Fórum >> Típusok >> 159

RomeoOne2019-07-18 21:30:05 // 118109
Kb. ez az, hogy a haver sosem tudná megkapni azt a csajt és megmagyarázza, hogy "amúgy sem lenne olyan jó" :DDDD
Szabister2019-07-18 20:32:02 // 118108
Hali nem tudsz ránézni progival ? Alfaobd pl. Play aruhazból letudod szedni. Megtudod nézni mennyire van eltömődve milyen a nyomásérték stb. Nekem is elkezdte hibára dobni de csak 3500rpm környékén. Nekem lehet a nyomáskülönbség érzékelő halt be mert alapjáraton meg 2000-es emelt fordulaton is ugyanazt az értéket hozza. Raktam fel képet is róla.
mtibi832019-07-18 19:34:19 // 118107
Sziasztok.
Ennek a DPF nyomásmérő csőnek tudja valaki a cikkszámát,vagy valami adatot róla,ami alapján meg tudom rendelni.
Illetve a nekem egy csöves nyomásmérő szenzorom van,de láttam már hozzá két csöveset is.2 félével szerelték,ugyanazt az évjáratú autót?
Giuntini2019-07-18 19:23:11 // 118106
Csak ezt nem lehet megunni, minden hiszti ellenére😊
mtibi832019-07-18 19:18:44 // 118105
Szia.Itt rendeltem az új szűrőt,egy bolttól.
Munkatársammal ketten cseréltük ki.
A hibakód,ha jól emlékszem P1206.
De most még valószínűleg kicserélem a szenzort,illetve azt a csövet,ami összeköti a részecskeszűrővel.
De ha valakinek van valami jó ötlete,szívesen veszem.
Zolibácsi2019-07-18 19:17:35 // 118104
Aham, mikor látsz egy nagyon szép, kívánatos csajt. Majd a haverod beszol, "valaki már ezt is unja"...
szelod92019-07-18 19:00:21 // 118103
Egyre jobban hiszek abban, hogy ennek az autónak lelke van. Tegnap volt egy érdeklödő, aki bejelentkezett, hogy megnézné az autót augusztusban. Remek. Ma lehúzott ablakokkal gurultam, egyszer csak odaléptem és a már jól ismert turbó hang szólalt meg újra. Valószínűleg megint elrepedt egy cooler cső. Ugyanaz a jelenség, mint a múltkor. Turbó töltés van, de az autó nem megy úgy ahogy kéne és mellé a süvítő hang. Holnap nézem át a csöveket.
"Figyelj, az Alfa Romeo olyan, mint egy jó csaj, aki amúgy hisztis: örülsz neki, csak mindig van valami baja, iszonyat sok a meló vele."
Süti1592019-07-18 17:59:44 // 118102
Ez nehéz ügy, egyszer dönteni kell és nem lesz egyszerű.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-18 16:59:39 // 118101
Az igazság az, hogy semmiképp se használt prémiummal. Ha az autózásban fontos az észszerű összegből fenntarthatóság, akkor a 159 felejtős, vagy nagyon top állapotút kell venni és megfizetni az árát. Akár 4 millát, ha annyi. A régebbi modellek szintén felejtősek, bármilyen jó hírük van a jtd motoroknak, dízellel pláne rizikó. Mint Zolibácsi példája is mutatja. Én sokszor, sokat számoltam ez ügyben, elég jól vezetve vannak nálam az autók költségei.
Giulia még alighasználtban nem nagyon van, vagy elég elszabadult árakon (vagy inkább itthon túl jó ajánlat az Elagante).Messze van még, hogy 6-7m-ért be lehet ülni egy tényleg jóba. Szóval kb egy opció van Alfa fronton, egy Giulietta 1.4 T-Jet, a kínálat tetejéből, vagy akár újonnan.
Az, hogy jól van tartva egy autó, sajnos kevés. Nem tudod, hogy előtted hogy bántak vele, hány km van benne, mit kellett kibírnia. Nagy csodák pedig nincsenek, egy 13 éves dízel az kb lefutotta amire tervezték.
Süti1592019-07-18 16:49:34 // 118100
Bringára. Szórakozik a telefon.
Süti1592019-07-18 16:48:23 // 118099
Jó, hogy írod ezek után én sem ülök a bringát a 😃.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-18 16:46:27 // 118098
Atya ég. Ez elég meredek...
Zolibácsi2019-07-18 16:44:37 // 118097
Amilyen szerencsém van mostanában a bicikli is defektet kap ha rá ülök....
Süti1592019-07-18 16:41:25 // 118096
De akkor, mit veszel? Új Gulia? Akinek nincsen több millája mivel járjon? Ez itt a nagy kérdés. Én is azért vagyok bànatos, mert jól van tartva, megkap mindent időben és mégis így jártam nyaralásban menet. Még jó, hogy nem Horvát vagy Olasz volt a cél.
fazek2019-07-18 15:42:36 // 118095
Tényleg kicsit más,pedig nem alakítottam rajta.
Nekem 3 éve Csöri cserélte a lambdát,mert hibát dobott.A csere után néhány hónappal ismét bejelzett, hibatörlésen kívül nem csináltam vele semmit.De azért vettem egy szondát tartalékba. Tavaj valamikor megint kiabált,kiszedtem letakarítottam róla a kormot és azóta kussba van.:)
Bosch szonda van benne.
Zolibácsi2019-07-18 15:40:32 // 118094
Csak hogy választani tudni kell:
Gt-met el vittem egy 30 ezer forintos szivosor cserére.
Szivosor, hengerfej felújítás+kipufogó szelepek csere, turbó csere, azaz hybrid turbo. Vezérlés, vizpumpa, sallangok, tomitesek stb. 400 ezer + chip
Hozzá teszem nemrég 5 ezer forintos főtengely szimering cserenel láttuk hogy a lendkerék az cseres meg 2 motortarto bak, olajak szűrők stb 320 ezer
Azt hiszem nekem nem szabad használt autót vennem....
Süti1592019-07-18 14:47:16 // 118093
Képek:

WarbiRunner (Gyuri)2019-07-18 13:50:27 // 118092
Sport mód vs. finoman nyomva :-D Én eleve a normál módra koncentráltam remapkor. Úgy emlékszem (és az excelem szerint is így van), hogy egyformára írtam végül a gázpedál map-eket. Így nálam elvileg gázreakcióban nincs különbség már. A gyári sport mód gázpedál map idegesebb és sajnos szintetikusabb is volt. Néha alig nyomtam és idegesen megindult, elvettem, másodpercekig ordító motorral ment és nem váltott fel. Lehet a box hibája is volt ez. Én kiiktattam ezeket. Box kuka, gázpedál térkép pedig egy legyen, de az jó. A motor oldalon stimmel is, szerintem egészen jó lett, a kiinduló állapothoz képest mindeképp. A váltó programozáshoz viszont nem értek. :-)
Giuntini2019-07-18 13:35:49 // 118091
Lehet például a turbó membránja is.
Giuntini2019-07-18 13:29:13 // 118090
Azért finoman nyomva 3000 alatt felvált. Én úgy érzem, hogy érzékenyebb a gázreakció. Én is nagyon ritkán használom.
yani🍀2019-07-18 12:57:57 // 118089
A DPF eldugulása általában csak okozat.
Lehet, hogy csak a nyomásmerő szenzorok gumicsövei vannak kirepedve, de lehet injektor, egr, stb hiba is. Keress valakit aki rendesen le tudja diagolni!
Zolesz2019-07-18 12:43:26 // 118088
Sziasztok!
Egy ismerősöm keres 159-est.
Ezt nézte ki:

Alfa Romeo 159 2.0 jtdm 16v Distinctive Ti

Esetleg látta már valaki élőben? Vélemény így elsőre?

Zoli
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-18 11:53:52 // 118087
Dehogy, az idegesítő. Mióta megírtam a remapot, nem nyomtam meg azt a gombot. Feleslegesen forgatja a motort, és az nem is nagyon befolyásolható finom lábmozdulatokkal. Igaz idióta mód.
RomeoOne2019-07-18 11:33:41 // 118086
Enyém is olyan, az első képen látszik, hogy a lambda szonda kábelén kell fűzögetni a hővédő lemezt.
link
Giuntini2019-07-18 11:18:22 // 118085
Sportban volt az automata?
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-18 10:22:28 // 118084
Végre kezd értelme lenni ennek az autónak. Megint olyan projektem van, hogy nem tudom megúszni a Budapest környéki utakat. Évek óta minimumon tartom, mert nem élvezem azt ami az utakon megy. Áhh, de most nagyon jó, hogy van. Azért a 146-tal mire hazaértem egy ilyen körről, készen voltam. Autózás, több órás egyeztetés, odafigyelés, összevissza evés, húzás haza. Itthon már csak feküdtem és a plafont néztem. A 159 más. Annyira jól pihentet, hogy egész emberi állapotban érek haza. :-) Kell a csend, kell a zen, kell a kraft. Az, hogy újra 10l az átlagfogyasztásom, arról meg csak én tehetek. Tudom, "MIskolcig csak 8 percet nyer. Megéri?" . Bocs, Debrecenbe megyek. 40p-et fogok oda-visszában. És ha lassabban megyek, elalszok :-D
Tegnap hazafelé (nyilván Csobánka felé) még Vörösváron elhelyezkedtem vagy 4 autó elé. Erős manőver volt, viszont valahogy muszáj volt most. Belső sugallat XD Nem bírtam volna idegileg 50-nel végigcsorogni a szerpentinen, mint legutóbb. És igen, üres út, szabad pálya. Szegény automata váltó... ennyire még nem toltam szerintem sosem, most valahogy végre elkapott a gépszíj, ha leesünk, ha nem, álltam a gázon, aztán a féken... a váltó kevés volt viszont. Túl egyszerű ehhez a logikája. Az feltűnt, hogy összeszoktunk, mert lábbal mindig a helyes útra (fokozatba) térítettem, egy pici rúgás a gázra, egy erős gázelvétel, de itt most ez lassú volt. Na nem mintha kézivel gyorsabb volna, mert igazából nem. Ott rontottam el, hogy automatában hagytam, viszont durvulás közben nem volt idő ezen gondolkozni, vagy M-be tenni. . Úgy lett volna az igazi :-) Sőt, azt mondom D-ben lett volna az igazi, ha bele lehetne néha nyúlni. Azért nem volt rossz.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-18 08:59:34 // 118083
jah annyi egyébként de azok nem azok :)
Smith2019-07-18 08:56:01 // 118081
Hmm nekem kicsit más a motortérben ez a rész. Hogy lehet ez? Vagy te már konzervnyitóval alakítottál rajta? :)

Smith2019-07-18 08:54:04 // 118080
Mindegyik 33000 HUF.
Zolibácsi2019-07-18 08:27:42 // 118078
Ha újra csereltetek akkor azt kérdezném aki csinálta vagy aki el adta neked.
Illetve ki kell olvasni mi apontos hiba.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-18 08:20:50 // 118077
emlékeim szerint csak bosch van hozzá...
Smith2019-07-18 07:17:27 // 118076
Tegnap hazafelé megint kidobta. Akkor csatipucolás, aztán lehet, hogy új lambda?
Szabad bele mást tenni, vagy erősen ajánlott a gyári?
mtibi832019-07-18 06:10:46 // 118075
Sziasztok.
Ismét DPF gond. 1 hete cseréltünk ki újra.
Azóta mentem vele kb. 200 km-t6.
Ma reggel munkába menet megint feldobta a részecskeszűrő hibát. Valakinek tipp, mire érdemes ránézni, vagy kicserélni?
Kicsit kezd már idegesítő lenni.
Süti1592019-07-17 17:00:11 // 118074
Lehet, hogy kéne írni szerelmes levelet a gyárnak. Csak az a baj, hogy nem lenne semmi értelme, max annyi, hogy kiírnák magunkból.
Zolibácsi2019-07-17 16:54:03 // 118073
Legtöbb hengerfejes gond ebből van, hogy nem veszed észre hogy fogy a víz.
Giuntini2019-07-17 16:41:41 // 118072
Hát ez durva! Nekem mikor generálozták a motort Szakállék, csak úgy vállaltak rá garit, ha az olajpumpát is kicserélik gyárira, pedig a réginek semmi baja nem volt! Az mellékes, hogy két év múlva újra megrepedt a hengerfej, és ott már semmi gari nem volt.
Szabister2019-07-17 15:48:47 // 118070
Most nemrég meglepett a drágám Dpf hibát dobott de láttam a fogyasztason hogy regeneral. Kiolvastam megneztem az ertekeket. Azok viszont már jók. Lehetseges hogy haldoklik és nem tudja elsőre kitakaritani?
Süti1592019-07-17 15:43:23 // 118069
Ez sem jó, de legalább a hűtővizet legalább látni.
Rá is szoktam pillantani.
Zolibácsi2019-07-17 15:35:37 // 118068
A víz hiányt is csak akkor jelzi ha már nincs benne. Mindvégig 90 fokon van, majd egy másodperc múlva már pirosban.
Süti1592019-07-17 15:30:45 // 118067
Sziasztok,

Mára kiderült nem turbó és nem is főtengely szímering.
Olajszívattyú burkolat repedt meg, holnap lesznek képek.
Szétesett az olajszívatyú és ez okozta az egészet.
Itt azért felmerült bennem néhány kérdés.
Miért esett szét? Olaj és szűrőcsere max 15 000 kilométerenként megtörtént.
Nem hallottam csörögni csattogni és olajnyomás hibát sem jelzett.
Amennyiben nincs olajnyomás azt rögtön jelznie kell.
Miért nem irt semmit az autó, ha nem àllok meg a pihenőnèl, akkor egyszer csak beáll a motor?
255 000 km van az autóban, mikor kellene ellenőrizni az olajszívattyut?
Van erre előírás?

Üdv,

Kornél
Smith2019-07-17 09:49:26 // 118066
Nem dobta, semmi tünet. Azért megnézem a csatikat és megpucolom.
Smith2019-07-16 21:33:32 // 118065
Majd holnap megyek melóba, most kitöröltem belőle, kiváncsi vagyok ha reggel beindítom, kidobja-e megint.
Smith2019-07-16 21:32:22 // 118064
Semmi tünet nem volt, se előjele, akkor se mikor kidobta. Minden ugyanolyan, mint volt.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-16 21:09:40 // 118063
Van valami szokatlan jelenség is? Mondjuk alacsony fordulaton nem rángat be?
Smith2019-07-16 20:52:53 // 118062
Koszi! Akkor holnap lambadazok majd kicsit :)
fazek2019-07-16 20:48:31 // 118061
Hali.
A lambda és a csatlakozója is könnyen hozzáférhető. ;-)
Smith2019-07-16 19:52:42 // 118060
Huha, az első hiba, 52000 km alatt, vajon mi lelte? A lambda vajon honnét hozzáférhető? Csatija hol végződik? Vagy esetleg már rendeljem is az újat? :) Köszi!



A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak