Fórum >> Típusok >> 159

norbi04092020-03-09 06:46:00 // 120808
Az F52-re a fűtést írja és a szivargyújtót nálam:
norbi04092020-03-09 06:21:18 // 120807
Köszönöm szépen! Meglesem az alanyt 😀
norbi04092020-03-09 06:20:50 // 120806
Jóreggelt Srácok!

A TI óracsoportoknak van valami típushibája vagy mifene? Multkora Vízhőfok órának a világítása aludt ki, most pislákolnak (hol kialszik, hol világít) a ledek a sebesség-órában is. Másnak is vannak/voltak ilyen gondok? 🤔
Alfabundi2020-03-08 19:02:01 // 120805
A Ti fekete üvegén nagyon látszanak a karcok amiket okoz mikor szárazon töröl egyet. Van tükör, radar, kamera. Minek? 🙂
Smith2020-03-08 18:41:26 // 120804
Akkor látom, nem csak engem zavar :)
Alfabundi2020-03-08 18:19:15 // 120803
Én leszereltem az egészet. Könnyebb lett az ajtó. Jobban is megy a gép. 😂
Alfabundi2020-03-08 18:16:50 // 120802
Bent van a könyvben. F52 bizti a műszerfalban.
Smith2020-03-08 17:17:36 // 120801
Ha megvan oszd meg, én kivenném, mert értelme semmi, csak tolatáskor összecseszi az ablakot :)
norbi04092020-03-08 10:43:55 // 120800
Ezek szerint mindneképp érdemes megvárni a melegebb időt, talán kevésbé törnek a patentok 🙂 Majd visszatérek a problémához később akkor.

Viszont, valaki tudja esetleg hogy melyik a biztije a hátsó ablaktörlőnek? 🙂 A kezelésiben nem találtam erre utaló infót.
Shadin2020-03-08 10:24:32 // 120799
Bontani kell a köszöböket, alul csavaros ha jól emléxem, középen meg óvatos patent van :-(
Laca622020-03-07 12:31:32 // 120798
Ez engem is érdekelne,hogyan kell levenni a burkolatot.Nálam is zörög.
norbi04092020-03-06 17:55:47 // 120797
A kis mocsokláda 😀
Nehéz levenni a B-oszlop burkolatát? Patentos megoldás? 🙂
Shadin2020-03-06 09:25:16 // 120796
Ez szokott olyat csinálni:

Marseus2020-03-05 21:24:11 // 120795
Ezt igazából Tockénak címeztem:-))
Marseus2020-03-05 21:23:03 // 120794
Nálam detto mindkét oldalon. Hétvégén lebontom mert már elég a zörgésből!
norbi04092020-03-05 20:17:52 // 120793
Szép estét! Nagyon köszönöm az eddigi segítségeket, instrukat az apró, engem/szemem zavaró dolgok orvoslásával kapcsolatban! 🙂
Most akadt egy, a fülemet zavaró dolog...
A "B" oszlopól, ahonna az öv indul, úthibákon áthaladva kotyogó, kopogó hang hallatszik. Megmozgatva az övet is hallható és egyértelmű, hogy abból a szerkezetből jön amin át van fűzve az öv. Valakinek volt már ilyen eset? Hogy lehet orvosolni? 🙂
Tocke2020-03-05 15:00:17 // 120792
Bontás nélkül nem tudsz hozzáférni, le kell venni a lökhárítót, lámpát. Bontott trafót nem vennék, bizonytalan+drága. Bármilyen xenon trafó jó hozzá. Például a DTXenon honlapján keress rá.
zoli9782020-03-05 14:10:28 // 120791
Sziasztok, jobb oldali xenon fényszóróm villog össze vissza, gondol egyet lekapcsol. Autó leállít újraindít megy egy darabig majd szintén, felcseréltem a két xenon maradt ugyanaz. Gondolom a trafó szarakszik akkor. Ezzel kapcsolatban lenne kérdésem. Bontás nélkül nem lehet hozzáférni? Lehet-e javítani? Ha nem megéri belőle bontottat venni?
Tocke2020-03-05 12:26:00 // 120790
Srácok, tegnap vettem észre, hogy a váltórudazat és a váltó találkozásánál a műanyag vagy gumi persely el lehet törve. Kézzel megmozgatva 8-10mm-es holtjátéka van. Gondolom ez nem normális. Cserélt már valaki ilyent? Mit kell egyáltalán rendelni?
Köszi a segítséget!
indi692020-03-05 09:19:55 // 120789
Sziasztok. Ezt az autót ismeri valaki vagy nézte? 159
zsoltika2020-03-04 08:35:50 // 120788
Szerencsére én nem vezetem a költségeket, mert rosszul lennék :)
De az biztos az 5 év alatt a vételár többszörösét hagytam ott szervízben. És igazából nem is volt soha komoly baja, kb csak kopó alkatrészek.
Eladni pedig esélytelen, fél év alatt 0 darab telefont kaptam az AAA autó sms-eken és két kereskedésen kívül. Pedig az árak közepének alján van már a hirdetés.
Most egy hónapon belül megint költök rá, van 1-2 kopó dolog + éves szervíz + műszaki + vezérlés.
Jelenleg csak hétvégente használom, dugóban munkába járásra most van egy kis offos a családban.
Ha lenne egy fölösleges garázsom akkor inkább oda bedugnám, mint hogy ilyen áron eladjam, de az utcán sajnálnám rohadni...
Morfiusz Cédula2020-03-04 07:59:43 // 120787
Viszonylag pontos, nekem a felső részében van eddig (700k/év), úgy, hogy se hengerfej repedésbe, se hidraulikus szeleptömb cserébe nem futottam bele eddig. Igaz volt benne két teljes szett gumi plusz négy felni, amik eléggé megdobták a költségeket (meg egy csomó olyan dolog, ami nem lett volna feltétlen szükséges, pl új navi, ablakra fólia, felnik felújítása stb). Budapesten meg még kicsit vastagabban is fog a szerelők ceruzája, mikor a számlát írják.
Morfiusz Cédula2020-03-04 07:49:03 // 120786
Ha kilométerre kiszámolom, nekem 35 Ft/km jön ki, üzemanyag nélkül.
Üzemanyaggal 68 Ft/km.
Értékvesztést nem tudom, per pillanat nem látok ilyen autót a hahu-n, de kábé én is oda tippelném, illetve egy kicsit fölé. Nyilván ez attól is függ, mikor jutott hozzá az ember és mennyiért.
WarbiRunner (Gyuri)2020-03-03 18:19:33 // 120785
Éves szinten 300k-t értékveszt és vagy fél millát megzabál gázolajban. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-03-03 18:16:05 // 120784
Kb annyi lehet. Nálam ha 2019.12.-ig nézem, akkor 350e/év elég stabilan (3 év) . Idén lehet több lesz, egy vez. csere már volt, és következik egy téli gumi garnitúra. Bár.. ha jövőre is ilyen tél lesz, akkor kb felesleges :-) Egyszer kellett (500km), akkor is halasztható lett volna az út.
droberto2020-03-03 17:55:48 // 120783
Akarom mondani 8 gumi.
droberto2020-03-03 17:52:01 // 120782
A hosszú távú átlagköltés 500k +-150k Ft/év. Függően a felszereltségtől. Ezt már beszéltük többször is. Nekem volt 4 évem amikor 150 körül volt/év. Azóta ez kiegyenlítődött. Idén majd 500 lesz a 4 gumma.
WarbiRunner (Gyuri)2020-03-03 17:37:13 // 120781
Nekem 30Ft/km jön ki, de ebbe az átírás,a műszaki, a polír és minden kutyafüle bele van számolva (üzemanyag nem). Havi kb 38000Ft a költsége. Ezen felül 25000/hó az értékvesztés, plusz a gázolaj, ami 40-45000Ft/hó.
Morfiusz Cédula2020-03-03 16:31:29 // 120780
Csak hogy legyen min elborzadni, mikor megnézem. :-/
Elnézve a blogodat, nagyságrendileg kb hasonlók a költségek. Szerintem évi 600-800 ezerrel lehet számolni üzemanyag nélkül egy ilyen korú 159-nél, ha az ember épkézláb állapotban akarja tartani a verdát.
droberto2020-03-03 16:27:36 // 120779
Dalmának kéne. :)
Szabister2020-03-03 16:24:39 // 120778
Az 59-el mi van hogy autó hiányban szenvedsz? :)
Szabister2020-03-03 16:23:37 // 120777
Maga a kereskedés nem áll rossz hírnév alatt. Nem messze van tőlem. Az ismeretségemben már többen vettek innen autót. Ők nem a legolcsóbbakat árulják,de eddig nem panaszkodtak,hogy szart vettek. Tőlük van nem messze abban az utcában egy másik kereskedés is a Trixon, nah oda nem szabad betévedni sem. Annó néztem ott is egy 59 sw-t. Már ki sem próbáltam annyira gatya állapotban volt.
droberto2020-03-03 16:19:29 // 120776
Ruhavásárlásnál szoktam így lenni. Nem azt veszem ami kell, hanem ami le van árazva. :)
Az autó nem égető, de már jó lenne.
Kint heti 1-2x felbukkan azért valami.
RomeoOne2020-03-03 16:16:30 // 120775
Azta, miylen szépen vezeted te is az üzemanyag költségeket itt. Akkor Halesszal együtt már legalább 3-an vagyunk itt az Amore-n :DDD
Morfiusz Cédula2020-03-03 16:07:08 // 120774
Igen, akinek 1 milliója van a 159-re, annak inkább más típusban kéne gondolkodnia. Én három év alatt, 4,1 milliót költöttem az autóra a vételárán felül, ez évi több mint 1,3 (mondjuk ebben benne van az üzemanyag is, ami ennek az összegnek a felét teszi ki, a szervízköltség 820k volt, ez évi ~273 ezer, plusz gumik meg rengeteg apróság, szépítgetés) Egy 1 milliós 159-re lehet, hogy nem fognak ennyi extrát költeni, a szervízköltsége viszont biztosan sokkal több lesz, szóval simán rámehet 1 év alatt még egyszer a vételára, de erre sokan nem számítanak, amikor megveszik az autót. És ez nem csak az Alfákra igaz, hanem gyakorlatilag az összes valaha volt prémium használt autóra. Ennek az eredménye az a rengeteg romos állapotban lévő öreg BMW, Audi meg a társai, amin minden lóg, minden folyik, okádja a fekete füstöt és úgy látványra kb akkor sem fogadná el őket az ember, ha fizetnének érte.
Sajnos az újkorukban drága autóknak a fenntartási költsége nem hogy nem csökken arányosan az értékvesztésükkel, hanem még nő is az évek alatt.
WarbiRunner (Gyuri)2020-03-03 16:05:57 // 120773
Most nézem, ez nem is fekete, hanem sötétkék..
WarbiRunner (Gyuri)2020-03-03 16:03:58 // 120772
Látod, én azért biztosan megnézném ezt a feketét :-)) És ha az tényleg az aminek hirdetik és épp egy rokonom lennél aki elvitt autót venni, beszélnélek rá XD
Saját magamnak még rosszabb a helyzet, az autóim közül egyiknek se sok köze van ahhoz amit kigondoltam. :-)
Szerintem a használt autózás csak ebből az irányból működik. Az, hogy keresel valami konkrét specifikációt, és várod, hogy beessen, annak lottó ötössel egyenértékű az esélye. Lehet még autoscouton sem találnál pont olyat. :-)
droberto2020-03-03 15:33:52 // 120771
Nembírja a motor a relációs jeleket.
Szóval a szűrőim:

- min. 2011
- max. 80-100k km
-benzin
-vezetett szervizkönyv
-leinformálható
-5 ajtó
-Lounge
-BT

Előny:

-spojlerek
-tolatóradar
-17-es gyári kerék
-Racing
-MO-i
-tört fehér, grafit, fehér,

Rozsdás, borult, szerkezetsérült, napszívta, eladásra lefényezett nem érdekel. Kizáró szín: fekete, ezüst, Qubo zöld.öld.
droberto2020-03-03 15:30:52 // 120770
Persze. Komprommisszum úgy is lesz. Az még az újnál is mindig van. :)
Nem láttam. Ez még Grande. EVO-ót vagy inkább Nuova Puntót szeretnék.

Itt vannak a szűrőim.

>2011
WarbiRunner (Gyuri)2020-03-03 15:26:57 // 120769
Senki nem mondta, hogy egyszerű :-)) Általában valamiben kompromisszumot kell úgyis kötni. Vagy motor, vagy felszereltség, vagy szín stb. Én a Giuliettákat figyelem egy ideje, olyan igazán jó vétel ritkán akad.
Egyébként ezt nézted? Egy telefont megérhet, csak hogy értelmes lény e az eladó. :-)
droberto2020-03-03 14:54:47 // 120768
Kicsit olcsóbbért van most egy echte magyar második gazdás. De az is törött több helyen, rozsdás a hot-pointoknál, beázik a csomagtartója, rohad a felnije, lyukas a szőnyege.
:(
droberto2020-03-03 14:49:50 // 120767
1,5 éve nézem a Puntókat. Rétegautó, főleg úgy ahogy én szeretném.
Tök más dolgokban próbálkoznak velók a nepperek, mint egy középkategóriás dízelnél.
Eddig még nem találtam itthon jót, a külföld meg ugyanúgy lutri.
Pedig nekem nincs is keretösszeg. Sajnos ilyet én ritkán állítok fel. 1M volt az első elképzelés, most meg már 1,8-nál járok.
1.65M Ez olyan amilyet szeretnék, kivéve a méter. Szombaton megnéztem és hát a szokásos: Rozsda, törés-fújás hegyek, eladásra összelapátolva, Utángyártott lámpák, szervízkönyv nincs...stb.
denil12020-03-03 14:46:46 // 120766
Érdekes dolog ez a használtautó vásárlás. Súlyos gondok vannak eladói és vevői oldalon is. Én az a fajta vásárló vagyok, aki általában a kínálat tetejéről választ és még azt is megnézi, de eddig mindig bejött. Cserébe amikor el akartam adni a verdáimat, akkor ( nyilván megkértem az árát ) mindig nehezen ment, de mindig eljött az az ember aki értékelte az állapotot és később sem hívott fel egyik sem, hogy szart adtam volna el.

Én mindig elhülök amikor azt hallom, hogy 159-eseket akarnak venni 1M-ért.
Felelőtlen döntés, ráadásul árulkodik az önismeretről ( ami nincs ) mert a vágyak (Alfa 159) nem áll köszönőviszonyban sem a reaálitással ( nincs rá pénzed!! ). Ebből kizárólag a "szarolasz" következik semmi más.

Én személy szerint előre félek amikor majd el kell adni az autóm, hogy az ilyen hozzáállás miatt majd mennyiért kell odaadnom, mert a béka segge alá mentek az árak, pedig én vagyok az a hülye, aki néhány kavicsfelverődés és lakkpergés miatt az autó elejét újrafujatta B oszlopig, csak hogy olyan legyen mint a gyári. Szinte látom ahogy jönnek rétegvastagságmérővel és megmagyarázzák, hogy ropira volt törve.

Szóval sajna a magyarnak (még) mindig a szalonállapot kellene roncs árban ami nagyon sajnálatos.
denil12020-03-03 14:39:07 // 120765
Sziasztok!

Múltkor írtam, hogy engem is elért a csomagtartó probléma, nem tudtam kinyitn se gombbal se távirányítóval. Ahogy a külföldi blogokon említek és ahogy itt is mondták, valóban szakadás volt az átvezetőnél. Sajnos forrasztás után sem működött, szóval elvittem szakihoz.

Tanulság:
Több helyen is lehet szakadás, illetve előfordulhat, hogy összeérnek vezetékek és rövidzárlatot okozva kiveri a biztosítékot. Ezt én már nem néztem meg, de computerre kötve látható volt, hogy gyenge relé jelre panaszkodott, ami kissé félrevezető ugyan, de arra elég volt, rájöjjünk, itt nem csak vezetékszakadásról van szó.

Szóval aki ilyennel találkozik és nem megy forrasztás után sem, nézze meg a kormány alatti biztosítéktáblát is.

Köszi mindenkinek a segítséget, szeretek Alfás lenni és Alfás társaságban létezni :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-03-03 13:29:31 // 120764
Hát.. akkor szerencsém van, ez nekem már nem először sikerült, családban többeknek segítettem autót venni :-) Általában valami magánembernél kötöttünk ki végül :-) És általában az én nyomásomra kicsit felfelé csúsztunk a keretösszeggel. Eddig bejött, tök normális emberekkel találkoztunk. Persze nem reprezentatív a minta, néhány autóról van szó. :-)
A sajátjaim pedig innen, Amore körön belülről kerültek hozzám, emberileg is pozitív élmény volt mindkét autó megvétele.
Morfiusz Cédula2020-03-03 13:24:46 // 120763
Nem lehetetlen, csak nem a kínálat alját kell nézegetni.
Morfiusz Cédula2020-03-03 13:23:18 // 120762
+1
Először megnézem, hogy mennyire tartom valószínűnek, hogy az eladó szánt szándékkal át akarna verni. Csak ha úgy ítélem, hogy ennek kicsi a valószínűsége, akkor nézem meg az autót. Eddig bejött.
Morfiusz Cédula2020-03-03 13:20:07 // 120761
Egyetértek. Nem olyan régen adtuk el a családi autót és a vevő elég alapos volt, már-már bosszantóan alapos. Többször eljött megnézni, elmentünk szakszervízbe is, ahol majdnem egy délelőttöt én is eltöltöttem, még meg is fordult a fejemben, hogy egy egy millió forintos autónál nem túlzás-e ez. De aztán arra jutottam, hogy nem, végül is, hogy egy millió forint sok vagy kevés, az egyénenként eléggé változó, én viszont bizonyos mértékben védve vagyok azzal, hogy van a márkaszervíztől is papír róla, hogy milyen állapotban volt. Egy tizenéves autónál bármi elhagyhatja magát bármelyik pillanatban, nem mindegy viszont az utána esetleg következő huzavonához, hogy miről van vagy nincs papírunk.
szelod92020-03-03 13:02:06 // 120760
Nem gondolom lehetetlennek. Viszont az a tulajdonos, aki vigyázott az autójára és tényleg rendben tartotta, az nem fogja olcsón eladni az autóját. Én is így voltam tavaly, 2,5M-èrt adtam el a Ti-t. Az első érdeklődő el is vitte. Pedig sokan mondták, hogy "á ennyit nem kapsz érte..."
droberto2020-03-03 12:26:31 // 120759
Na jah. Csak itthon tulajdonostól ez kb a lehetetlen kategória.
Már az, hogy találj és hogy még szimpatikus is legyen.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak