Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-23 20:00:30 // 39670
az EGR annyira nem érdekelt engem, a szívósor meg DPF annál inkább mindegyik randa munkát tud csinálni ha megszívja az ember... az EGR azért nem szimpatikus mert beengedi az egyszer elégetett ganyét, ha lenne kartergázszűrőnk mint a bökőnél semmi gáz sem lenne...várjunk csak hány bökőre adtunk el eddig EGR-t...hm...hát..izé egyre sem ... :(
Shadin2013-08-23 19:59:35 // 39669
Én visszapakoltam mindent :-( Van rajta egy jó progi, oszt meglátjuk... Van egy felesleges emulátorom EGR/DPF, ha érdekel. Ja meg még mindig van egy ATE főfékhengerem, egy MP3-as fejegységem meg egy Sony NEX-5RL fényképező szettem eladó :-)
Szép estét!
David | Centocinquantanove2013-08-23 19:58:51 // 39668
Én most a hiradón akadtam ki. Több autó megállt mert egy bizonyos no-name kúton tankoltak vörösesbarna színű benzint, vélhetően a tartálykocsi volt szennyezett valamivel. Mind megálltak üzemanyagszivattyúval...
És miért? Mert 5 forinttal olcsóbb volt ott literje mint mondjuk a mol... Meg is érdemlik!
Alfonis2013-08-23 19:49:02 // 39667
na ezaz. És mennyi szenvedést pénzt spóroltál, h kidobtad a cuccokat :D Én is 20E km óta EGR off ba vagyok.. és nó para . DPF még van de ha szaraxik az is repül. :D hja a sárga lámpám azóta ég. Engem nem zavar :D
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-23 19:48:16 // 39666
minek? szerintem mindenki tapasztaljon a saját pénztárcáján addig úgy sem hisz :P A nagy Gyári kinyomócsapágy 59-nél élt az ügyfelemnek fél évet, gari nulla, a csapágyon felirat nulla...valami kínai szar volt a nagy Gyári alkatrész , igazából egy cég gyárt hozzá jó minőséget arra az van rávésve mint a váltóra :P
na ennyit a mende-mondákról meg a külön gyártósorról nyüheheeheee ....szánalom :)
Alfonis2013-08-23 19:45:34 // 39665
na örültem is az első hosszú kommentednek... Amiben az Octaviához hasonlítottad, h az 59 mennyivel jobb. Anno a lehetőségek közt ott volt az octavia is. Meg a Mondeo mega SeatExeo... De az 59 a 9 hónap alatt (30E km) bizonyított, h ez volt a legjobb választás. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-23 19:43:17 // 39664
ez tök jó de benyásról szól a cikk ... degzelnél egy helyen van vissza vezetés a szívósorba...3000 felett nem müxik az egr nálunk szóval ennyire gondosan van megtervezve a rendszer ...bla, bl, bla....
én csupán majd 100e km-et teszteltem euró 2es üzemmódban érdekes semmi nem ment tönkre...hm kurva szerencsés vagyok :)
ezzel viszont teljesen egyet értek : "néha hajmeresztő dolgokat művelnek az autójukkal az interneten összeszedett tudás birtokában." illetve kiegészíteném lassan minden letölthető és mindenki kurvára ért mindenhez és vitatkozik amihez nem igazán ért :DDD
Piritu - 1.000.0002013-08-23 18:56:24 // 39663
Ha van időd olvasd át az egész 159 fórumot az elejétől. Én is azt tettem anno, érdekes olvasmány :-)
GTPeti2013-08-23 18:53:08 // 39662
"előtte 12 évig Octáviám volt" Akkor most biztos egy kicsit (nagyon) átértékelted amit eddig az autókról és az autózásról gondoltál. :)
mzo2013-08-23 18:51:32 // 39661
Balki Piritu Köszi nektek! Igen még újak ezek a dolgok előtte 12 évig Octáviám volt, de beletanulok majd lassan. :)
GTPeti2013-08-23 18:35:11 // 39660
Köszönjük. Most ennek hatására tuti átértékeljük eddigi életünket. ;)
Shadin2013-08-23 18:13:14 // 39659
Meg a Novitec :-/
'''''2013-08-23 17:59:15 // 39658
Ezt most kicsit magamra vettem! :-) A fékek bezzeg lehetnek nem gyáriak! :-)
Alfonis2013-08-23 17:16:50 // 39657
MES: MultiEcuScan
FES: FiatEcuScan
Programnevek rövidítései. Mikor regeltem a fórumra nekem is volt pár idegen szó. Pár hónap és mindent tudsz :D Kábelt meg találsz Teszveszen elég olcsón. A sárga matricással nekem jól működik. Igaz csak a motorba tudok belépni de ott lehet nullázgatni meg mindent nézni.
Piritu - 1.000.0002013-08-23 17:11:40 // 39656
MES progi: klatty
meg elm 327 kábel kell még
droberto2013-08-23 17:01:37 // 39655
Az EGR-t, meg a mindet kiíróknak (TC cikk Fóruma).

Hozzászóló: "Megoldás az ilyen esetekben ha a kocsi 0 km-es korától kezdve kiköti az ember a kartergáz visszavezető csövet és ledugózza a szívóoldali csatlakozónál?"

NT: "Nem. Az a megoldás, ha valakinek nincs megfelelő likviditása karbantartani egy ilyen autót, akkor ne vegye meg.

Persze próbálkozni sokmindennel lehet. Sajnos az emberek néha hajmeresztő dolgokat művelnek az autójukkal az interneten összeszedett tudás birtokában.

A karterázvisszavezetés egy gondosan megtervezett része az egész motornak. A turbós benzineseken kettős visszavezetés van, egy a fojtószelep és a hengerfej közötti szakaszon, egy pedig a turbó elé. Ha ezeket lekötjük, imádkozhatunk, hogy pl ne lője ki a szimmeringeket.

Persze ez csak az én véleményem, én mindig követem a gyári előírásokat. Ügyfél autóval kísérletezni nem fogok. "
droberto2013-08-23 16:48:52 // 39654
Egyébként kiváló és élvezetes cikk.
droberto2013-08-23 16:48:20 // 39653
Nagyon szimpatizálok Novoth Tibivel, de az tény, hogy szeret motort szétszedni.
Nem mondom, hogy nincs igaza, de amit egyszer szétszedünk az már nem lesz olyan mint ahogyan a gyárban összerakják.
Szabolcs 1592013-08-23 16:41:00 // 39652
erre gondolok
David | Centocinquantanove2013-08-23 16:26:26 // 39651
Valszeg azért mert a Nitro+ adalékai oldjàk lefele a lerakódott szutykot ami a DPF-ben köt ki... A sima nyál nem oldja annyira...
Én tisztára abban voltam hogy 800-1000 km-enként regenerál csak, az a normális...

Az számít hogy regen közben a hatékonyságán hogy milyen gyorsan haladok (rpm?) ?
mzo2013-08-23 16:24:52 // 39650
Ezt lehet venni valahol? Vagy program kell hozza meg adatkábel?
Szabolcs 1592013-08-23 16:21:48 // 39649
egy kérdés eszt hova kell be fujatni
Piritu - 1.000.0002013-08-23 15:41:55 // 39648
MES/FES kell hozzá.
Piritu - 1.000.0002013-08-23 15:38:50 // 39647
Laikusként onnan indulnék, hogy NINCS olyan vegyészeti anyag (a pálinkát kivéve) ami idővel nem romlik meg. Mindennek van szavatossági ideje, miért pont a váltóolajnak ne lenne?
(Amikor zsírt kerestem a féltengelybe, az egyik legkomolyabb gyártó is megírta, hogy bontatlan csomagolásban 2 évig tárolható, de hogy kibontva, a csuklóba kenve meddig, azt nem...)
Coolby2013-08-23 15:05:58 // 39646
Szerintem ugyanaz a fékerő kellene akár 1.9 8V esetén is, nem? mert az autó kb ugyanaz, súlyra is gondolom kb ugyanaz és menni is lehet vele épp annyira... 100-ról is ugyanúgy kéne megállni (bár nem tudom, hogy ebben tényleg mérhetően jobb-e a nagyobb fék mondjuk ugyanazon gumikkat)...
mzo2013-08-23 14:45:59 // 39645
Azt hol lehet nyomom követni hogy hány %-on áll a DPF? Van ilyrn menű a fed.comp-on vagy rá kell kötni gépet?
Szabolcs 1592013-08-23 14:35:49 // 39644
Na szarakodik az izzitógyertyám de vajon melyik ,melyik márkát érdemes venni 1.9 jtdm 16v 150ps be,várom az infokat tapasztalatokat üdv
Szabolcs 1592013-08-23 13:57:14 // 39643
Köszi nem bonyolult annyira.
Szabolcs 1592013-08-23 13:56:15 // 39642
1 ilyet rendelnék én is hol jutok hozzá ,hallottam itt németbe valami specko géppel ki pucolják a szivosort ugy hogy szétt se szedik de vajon jo lesz e utánna valahogy ki derítem hogy hogyan müködik
Dömpi (il dottore)2013-08-23 13:54:15 // 39640
Szíííííp lett, grat!
Dömpi (il dottore)2013-08-23 13:53:32 // 39639
Az enyém 3-400 km-enként regenerált amikor premium nyálat kapott. Most, hogy simát eszik, mintha nőne a két regen közötti táv.
Szóval emiatt nem kell aggódni.
Az viszont már sokkal problémásabb, hogy ha nem szakítod meg a regent, akkor miért csak 75% (!) -ra viszi le??? Nekem mindig jóval 20% alá viszi!
Szabolcs 1592013-08-23 13:50:52 // 39638
Üdv CSere sikeres volt komplett középrács és a jel komplettan
.......................2013-08-23 13:50:43 // 39637
ez a normàlis
a 400km erenkénti regen
de a 75% gyakorlatilag eldugult,
annak 20% ra vagy az alà le kell mennie
David | Centocinquantanove2013-08-23 13:47:30 // 39636
Kb 2 hete csináltam egy kényszerített regenerálást (nem menet közben), de ma reggel munkába jövet megint észrevettem hogy regenerál, pedig azóta 400-450km-t mehetett csak a vas... Kezdjek el aggódni?
Akkor ha jól rémlik ~86%ról vitte le ~75%-ra.

A reggel is alig vettem észre, hogy regenerál. Valamiért a kompot b*sztattam és látom, hogy a fogyasztás a megszokotthoz képest durva... Enyhe gázolajszag is megjelent, de mivel lassításkor már hallottam, hogy mennek a ventilátorok is, összeraktam magamban, hogy ez regenerál megint, pedig nem vártam még...

Mondjuk nemnagyon szoktam észrevenni, hogy regenerál, pedig már 3/4 éve van meg az a vas, de talán csak ha 3x kaptam rajta... de ez most tuti az volt.
Miért nem lehet egy ikont kirajzoltatni, vagy legalább egy sípolást vagy valamit ilyenkor, hogy ne állítsd le a motort főnök mert dolgozom...
.......................2013-08-23 13:44:04 // 39635
elég a motorban
hisz csak olaj + egy kis korom,
probàltam ,semmi baja nem lett töle,söt,sokkal finomabban jàr utàna
aceton szaga van a cuccnak,
ugyhogy az is elég
Vermacy2013-08-23 13:17:19 // 39634
Ezt is megemlíti, de ez a szervizes nem csinálná. A felvetsé jogos! A trutyi, amit kiold hová kerül?
.......................2013-08-23 13:14:06 // 39633
erre egyébként van megoldàs szétszerelés nélkül is
Vermacy2013-08-23 13:06:10 // 39632
http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/08/23/egyperces_hiba_egy_golf_v_1.4_tsi-nel/

Vkinek volt gondja az első napi indításokkal. Igaz, ez FosWagen, meg benzines, de hátha ad ötletet...
Dömpi (il dottore)2013-08-23 12:53:35 // 39631
Nekem 305-ös van, a fékhatásától Pityukoma mégis odáig volt meg vissza...persze minden viszonyítás kérdése.

Amúgy meg baromira jól néz ki az Alfa Romeo feliratú féknyereg! Szerintem egy Alfa Romeo-ra igenis kell, mert ez már az a kategóriájú autó.
Igenis jó a 4dugattyús cucc, viszont a 305 és a 330 között SZVSZ jóformán már csak külcsíny beli eltérés van: a 330-as jobban mutat egy 19"-os felni mögött.

Persze azért egy 2.4-re, vagy egy Q4-re nem raknék 305-öst, mert azért ott más teljesítményt kell megfogni, de az 1.9 16V, sőt 8V esetében tényleg csak az esztétikáról szól a történet.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-08-23 12:07:38 // 39630
az hogy más a cikkszám semmit nem jelent ha ugyan arra váltódik le ...egy alkatrésznek kreálnak akár 8 cikkszámot is ...az a baj Ti csak nézitek de nem értetek hozzá :P
droberto2013-08-23 11:53:50 // 39629
Én a Tibcsi166 330/EBC Turbo Groove/EBC Yellow kombóját próbáltam.
Nem csináltam vészfékezést, de előtte sohasem éreztem autóban olyan mértékű lassulást a tapadáshatár elérése előttig. Pedig majd 1,8 tonnáról beszélünk.
Liquid2013-08-23 11:44:26 // 39628
sztem kimondottan jó a fékhatása, a többi nem tudom mennyivel gyengébb,
droberto2013-08-23 10:34:38 // 39627
Kössz Uram. Ezek szerint jól emlékeztem.
Úgy rémlik, hogy a gömbfej kúpos része más.
Stukkernek valahogy mégis összejátszották.
Shadin2013-08-23 10:14:10 // 39626
Képzeld el akkor a 305-öst :-)
David | Centocinquantanove2013-08-23 09:55:29 // 39625
A lelked úgyis csak akkor fogegnyugodni, ha le van cserélve, és akkor legalább tuti lehetsz benne, hogy a következő min. 100.000 km-en ezzel már nem kell foglalkozni...
mzo2013-08-23 09:50:59 // 39624
Oké, így laikusként én is úgy gondolnám hogy néha illene cserélni. Akkor viszont megküzdök a Szamosiékkal hogy cseréljék le, mert amikor beszéltem velük akkor nem akarták mondván nem kell.
.......................2013-08-23 09:35:51 // 39623
kell cserélni,külömben tönkeremegy a hidraulikàja
a Mercikben is kell cserélni
söt még van olyan ,hogy àtmossàk specko olajjal
.......................2013-08-23 09:32:33 // 39622
ne akarj ,sokkal több a gond vele
berohad a csap ,és nem tudod kiütni..
én személy szerint nem vagyok hasra esve a nagy Brembotol sem,
Shadin2013-08-23 09:17:16 // 39621
Az alsó lengőkaroknál van "átfedés" az alap és az FL között.

enyém:

2008-as:


A felső karoknál és a csonkállványnál teljesen más cikkszámok vannak.
Akkor ez csak próba szerencse alapon működhet?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak