Fórum >> Típusok >> 159

Giuntini2017-10-28 22:25:32 // 101165
Rákérdeztem. Állítólag nem kell meghúzni. Mindenesetre hazaviszem óvatosan, és addig nem járok vele amíg nincs megcsinálva. Mindenesetre abszolút nem értem a szitut. Ha beledolgozna a hengerekbe akkor nem indulna rendesen és füstölne. Ha tolná a vizet, akkor lenne nyoma. Annyi helyen lelevegősödhet, ezt végig kell nézni. Ez a bugyborékolás is érdekes. Mikor leállítom a motort és forró csak akkor.
De én már nem okoskodom, csak valaki már lenne hajlandó átnézni. Könnyű rámondani hogy hengerfej. Szatyi egyszer sem mondta hogy hengerfejes.
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-28 21:45:06 // 101164
Kár hogy nem fotóztam le, hogy nálam mit látott gyanúsnak a szerelő a kiszerelt hf tömítésen. Egy kis 1mm-es benyomódást, mintha kb a körmömet nyomtam volna bele. A hengerfej gond nem feltétlen egyértelmű jelenség. Nekem ennyi "talán ezaz" hibánál már puffadt a cső, és 3e-res fordulatnál lökte ki a vizet. Nem volt olaj, nem volt gázszag, nem melegedett. És lehet, hogy nem is az a hangyapiszoknyi benyomódás volt a hiba, csak fel volt lazulva a csavar. Ezt én már sose tudom meg. De Te nézesd már meg a csavarok lehúzási nyomatékát. Nagy melót és kiadást úszol meg, ha csak annyi.
Lehet, ha meghajtanád 180-nal (rendes fordulaton), nyomná a vizet a tiéd is. De inkább ne tedd, csak nézesd meg :-)
Nekem hasonlónak tűnik az eset, mint ami a TD-nél volt. Ha akkor időben kapcsolok, és szétszedés helyett meghúzzuk inkább a csavarokat, lehet egy óra múlva hibátlan autóval jövök haza és a zsebemben marad 150e Ft. Nem biztos, de meg volt az esélye.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-28 21:05:04 // 101163
jah csak minél többet vársz annál szarabb lehet ... ha csak a hf tömítés van átégve megúszod egy tömítéssel, ha tovább hajtod vetemedhet a hf ... persze ez csak mind ha, én már rég leraktam volna parkoló pályára, mert már ezzel kelsz, élsz, alszol ... meg már mi is :D Szóval vidd el mielőbb szerelőhöz, hogy mi is megnyugodjunk.
droberto2017-10-28 20:38:29 // 101162
Én ezt értem, de ha egy apró tömörtelenség miatt haengerfejes lesz, akkor megint kidől alólad fél évre!
Én is ezt mondtam múltkor, hogy a Szatmárihoz vidd, hisz ismeri és egy talicska pénzt hagytál ott nála. Ha meg nem fogad akkor tovább kell lépj.
Ez nagyon fontos lenne, mert lassal már fél éve pusztulnak az agysejtjeid ez miatt, és közben ott lebeg feletted Damoklész kardja!
Hidd el, Csöri is jól ismeri a technikád. :) Egy szivárgást, kipuffgáz elemzést pedig bárki meg tud csinálni.
Giuntini2017-10-28 20:04:33 // 101161
Csörire már gondoltam. Most nagy szükségem van az autóra. Pont azétt mert ennyit locsoltam rá, azt akarom hogy az vizsgálja át, aki ismeri.
Liquid2017-10-28 19:57:43 // 101160
teljesen egyetértek, mindannyian csak fotelfizikázni tudunk, szakember kell ide
droberto2017-10-28 19:33:14 // 101159
Emil ezeket mi nem látjuk, nem értjük. Ennél ez komplexebb.
Miért nem viszed már el egy szerelőhöz?
Ha a Szatmári nem tud fogadni, akkor vidd le a Csörihez, vagy a Dömpi szerelőjéhez, mert így nem jutsz előrébb. Hagyd ott, amíg jó nem lesz.
Így csak felk@rod az agyadat és ha ne adj Isten szar is, akkor meg úgy széthajtod, hogy megint rálocsolhatsz egy 3 kilót.
droberto2017-10-28 19:26:55 // 101158
Minden benne van a kézikönyvében:

Szintetikus, SAE 75W-85 fokozatú kenőanyag.
Meghaladja az API GL4 specifikációkat.
Minősítés: FIAT 9.55550-MZ1

TUTELA CAR MATRYX
Contractual Technical
Reference N° F108.F02

Mechanikus sebességváltókhoz
és differenciálművekhez



Egyébként pár napja volt téma, Shadin Cartárs jóvoltából:
" 2,6L Fuchs Titan 75w-90 GL5 kellett bele."
Giuntini2017-10-28 17:26:02 // 101157
Nem tudom most már mi ez... A motor nem melegszik, lejöttem vele a Balatonra, szèpen jött az autópályán. Nem is hajtottam. Viszont azt vettem észre, leállítom a motort, és egy kis idő múltán a kiegyenlítőből gluggyogással (nem tudom jobban fogalmazni), megy le a víz. Mégis hengerfej lenne? Nem látok benne olajat, nem érzem a gázok jelenlétét. Ha nagyon szar lenne a hengerfej már melegedne, vagy nem is tudom mit csinálna.
Peeeti852017-10-27 21:50:04 // 101156
Sziasztok.
Érdeklődnék, hogy manuális 6 fokozatú váltóba milyen időközönként érdemes olajat cserélni ? (előző csere 60.000-el odébb volt)
Illetve milyen olajat ajánlotok hozzá ?
Szabister2017-10-27 19:38:19 // 101155
Köszi a választ. Valahogy arra gondoltam. Csak megkérdeztem hogy biztosra menjek :) Nemsokára tervezek egy fékfolyadék cserét,azért merült fel a kérdés mert akkor azt is légtelenítenem kellesz.
alfa155gyuri2017-10-27 19:33:17 // 101154
A féktartályból!
Szabister2017-10-27 18:38:58 // 101153
A hidraulikus kinyomó csapágynak van külön olajtartálya? Vagy honnan kapja az olajat?
blackbird002017-10-27 18:07:40 // 101152
Pont azért, hogy a gyári lapátok maradjanak fent. Azt oda találták ki. Az ugy. lapátokkal nekem eddig mindig bajom volt. Sosem működtek rendesen.Ráadásul a lapátot felfogó műanyag elemnél sem mindegy, milyen. Az is biztos, hogy a guminál csak a fémbetétes jó. A műanyag betétes vagy eltörik egy idő után (főleg nagy hidegben), vagy nem merevíti rendesen a gumit, ezért ugrál meg csíkoz.
Nekem így vált be, de.............
Liquid2017-10-27 15:43:03 // 101151
ha megveszed a legolcsóbb lapátot, akkor mért nem teszed fel rá inkább kompletten? :)
blackbird002017-10-27 15:38:29 // 101150
Én sosem cserélem a komplett lapátot.. Megveszem a 800-1000 forintos legolcsóbb lapátot, ami cm-re stimmel, kiveszem belőle a gumit, és átrakom a gyári lapátba. Csak fém merevítésű gumi a jó. Tökéletesen múxik, másfél, két évet simán kibír. Nagy sebességnél néha ez is ugrál, de esőben nem száguldozok.

Persze Mindenki azt csinál, amit akar!
Shadin2017-10-27 15:03:00 // 101149
A kiegyenlítőtartály zörgésmentesítéséhez tökéletes megoldás a konzol lejjebb hajtása a csavar pozíciójának megtartásával.
Shadin2017-10-27 14:33:34 // 101148
Inkább a második, mert különben már a másik irányba kellene pattognia az ablaktörlőnek :-)
droberto2017-10-27 14:31:54 // 101147
Nem tudom. Vagy én voltam erős, vagy inkább nem volt koppra húzva az anyja! :)
Shadin2017-10-27 14:30:32 // 101146
Mindhárom 159-emnél eltekertem és utána semmi gond nem volt vele. Én is Bosch-t használok.
Shadin2017-10-27 14:29:29 // 101145
Hát nem tudom :-(
A ricnit hogy a tökbe tudod lecsavarni?
Ha elfogy az erő mert leszedted a lapátot akkor ott a szent csavarhúzó :-)
Azurherceg2017-10-27 13:55:41 // 101144
Szivembol szoltal, nagyon hasonloan vagyok vele en is :-(
droberto2017-10-27 13:54:36 // 101143
Nekem küldhetél erőt, mert én nem tudom tovább tekerni kézzel-ronggyal (a lapátot kivettem tekeréskor).
Sőt, múltkor már lecsavartam a kúpról a ricnik egy részét.
Teljesen el vagyok keseredve miatta. Retegek, ha csepeg az eső (ha rendesen esik és folyamatosan megy nem csinálja), a világból kikerget a pattogása, legszívesebben miszlikbe aprítanám.
Most arra gondolok, hogy leszedem és satuban digitális szögmérővel állítom. Jobb ötletem már nincs.
Mit csinálok rosszul???
Azurherceg2017-10-27 13:44:23 // 101142
Koszonom szepem mindenkinek a gyors valaszt.
A hajlitason mar tul vagyok, azzal annyit ertem el, hogy nagy sebessegnel mar nem csinalja.
Nekem is alacsonyabb sebessegnel van ez a gond, de nekem 3-4 torles utan se javul meg.
Kiprobalom akkor en is a Bosokot, koszi.
Nyilvan attol, h en szivok a Bosch-sal, meg nem biztos, hogy masnal is rossz.
Koszi meg egyszer mindenkinek!
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-27 13:23:52 // 101140
Nekem is Bosch van, ilyen:
[img1]

Eddig semmi gond vele, valamelyik márkaszervizes számlán mintha rajta is volna, a cseréje.
Shadin2017-10-27 12:47:06 // 101139
Én nem. Ez a szabadalmaztatott módszerem, mindig bejön. Mindenki saját felelősségre toljon bele erőt :-)
Shadin2017-10-27 12:46:06 // 101138
Miután klíma ügyben totális összhang van itt a fórumon, szemmel veréssel vizsgáltam a klímakuplungot a ködlámpa és a kiegyenlítőtartály csere közben. Amikor a hópihe világít a kompresszor forog.

Kint 12 fok, bent mindegy hány fokra állítom, a kompresszor teker.
A párásodásérzékelő talán bekavarhat.
Ezek után azt gondolom, hogy akkor kapcsolgat ki-be, ha meleg van kint vagy bármi, de eléri a max. rendszernyomást.

Bocs Csabi!
RomeoOne2017-10-27 12:40:01 // 101137
Így törte el valaki a sajátját, nem ? :)
Liquid2017-10-27 12:39:14 // 101136
Pár napja volt téma, sajna az Aerotwin ilyen, én is megszívtam vele. Vettem Valeo-t, az jobb volt és oilcsóbb. Most Bosoko van, az tényleg olcsó, és eddig ez a legjobb.
Shadin2017-10-27 12:36:40 // 101135
Felemeled a kart, merőlegesre állítod a karhoz a lapátot és jól megmarkolva a "T"-nél, csavarsz rajta érzéssel úgy,hogy a lapát felső része közelítsen a szélvédő felé. Addig csavarod csak amíg a kívánt eredményt el nem éred :-)
RomeoOne2017-10-27 12:30:30 // 101134
Érdekes kérdés ez, jó kérdés, hogy mitől függ. Nekem is Bosch Aerotwin van, néha elpattog ez is az alsó szakaszon, főleg az elején, de aztán 3-4 törlés után meg normálisan csinálja tovább. Van, hogy nem is jelentkezik. Én együtt tudok élni a dologgal.
_Ata_2017-10-27 12:26:24 // 101133
Aerotwin A084S? Ez nem jó hír, én is azt vettem fél éve, de egyenlőre nem volt vele gond
Azurherceg2017-10-27 12:08:20 // 101132
Sziasztok! Egy kis segítségre, tapasztalat megosztásra van szükségem. 159-esre (2011-es, 1750 TBi ti, ha ennek van jelentősége) keresek ablaktörlő lapátot. Triviális problémának tűnhet, de a tököm tele van már vele, a másodikat dobom ki rövid időn belül. Jelenleg egy Bosch van rajta, és amint bejött a hidegebb idő, elkezdett ugrálni, pattogni törlés közben és rohadt hangos. Aki már hallott ilyet, annak nem is kell részleteznem, borzasztó idegesítő. Kérlek szépen benneteket, ha valaki tudja, hogy milyen márkájú lapát van a kocsiján és meg van vele elégedve (értsd: halkan és szépen töröl), akkor ossza meg velem, mert nem szeretném az összes márkát végigpróbálni! Előre is köszi a segítséget.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-27 11:48:31 // 101131
nem üzemel állandóan ki-be kapcsolgat ...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-27 11:42:09 // 101130
nehéz és drága :DDDD
Csabi2017-10-27 11:26:17 // 101129
Ez sok mindentől függ, környezeti hőmérséklettől főleg, valamint a kondenzátor hűtésétől.
például most 5bar-18bar között van a nyomása, attól függően, hogy mennyire hűti vissza a menetszél a kondenzátoron keresztül a hűtőközeget. (Ez mögött a R134 hűtőközeg fizikai tulajdonságai vannak)
Azért nem fagy le, mert a jelenlegi 15fokos levegőt hajtja keresztül az elpárologtatón, van hőátvitel...Ha 4fok lenne kint akkor már nem nagyon lenne, lefagyhat, ezért nem kapcsol be.
Tomi Stark2017-10-27 10:58:41 // 101128
Világító hópehelynél milyen értékek között változik a nyomás?
Szerintem az mindenki érti, hogy a hőmérséklet keverése hogyan működik (amit kifúj a rostélyon), inkább azt nem értem, ha állandóan üzemel egy fix löktérfogatú kompresszor, akkor az hogyhogy nem fagy le?

Én nem tudom milyen fajta a kompresszor a 159-ben (Erhard biztos fogott már a kezében).

Nem kötözködni akarok, hanem megérteni a dolgok működését...
Liquid2017-10-27 10:56:36 // 101127
Nem tökmindegy, hogy kapcsolgat-e, vagy nem? Nem ez a legelromlósabb része az autónak :) Felőlem kapcsolgathat, de mehet is állandóan, amúgy is úgy van tervezve hogy megy oszt jóvan.
Csabi2017-10-27 10:44:05 // 101126
Szóval ebből tanultatok, így már értem az egészet :) Nem tudom mire érti a PDF,lehet csak konkrét típusokra, de a kuplung nem kapcsolgat az 59ben,ha így lenne azt a nyomásértékekből lehetne látni.
De nyilván nehezen tudom ezt beadni egy bosch PDF-el szemben, úgyhogy maradjunk annyiban , hogy a tietek kapcsolgat, az enyém nem :)
lui2017-10-27 10:22:47 // 101125
Szia!

Ezek után már tisztább lesz a kép, remélem.

http://www.bosch.hu/products/diagnost/pdf/Utmutato_a_gepjarmu_klimaberendezesek_diagnosztikajahoz_kicsi.pdf
Csabi2017-10-27 10:15:06 // 101124
Neked nagyon beégett ez az ON-OFF szókapcsolat. :) Igen, két állapota van a kompresszornak ON és OFF, de nem kapcsol ki mint a klasszikus otthoni ONOFF-os klímák, mert mint írtam, a hideg levegőhöz meleg levegőt kever az autó fűtési rendszeréből. Mit nem lehet ezen érteni? :)
A Fiestád lehet kapcsolgatja, de a 159 nem .
A kompresszor fajtájára nem is utaltam, és főleg nem gondoltam, amiről te beszélsz, teljesen mellékes. Az a baj, hogy te csak a hűtő körfolyamatra gondolsz , és nem veszed figyelembe, hogy az autó hogyan oldja meg a hőfokszabályzást a gyakorlatban.
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-27 08:32:25 // 101123
Épp most nem hiányzik, csak inkább lappang :-) De amit írsz jól hangzik, de nem tudom ez e a megoldás.
Most jól megvagyok ezzel a zen autóval, sokat javított a vezetési stílusomon :-)
Egyébként reagálva a többire is, részben a nagy erőtartalék teszi, hogy alul motivált vagyok benne. Ez és a szinte bárminél gyorsabb futómű adja a magabiztosságot és a nyugalmat. Nincs hang, nincs dőlés, nincs sodródás. És nincs olyan út ahol ki lehetne próbálni, hogy mindezek milyen sebességnél lennének. :-)
Az egesz autó egy bazi nagy túlzás. A normális közlekedés agyhalál benne, ezt a múltkor Kingával konvolyozva sikerült felfedeznem. Ami eddig sietés volt, az a nyugodt autózás. Ezzel sietni pedig erős ámokfutás.
Volt egy olasz nyelvű teszt videó, ahol pályán köröztek, miközben a tesztpilóta dumált az autóról. Sose tudtam mit mond, csak tetszett, hogy szinte oda se néz, flegmán kormányozgat, közben az autó meg megy mint az állat :-) Na kb át tudom ezt élni, bár közel sem vezetek olyan szinten, mint az a figura. Majd kikeresem :-)
SzTomi2017-10-27 08:10:19 // 101122
Ciki vagy nem, ha fix lökettérfogatú kompresszor van az autóban, akkor az ON-OFF.
Amire Te gondolsz az a változtatható lökettérfogatú kompresszor.

A 159-es kompresszorához úgy láttam 2 vezeték megy, ez kapcsolja a kuplungot, egyéb vezérlésre utaló jeleket nem találtam.


A kis Fiestámban érezni, nagyon mikor kapcsolgat, a 80LE-t nagyon megrántja. Persze pont előzéskor vagy dombnak felfele kapcsol vissza :)
Zolibácsi2017-10-27 08:08:42 // 101121
Tegnap este meghajtottam asszony új autóját. Egész fürge kis jószág ez. Giulietta 2.0 jtdm 170. Megy úgy mint most az én beteg geometrias autóm :) nincs is akkora turbó lyuk benne alul. 3000 felett azért az 5 henger meg a nyomaték különbség kijön, de ez is megfutotta a 220 at könnyedén. És mínusz 2 liter fogyasztásban legalább a 2.4 - hez képest. Vidám kis autó ez.
Mondjuk nem cserélném már el az enyémet giuliettara, de mellette jól áll :)
Shadin2017-10-27 07:34:35 // 101120
Én tudom mi hiányzik Neked!

Egy PU szilentes strict futóval szerelt 250 lovas Squadra-Patkányra 1,6 báros tb nyomással, 7000 giri-s lehörgéssel, frissen felújított motorral és turbóval!!!!

Na ebbe van bugi, csak győzze az ember fia nyállal, lével meg gumikkal :-)

Merev, zörög, vad és NO vesekő!

Megtapasztalhattad volna ezt VTT-n, dehát átlényegült Dacia-vá. Merthát a bugi része az is hogy kell helyette tartalék autó amíg a szeretett vad a szerelőnél rohad!

Viszont komoly repertoárom van kiszerelt alkatrészekből egy felismerő vagy hibaelemző kvízhez.

:-D
Piritu - 1.000.0002017-10-26 23:24:08 // 101119
Jóccakát mindenkinek! :-)
Csabi2017-10-26 23:13:30 // 101118
Azért írom, hogy a nyomásból lehet következtetni rá, egyértelműen.
Piritu - 1.000.0002017-10-26 22:58:30 // 101117
Az oké, csak a kompresszor a kérdés tárgya. Megy-e állandóan? A MES a kompresszor bekapcsolását mutatja vagy mint a szövege is írja az igényt a működésre.
(A teljesítmény másképp is szabályozható a rendszerben. Ha meg másképp van szabályozva, akkor csökkentett teljesítménnyel megy és csökken az igénybevétele.)
Giuntini2017-10-26 22:51:37 // 101116
Így van, a hópihe égve marad, de 5 fok alatt nem kapcsol be a kompresszor.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak