árpi.
Azzal kapcs érdeklődnék,h rossz a vezérmütengely holtpontjeladó a QV-mba és az érdekelne engem,h ez mennyire vagy,hogyan befolyásolja ez az autó teljesitményét?Hibakód világit de ugy igazából változást nem érzek az autón,igaz azóta rossz mióta megvettem:)Ha valaki tud rá választ kérem az oldalamra irjon pár sort.Előre is köszönöm.Árpi.
Youri2009-07-04 19:05:12 // 97199
Hiányzott mi??? :-DD
Átok79146TD2009-07-04 19:03:24 // 97198
szvsz vidd el adagolóshoz, ha ott még nem jártál, lehet a regulátorod van elállítva-állítódva...
Átok79146TD2009-07-04 18:58:17 // 97197
úgy tudom nem.
Átok79146TD2009-07-04 18:57:09 // 97196
nem beszélsz...:))
J-Imi2009-07-03 22:36:03 // 97195
Köszi, lassacskán csak megoldódik a probléma:)
Közben itt egy kétéltű, megbirkózott a mai pesti özönvízzel:)
Közben itt egy kétéltű, megbirkózott a mai pesti özönvízzel:)
Selmak2009-07-03 22:26:22 // 97194
Igen de akkor kamazt meghazudtoló füstöt is tol. Nálam is ki van iktatva.
J-Imi2009-07-03 19:10:08 // 97193
A minap olvasgattam a workshopot, vmi adagoló leírást kerestem hogy mi mi, de ráakadtam egy olyanra hogy EGR szelep, emlékszem hogy mikor vettem a kocsit és megnéztük a motorteret, akkor le volt róla húzva a vákumcső és én jóksifiú módjára visszadugtam rá, hogy annak ott a helye és de hanyag volt vki:) Olvastam, hogy az hamar el tud kormosodni, okozhat az teljesítménycsökkenést?
dfg (Tanárúr)2009-07-03 18:03:57 // 97192
úgy emlékszem, nem egyeznek meg, volt már róla szó.
Bilux2009-07-03 17:42:46 // 97191
Engem meg az érdekelne, hogy a 145 boxer katalizátortól kifelé megegyezik e a 145 1,4 TS kipufogójával?! Gondolom nem másfele vezetik el a csöveket...
Bilux2009-07-03 17:41:33 // 97190
Nem egyezik meg de átalakítható simán ha megvan a régi motorod.
Bucatattoo2009-07-03 16:01:46 // 97189
Ciaóóó mindenkinek!
Nem tudja valaki véletlenül hogy nem e eggyezik a 145 és a 146 os hátsó ablaktörlőmotor?
Nem tudja valaki véletlenül hogy nem e eggyezik a 145 és a 146 os hátsó ablaktörlőmotor?
pb_2009-07-03 12:51:31 // 97188
A boxereknél pl nem volt ilyen +oldás.
pb_2009-07-03 12:22:50 // 97187
Igen, csak ez már mind Lbonyolítja a számítást. Jaja, ahogy írtam is, nem lehetett felfedezni a szabályosságot.
pb_2009-07-03 12:20:09 // 97186
+ ugye a leolvasásból is adódik hiba.
Ferko2009-07-03 11:01:12 // 97185
Okés töki. Nemsoká elküldöm. Most azonban ki kell mennem hitelügyintézni.:-DDDD
Föckös2009-07-03 10:52:30 // 97184
Különben engedném, h a főképed az én autómmal legyen?
(mailban jöhetnének az infók a telefonon beszélt dologgal kapcs)
(mailban jöhetnének az infók a telefonon beszélt dologgal kapcs)
Föckös2009-07-03 10:08:40 // 97182
hát
énsemannyira...
énsemannyira...
Ferko2009-07-03 09:18:45 // 97181
Tudod ki hiszi ezt el?:-DDDDDDDDDDD
Maxwell2009-07-03 08:53:49 // 97179
Igazad lehet. Bocs, nem figyeltem, hogy TD-ről van szó.
Ferko2009-07-03 08:16:29 // 97178
Ááhhh, nem akarom 40 fokban másnaposan vezetni az autót.:-DDD Biztos megpusztulnék:-D De egy két korty múkusvíz azért le fog csúszni.:-D
dfg (Tanárúr)2009-07-03 08:08:53 // 97177
dehogynem! ilyenkor kell csak igazán!
Ferko2009-07-03 08:05:59 // 97176
Pfúúúújjjjj.:-DDDD Büdös alkesz!:-DDDD
Heheheee. Moni kapott csereszenyepáleszt; házit. Ma meg megyünk szalonnát sütni.:-DDDDD A gáz csak az, hogy holnap sofőr leszek a haveromék esküvőjén, így nem szabad nagyon jóbebaszni!:-DDDDDDDD
Heheheee. Moni kapott csereszenyepáleszt; házit. Ma meg megyünk szalonnát sütni.:-DDDDD A gáz csak az, hogy holnap sofőr leszek a haveromék esküvőjén, így nem szabad nagyon jóbebaszni!:-DDDDDDDD
dfg (Tanárúr)2009-07-03 08:05:06 // 97175
a fordulatszámmérő nem bowdenes, amit a váltóból hajtunk ki? le vagyok maradva...
J-Imi2009-07-03 08:03:29 // 97174
Elképzelhető lenne, de a sima TD ennél egyszerűbb:) Szerintem nincs benne ECU, még hagyományos adagolós befecskendezés van, de lehet én beszélek hülyeségeket:)
Föckös2009-07-03 07:30:36 // 97173
Na VÉÉGRE a szokásos téma! :-))))
Maxwell2009-07-03 06:33:22 // 97172
Nem vagyok autószerelő, így lehet hogy hülyeséget kérdezek.
Mi van, ha nem a fordulatszámmérő a hibás?
Ha jól tudom, akkor a dolog úgy működik, hogy jeladó-->ECU-->fordulatmérő
A jeladó jeléből az ECU számolja a fordulatszámot és előállít egy analóg feszültséget vagy digitális jelsort. (műszerfüggő) Ez a feszültség határozza meg, hogy mit mutat a fordulatszámmérő. A probléma az, hogy ez már csak egy kijelzett érték.
Ha az ECU valahogy rossz jelből, vagy rosszul számol, akkor saját maga is rossz fordulatszámértéket használ és borul a befecskendezéstől elkezdve minden, amit az ECU vezérel fordulat alapján.
Fogyasztásnövekedés, indítási hibák, erőtlenség, néhol jobban megy néhol kevésbé, és nem utolsó sorban végsebességcsökkenés.
Nekem az lenne furcsa, ha ezek után egyáltalán működne, szóval lehet hogy az elméletem a hibás
Azért talán érdemes átgondolni.
Mi van, ha nem a fordulatszámmérő a hibás?
Ha jól tudom, akkor a dolog úgy működik, hogy jeladó-->ECU-->fordulatmérő
A jeladó jeléből az ECU számolja a fordulatszámot és előállít egy analóg feszültséget vagy digitális jelsort. (műszerfüggő) Ez a feszültség határozza meg, hogy mit mutat a fordulatszámmérő. A probléma az, hogy ez már csak egy kijelzett érték.
Ha az ECU valahogy rossz jelből, vagy rosszul számol, akkor saját maga is rossz fordulatszámértéket használ és borul a befecskendezéstől elkezdve minden, amit az ECU vezérel fordulat alapján.
Fogyasztásnövekedés, indítási hibák, erőtlenség, néhol jobban megy néhol kevésbé, és nem utolsó sorban végsebességcsökkenés.
Nekem az lenne furcsa, ha ezek után egyáltalán működne, szóval lehet hogy az elméletem a hibás
Azért talán érdemes átgondolni.
dfg (Tanárúr)2009-07-03 06:19:22 // 97171
komplett óracsopor t trencsiknél.... aszem 5000
J-Imi2009-07-02 22:47:43 // 97170
Még egy kis mai fejlemény:) MOst már elértük a 140-et de ott elfogy a teljesítmény ugyancsak:( Végső elkeseredettségünkbe megnézzük holnap a kipufogót hátha el van tömődve vagy vmi hasonló. Üzemanyagszűrőt kicseréltük, porlasztókat is, hát gyalázatosan volt összepakolva, két tűzkarika fordítva volt betéve, egyik porlasztó alig volt betekerve, adagoló is tökre le volt állítva, mostmár jobban megy a verda:) Jah, vki nem tud olyan helyet, ahol fordulatszámmérőt javítanak? Illene már megcsináltatni:)
dfg (Tanárúr)2009-07-02 22:07:14 // 97169
WarbiRunner (Gyuri)2009-07-02 22:06:41 // 97168
Ki lehet abból hozni a versenylovat :-) Nagyon tervben van nálam, pályán kéne még egy kis kraft.
Viszont 1500-1700-nál elváltani az kicsit korai szerintem. A cél pont az, hogy 2000 körül forogjon a motor és ne dolgozzon a turbo, így melegíted legkíméletesebben. Én 2200 körül kapcsolom, így esik 2 alá picivel, és nem kell neki küzdenie, finom gázzal turbofelpörgés nélkül be lehet melegíteni. Ezt szigorúan betartom, illetve a visszahűtést is. Soha nem állítom le autópályázás után egyből, főleg igaz ez a pályapihenőkre. Van, hogy inkább le se állítom.
Füst? Az meg mi ? :-))) Ezek a jétédék egész jók ilyen szempontból is. Mondjuk 210e az már futásteljesítmény, az enyém még ifjonti vadóc a maga közel 160 ezrével. Az okosok azt mondják amúgy, hogy 400-500e amit elfut egy ilyen motor belepiszkálás nélkül.
Viszont 1500-1700-nál elváltani az kicsit korai szerintem. A cél pont az, hogy 2000 körül forogjon a motor és ne dolgozzon a turbo, így melegíted legkíméletesebben. Én 2200 körül kapcsolom, így esik 2 alá picivel, és nem kell neki küzdenie, finom gázzal turbofelpörgés nélkül be lehet melegíteni. Ezt szigorúan betartom, illetve a visszahűtést is. Soha nem állítom le autópályázás után egyből, főleg igaz ez a pályapihenőkre. Van, hogy inkább le se állítom.
Füst? Az meg mi ? :-))) Ezek a jétédék egész jók ilyen szempontból is. Mondjuk 210e az már futásteljesítmény, az enyém még ifjonti vadóc a maga közel 160 ezrével. Az okosok azt mondják amúgy, hogy 400-500e amit elfut egy ilyen motor belepiszkálás nélkül.
Maxwell2009-07-02 15:56:00 // 97167
Köszi szépen, de el kell vegyem a kedved. Egyelőre marad. :)
majd szólok, ha esetleg megunom a kerregést és érdekel egy boxi csere. ;)
majd szólok, ha esetleg megunom a kerregést és érdekel egy boxi csere. ;)
Föckös2009-07-02 14:57:24 // 97166
Na a Te autódba szívesen átülnék, a boxihang hiányozna ugyan, de átülnék...
Maxwell2009-07-02 14:37:55 // 97164
Hello,
Jó volt olvasgatni a JTD-s témát. Nem vagyunk túl sokan. :)
A fordulat/sebesség leírásotok passzol, én is kb ilyeneket mértem. Végsebességet nem tudok, egyszer mentem vele 190-el.
Amíg sokat (napi 120km) autópályáztam kb 120-130 as tempóval, akkor evett 5,8-6,2 között. Mióta kevesebbet megyek, csak város és főutak, max 110-es tempó, azóta visszaesett kicsit a fogyasztás. legutóbb 5,5. (alacsonyabb még sosem volt)
Az az érdekes még, hogy a klímát észre sem veszem a fogyasztáson.
Nem nagyon szoktam rugdalni a gázpedált de azért nem tojásal a talpam alatt vezetek. Füst csak hidegen jön belőle. Olyankor 1500-1700 környékén elváltok inkább. Melegen dízelhez képest szinte semmi. Most 210e km-nél járok. Ehhez képest egész egész jól rendben van a motor. ja és tuningmentes, minden gyári.(váltó, kuplung, turbó, program az ECU-ban stb.) Nyomásmérőm nekem sincs, de nem is hiányzik különösebben. A lényeg, hogy működik és remélem még elmegy pár(tíz)ezret. Nem versenyló ez a kocsi.
Jó volt olvasgatni a JTD-s témát. Nem vagyunk túl sokan. :)
A fordulat/sebesség leírásotok passzol, én is kb ilyeneket mértem. Végsebességet nem tudok, egyszer mentem vele 190-el.
Amíg sokat (napi 120km) autópályáztam kb 120-130 as tempóval, akkor evett 5,8-6,2 között. Mióta kevesebbet megyek, csak város és főutak, max 110-es tempó, azóta visszaesett kicsit a fogyasztás. legutóbb 5,5. (alacsonyabb még sosem volt)
Az az érdekes még, hogy a klímát észre sem veszem a fogyasztáson.
Nem nagyon szoktam rugdalni a gázpedált de azért nem tojásal a talpam alatt vezetek. Füst csak hidegen jön belőle. Olyankor 1500-1700 környékén elváltok inkább. Melegen dízelhez képest szinte semmi. Most 210e km-nél járok. Ehhez képest egész egész jól rendben van a motor. ja és tuningmentes, minden gyári.(váltó, kuplung, turbó, program az ECU-ban stb.) Nyomásmérőm nekem sincs, de nem is hiányzik különösebben. A lényeg, hogy működik és remélem még elmegy pár(tíz)ezret. Nem versenyló ez a kocsi.
Föckös2009-07-02 13:38:51 // 97163
hát lehet, h jövőre nem is lesz már 145ösöm...
WarbiRunner (Gyuri)2009-07-02 13:02:01 // 97162
Mindent figyelembe kell venni, ami nem elhanyagolható az adott jelenség szempontjából. Amúgy igen, JTD áttételekkel számoltam, és csak elméleti diffiáttételt írtam be. Létező TD/TS áttételekkel és diffivel nem lehetett kihozni a J-Imi által mérteket, de mostmár érthető is, hisz nem ott a gond :-))
WarbiRunner (Gyuri)2009-07-02 12:58:06 // 97161
Ehh ezt meg el se olvastam :-))) Lényeg, hogy megoldódik lassan a dolog.
dfg (Tanárúr)2009-07-02 12:55:01 // 97160
Az analóg műszer mindig a méréstartományának a harmadik harmadában mér legpontosabban, tehát a végkitérés előtt.
ill ha pontos akarok lenni, az analóg műszer mindenhol azonosan pontos, de a legpontosabban leolvasható az utolsó egyharmadban.
ill ha pontos akarok lenni, az analóg műszer mindenhol azonosan pontos, de a legpontosabban leolvasható az utolsó egyharmadban.
Ferko2009-07-02 12:30:34 // 97159
Ahoi!:-)
Nem kellene már rábólintani a naptár témára? Most akkor ki csinálja akkor?:-)
Az én ismerősöm, a Norbi ismerőse vagy Bagee és még valaki az asztalit?:-))
Nem kellene már rábólintani a naptár témára? Most akkor ki csinálja akkor?:-)
Az én ismerősöm, a Norbi ismerőse vagy Bagee és még valaki az asztalit?:-))
pb_2009-07-02 12:27:31 // 97158
Igen, ilyeneket nem vesz figyelembe az Mber a számolásnál. + olyat sem, hogy a kerék nem teljesen kör alakú, stb, stb. Analóg műszer lévén, a végkitéréshez közeledve a legnagyobb a csalás, középtartományban mutat a legpontosabban.
A fokozatok , ahogy nézem JTDhez való, aztán, hogy milyen difivel számoltál, azt nem tudom.) A gyári JTD difi 17/54es, az Lég hosszúnak számít, pont jó 1 dízel alá.
A fokozatok , ahogy nézem JTDhez való, aztán, hogy milyen difivel számoltál, azt nem tudom.) A gyári JTD difi 17/54es, az Lég hosszúnak számít, pont jó 1 dízel alá.
pb_2009-07-02 12:20:50 // 97157
Akkor +van a probléma forrása.
WarbiRunner (Gyuri)2009-07-02 11:24:26 // 97156
Vedd figyelembe a leolvasás pontatlanságát és azt, hogy az óra csalása nem lineáris. Úgy figyeltem, hogy 50 körül csal legnagyobbat, majd csökken a csalása. Az én tippem ilyesmi:
Ez JTD (TD?) áttételezés valamiféle rövid diffivel. Lehet, hogy valami TD motoros kishaszon gépjármű gyárija, bár buszottul rövid akkor is. Plusz nem értem, hogy akkor 5-ben hogy lehetett 2.5 az áttétel, ha a fordulat/sebességek 3,6-ot adnak.
Ez JTD (TD?) áttételezés valamiféle rövid diffivel. Lehet, hogy valami TD motoros kishaszon gépjármű gyárija, bár buszottul rövid akkor is. Plusz nem értem, hogy akkor 5-ben hogy lehetett 2.5 az áttétel, ha a fordulat/sebességek 3,6-ot adnak.