Fórum >> Típusok >> 159

Csabi2017-10-26 07:54:09 // 101065
Hát ezt nagyon félre nézted...A klíma nem így működik.
Ha nő a nyomás akkor a ventilátor kapcsol be, egy vagy több fokozatban így csökken a nyomás, és beáll egy egyensúlyi állapotba, a külső környezeti hőmérséklet függvényében (telítési nyomásra).
Ha nem elegendő ez a hűtés, akkor tovább nő a nyomás, ha elér egy értéket, 59 esetében 28bar-t , akkor kezd el ki-be kapcsolgatni, hogy védje a rendszert.
SzTomi2017-10-26 07:51:48 // 101064
Automata üzemben csak akkor megy a klíma mikor tényleg mennie kell, sőt manualban is. Folyamatosan kapcsolgat.
Csabi2017-10-26 07:48:04 // 101063
Nem baj, csak kérdeztem, kinek mik a szokásai.
És azt gondolom, hogy teljesen felesleges pl 16fokban a klímát (kompresszort) járatni, amikor nincs szükség sem párátlanításra, sem hűtésre. Igen, jobban kopik, inkább a főtengely szíjtárcsa, ami ha elnyíródik akkor ott maradsz az út szélén.
Ezért lehet úgy is nézni, hogy kitolod az élettartamát azzal, hogy nem használod amikor nem kell. Természetesen mindenki úgy tesz felőlem ahogy szeretné, viszont megjegyzem, hogy ezzel kapcsolatban is sok tévhit kering, pl, hogy kapcsolgatja a kompresszort gyorsításra, vagy hőigény szerint, hát nem... :)
Piritu - 1.000.0002017-10-26 07:42:30 // 101062
Onnan hogy hallani amikor a magneses kuplung behuz es elenged. Amikor rajta van a nyomasmero (pl. tölltésnel) jól láthato hogy egy darabig megy, ilyenkor nö a nyomás, aztan leall a kompresszor es szepen visszaesik. Ekkor ujra indul.
Csabi2017-10-26 07:15:00 // 101061
Ezt nem tudod honnan gondolod, de nem kapcsolgatja a kompresszort. Összességében több órát monitoroztam a klíma működését, soha nem kapcsolja ki (normál működés során) , csak akkor ha megnyomod a gombot.
Zolibácsi2017-10-26 06:44:04 // 101060
Kicsit most össze zavartál. Ezek szerint baj hogy full auto módban használom és rendesen működik minden? Csapágyas lesz a klíma kompresszor? Egye fene 150.000 kmkent rá szánok annyit hogy felújítassam vagy csereljem.

Egyébként Tudtommal a hűtőszekrénynek is mennie kell mert ha nem használod elengedi a gázt.
Piritu - 1.000.0002017-10-26 06:42:57 // 101059
A kompresszort még manuális klíma esetén is ki-be kapcsolgatja a rendszer. A lámpa csak azt mutatja, hogy aktív és működhet.
Csabi2017-10-26 00:00:52 // 101058
Az bizony megy mindig , ha pirosan világít a hópehely akkor a kompresszor forog, s nem kapcsolgatja semmikor, nem ilyen intelligens a rendszer ahogy írod...Persze van ahol ez működik...
Macccy2017-10-25 23:52:21 // 101057
Nem megy mindig az a kompresszor még AUTO -n sem. Egyrészt megadott üzemi körülményekkor úgy tudom kikapcsolja a kompúter, pl. intenzív gyorsítás. Ráadásul a szárítást sem non-stop csinálja, legalábbis az audi ki-be kapcsolta. Mivel a 159-ben van párásodás szenzor, szerintem minimum ki-be kapcsolja a kuplungot ez is.

És hogy az elmélkedésre reagáljak, nem. Utálom s klímát, nyáron a legnagyobb kánikulák sokadik napján is csak néhány órát járattam. Az autókban viszont mindig auto üzemben hagyom és nekem nagyon babán működik.
Csabi2017-10-25 22:57:08 // 101056
olvass vissza, ha megtetted, akkor inkább hadjuk :D
Liquid2017-10-25 22:52:49 // 101055
lehet én lassultam be így késő estére, de mire is akarsz kilyukadni ezzel? :)
Csabi2017-10-25 22:48:33 // 101054
OFF
Jaj, ne kelljen már magyarázni :D A fotel felveszi a szoba hőmérsékletét, szóval nem hideg, nem is kell fűtés, ezért nincs is, vagyis nem láttam még fűthető ülőgarnitúrát. Az ablak szintén ugyanez, nálunk nem veri az eső az ablakot, ha igen, akkor meg nem akarok kinézni :D
Csabi2017-10-25 22:45:37 // 101053
Igen, még a legutolsó használatiban is a WR 40 nem "C"-s olaj van a 2,4-nél, mint a gyári olaj.
Piritu - 1.000.0002017-10-25 22:40:25 // 101052
A (fűthető) bőrfotel és az ablakon kilátás miért nem? :-DD
Csabi2017-10-25 22:39:18 // 101051
A klímahasználat célja ugyanaz minkét helyen, a többié nem. :D
Piritu - 1.000.0002017-10-25 22:35:39 // 101050
Anno amikor kijött a 2,4 csak W30-as DPF-es olaja volt a Seleniának. Nagy valószínűséggel ezért is került bele a "DPF" miatt, mert annak az kell felkiáltással. Valójában a W40 jobb lenne a motornak. Volt aki bevállalta oszt DPF gondjai lettek.
Szerintem innen van a beidegződés.
esvé2017-10-25 22:31:36 // 101049
köszi:)
Csabi2017-10-25 22:30:50 // 101048
30as olaj a DPF-nek? kb annyira mint a 40...
Sokszor sokan említik ezt, hogy a 30as olaj kell a DPF-nek, mondjuk úgy, hogy pontosan egy hangyaf@sznyival jobb a DPFnek.
A kettő között a DPF szempontjából a szulfát-hamu tartalomban van különbség. Általában az 5W-30olajok 0,6m%, az 5W-40 0,8%... Ez annyit jelent,hogy amennyi motorolaj elég a DPF-ben, annak a 0,6 vagy 0,8%-a marad vissza hamu formájában...ami nem tud távozni a DPF-ből... Talán így jobban belátható , hogy nagyon kicsi különbségről beszélhetünk a két olaj vonatkozásában. (természetesen mindez akkor igaz, ha mindkét olaj "C"-s minősítésű)
Piritu - 1.000.0002017-10-25 22:29:05 // 101047
Vajon az udvari villanyt is égeted egész nap otthon? Esetleg fűthető a TV fotel? Egyáltalán bőr az a fotel? Esőben szoktad kívül törölni az ablakot ha kinézel az utcára? :-DD
RomeoOne2017-10-25 22:27:58 // 101046
Nyilván a túl híg sem jó. De sokan úgy tekintenek a viszkozitásra, mintha a minél sűrűbb, minél jobb lenne. Szerintem ez nonszensz.
RomeoOne2017-10-25 22:24:50 // 101045
Miért gondolod, hogy nem állja meg úgy a helyét? A méz befolyik úgy mindenhova, mint a víz? Ha elég időt hagysz neki, talán, de a gyorsan mozgó hengernél nem mindegy, hogy másfélszer akkora a viszkozitás vagy nem. Pl. nem jut át annyi olaj a kis lyukakon, amin keresztül kapja a kenést a csapágy, meg ilyesmik.
Nyilván, az az olaj, ami nem jut el a hengerbe, nem fog elégni, cserébe nem is fogja kenni a súrlódó alkatrészeket. Én nem tartom jó ötletnek, sajátomba biztos nem töltenék más specifikációjú olajat. Ha annyira eszi már, akkor úgysem úszható meg egy újragyűrűzés vagy egy motorgenerál.
De persze én sem vagyok motortervező, de ez alapján én így gondolom.
Csabi2017-10-25 22:17:15 // 101044
Felmerült bennem egy kérdés: Akik állandóan használják a klímát, szóval auto-ban van a klíma és állandóan forgatják a kompresszorukat, ők az otthoni klímájukat sem kapcsolják ki soha, mindig 22-23fokon megy mindig? :) gondolom igen, mert ugyanaz :)
Liquid2017-10-25 22:13:57 // 101043
A 2.4-nek pl. 5W40 kell a 30 csak a DPF miatt, a motornak igazából nem jó.
Shadin2017-10-25 22:09:45 // 101042
Miért is tesz jót az egr offolása? Lehet hogy az is inkább a vékony olajnak köszönhető ami xar a turbónak és stb. Soha senki nem értette ezt a 5w30 olajat. A sűrűbb olajat már azért kell beletenni mert a vékonytól szarrá ment.
Hardy2017-10-25 22:02:57 // 101041
Mint írtam nyomd kb 5 másodpercig a bal oldali auto gombot és innentől csak a bal oldali gombot használd. De ha külön értéken van a bal meg a jobb amint a jobb átvált a bal értékre a nyomás közben már mono módban van.
SOLI2017-10-25 21:54:27 // 101040
Sziasztok,

A hatso kerekivre valo kavicsvedo matricat hol lehet beszerezni meretrevagva? Koszi
droberto2017-10-25 21:44:25 // 101039
Nekem is általában mono-ban van. Utastársaimmal már összecsiszolódtam. :)
Szerintem a szellőzőrendszer automataságával is "megbékélsz" idővel. :)
Liquid2017-10-25 21:43:28 // 101038
Sántít kissé a hasonlatod :)
A nem megfelelő specifikációjú (akár sűrűbb) olaj használata se egy matyóhímzés, a problémák elkendőzése, és nem használ, jó esetben nem is árt a motornak, ellenben az EGR offolása meg inkább jót tesz neki.
droberto2017-10-25 21:42:17 // 101037
"Sokan szinte az anyjukat rátennék ,hogy másképp jár az autó" - Egyről beszélünk. Ők is a "friss" olajat hallják. :)
Giuntini2017-10-25 21:41:19 // 101036
Minden! Csak a blokk maradt meg, és a főtengely. A hengerfej gépműhelyben volt.
Shadin2017-10-25 21:33:40 // 101035
Azért nyilván egyszerűbb eggyel sűrűbb olajat beletenni mint meggyűrűzni 200+k km után. Ez kevésbé gáz mint egr és dpf kibelezés. Továbbá nem gondolom hogy árt a motornak.

Csak erre reflektáltam ami szerintem nem annyira állja meg a helyét:

"Igaz, hogy csak azért, mert az az olaj nem tud befolyni azokra a szűk helyekre, mint a hígabb és így nem tud olyan kenést adni."

Béke!
RomeoOne2017-10-25 21:28:05 // 101034
Mi lett cserélve a motorban? hengerfej, hengerek, főtengely, minden?
Giuntini2017-10-25 21:21:44 // 101033
Az teljesen normális olajfogyasztás. Az enyémben 10 ezer alatt kb. 3 deci fogyott, de az én motoromban 45 ezer km van.
Zselé2017-10-25 21:20:46 // 101032
Szia, ezek kínaiak... Hol jobban, hol rosszabbul sikerülnek, én inkább egy Pio-t vagy Kenwood-ot ajánlok. Utóbbiról ld. blogom
Giuntini2017-10-25 21:18:33 // 101031
Ma egy kis gyógyír volt sajgó szívemre:) Mert amit az utóbbi napokban művelt ez a "gonosz dög", az infarktus kerülgetett, és azért még most is... A rendelőintézet előtt álltam, vártam Édesanyámat, két fószer jön ki, az egyik megszólal; ezzel jöttél? Mire a másik; sajnos nem, de jó lenne! Aztán megnézték a hátulját is, meg bele, és csak az elismerő szavak jöttek ki belőlük.
RomeoOne2017-10-25 21:18:01 // 101030
Sztem nem értetted, hogy mit mondok. Nyilván különböző autókhoz különböző olajspecifikációk vannak. De amikor megvan egy bizonyos specifikáció, amit egyébként eszik a motor és belerakják a sűrűbbet, na azzal nem segítenek az állapoton csak rontanak. Miközben örülnek, hogy de jó, már nem fogy.
Shadin2017-10-25 21:10:21 // 101029
Ez így eléggé demagóg :-(
Nem véletlenül tesznek 60-as olajat sportautókba. De biztos nem azért mert az nem ken....
Híg olaj egy japán autóba kell nem egy lötyögős olaszba. Előbbibe ismerik az illesztési hézagokat és a felületmegmunkálást. Az utóbbiba csak azért teszik hogy kevesebbet fogyasszon és hamar szárrá menjen.
Na ez nem demagóg 😁
esvé2017-10-25 21:05:42 // 101028
Gyuri, hogyan lehet mono-ba tenni? nekem mintha nem lenne ilyen gombom
esvé2017-10-25 21:03:24 // 101027
olajcsere után nekem is az összes autóm, OFF-osok is halkabb lettek:)

Olajfogyás nálam is van, kb 10ezer km után Csöri fél litert töltött rá. 2.4jtdm, város meg dinamikus autópálya használattal vegyesen.

ui: fűtés lelkivilága délután rápihent a reggeli hülyeségre, most este szépen fűtött. Bár bevallom, nem mertem hozzányúlni:D
Liquid2017-10-25 20:37:27 // 101026
Nekem sose volt semmi gondom a fűtéssel/hűtéssel, igaz nem is utaztam 2-3 óránál többet egyseggel. Csak annyi van amit leírtam, hogy hidegen agyatlanul működik.
gyml2017-10-25 20:31:48 // 101025
http://autohifidvd.hu/shop/android-6-os/uj-garancialis-alfa-romeo-159-spider-brera-gyari-kinezetu-autohifi-marka-specifikus-multimedia-2-gb-ram-android-6-magyar-menu-waze/

Ilyet próbált már valaki? :)
RomeoOne2017-10-25 20:30:35 // 101024
De tegyük fel, tényleg halkabb lesz tőle. És akkor mi van? Mióta mértékegysége a motorhang annak, hogy mennyire jó a motornak az az olaj?
A másik meg amikor beletöltik a vastagabb olajat a motorba, ami eszi, és örülnek, hogy megjavították, mert így már nem csipegeti. Igaz, hogy csak azért, mert az az olaj nem tud befolyni azokra a szűk helyekre, mint a hígabb és így nem tud olyan kenést adni, de az ő bajuk :D
Shadin2017-10-25 18:59:39 // 101023
Bocsesz, benéztem :-(
SanyiJTD2017-10-25 18:50:11 // 101022
Te már más viszkozitásról is beszélsz. Én pedig ugyan arról, más márkák között. De ám legyen, örülök ,hogy halljátok. :D
Shadin2017-10-25 18:47:54 // 101021
Hát pedig halkabb. Pl. a TBi-ben jelentősen nem mindegy hogy a gyári 5w-40 vagy a 10w-60 versenyolaj van, pedig ez nem egy hangos motor, ebből kiindulva a korábban talán placebónak gondolt 5w30-ról 4w-40-re váltásnál is tényleg halkabb lett...
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-25 18:23:25 // 101020
Azt saccolom, hogy ez a hülye három zónás dolog zavarja meg néha. Van, hogy hónapokig nem nyúlok hozzá. Most a Holland úton rettenet hülye volt a szellőzés. És a napfény erőssége is befolyásolja szegényt. Ha sötétebb van, már mást ért 24 fok alatt, mintha tűz a nap. A másik ahol eltéved, hosszabb egyenletes autópályázás után ha lassítok. Akkor elfelejt fűteni. Nem jöttem rá a szisztémára, de nem is érdekel :-) Ha fázok, tekerek rajta. Országúton, városban nem szokott feltűnni, hogy hülyéskedne. Lehet hogy jól működne, ha a kompresszort bekapcsolva hagynám, nem tudom, de engem irritál, hogy állandóan klímával akar megoldani mindent. Úgyhogy én kilövöm a kompresszort (ha hagyja), mono-ba teszem és kézzel tekerem ahova tetszik. És leveszem a venti fokozatot is, mert nekem 2-es 3-mason bőven elég ha tolja.
Szóval egy szó mint száz, nekem baromira nem való az automata klíma :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-25 18:15:14 // 101019
Pedig olyan nincs, hogy nincs :-) Legfeljebb annyit hígul, mint amennyit fogyaszt. Ez használati mód kérdése is. Ebben azért elég biztos vagyok, hogy normális pár deci 15e km alatt. :-) Abban is, hogy a motorom elég jó egészségnek örvend. Egyébként az 1.9 146-om is kb ugyanezt tudta, cserétől cseréig fél nívónyit evett meg autópályás használatban. Ezt 200e km-en keresztül hozta stabilan, szerintem most is ugyanezt tudja :-)
Macccy2017-10-25 18:01:58 // 101018
Ezek a motorok különlegesek, termelik a gázolajat és az olaj sem fogy sose. Vigyázzunk rá nehogy az USA lerohanja :D

Viccet félretéve, nálam 10.000 km alatt kb 8 dl olajat töltöttem utána, de nem én cseréltem, az is lehet van az 9 deci is. 1 litert szándékosan nem mondok, mert az olyan, mint a 200+ezer kilométer futás, senki nem akar róla hallani. :) Az off A4-em stabilan 10 éven és 200K km-en át ugyanígy evett olajat, 0.5 l / 5000 km

Nem mindegy egyébként mi az olaj és milyen viszkozitású.
Piritu - 1.000.0002017-10-25 17:56:24 // 101017
Az asszony OFF-jában szombaton cseréltem olajat, ugyan olyanra. Az is halkabb lett :-P
SanyiJTD2017-10-25 17:40:53 // 101016
Nem a friss olajra gondolok, hanem a márkák közti "különbségekre". Sokan szinte az anyjukat rátennék ,hogy másképp jár az autó. Én legalább 10 féle márkát próbáltam már ,a büdös életbe nem vettem észre semmit. Most Xado van, aminek a becsületét megvédve sokan már-már ölnének, de gondolom nem meglepő a válaszom,hogy semmit nem vettem észre. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak