Fórum >> Típusok >> 159

Csabi2017-10-26 22:51:20 // 101115
Így van,a szombati tudat meg nehéz ügy :))
Giuntini2017-10-26 22:49:37 // 101114
Az enyém Csabinak is nagyon tetszett. Jövőre már én is pénteken akarok érkezni, de... Szombaton tudatomnál akarok lenni:))
Csabi2017-10-26 22:48:01 // 101113
A nyomás jobban árulkodik arról, hogy mi történik a rendszerben.
Csabi2017-10-26 22:37:05 // 101112
A gond ott kezdődik, hogy az autóban a klímarendszer nem úgy működik,mint otthon az on-off klíma. /Azért ez ciki, hogy ezt magyarázni kell/
Ha eléri a beállított hőfokot, meleg levegőt kever hozzá, ezért tudja megtartani az adott hőfokot. A kompresszor meg csinálja tovább a dolgát.
Liquid2017-10-26 22:14:47 // 101111
na majd a VTT-n, még pálinkázás előtt megyünk majd pár kört :) Kíváncsi volnék én is egy automata TI-re
Giuntini2017-10-26 22:12:07 // 101110
Én azt hiszem értem mit akar mondani Gyuri. A 159 merev, biztonságos, egy tank, ami kizár mindent. Az automata meg csak élvezetesebbé teszi. Érződik, hogy a határok kitolódtak. Olyan kanyarsebességet lehet vele elérni, amit józan keretek között közúton nem igazán lehet kihasználni. Abszolút stresszmentes vezetés. Ha józan keretek között vezetsz, az autó fölényesen mindent megold. Szerintem Gyuri akarja érezni a sebességet, a megcsúszásokat, elpattogásokat, amit a 159 nem tesz meg.
Piritu - 1.000.0002017-10-26 22:04:10 // 101109
No legyen csak egy kicsit hidegebb megnézem.
4 fok alatt a fagyveszély miatt tuti nem kapcsol be, pedig automata üzemnél a hópihe égve marad. Ott derül ki hogy a bekapcsolási kérelem a rendszerre vonatkozik vagy a kompresszorra.
SzTomi2017-10-26 21:38:58 // 101108
Mert így működik az ON-OFF klíma, ha kell megy, ha nem kell nem megy.
Csak az inverteres mehet állandóan, ha nem kell akkora hűtés, visszavesz a teljesítményéből.

Tételezzük fel, hogy állandóan megy:
meleg van, hűt, mi történik, ha elérte a beállított értéket? Tovább hűt?
Vagy már nem fúj be hideg levegőt a venti? Ekkor viszont , mivel az elpárologtatóban nincs hő átvitel, lefagy a rendszer, a hűtőgáz folyékony marad, az visszajut a kompresszorba, ami egyből kinyírja. ( a folyadékot nem tudja süríteni)

Ha fűtésre használod, akkor a kondenzátor nem végez halmazállapot változást, az összes folyadék elpárolog, megnő hatalmasra a nyomás, erre viszont a nyomástávadó kilövi a klímát, tehát leáll.

Egyébként sajnos hallom, mikor áll le a klímám.
Vagy a szabadonfutó, vagy a klíma kezd csapágyas lenni, passz ( Valaki esetleg tudja?)
de mikor kikapcsol, van egy kereplő hang a motortérben, ami a kompresszor fordulatszám csökkenésével arányosan egyre halkabb. :(
Ez a hang csak a klíma kikapcsolásakor hallatszik 2-3s-re, se induláskor, se közben nem.
Liquid2017-10-26 20:53:23 // 101107
én se vágom ezt a nagy nyugalmat :) Persze lehet hogy kell a chip, meg az automataság hiánya, a fene se tudja. Én nem hogy nem nyugodtam le tőle, hanem sokkal aggresszívabban vezetek mint anno a 156-tal, pedig azzal se papáskodtam :)
Valszeg velem van baj :D
droberto2017-10-26 20:39:25 // 101106
Az én megoldásom pedig...
Csabi2017-10-26 19:54:54 // 101105
OKé, majd addig összeszerelem a tárcsákat, hogy ne unatkozzak :D
Csabi2017-10-26 19:50:13 // 101104
Érdekes módon nem a klíma menüben, hanem a motornál találod meg.
Hardy2017-10-26 18:47:25 // 101103
Én két alátéttel megoldottam.
droberto2017-10-26 18:07:05 // 101102
Valóban. Ő is alapos és hasznos munkát végzett.
Lexlutor2017-10-26 16:47:31 // 101101
Nincs mit. Bàr Macccy kartàs be előzött.
Piritu - 1.000.0002017-10-26 16:42:28 // 101100
Megnéztem a MES-t, az a csak a lámpa állapotát mutatja, a kompresszorét nem találtam...
droberto2017-10-26 16:11:44 // 101099
Nem lehet, hogy kizárólag a teljesítménytartalék miatt érzel így?
Múltkor mentem egy 147-esel én nem éreztem benne nagyobb bugit.
Szerintem, ha megvan a sebesség az 59 is pont olyan agilisan viselkedik.
droberto2017-10-26 16:08:55 // 101098
:)
Basszus Gyuri, tudom, hogy egyszer már mondtad, te téged miért zavar a radar?
Szerintem jól működik, igazán hasznos extra. Nincsenek allűrjei, mint egy utólagosnak. Nem idegesítő frekvencián szól a csipogó, mint egy franciában.
Ha egy hátrányt kellene említsek, hogy néha esőben becsipog a vízcseppekre. De ez kb. 1000-ből egy eset.
Kazes☻2017-10-26 16:05:55 // 101097
Hehe... ezek a balladák... tiszta művészet már... komolyan mondom... :-D
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-26 15:02:19 // 101096
Hát közel sem azt kaptam ettől az autótól mint amire vágytam, az biztos. :-) Azok a vágyálmok nem múltak azért el azért, de majd annak is eljön az ideje.
Viszont megismertem egy teljesen más világot, a csatazaj és küzdelem nélküli autózást. Ennek az autónak ez az értelme. Felülemelkedni vele a forgalmon, bárhol, bármikor és kizárni minden felesleges ingert.
Végül is bejött a dolog, szeretek vele autózni. Be nem tört, inkább csak leszedálta a kisördögöt. :-) Nem lesz szaporább a pulzusom, ha jobbról beállnak mellém a piroshoz, nem pörgök fel, ha valaki látványosan tolni kezd a kanyargós úton. És észre sem veszem már a komplexus huszárt, aki padlógázzal válaszol arra, ha kielőzöm. Valahogy az egész körülöttem lévő forgalom távolabbi lett, a vezetés néha inkább olyan, mintha egy útifilmet néznék a nappaliban. Közben szól a zene, néha énekel egyet az 5 henger. Csak azért, hogy megnehezítse örökre a dolgomat, ha autót akarnék venni. :-)

Majd egyszer lesz azért még rettenetes ordítva csörtető keresztbe-kasul menő, fülemen adrenalint csorgató harcijárművem... remélem :-)
Shadin2017-10-26 14:50:22 // 101095
Öntapadós szivacsot ragasztottam a tartály aljára ahol a konzolhoz kell passzintani és hupsz eltűnt a rezgés :-)
RomeoOne2017-10-26 14:12:53 // 101094
Oh, pedig a régi szép idők, amikor minden nap azt hallgathattuk, hogy nem bírod tovább, eladod a kocsit... Betört téged a vas :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-26 13:45:53 // 101093
Hónapok óta rá sem néztem MES-el. A lámpamosót is fél éve tervezem, hogy kikapcsolom, de nincs ingerem rá :-) Pedig ideje volna annak is, mert a telet nem fogom győzni ablakmosóval. Csak bennem is ott van, hogy most piszkáljak bele? Nem tudom. Most minden működik, nem akarok feleslegesen beletúrni az érzékeny lelkivilágába. Persze, elvileg semmi baja nem lesz, vissza lehet kapcsolni, proxy rendezés. Áhh...
A saját programról is nagyjából letettem már. User only módba kapcsoltam teljesen. Kap olajat, szűrőt, lengőkart, kíméletes használatot cserébe vigyen ahova kell semmi több.
A hülyeségeit elviselem amíg le nem telik a rá kiszabott km. Ennyi. :-)
antonov2017-10-26 13:36:44 // 101092
Köszönöm! Nem baj, jól jöhet még máshol is.
antonov2017-10-26 13:34:16 // 101091
Nem hát. : )
Shadin2017-10-26 13:19:24 // 101090
Na az lesz az első oknyomozó megmozdulás a VTT-n :-)
Shadin2017-10-26 13:18:10 // 101089
volt oda való javítóm meg szerszámom :-(
yani🍀2017-10-26 12:53:32 // 101088
Véleményem szerint nem gányolás egy költségcsökkentés miatt kihagyott gumi alkatrészt ilyen megoldással pótolni. Házilagosan nem hiszem, hogy van jobb megoldás a pontos méret elkészítésére. Szerintem a fülek lefelé hajlításával befeszíteni a tartályt kevésbé elegáns megoldás, de ezen nem fogunk összeveszni. :-)
Smith2017-10-26 12:38:51 // 101087
MES, letiltod és kész :) Nem csipog többé. Csak ez nem olyan megszokott dolog, beépített extrát lekapcsolni :)
Csabi2017-10-26 12:14:03 // 101086
Elméletileg sem :) Az én mondókám véget is ért!
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-26 12:12:06 // 101085
Két dolog lesz amivel soha nem fogok szerintem megbarátkozni. Az automata klíma és a parkradar :-) A kis szemét hangszóróit olyan szívesen telenyomnám PUR habbal... fú de utálom a hangját. :-S Ma is felidegelt, csipogott feleslegesen. Én meg nem vagyok Májkülnájt, hogy állandóan nyomogassam a tükör kürüli gombokat. Azt meg hiába mondom, hogy KITT kussojjámá', arra nem halllgat :-D
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-26 12:01:20 // 101084
Én is így tudom, hogy ha világít a hópehely, akkor megy a kompresszor. Padlógázas gyorsításkor elvileg átmenetileg leold.
antonov2017-10-26 11:56:08 // 101083
Tudom. Meg lehet ezt oldani sokféleképpen, csak az én megoldáson nekem kisebb gányolásnak tűnik. : )

Egyébként elég hitványak ezek a tartályok, nekem a Stiloban is és a 147-esben is cserélni kellett már pont emiatt, gondolom ebben is csak idő kérdése.

Ügyes megoldásoknál tartva, nekem most az EGR csavarjai szakadtak ki a szívósorból, mivel arra van rögzítve a motorburkolat konzolja, ami ugye tud rezegni. Ma jött meg a menetjavító szett. Ideiglenesen odadrótoztam...
yani🍀2017-10-26 11:06:23 // 101082
Csak a felfogatás egyforma a tartály nem.
Amúgy Robinak volt egy blogja a rezgés megszüntetésére. :-)
Tartály kibillent, FBS, vagy valamilyen szilóval az alsó tartó kinyom, tartály visszatesz, ragasztó megköt és nem rezeg többé.
Tomi Stark2017-10-26 10:57:03 // 101081
Elméletileg, mint minden háztartási hűtőgép az autó klíma sem üzemel folyamatosan. Kisebb megszakításokkal ki-be kapcsolgat abban az esetben, ha a "hópihe" aktív.
Amikor bekapcsolod a klímát a forró utastérben, akkor biztosan több percig is folyamatosan üzemel, de ha már nagyjából beállt a kívánt és a valós hőmérséklet akkor biztosan lekapcsol. Régebbi autóknál ezt egy rendes kattanással is hallani + kis köbcentis benzines autókon a fordulat is megbicsaklik. Sőt a kompresszor terhelése is a gáz nyomásával van arányban, egy adott nyomás alatt meg leold a szabadonfutó... Ezért van az, hogy ha túl van töltve a rendszer akkor folyamatosan megy a venti nagy melegben, ha meg kevés a gáz akkor be sem kapcsol a kompresszor...

Szóval amikor mérted a kompresszort valóban lehetett folyamatos üzem, de ha elég hosszú lett volna a mérés és a kívánt hőmérséklet is létrejött volna az én mondókám is előbb véget ért volna.
antonov2017-10-26 10:12:48 // 101080
A két felső konzolt lejjebb kell hajlítani, és nem rezeg többé. 1.9-nél is ugyanilyen.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-26 09:50:07 // 101079
inkább konstrukciós hiba... 2 csavarral rögzül fent a tartály alul egy füllel ül a tűzfalban csak ettől még rezeg amitől meg a csöcs letörik.... nincs ebben mágia csak szarrágás a gyártó felől :DDD
Giuntini2017-10-26 09:34:21 // 101078
Nem ez a mágia. Fekete mágia:(
Smith2017-10-26 09:30:46 // 101077
Én hiszek neked, még a 166-on tanultam meg. Nem kapcsolgat ki-be, sőt, annak volt egyszer klímahűtő baja, és akkor bizony kapcsolgatott. Iszonyú idegesítő volt!!!! Nagy dizel ide vagy oda, érezni lehetett hogy csapkodja a kompresszort.
Csabi2017-10-26 09:11:47 // 101076
Erre jó példa, ha most kimész auto módban is bekapcsolja a kompresszort annak ellenére, hogy fűtenie kell mint az atom :) Jah és nem kapcsolja ki később sem, ha nem hiszed nézd meg MES-el, én megtettem ;)
Csabi2017-10-26 09:06:56 // 101075
Most mit mondjak, ami állítok azt azért teszem, mert nem gondolom, nem hiszem, és nem hallottam, hanem mértem nagyon sokszor, én tényként kezelem, hogy nem kapcsolgatja. Persze ezt nem kell elhinni, csak jelzem :) A kompresszort a párásodásérzékelő kapcsolgathatja bármely üzemmódban, még ha ki van kapcsolva akkor is.
De szívesen hallgatom miért gondolod úgy, hogy nem így van. Tanuljunk egymástól :)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-26 09:01:39 // 101074
a szopásos Tibi betegség ...
Shadin2017-10-26 08:53:11 // 101073
Emil bakker folyik a vizem...





:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-26 08:36:08 // 101072
teljesen egyet értek veled, sosem használtam automata üzemmódban a klímát persze havi 1x, 2x bekapcsolom ha nem indokolt akkor is járjon a rendszer de amúgy meg csak akkor ha indokolt különben teljesen felesleges...
Shadin2017-10-26 08:26:01 // 101071
Ha a belső kívánt hőmérséklet csak hidegebb levegővel érhető el és nem tudja megoldani a kinti levegővel, csak akkor kapcsol be a kompresszor Auto módban. Benyásnát sokkal durvábban észrevehető mint a nyomatékos dízelnél. Ha nem autóban van (nem világít a hópihe) és letekered egy olyan hőfokra amihez hűtenie kellene ill. be kellene kapcsolja a kompresszort a cél eléréséhez, villogtatja a hőfokot X ideig, hogy apa ez nem fog így menni, majd elkezdi ezerrel tolni a kinti levegőt magasabb venti. fordulatszámon.
Shadin2017-10-26 08:18:53 // 101070
DPF-nek kutya mindegy csak C-s legyen, de a turbónak már nem annyira.
Shadin2017-10-26 08:17:26 // 101069
Full auto-ban sem megy a kompresszor állandóan. Én sem kapcsoltam le soha. 22,5 fok egész évben. Na a TBi-ben kikapcsolom még akkor is amikor szükség volna rá.
Shadin2017-10-26 08:14:49 // 101068
És most tényleg arról beszélünk, hogy egy picit lötyögősebb motor ill. turbó esetében dobhat-e rá az ember +10-et a viszkora.
Az, hogy a gyár milyen kompromisszumokat köt, az egy másik téma.
Tényleg nem akarom tovább tolni ezt a témát, de az elmúlt fél évben 3 különböző viszkozitású motorolajjal jártam. Bejáratósra 10w-60 volt amivel a szíjak surrogását és a nagynyomású benyapumpa kivételével nem volt hangja a motornak.
Sebváltóba pedig szintén nem a gyári specre hagyatkozok, inkább az Opel-esek és a GM véleményére adok. És most nyugodtan lehet kövezni, az egész nyavalyás hajtáslánc sokkal finomabban "olajozottabban" működik. Persze az is lehet hogy a váltó szar és csak elnyomom egy időre a felújítást, de jelentkezzen az a kolléga akinek 100+k felett nem csattog kicsit vagy jobban az M32-es GM váltója. Nekem már nem. 2,6L Fuchs Titan 75w-90 GL5 kellett bele.
Shadin2017-10-26 08:05:36 // 101067
Nem méz és víz a különbség egy 40-es ill. 60-as olaj között. az olajpumpa ~5 báron szabályozza le. A szükséges nyomást tudja akkor is ha vastagabb olajat teszel bele.
Shadin2017-10-26 08:02:09 // 101066
Pont erről beszélek. Miért lenne szentírás a gyári viszkozitás amikor házon belül sem jutnak konszenzusra :-(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak