Fórum >> Típusok >> 159

Zolibácsi2017-10-30 10:44:53 // 101190
Köszönöm hogy vasárnap az üres Nagykőrösi úton is kell az embereket zargatni...
droberto2017-10-30 10:43:49 // 101189
Szerintem se hengerfejes, de ezt így Online nem tudjuk megállapítani. Sőt meg egy szerelő sem tudja, ha csak odaállsz vele. Át kell tüzetesen vizsgálni a vízkört. Ez nem 5 perc.
Egy jó szerelő nem fogja mindjárt leszedni a hengerfejet. Elmondod amit tudsz és amiket megnéztetek és hidd el meg fogja találni a hibát.
Csak végre vidd el valakihez és adj neki bizalmat!
Giuntini2017-10-30 10:38:12 // 101188
Tudom Jani és igazad van. Most már elviszem akárhová is, mert így nem lesz jó. Csak tudod fölöslegesen nem akarok rálocsolni egy temérdek pénzt. Rámondják hogy hengerfejes, aztán ha nincs baja, akkor mi van. Ma vigyázva felmegyek az autópályán többször megállok és kontrollálom a kiegyenlítő szintjét. Az a baj, hogy most tényleg nagy szükségem van az autóra.
droberto2017-10-30 10:28:49 // 101187
Fiat cikkszám: 55203388
droberto2017-10-30 10:24:50 // 101186
Az 1.9-ben gyáriként Wahler van.

Úgyhogy én vagy gyárit, vagy AM. Wahlert fogom beletenni. :)
Haddel2017-10-30 09:27:34 // 101185
Ja amugy én is figyelgettem most a hűtőközeg szintet .De ma ugyis megyek Várpalotára,holnap benézek Csörihez,és kérek időpontot😃
_Ata_2017-10-30 08:39:05 // 101184
Tavaly elég sokáig ment itt a fórumon a "vita" arról, hogy a termosztát cserés-e akkor ,ha nem fix 90 fokon áll a víz mindig, néha leesik 80 körülre. Nekem sem fix, tehát cserélnem kellene, de milyen márkát érdemes választani? Van pl: Vemo, Mahle, Triscan stb. elég nagy árkülönbségekkel.
yani🍀2017-10-30 08:30:09 // 101183
Nem akarlak megbántani, de nem értem már ezt a b....kodást.
El vagy keseredve, majd bizakodsz, mert ez a motor biztosan jó, hiszem rengeteg pénzt költöttél rá. Felkeményedik a vízcső, majd nem keményedik fel. Szivárog itt, ereszt ott, majd nem szivárog már sehol, de még mindig ugyanazt tapasztalod és nem vagy nyugodt.
Mondtuk, hogy ne önts bele semmilyen tömítő anyagot, de beleöntöd mert a Szatyi, aki a felújítást csinálta azt mondta jó lesz az bele. Most azt írod, hogy lehet, hogy a trutyi is okozhatja ezt. Amúgy Szatyi szerint nem hengerfejes, de te mégsem vagy nyugodt, elviszed máshová is. Ott azt mondják hengerfejes, de te ennek ellenére jársz vele.
Ne haragudj Emil, de ez egy kicsit sok.
Kedvellek, sajnállak az miatt ami veled történik, de tedd már le az autót és vidd el egy olyan helyre, ahol alaposan átnézik, megmérik!
Haddel2017-10-29 22:34:42 // 101182
Elindultunk ma a világörökség részének számító Hallstatt-ot megnézni,de az időjárás közbe szólt ,szakadó eső,és szélvihar. Az utak mentén mindenfele kidőlt fák ,az úton kisebb-nagyobb ágak.. A városból is kb ennyit láttunk😃
Majd legközelebb😃
Hazafele bele fordult km számláló a 260ezerbe. Hajrá Boci!!😃
Haddel2017-10-29 22:20:14 // 101181
Nekem is igy kezdődött.Először csak hatodikban ,aztán ötödikben is megcsúszott kigyorsításkor. Azt már nem vártam meg ,hogy alacsonyabb fokozatban is csúszkáljon .Jött a kuplung csere.
Revitox2017-10-29 22:12:28 // 101180
Mondom én, hogy baromságot mondok.
Viszont azt jól tudom, hogy csak szettbe szabad ezt megvenni? (szerkezet és tárcsa)
Melyik típust kell bele venni? Remélem 6 számjegy lesz az ár.... :(
Az ideg öl. Összetörik a seggét és még ez is....
És a szerelésről nem is beszélve hogy mit hoz még magával ....
pettinke2017-10-29 22:03:04 // 101179
amikor benyomtad és kiold, akkor nemhogy csúszik, de egyáltalán semennyire sem visz át erőt.
a csúszás azt jelenti, hogy zárt (=pedál fent) állapotban nem viszi át az erőt teljesen, hanem elcsúszik egymáson a két fele.
Revitox2017-10-29 21:38:05 // 101178
Lehet h hülyeség, de nem akkor csúszik mikor teljesen benyomva old a kuplung?
Nekem fent fog.
Félve írom, mert ezt baromira keverem. Bocsánat előre is h baromságot kérdezek.
Revitox2017-10-29 21:31:15 // 101177
4-5-6 ban csinálja.
pettinke2017-10-29 21:13:01 // 101176
igen, annak tűnik. általában 5-6 fokozatban könnyebben elő tudod idézni.
Revitox2017-10-29 20:36:07 // 101175
Azt nem írtam, hogy kicsit vissza veszem a gázt akkor finoman de gyorsul és ezt nem mindig csinálja......
Revitox2017-10-29 20:02:54 // 101174
Üdv!
Kérdésem az lenne, hogy eléri a 2000-es fordulatot pontosabban dobná a nyomatékot és kilépjen a van, felpörög a motor de nem megy.
Jól sejtem, hogy ez kuplung csúszás?
alfa155gyuri2017-10-29 18:56:44 // 101173
Egy hete járok én is Ákos féle izzítás átírással hibátlan!
Giuntini2017-10-29 18:24:38 // 101172
Ő megnézte csak, és azt mondta, hogy nem hengerfejes. Azt mondta, cseréljek kupakot. Vettem egy vadi újat, és még rosszabb lett. Másik szerelő megnézte kedden, ő azt mondta hengerfejes. Melegen mikor levette a kupakot, jött ki a víz.

Viszont ma hívott délelőtt Alfa 155 Gyuri, és adott egy jó tippet. Azt javasolta, hogy nézzem meg a kiegyenlítő tartály visszafolyó csövét. Ha az eldugul, tud ilyet csinálni. Levettem a vékony csövet, és átpumpáltam a rendszert. Utána járattam a motort, mikor elérte a 90 fokot, rátettem maximálisan a fűtést, hogy kinyomja a levegőt. Járattam fordulaton, a kiegyenlítőben a vízszint megállt, buborék nem jött. Aztán lezártam, és megvártam, hogy bekapcsoljon a ventillátor. Sokaig járattam így zártan, a cső nem keményedett fel, szépen meg lehetett nyomni tűzforró motornál is. Leállítás után kezdett lemenni a víz, de ez normális szerintem, ha fellevegősödött a rendszer, ha levettem egy csövet. Jó jel, hogy kihűlőben lévő motornál a cső felpuhult, teljesen össze lehetett nyomni. Minimum alá lement a vízszint, majd holnap feltöltöm maximumra.

Én úgy érzem ez jó jel, de majd holnap az autópályán meglátom. Visszagondolva a sztorira, mikor tömített lett a rendszer, rosszabbodott a helyzet. A cső csere utan, hogy nem talalt maganak utat a folyadék és a levegő. Aztán jött a hűtőtömítő, amit többen nem javasoltatok. Szerintem a hűtő szivárgását megfogta, de lehet hogy a hordozó trutyi még csökkentette egy olyan vékony csőcsonk keresztmetszetét amilyen a tartály visszafolyója. Szatyi.a generálnal javasolta a kiegyenlítő tartály cseréjét, de aztán átmosta. Lehet hogy nagyon sok trutyit még belemosott az évek során a csőcsonkba.

Holnap a pályán eldől...
Smith2017-10-29 16:26:29 // 101171
Szatyi nem nézte meg? Nem kedden vitted neki?
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-29 16:21:23 // 101170
Értem hogy nem kell, meg hogy állítólag, de nem bonyolult ellenőrizni egy nyomaték kulccsal. :-) És máris egy körrel beljebb vagy. Ha ez a megoldás akkor hepi, ha nem, lehet menni tovább. De nem erőltetem az ötletet, nézesd meg, aztán mondanak rá valamit.
Zolibácsi2017-10-29 13:36:03 // 101169
Egyébként van egy előnye a többlet súlynak a 159-nel. Esős viharos időben is stabil marad a pályán utazó tempóban :)
Zolibácsi2017-10-29 05:37:16 // 101168
Elmentunk Sopronba és mondom megnezem a vizet. Auto all egy perce tartály sapkát tekerem, szisszent egy hosszabbat meg talán a víz szint is megmozdult. Ezen kívül más nem történt.
Macccy2017-10-29 00:11:29 // 101167
Annyiban átérzem a sztorid, hogy én az Audinál voltam úgy a turbóval, hogy nem akarok találgatást a szerelőtől, nekem ne próba cseréljen turbót, mert tippre inkább vákuum gondok voltak. Gondolom te se akarsz újabb komplett hengerfej javítást fizetni vaktában ... Ezt a részt utálom én is.
droberto2017-10-28 22:35:23 // 101166
Szerintem nem az a lényeg ki mit mond, hanem ki csinálja meg. Legyen akármi is a baja.
Giuntini2017-10-28 22:25:32 // 101165
Rákérdeztem. Állítólag nem kell meghúzni. Mindenesetre hazaviszem óvatosan, és addig nem járok vele amíg nincs megcsinálva. Mindenesetre abszolút nem értem a szitut. Ha beledolgozna a hengerekbe akkor nem indulna rendesen és füstölne. Ha tolná a vizet, akkor lenne nyoma. Annyi helyen lelevegősödhet, ezt végig kell nézni. Ez a bugyborékolás is érdekes. Mikor leállítom a motort és forró csak akkor.
De én már nem okoskodom, csak valaki már lenne hajlandó átnézni. Könnyű rámondani hogy hengerfej. Szatyi egyszer sem mondta hogy hengerfejes.
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-28 21:45:06 // 101164
Kár hogy nem fotóztam le, hogy nálam mit látott gyanúsnak a szerelő a kiszerelt hf tömítésen. Egy kis 1mm-es benyomódást, mintha kb a körmömet nyomtam volna bele. A hengerfej gond nem feltétlen egyértelmű jelenség. Nekem ennyi "talán ezaz" hibánál már puffadt a cső, és 3e-res fordulatnál lökte ki a vizet. Nem volt olaj, nem volt gázszag, nem melegedett. És lehet, hogy nem is az a hangyapiszoknyi benyomódás volt a hiba, csak fel volt lazulva a csavar. Ezt én már sose tudom meg. De Te nézesd már meg a csavarok lehúzási nyomatékát. Nagy melót és kiadást úszol meg, ha csak annyi.
Lehet, ha meghajtanád 180-nal (rendes fordulaton), nyomná a vizet a tiéd is. De inkább ne tedd, csak nézesd meg :-)
Nekem hasonlónak tűnik az eset, mint ami a TD-nél volt. Ha akkor időben kapcsolok, és szétszedés helyett meghúzzuk inkább a csavarokat, lehet egy óra múlva hibátlan autóval jövök haza és a zsebemben marad 150e Ft. Nem biztos, de meg volt az esélye.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-28 21:05:04 // 101163
jah csak minél többet vársz annál szarabb lehet ... ha csak a hf tömítés van átégve megúszod egy tömítéssel, ha tovább hajtod vetemedhet a hf ... persze ez csak mind ha, én már rég leraktam volna parkoló pályára, mert már ezzel kelsz, élsz, alszol ... meg már mi is :D Szóval vidd el mielőbb szerelőhöz, hogy mi is megnyugodjunk.
droberto2017-10-28 20:38:29 // 101162
Én ezt értem, de ha egy apró tömörtelenség miatt haengerfejes lesz, akkor megint kidől alólad fél évre!
Én is ezt mondtam múltkor, hogy a Szatmárihoz vidd, hisz ismeri és egy talicska pénzt hagytál ott nála. Ha meg nem fogad akkor tovább kell lépj.
Ez nagyon fontos lenne, mert lassal már fél éve pusztulnak az agysejtjeid ez miatt, és közben ott lebeg feletted Damoklész kardja!
Hidd el, Csöri is jól ismeri a technikád. :) Egy szivárgást, kipuffgáz elemzést pedig bárki meg tud csinálni.
Giuntini2017-10-28 20:04:33 // 101161
Csörire már gondoltam. Most nagy szükségem van az autóra. Pont azétt mert ennyit locsoltam rá, azt akarom hogy az vizsgálja át, aki ismeri.
Liquid2017-10-28 19:57:43 // 101160
teljesen egyetértek, mindannyian csak fotelfizikázni tudunk, szakember kell ide
droberto2017-10-28 19:33:14 // 101159
Emil ezeket mi nem látjuk, nem értjük. Ennél ez komplexebb.
Miért nem viszed már el egy szerelőhöz?
Ha a Szatmári nem tud fogadni, akkor vidd le a Csörihez, vagy a Dömpi szerelőjéhez, mert így nem jutsz előrébb. Hagyd ott, amíg jó nem lesz.
Így csak felk@rod az agyadat és ha ne adj Isten szar is, akkor meg úgy széthajtod, hogy megint rálocsolhatsz egy 3 kilót.
droberto2017-10-28 19:26:55 // 101158
Minden benne van a kézikönyvében:

Szintetikus, SAE 75W-85 fokozatú kenőanyag.
Meghaladja az API GL4 specifikációkat.
Minősítés: FIAT 9.55550-MZ1

TUTELA CAR MATRYX
Contractual Technical
Reference N° F108.F02

Mechanikus sebességváltókhoz
és differenciálművekhez



Egyébként pár napja volt téma, Shadin Cartárs jóvoltából:
" 2,6L Fuchs Titan 75w-90 GL5 kellett bele."
Giuntini2017-10-28 17:26:02 // 101157
Nem tudom most már mi ez... A motor nem melegszik, lejöttem vele a Balatonra, szèpen jött az autópályán. Nem is hajtottam. Viszont azt vettem észre, leállítom a motort, és egy kis idő múltán a kiegyenlítőből gluggyogással (nem tudom jobban fogalmazni), megy le a víz. Mégis hengerfej lenne? Nem látok benne olajat, nem érzem a gázok jelenlétét. Ha nagyon szar lenne a hengerfej már melegedne, vagy nem is tudom mit csinálna.
Peeeti852017-10-27 21:50:04 // 101156
Sziasztok.
Érdeklődnék, hogy manuális 6 fokozatú váltóba milyen időközönként érdemes olajat cserélni ? (előző csere 60.000-el odébb volt)
Illetve milyen olajat ajánlotok hozzá ?
Szabister2017-10-27 19:38:19 // 101155
Köszi a választ. Valahogy arra gondoltam. Csak megkérdeztem hogy biztosra menjek :) Nemsokára tervezek egy fékfolyadék cserét,azért merült fel a kérdés mert akkor azt is légtelenítenem kellesz.
alfa155gyuri2017-10-27 19:33:17 // 101154
A féktartályból!
Szabister2017-10-27 18:38:58 // 101153
A hidraulikus kinyomó csapágynak van külön olajtartálya? Vagy honnan kapja az olajat?
blackbird002017-10-27 18:07:40 // 101152
Pont azért, hogy a gyári lapátok maradjanak fent. Azt oda találták ki. Az ugy. lapátokkal nekem eddig mindig bajom volt. Sosem működtek rendesen.Ráadásul a lapátot felfogó műanyag elemnél sem mindegy, milyen. Az is biztos, hogy a guminál csak a fémbetétes jó. A műanyag betétes vagy eltörik egy idő után (főleg nagy hidegben), vagy nem merevíti rendesen a gumit, ezért ugrál meg csíkoz.
Nekem így vált be, de.............
Liquid2017-10-27 15:43:03 // 101151
ha megveszed a legolcsóbb lapátot, akkor mért nem teszed fel rá inkább kompletten? :)
blackbird002017-10-27 15:38:29 // 101150
Én sosem cserélem a komplett lapátot.. Megveszem a 800-1000 forintos legolcsóbb lapátot, ami cm-re stimmel, kiveszem belőle a gumit, és átrakom a gyári lapátba. Csak fém merevítésű gumi a jó. Tökéletesen múxik, másfél, két évet simán kibír. Nagy sebességnél néha ez is ugrál, de esőben nem száguldozok.

Persze Mindenki azt csinál, amit akar!
Shadin2017-10-27 15:03:00 // 101149
A kiegyenlítőtartály zörgésmentesítéséhez tökéletes megoldás a konzol lejjebb hajtása a csavar pozíciójának megtartásával.
Shadin2017-10-27 14:33:34 // 101148
Inkább a második, mert különben már a másik irányba kellene pattognia az ablaktörlőnek :-)
droberto2017-10-27 14:31:54 // 101147
Nem tudom. Vagy én voltam erős, vagy inkább nem volt koppra húzva az anyja! :)
Shadin2017-10-27 14:30:32 // 101146
Mindhárom 159-emnél eltekertem és utána semmi gond nem volt vele. Én is Bosch-t használok.
Shadin2017-10-27 14:29:29 // 101145
Hát nem tudom :-(
A ricnit hogy a tökbe tudod lecsavarni?
Ha elfogy az erő mert leszedted a lapátot akkor ott a szent csavarhúzó :-)
Azurherceg2017-10-27 13:55:41 // 101144
Szivembol szoltal, nagyon hasonloan vagyok vele en is :-(
droberto2017-10-27 13:54:36 // 101143
Nekem küldhetél erőt, mert én nem tudom tovább tekerni kézzel-ronggyal (a lapátot kivettem tekeréskor).
Sőt, múltkor már lecsavartam a kúpról a ricnik egy részét.
Teljesen el vagyok keseredve miatta. Retegek, ha csepeg az eső (ha rendesen esik és folyamatosan megy nem csinálja), a világból kikerget a pattogása, legszívesebben miszlikbe aprítanám.
Most arra gondolok, hogy leszedem és satuban digitális szögmérővel állítom. Jobb ötletem már nincs.
Mit csinálok rosszul???
Azurherceg2017-10-27 13:44:23 // 101142
Koszonom szepem mindenkinek a gyors valaszt.
A hajlitason mar tul vagyok, azzal annyit ertem el, hogy nagy sebessegnel mar nem csinalja.
Nekem is alacsonyabb sebessegnel van ez a gond, de nekem 3-4 torles utan se javul meg.
Kiprobalom akkor en is a Bosokot, koszi.
Nyilvan attol, h en szivok a Bosch-sal, meg nem biztos, hogy masnal is rossz.
Koszi meg egyszer mindenkinek!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak