Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-11 14:10:33 // 111559
nem tudom nekem nem szimpatikus, hogy kintről rendeljek hozzá szűrőket, most eszi neki a vizet kihez menjen, hogy emberi áron megcsinálják, ki ért hozzá?
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-11 14:07:43 // 111558
nekem a 2,4-nél csak a DPF-fel volt szívás miután off lett boldogan beletettem 90-100e km-et, szóval utána atombiztos volt a jószág...
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-11 14:02:45 // 111557
Mondjuk egy ilyenre viszonylag fel lehet készülni. Egyébként meg a dpf hibával én is álltam egy hetet. Se szerelő, se alkatrész. Gyorsan itt már semmi nem megy, csak amit magadnak csinálsz..
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-11 14:02:39 // 111556
jah és a tökéletes, atombiztos szívó V8 eszi a vizet, nem is picit... 14 milláért :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-11 13:59:39 // 111554
most akar cserélni :DDD nem hetek múlva :P
Gyapi Ɨ|ѯ2018-09-11 13:56:21 // 111553
Üdv Cartársak,
Nyest riasztót tennék a motortérbe, honnan tudok állandó + -t lekötni hozzá?
Nyest riasztót tennék a motortérbe, honnan tudok állandó + -t lekötni hozzá?
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-11 13:42:06 // 111552
Ebay-en van légszűrő 75 fontért, olajszűrő 30-ért. Nem olcsó, pláne szállítással, de van. :-)
RomeoOne2018-09-11 13:28:23 // 111551
No para, ha csak a motor (meg a hajtáslánc egy része) kerül át, akkor pollen pont nem kellene hozzá :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-11 13:14:59 // 111550
azt hát, most kértek árat olaj+ szűrőkre Turismora egyedül pollent tudok hozzá 40 rugó :DDDD
RomeoOne2018-09-11 13:08:46 // 111549
Sztem meg ki kell belezni a motorteret és belerakni (szigorúan hosszában) egy Maserati 4.2 szívó V8-at. Hátra egy kardánt és kész a tökéletes autó :D
Roll19832018-09-11 13:01:02 // 111548
Nekem anno Erhard elvette mindegyik motorváltozattól a kedvem kivéve a TBi-t, természetesen TBi-ket árult. :D Én eddig nem bántam meg. Fogyasztás meg már megszoktam, nem megyek én annyit, hogy foglalkozzam vele, évi 10-12e km. Ráadásul az enyém több dologban is különcködik, indítás után nem kerepel, nem akar lefulladni mindegy milyen benzin van benne. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-11 12:42:34 // 111547
semmivel sem rosszabb egy M32, mint egy F40, mindegyikben kéne olajat cserélni és sokáig elmegy M32-höz olcsóbb a lendkerék :DDD
Zolibácsi2018-09-11 12:28:30 // 111546
Kkk turbóval volt turbó lyuk garrettel nem igazán érzem 1500-tol már érzed hogy megy. 1500 alatt meg az olaj sem folyik :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-11 12:19:50 // 111545
3 évig használtam a 2,4-et jó kis autó volt, imádtam de sosem evett 6,5l-et max 60km-en :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-11 12:18:08 // 111544
Szerintem is jó választás :-) Ha a turbó lyuk fáj, akkor automatával kell venni, mert az eltünteti ügyesen. A q4 reálisan csak plusz súly (magánvélemény :-)), ritka az a helyzet ahol tényleg haszna van. A 159 futóműve önmagában mestermű, a nehéz 2.4 motorral sem orrtolós, vagy alattomos.
A TBi-n sokat agyaltam azóta is, de a külföldi fórumok nem erősítettek meg abban, hogy kell az nekem. Városban nyűgös az is. A sűrű olajcsere állítólag kényes pontja, és hát a legtöbb autót márkaszervizben előírás szerint szervizelik. Hamar hígul az olaj, búcsúzik a turbó. M32-es váltó van rajta aminek különösebben jó híre nincs.
Szóval igazán problémamentes, atombiztos, mindenre jó (pláne városozni) motor szerintem nincs a 159-hez. Akkor meg már hallgatom az 5 hengert és élvezem az automata kényelmét. És figyelek. Ma is azonnal feltűnt, hogy megy a hűtőventilátor. Persze, szokása szerint hazaérve, a kapuban jött rá. Elvittem egy körre, regenerált, újabb 200km város rendben. Ennyi odafigyelést kér, remélem elég is lesz neki.
A TBi-n sokat agyaltam azóta is, de a külföldi fórumok nem erősítettek meg abban, hogy kell az nekem. Városban nyűgös az is. A sűrű olajcsere állítólag kényes pontja, és hát a legtöbb autót márkaszervizben előírás szerint szervizelik. Hamar hígul az olaj, búcsúzik a turbó. M32-es váltó van rajta aminek különösebben jó híre nincs.
Szóval igazán problémamentes, atombiztos, mindenre jó (pláne városozni) motor szerintem nincs a 159-hez. Akkor meg már hallgatom az 5 hengert és élvezem az automata kényelmét. És figyelek. Ma is azonnal feltűnt, hogy megy a hűtőventilátor. Persze, szokása szerint hazaérve, a kapuban jött rá. Elvittem egy körre, regenerált, újabb 200km város rendben. Ennyi odafigyelést kér, remélem elég is lesz neki.
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-11 12:04:44 // 111543
Ezt nem így gondolom. A kínálat alja elhasználtabb autót jelent, nem csak futóműben. A baj az, hogy a kínálat teteje sem garancia arra, hogy nem egy hasonlóan elhasznált, csak visszatekert és kifényezett darabot viszel haza. Észnél kell lenni nagyon, és nem árt egy vödör szerencse sem. De azért az sem véletlen, hogy évjárattal nő az áruk az autóknak.
Csabi2018-09-11 11:56:17 // 111542
Jó választás a 2,4, sőt a legjobb a 159-hez. Teljesítményben ugyanezt tudja a Tbi nagyobb rugalmassággal, kisebb turbó-lyukkal, viszont szerény motorhanggal, és 2-3liter többlet fogyasztással. A 2,4nél van motorhang, viszont a nagyobb turbólyukat szokni kell.
A 2.0-t gondolkodás nélkül elcserélném egy hasonló, megkímélt 2,4-re. Mondom ezt úgy, hogy majd 7évet használtam 2,4-et, minden komolyabb gond nélkül, szóval nem a szomszéd mesélte, hogy milyen is.
A hengerfej probléma szerintem nem magától jön, hanem valami következménye. Gondolok itt arra, hogy a kezdetekben (2005-2007évj.) , problémás volt a vízpumpa, elforgott a tengelyén ( a gyári SKF) . Amire ezt orvosolták pár 2,4 hengerfeje megfőtt...
Aztán a hűtővíz kollektor légtelenítő csavarja is komoly hűtővíz vesztést tudott okozni, ami ismét a HF problémát hozta.. Ebbe majdnem beleszaladtam én is, végül szerencsém volt, észrevettem.
Végül a kiegyenlítő tartály vezetéke is megadhatja magát.
2007után már rendbe tették a hűtővíz kollektort, és a vízpumpát, maradt a kiegyenlítő cső.
Ezeknek a hibáknak biztos sok 2,4esett áldozatául,és mint kiderült igazából javítani nem lehet, hanem csak elfedni a hibát, és gyorsan eladni...
A 2.0-t gondolkodás nélkül elcserélném egy hasonló, megkímélt 2,4-re. Mondom ezt úgy, hogy majd 7évet használtam 2,4-et, minden komolyabb gond nélkül, szóval nem a szomszéd mesélte, hogy milyen is.
A hengerfej probléma szerintem nem magától jön, hanem valami következménye. Gondolok itt arra, hogy a kezdetekben (2005-2007évj.) , problémás volt a vízpumpa, elforgott a tengelyén ( a gyári SKF) . Amire ezt orvosolták pár 2,4 hengerfeje megfőtt...
Aztán a hűtővíz kollektor légtelenítő csavarja is komoly hűtővíz vesztést tudott okozni, ami ismét a HF problémát hozta.. Ebbe majdnem beleszaladtam én is, végül szerencsém volt, észrevettem.
Végül a kiegyenlítő tartály vezetéke is megadhatja magát.
2007után már rendbe tették a hűtővíz kollektort, és a vízpumpát, maradt a kiegyenlítő cső.
Ezeknek a hibáknak biztos sok 2,4esett áldozatául,és mint kiderült igazából javítani nem lehet, hanem csak elfedni a hibát, és gyorsan eladni...
Zolibácsi2018-09-11 10:12:29 // 111541
Elhiszem, nekem is nagy vágyam volt a Q4. De mivel teljesen kihasználatlan és ki használhatatlan most a kocsi, mert szinte csak varosozok, így vissza ültem egy punto cabrioba. A 159 meg árulom, hátha valakinek több öröme lesz benne mint nekem volt.
Shadin2018-09-11 10:12:14 // 111540
Kérem szépen ne fessük a TS ördögöt a falra!!!
RomeoOne2018-09-11 09:22:10 // 111539
A hengerfej problémáról már hallottam, félek is tőle úgymond, de abban bíztam, ha nem a kínálat alját célzom meg talán lehet szerencsém.
Sztem ez a probléma pont nem függ attól, hogy a kínálat melyik részét nézed. Haa kínálat alját nézed, akkor nyilván kapsz majd lelakott futóművet szétkopott szilentekkel, itt-ott leütött karosszériát, kiült üléseket, kopott fékeket, esetleg csattogó kettőstömegűt stb.
De ez a hengerfej probléma bármelyiknél előfordulhat, függetlenül attól, hogy mennyire vigyáztak rá. Kb. mint a TS motorok hajtókarcsapágya.
Sztem ez a probléma pont nem függ attól, hogy a kínálat melyik részét nézed. Haa kínálat alját nézed, akkor nyilván kapsz majd lelakott futóművet szétkopott szilentekkel, itt-ott leütött karosszériát, kiült üléseket, kopott fékeket, esetleg csattogó kettőstömegűt stb.
De ez a hengerfej probléma bármelyiknél előfordulhat, függetlenül attól, hogy mennyire vigyáztak rá. Kb. mint a TS motorok hajtókarcsapágya.
Hant2018-09-11 09:07:49 // 111538
Még gondolkodom a dolgon, nem tudom mi lesz, de mostanában a 2.4 és a Q4 nagyon be van akadva nálam, viszont a hengefej mizéria nem hiányzik.
Zolibácsi2018-09-11 08:33:29 // 111537
2008 után valamit változtattak és strapabíróbb. Kisebb motor olcsóbb is
Hant2018-09-11 08:08:45 // 111536
Szia, köszi a választ. Ha meglesz még szerelővel tervezem megnézni és nem mindenképpen megvenni, szopattam már be így magam. A hengerfej problémáról már hallottam, félek is tőle úgymond, de abban bíztam, ha nem a kínálat alját célzom meg talán lehet szerencsém. 2008 után kevésbé gond a hengerfej? Kisebb motoroknál kevésbé lehet gond a kettős tömegűvel és kuplunggal vagy olcsóbban cserélhető, mint 2.4-nél?
Zolibácsi2018-09-11 07:19:17 // 111535
Képen jól néz ki. De legyen a párna alatt félre téve sok pénzed a váratlan dolgokra. 2.4 jtdm a vezérlés csere a legolcsobb dolog. Minden más alkatrésze 2-3 szoros szorzoval megy
Zolibácsi2018-09-11 07:13:33 // 111534
Párszor ki veséztük itt a fórumon. 2006-2008 ig sok a hengerfej probléma egy rendes javítás hozzá 500 ezer forint alatt nincs meg. De ma már hf-t sem nagyon kapni. Kuplung+kettőstomegű, turbó, futómű mind 300 ezres tétel.
10-12 évesen már bármi baja lehet. Hogy rendbe rakj egy ilyen autót also hangon 1 Misi, mert nem fogod észre venni a hibáit csak a használat során, később.
Nagyon sok mindent fel lehet sorolni jó és rossz oldalon is. Ha rendben van a kocsi akkor szinte csak jó élményed lesz. Ha szivsz vele akkor még fájdalmas lesz.
10-12 évesen már bármi baja lehet. Hogy rendbe rakj egy ilyen autót also hangon 1 Misi, mert nem fogod észre venni a hibáit csak a használat során, később.
Nagyon sok mindent fel lehet sorolni jó és rossz oldalon is. Ha rendben van a kocsi akkor szinte csak jó élményed lesz. Ha szivsz vele akkor még fájdalmas lesz.
Hant2018-09-11 04:43:45 // 111532
Szia, ki tudnád fejteni mi a gond a 2.4-gyel? Eddig jót és rosszat is hallottam róla.
Roll19832018-09-10 22:58:13 // 111531
Nem a legjobb választás a 2.4-es.
Revitox2018-09-10 18:28:05 // 111530
Hant2018-09-10 18:25:59 // 111529
Sziasztok, a közel jövőben 159 2,4 Q4 vásárlását tervezem, érdeklődnék, hogy van-e valaki, aki mostanában szeretné eladni a sajátját, illetve, hogy a hahu-s példányokról tudtok-e valamit? Vásárlásnál mire érdemes odafigyelni? Egyelőre ő a kiszmelt. Előre is köszönöm a válaszokat.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2_4_jtd_20v_q4_ti_eredeti_ti_uj_gumikkal-13309483
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2_4_jtd_20v_q4_ti_eredeti_ti_uj_gumikkal-13309483
yani🍀2018-09-10 12:10:22 // 111528
Le kell venni a hátsó ajtó belső burkolatát. Sanszos, hogy a rögzítő patentek legalább fele el fog törni, ezért ezeket célszerű előre beszerezni. Ha lent van a burkolat, akkor belülről hozzáférhető a spoilert rögzítő négy csavar. Ha lent van a spoiler, akkor könnyen ki tudod venni a ködlámpa rögzítését is.
Jupiter1552018-09-10 12:05:54 // 111527
Köszönöm!
Arra nincs esetleg tipped, hogyan lehetne izzót cserélni a harmadik féklámpában? (SW)
Arra nincs esetleg tipped, hogyan lehetne izzót cserélni a harmadik féklámpában? (SW)
tdemeter2018-09-10 11:14:46 // 111526
:) Akkor nincs, tévedtem :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-10 10:59:10 // 111525
jóval olcsóbban merre? én is tudok 16e-ért olyat ami nincs 40-46e a kisker ára mindenhol, ahol van, az Iharos féle 16e-es egy kamu ár ott is csak balos van a jobbos már is 30 ha lenne...
tdemeter2018-09-10 10:30:06 // 111524
30 /db, után
De ha rákeresel a neten, akkor ennél jóval olcsóbban is találsz, utólag már kicsit megbánta m a dolgot... Sajnos későn vettem észre
De ha rákeresel a neten, akkor ennél jóval olcsóbban is találsz, utólag már kicsit megbánta m a dolgot... Sajnos későn vettem észre
RomeoOne2018-09-10 10:26:41 // 111523
Utángyártottra vagy gyárira?
Mennyibe került?
Mennyibe került?
tdemeter2018-09-10 10:24:11 // 111522
Kicseréltettem mindkét első lámpámat, mert már nem láttam vele éjszaka, annyira szét volt égve a foncsor. Viszont most össze-vissza világít. Valaki állított már be ilyet? hogy kell?
Vagy vigyem el egy vizsgaközpontba beállítani?
Vagy vigyem el egy vizsgaközpontba beállítani?
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-10 09:14:17 // 111521
itt van a szép fehér giulietta is :P
PBali2018-09-09 20:39:38 // 111520
Fehérben is szép, főleg ha Ti...;-) Várjuk a linket, ha felkerült a hahu-ra✌🏻
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-09 20:37:29 // 111519
TI az biztos, mást nem nézek...
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-09 20:25:35 // 111518
Ha bőrös műszerfalas Ti, szólj :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-09 18:59:06 // 111517
pedig úgy néz ki hosszú évek után végre sikerült kifogni egy Berlinea Tibit, olyan ritka, mint a fehér holló ...ráadásul ez is fehér :P
Biagio2018-09-09 17:56:59 // 111516
Hello Norbi ! Nekem is TBi-m van (2010-es, most 90e km van benne, én 13-at tettem bele) , Én meg vagyok vele elégedve. Ami engem zavart a régi 2.4-es dízelben az a turbólyuk. Itt nem érezni egyáltalán.
Azokból amit Shadin leírt, nekem is megvan a hideg motornál 1-2mp kerregés és a motorfedél ragasztás eresztés a gyertya felé. A többi jelzett hiba nekem nincs meg, pl. lefulladások, tartály csonk stb. (vagy nem vettem észre :) pl. csövek)
Amit cserélni kellett a 2 v 3 év alatt, az a kuplung munkahenger meg a turbó szenzor. Ezen kívül csak a kopó cuccokat meg folyadékokat cseréltem.
Azokból amit Shadin leírt, nekem is megvan a hideg motornál 1-2mp kerregés és a motorfedél ragasztás eresztés a gyertya felé. A többi jelzett hiba nekem nincs meg, pl. lefulladások, tartály csonk stb. (vagy nem vettem észre :) pl. csövek)
Amit cserélni kellett a 2 v 3 év alatt, az a kuplung munkahenger meg a turbó szenzor. Ezen kívül csak a kopó cuccokat meg folyadékokat cseréltem.
Haddel2018-09-09 17:04:19 // 111515
Ki kell szedni a tükörlapokat ,és kétoldalu ragasztóval visszahelyezni
beeep1462018-09-09 15:38:49 // 111514
Üdv!
Mennyire normális (semennyire gondolom), illetve ismert konstrukciós hiba, hogy autópálya tempónál (140 km/h tempomat) remegnek a külső visszapillantó tükrök (maga a lap)? Pénteken voltam először hosszabb vidéki túrán és azonnal észrevettem ahogy kiértem a pályára. 90-100-as táblán kívüli tempónál nem jelentkezik.
Mennyire normális (semennyire gondolom), illetve ismert konstrukciós hiba, hogy autópálya tempónál (140 km/h tempomat) remegnek a külső visszapillantó tükrök (maga a lap)? Pénteken voltam először hosszabb vidéki túrán és azonnal észrevettem ahogy kiértem a pályára. 90-100-as táblán kívüli tempónál nem jelentkezik.
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-09 15:16:19 // 111513
pár mázsa trágya és vasvilla a futón, csomagtartóban talicska (fogója kilóg) , a fedél legumipókozva. A tetőtartón cefrés hordó.. XD
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-09 15:12:29 // 111512
Ehhez már nyúl vagyok, úgyhogy álom marad :-)
Giuntini2018-09-09 14:13:03 // 111511
Szerviz, szinte Ferrari árban van. Ha az Alfához igazán nagyon kevesen értenek, mi lehet a Maseratival....
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-09 13:59:31 // 111510
Az az igazi szopóroller, szinte senki nem ért hozzá és semmi nincs hozzá e mellé maradjon egy pótautó meg egy vaskos bankszámla vagy egy jó american hitelkártya :)))