Fórum >> Típusok >> 159

Dömpi (il dottore)2014-08-01 23:35:11 // 56490
Nem, és idén sem fogok tudni menni :(
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-01 22:15:26 // 56489
hát igen ütök, vágok :p
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-01 22:14:49 // 56488
jó is volt a tali, lehetne rendezni még egyet ősszel
Liquid2014-08-01 22:11:50 // 56487
Robi király vagy! :) Nagyon jó lett ismét a beszámoló!
Liquid2014-08-01 22:11:14 // 56486
ez a kép üt-vág! :D
Piritu - 1.000.0002014-08-01 21:52:48 // 56485
Király lett! :-)
Bár, kicsit hiányoltam a minden alkatrész kereskedők főmuftijának csodálkozását a 159 alkatrészek láttán :-DD
Haddel2014-08-01 21:27:35 // 56483
Ezen az úton járok szinte minden reggel dolgozni Céges autóval is király ,de az Alfával baromi jó .Egyszer vittem egyik kollegámat ,kapaszkodott a kanyarokban ,de azt mondta élvezetes út volt :)
Shadin2014-08-01 20:18:19 // 56482
M6 érdi dombtető lehajtó utáni elsőn be elsőn ki kanyar 70 körül 3-asban mindig riadalmat kelt a környéken, mert ezt kb. padlógázas kigyorsítással teszem és a jobb kerék határon nyikorog, még nem fogja meg a fake Q2, a két hátsó meg az első a külső íven csikorog a csúszástól oldalirányban, és ezek után mikor pont kiérek a forgóból, még rántok egyet a kormányon jobbra és akkor már tényleg k. jól érzem magam. Asszem gumikat kell cserélnem, amit jövőre terveztem, de 2015.05.19-én lejár a hitel :-DDDDDD

Nem a legjobb a tavasz az autó vásárlásra...
Shadin2014-08-01 20:09:53 // 56481
Ez így van. Olyan autókat hagyok ott kanyarban akik szarrá vernének egyébként, de a kanyart csak kiegyenesítve tudják bevenni azt is csak lassan. Szánalom. Hozzátenném, hogy nem járatom az autót a határon...
Norby2014-08-01 19:59:04 // 56480
ehhez én is csatlakozom, még megnyikkantani sem tudom a gumikat. Előbb lépek a fékbe :D
Norby2014-08-01 19:54:51 // 56479
Az én alőzőm is 120 le volt, igaz doboz van benne, de azóta sincs semmi gondja a jelenlegi tulajnak. 5 éve van benne a doboz.
Piritu - 1.000.0002014-08-01 19:43:28 // 56478
"évek teltével...természetes módon csökken(het) a lóerők száma" - Több 100e km-es tartós tesztet olvastam már, ott általában a végén jobb a gyorsulási adat. pl. itt is a 2,4 tesztben.
David | Centocinquantanove2014-08-01 19:13:20 // 56477
Ezt mondom én is, lehet félreértelmezhetõ voltam. 120 hp-t én sem húznám 150 fölé, szóval a 148at teljesen jónak mondanám.
'''''2014-08-01 18:53:35 // 56476
Dömpi,te voltál tavaly?
Haddel2014-08-01 18:16:19 // 56475
Igy igaz! Pályán én se állok le oktáviásokkal versenyezgetni ,úgy vagyok vele ,a sas nem kapkod legyeket :-) A szerpentineket imádom .
Haddel2014-08-01 18:03:21 // 56474
Ez jó buli lehet ,de én inkább kanyargós pályát szeretnék.Lehet majd a következő Tc pályanapra benevezek .Ha addigra meglesz a remap meg az EBC fék.
Giuntini2014-08-01 16:17:05 // 56473
Én a mai napig elképedek, hogy mit tud az autóm. Az autópálya nem mérvadó (a magyarországiakról beszélek ahol nincsenek igazi emelkedők és kanyarok), ott a mai autók 90%-a képes 150-el menni. Bár az is kérdés, hogy milyen annál a tempónál az utazás minősége, és meg tud-e állni. Viszont a futóműve ennek az autónak a legjobb (kategóriájában) a világon. Simán veri a 3-as BMW-t. Igazából ez a futómű alapból tökéletes, és ehhez csak plusz a menetstabilizáló elektronika. A többi autó hókuszpók nélkül a kanyarokban elszállna mint a győzelmi zászló. Sokszor látom a kanyarokban a visszapillantó tükörben, hogy megpróbálnak követni, és jó esetben átsodródik a másik sávba. Vannak 200le-s autók, vannak amik így tudnak gyorsulni, vagy még nagyobb a végsebességük, de olyan amelyik így tud kanyarodni, olyan nincs. Ez ott tud menni, ahol a többiek már visszavesznek magukból. Egyszerűen elképesztő autó.
Giuntini2014-08-01 16:01:09 // 56472
Akkor a következő váltóolajcserénél ennek utánanézünk.
Shadin2014-08-01 15:51:14 // 56471
Dömpié több... vagy az enyém kevesebb :-( 711-es Kenese kerülőn rendesen ment.
Dömpi (il dottore)2014-08-01 15:44:54 // 56470
me' mé'?
Alapból 120 (feltéve, hogy nem balga belga), akkor az csak +23%!
U.a. a váltója, mint a 16V-nek, ergo a nagyobb nyomatékot bírnia kell.
A turbót nem tom...
...khm, Erhard! Lehet, hogy u.a. (méretileg) a turbója a 8V-nek, mint a 16V-nek? Erre kíváncsi lennék.
Haddel2014-08-01 15:13:06 // 56468
Egyszer én is kiváncsi lennék ,hogy egy profi sofőrrel mit tud a verdám. :-) Vagy egyszer valami pályanapra kivinni.
Liquid2014-08-01 13:48:57 // 56467
igen erre melékszem, elcsesztem a lépést hogy nem figyeltem, pedig mentem volna veletek :)
David | Centocinquantanove2014-08-01 13:15:21 // 56466
8V-ből 148 csikót kivarázsolni az baráti :D

Kiváncsi lennék, hogy enyém a papírhoz képest mennyi lóerős. A napokban pont olvastam, hogy a évek teltével a lerakódások és egyéb belső kopások miatt természetes módon csökken(het) a lóerők száma...
Dömpi (il dottore)2014-08-01 13:06:03 // 56465
Robinak nem...gyíkok vagyunk :)

Télen a bowlingozáskor kipróbálta az Arkangyal-t, komolyan kapaszkodnom kellett az anyósülésen, és csak lestem, hogy jééé, a kocsim ilyet is tud?
Liquid2014-08-01 12:46:50 // 56464
így van, nekem is előbb fogy el a bátorságom :)
Haddel2014-08-01 12:20:53 // 56463
Én elég sokat megyek szerpentines úton ,és még mai napig elképedek ,mekkorákat lehet kanyarodni a 159-el.Pláne a TI kerekekkel.Komolyan mondom érződik ,hogy tudna még nagyobb kanyarsebességet ,csak én nem merem már.
Dömpi (il dottore)2014-08-01 09:30:39 // 56462
kétlem, nekem csak 148 paci vágtázik odabent
Liquid2014-08-01 09:22:01 // 56461
az durva :) kell még bele póver :)
'''''2014-08-01 09:14:07 // 56460
Akkor te is lehagysz a kanyarban! :-)
Dömpi (il dottore)2014-07-31 22:19:36 // 56459
Robinak ugyanaz van, mint nekem: Bridgestone Potenza ER050A 235/40 ZR19 méretben
Piritu - 1.000.0002014-07-31 21:23:50 // 56458
Így van,a gumi sokat számít, de tényleg sokkal jobba többinél (146/147/156/156SW/Spider) a 159 futóműve.
Liquid2014-07-31 21:20:46 // 56457
így van valóban fontos a gumi, de tényleg egy nagyságrenddel hülyebiztosabb, stabilabb a 159 mint mondjuk a 156. Mivel most is nagyjából ugyanazokon az utakon közlekedek mint előtte így van összehasonlítási alapom. Mindkettőn hasonlóan jó gumi volt/van mégis nagy a különbség.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-31 19:42:19 // 56456
én adtam el egy jó párat már...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-31 19:41:29 // 56455
fogantyúnál van egy tartó az kiveszed, a alatta van két csavar, alul 4 vagy 5 csavar ezeket kicsavarozod a kis műanyag sarkot az ablak végén kipattintod, egy erős rántással megrántod a komplett borítást, a kis hangszórót lekötöd, utána már hozzá férsz a mechanikához...
David | Centocinquantanove2014-07-31 19:40:26 // 56454
Hátsót volt szerencsém (sajnos) a blogjaim közt olvashatsz róla...
VICI2014-07-31 19:34:06 // 56453
aki cserélt már ablakemelő mechanikát az leírhatná hogy kell nagyjából köszi :D
'''''2014-07-31 19:21:53 // 56452
Nagyon sok múlik a gumikon is.Nekem infyniti gumijaim vannak.Robinak ha jól tudom pirelli.Ment előttem tavaly a kaposvári talira.Nekem fékeznem kellett a kanyarok előtt és még úgy is határon csúszkáltam ő meg simán bement a kanyarba és kiszáguldott a végén. :-) Ja,és nem biztos,hogy ha versenyzünk,utolértem volna pedig alattam 100lóval több volt!
mizooo2014-07-31 19:18:57 // 56451
Hogy legyen jó hír is tegnap hazaékeztünk épen a nyaralásból az 59-el 4-en, csomi megpakolva klímával -> Odafelé én vezettem tempósan, 6.7L átlaggal értünk le. Visszafelé haver éhező versenyt végzett és 6.1L lett az átlag :D

Ma ment műszakizni a vas, minden érték rendben volt, semmibe sem kötöttek bele, sőt megdícsérték. Azt mondta a szerelőm, ha vigyázok rá sokáig rendben lesz valszeg.
Giuntini2014-07-31 19:00:56 // 56450
Ofi is azt mondta hogy nem lehet rendelni mivel nincs cikkszàma.
Haddel2014-07-31 18:54:11 // 56449
Tesóm szetelője is turbóra tippelt mikor telefonon elmesélte neki.Mindegy ,most az egyik kollegánk haza ,hoz 10 liter olajat ,hogy haza tudjon menni a toyo ,és majd megnézik mi baja :-)
Vermacy2014-07-31 17:40:59 // 56448
Körbe néztem volna Én is, hiszen árajánlat kérésre adtam be meg arra, hogy mondjon véleményt a lendkerékről. Erre egyszercsak megcsinálta...
Előre is Köszönöm a felajánlást, de bízom benne, hogy a következő 3 évben, csak olajat kell cserélnem benne.
vigan2014-07-31 17:29:33 // 56447
Nem ír ki hibakódot.
bizsó1592014-07-31 16:41:37 // 56446
igen annyi az anyagár de a szerelőknek van 40%-48%-os engedmény a bárdinál stb csak ezt nem adják oda a tulajnak vagy csak 20%-körül de neked még ennyit sem, legközelebb nézz körül jobban vagy ha kell valami keress meg és beszerzem kedvezménnyel :), Na úgy látom téged is elér ám minden :(
Dömpi (il dottore)2014-07-31 16:21:04 // 56445
Azért tanácstalanok szerintem, mert a gépkönyv nem ír elő cserét a váltóolajra, pedig kellene, legalább 100ezrenként ajánlott.
Vermacy2014-07-31 16:13:44 // 56444
Tegnap este 9-kor hazaértem a szerelőtől az új kuplunggal és kinyomó csapággyal. Ma el is jöttem munkába (42 km), majd ebédelni indultunk kollégámmal.

Egyszer csak kigyulladt az akkumulátor piktogram, majd megszűnt a kormányszervó! Lehúzódtunk egy mellék utcába, hogy vissza gurulunk a cége parkolóba (1,5km-erre jutottunk), DE egyszer csak égett szag (nem kuplung :)) és némi füst a kocsi orrából. Félreáll, leállít és kinyit motorháztető!

Nem láttunk semmit, kerék mellől is jött füst, de azt nem éreztem, hogy a kocsit visszafogta volna a beragadt fék (1 héttel korábban volt felülvizsgálaton és beállításon).

Hívtam karbantartás vezetőt, aki szakiként autószerelő otthon. Nézelődés, szaglálódás ,mert gondoltam rá, hogy a tavaly cserélt kormánymű f*sta el magát, de semmi, minden folyadékszint gutosch.

Beindítottuk a kocsit, hogy megnézzük forgatja-e a kormányszervó olajat, de nem, közben tekintetünk a (vagy egy) hosszbordás szíjra vetült, ami alatt pörgött a tárcsa, csak a szíj nem. Főtengely, generátor, klíma- és kormányszervó (ha jól emlékszem) vannak ezen a körön. Lekopott vmi gumiréteg a szíjtárcsáról és leégette szinte az egész szíjat. Így már nem mertünk vele elindulni, nehogy a leszakadó szíj szétverjen akármitis, így bevontattuk a céges parkolóba, ahol ígérete szerint meg tudja oldani a problémát. Nem örülnék a trélernek és kormány- és fékszervó nélkül a vontatást se szívesen vállalnám be.

Egyenlőre ennyi, várom a fejleményeket. Írtam sms-t z asszonynak a történtekről, azóta nem érem el telefonon... :)
Vermacy2014-07-31 15:59:05 // 56443
Nekem mondod...
Vermacy2014-07-31 15:56:37 // 56442
Hááát, először csak árajánlat adásra adtam be és egyszercsak szólt a gyerek, hogy kész van...
95 és 70 volt a szett és a csapágy, meg 35 a munkadíj...

...de van most ennél nagyobb bajom is.
David | Centocinquantanove2014-07-31 15:47:25 // 56441
Nekem most újabban az első gumiabroncsok gyanusak (megint). Nem tudom mi a frászkarika lehet... Hiába fújom maximum értékre, egyszerűen szemre is laposnak néz ki, alul az oldalfala eléggé plöttyedt. Tegnap már próbából 2.7-re is felfújtam de még úgy is. Tavasszal kapott új Nokian gumikat, de előtte a GoodYear Excelence és a Michelin Primacy gumikkal is ilyen volt. Tavaly ősszel volt futóműállításon is.
Nincs senki és semmi az autóban, de a hátsó gumikkal összehasonlítva az elsők szemre sokkal laposabbnak hatnak (persze elöl van a súly, de ennyire?). Ha hazaérek próbálok pár képet csinálni.
Egyébként 215/55/R16-os kerekeim vannak és manual szerint 2,5 bar a max (hidegen). 2.2 - 2.3 bar nyomáson már érzetre is túl imbolygós...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak