Fórum >> Típusok >> 159

Tocsa2016-12-17 18:51:20 // 88640
Villanymotorra írtam a szivattyúban max a tengelytömítés sül meg kivéve ha mágneses rendszerű .... :D Szóval döntetlen neked is igazad van bizonyos szempontból nekem is
egyezzünk meg döntetlenben. :D:D:D
De annak a nyomorult turbónak meg..... tökmindegy minden ... :D

Viszont valamelyikőtök írhatna egy fasza programot az ECU-mra hogy ne döglődjön alacsony fordulaton az 1.9 mjet. EGR ide vagy oda sokan kiba.. belőle ész nélkül de
a nyomás viszonyok miatt nagyon bele van kalkulálva a vezérlő programjába tehát teljes átírás kell.
yani🍀2016-12-17 18:23:17 // 88639
Egy megtekintésre érdemes TBi
Laca622016-12-17 16:50:49 // 88638
Nagyon is ismerős érzés ! Én 10 hónapja érzem ugyanezt.Előző két 156 is megadta ugyanezt,de a 159 valami más.Párom azt mondja,soha nem érezte még ennyire biztonságban magát,mint a 159-ben.Ez jó. Mikor megvettem,először azt hittem,hogy nagy lesz ez az autó a 156 után és sokáig szoknom kell.Hát nem. Az első 20 kilóméter után azt éreztem,hogy ezt az autót Rám szabták.Ez a szoborszerű szépség ( Giuntini szavaival ) érezteti Veled,hogy érted van.Neked csinálták,hogy élvezd minden percét mikor vezeted. Off ! Tegnap hallottam,hogy az elfogult,csakanémetfasza hívő haverom áradozott az Alfáról valakinek ! Konkrétan az Enyémről,mert vezette egyszer.Ilyeneket mondtak egymásnak,hogy szebbet nem lehet rajzolni,vezetési élmény meg mindent visz.
Ma gurultunk kb 350 km-t és nem volt kedvem kiszállni.Ez a vas egy olyan drog,amiből soha nem lehet kigyógyulni. De nem is akarok ...
Revitox2016-12-17 12:47:31 // 88637
Hali!
A színe bekapnál szép kék színű de ahogy bemelegszik akkor szinte kifehéredik.
Van neki vmi kezelési vagy karbantartási füzete, de az sajnos német nyelven íródott.
Neten utánanéztem, de rengeteg oldal :D
Majd bepróbálkozok vmelyik szalonnál, hátha megkönyörülnek rajtam. Sajnos csak emberi nyelvet ismerem és még a navinak a kezelése is gondot okoz pláne a telefon része. :)
Csabi2016-12-17 10:44:43 // 88636
Hali! Izzócsere a legvalószínübb. Így kezdődik, néha-néha bevillan, aztán egyre gyakrabban, a színe is fura lehet bekapcsolásnál...D1S típusú izzót kell venni.
Rendelni innen tudsz például. Anno noname-t vettem az is bírta 4évig napi használatban...
Revitox2016-12-17 00:22:00 // 88635
Hello!
Kérdésem lenne.
Észre vettem h a bal oldali xenon lámpám vibrál és menít közben szerintem (de ez nem biztos) olyan mintha villanna mintha a refit villantanám.
Volt ilyen valakinek v esetleg tipp?
Előre is köszönöm a helpet.
159-esről van szó.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-16 23:46:06 // 88634
1400km-nél járunk, napról napra jobban értékelem ezt az autót. Nagyon más világ mit a 146-om volt, hiányzik is az a világ, de ahogy telnek a kilométerek, az Alfázásnak ez a másik oldala is lopja be magát a szívembe. :-) A 146-om olyan volt mint egy kis fürge fém élőlény, amiben azt csinálom amit akar. Már az új gazdija is megtapasztalta, és még ennél erőseben meg fogja. Az az, amiből képes az ember adrenalintól remegő lábbal kiszállni, pedig csak a boltba akart elugrani. Ez a 159 pont egy ellenkező karakter. . Bármi van, az sugallja, hogy "nyugi van, mindjárt megoldjuk". És mindig nyugi van. Időre kell odaérni? Jó, nyugi, ott leszünk, még lesz idő kávézni is. Kivágnak elém? Komolyan, a pulzusom se ment feljebb. Inkább csak őszintén csodáltam, hogy hogy a frászban csinálta meg ez a nagy nehéz dög azt a manővert úgy, mintha mi sem lenne természetesebb. És ha a 146-tal vagyok, plafonon lettem volna az idegtől, hogy a hülyéje pislákoló lámpával ködben szét se néz. Most? Semmi. Rá se villogtam. Azt sem tudom, hogy végül hol és mikor előztem meg, beszélgettünk tovább. :-)
Liquid2016-12-16 23:15:20 // 88633
a lényeg hogy kezded megfelelő szemszögből látni a 159-et :)
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-16 23:08:26 // 88632
Mindegy, megbeszéltük privátban, igaza volt Csabának, úgyhogy nem feleslegesen irkált. :-)
Liquid2016-12-16 22:22:57 // 88631
nyogodtság van :)
Mégis miről kellene inkább társalogni? Az EGR ki-be fel-le szerelésről századszor? :)
Teljesen jó dolog, hogy néha vannak kitérők.
Liquid2016-12-16 22:20:43 // 88630
Na kb. az ilyen helyzetekre értettem a hülyebiztos jelzőt :)
Imádom amiért ilyen "fölényesen" lehet vele közlekedni.
Csabi2016-12-16 20:09:51 // 88629
Ez egy jó kérdés...
Laca622016-12-16 19:35:44 // 88628
Hol a francban tudom levenni a kalaptartónak nevezett elemet ? Valami nagyon zörög,zizeg alatta .
Csabi2016-12-16 19:06:27 // 88627
Igazad van, ezért is készültünk lezárni...
Laca622016-12-16 19:00:58 // 88626
OK Csabi ! Részben igazad van.Nem akarom túl dramatizálni,de ez a vég nélküli vita és egymásnak nyomott,hol már személyes izzítás nem hiszem,hogy Ránk lenne jellemző
Csabi2016-12-16 18:34:29 // 88625
Néha kicsúszik a topic ez előfordul...érezzük mi is , de túldramatizálni sem kell :)
Laca622016-12-16 18:27:15 // 88624
Fiúk !
Nem lehetne visszaterelni ezt a topic-ot a helyére? Én eddig azt hittem,hogy ez egymás segítségéről,élmények,problémák megoldásáról,tanácsokról,és a 159-ről szól...Szerintem elcsúszott a dolog . Ne legyünk olyanok mint OFF autók blogjai..Mi nem azok Vagyunk
Csabi2016-12-16 18:12:37 // 88623
Nem, az utóbbi nem igaz...:) Max szállítás-alacsony nyomás eredményezi a legnagyobb terhelést a szivattyúnak, ezért is építenek be védelmet a szivattyúknál a szállított mennyiség korlátozására, vagy a nyomáscsökkenésre, hogy ne terhelődjön túl a villanymotor...
valahogy így...


a példáddal élve ha Q=nulla attól még lehet P=akármennyi, de ha a P=0 akkor a Qis nulla
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-16 17:34:31 // 88622
Én annyit írtam, hogy nem stimmel. :-) Nekem a görbe másik vége adta magát legkisebb terhelésnek, ahol a nyomáskülönbség esik le, és max a szállítás. De ez utóbbi is igaz. Amit te állítasz, az is igaz.
Shadin2016-12-16 17:28:04 // 88621
Cuore Sportivo

:-D
Csabi2016-12-16 17:27:58 // 88620
Miben nincs igazam? Zárt nyomóágnál a legmagasabb a nyomás, és a legkisebb a szivattyú és motor teljesítménye, én végig ezt állítottam veled ellentétben :)
Egyébként tényleg majd egyszer átbeszéljük valamelyik 159-es találkozón :)
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-16 17:25:15 // 88619
Na de a lényeg.. ma is volt egy rövidebb utam a 4-esen. Elképesztő ez az autó. Hazafelé leszállt a köd, forgalom is volt. Ez az útbiztonság, vagy hogy fogalmazzam, nem semmi. Az a pici látótávolság simán elég volt előzésekhez is. Nem vadultam, csak ami biztonsággal befért, ott előztem. Semmi ideg, semmi pörgés, beszélgettünk, nem stresszeltünk közben meg haladtunk, de nagyon. Áá, hihetetlen. Egyszer kellett egy erős elkerülő manővert csinálnom, ködben alig kivilágítva kijöttek elém. Elképesztő. Olyan volt, mintha hamarabb megcsinálta volna az autó a manővert, mint ahogy kigondolom. Ösztönből fék, kormány elránt, ekkor dolgozott, ropogott az abs, meg ki tudja mi, és már egy sávval arrébb voltunk, biztonságban.
Shadin2016-12-16 17:21:11 // 88618
Tőlem csak hibátlan autót vehet bárki...
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-16 17:17:19 // 88617
Nem a turbó szívja, a motor. Ezt hiányolom, hogy ez nem látszik. Nyilván kevesebb a LMM által mért légtömeg nyitott EGR-nél, mert kvázi "falsot" szív olyankor. Értsd az ott beáramló gázt nem méri meg a LMM. És ez akkor is így van, ha a turbó háza üres lenne :-) Mert pont ezt figyeli az EGR. Addig nyit, amíg el nem ér egy minimális légfelesleg értéket. Tehát egy meg nem mért légmennyiséget áramoltat be (valójában kipufogó gázt). Bezár az egr, akkor minden a LMM-en keresztül jön be, jó hogy nagyobb légtömeget mér. MIvel a kipufogó gáz nyomása is megnő ekkor, és az a turbón keresztül áramlik, nyilván hamarabb elkezd "dolgozni", mert hamarabb éri el azt a fordulatot, ahol azt az 0.1Bar különbséget már létre tudja hozni. De ez nem azt jelenti, hogy 0.1 BAr különbség a nyomásban felelős a teljes légmennység különbségért. De szerintem jobb lesz ezt egyszer megbeszélni, mert zerintm kicsit elbeszélünk egymás mellett, a többieket meg szerinem annyira nem érdekli ez :-)
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-16 17:09:10 // 88616
Na.. utána néztem, és az, van hogy egyikőnknek sincs teljesen igaza:
http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2010-0019_Vizgepek/ch04.html

így jogos és érthető. Bármelyik paraméter (Q vagy P) nulla, a teljesítmény is nulla. Az igazság középen van.
RomeoOne2016-12-16 16:46:05 // 88615
Most kell megvenni tőle, szinte új autó lett :D
Invisible2016-12-16 16:39:31 // 88614
Nem semmi, de látom jól haladsz vele :)
Shadin2016-12-16 15:04:44 // 88613
Rendeltem, elvileg 4000 Ft a cső és 1000Ft a dugó...
Csabi2016-12-16 14:23:19 // 88612
Rendeltél új csövet hozzá, vagy még csak folyamatban?
Csabi2016-12-16 14:17:50 // 88611
"Vedd figyelembe, hogy a motor szív be levegőt. Ki lehet számolni, hogy munkaütemenként kb mennyit. Szerintem innen indítsd a számításod."

Ezek szerint nem érted a táblázatot, pont ez van kiszámolva a jobb oldalon, mennyit tol a hengerekbe a turbó, (ritkán szokott szívni :) ) 1500 as fordulaton 45%al többet, ha nincs EGR visszavezetés....
Ennyit számít a 0,1baros nyomásnövekedés csak alapjáraton...
Van még diagram a hozzászólásaimban nem csak alapjáraton, hanem terhelésen is, szintén hozzák amit mondok...
Shadin2016-12-16 13:47:44 // 88610
Ezek megint olyan hibák, mint az EGR hűtő fedél is, ami ott lebeg minden dízeles feje felett :-(
Shadin2016-12-16 13:46:03 // 88609
El van porladva a cső, mint Giuntini-nek, meg anno Pityukomának is, ha jól emlékszem...
yani🍀2016-12-16 13:40:44 // 88608
Lassan felújítod az 5 éves autódat.:-)
Shadin2016-12-16 13:31:55 // 88607
Nívócső tömítés és DPF túlsó nyomás különbség szonda cső :-(


Szarolasz
Shadin2016-12-16 13:29:09 // 88606
Csabi2016-12-16 13:21:11 // 88605
Januárban kitérünk rá ;)
Liquid2016-12-16 13:05:59 // 88604
na majd egyszer magyarázd el nekem hogy van ez :) (Tényleg érdkel)
Csabi2016-12-16 12:23:56 // 88603
Ezért is írtam Liquid-nek hogy általános tévhit, amit igazolsz is :) Tényleg ne menjünk tudományosba, de ha már belevágtunk tegyük tisztába...
A példád nem állja meg a helyét....ha érdekel a téma jobb ha utána nézel mert rossz a sejtésed...
Csabi2016-12-16 12:20:24 // 88602
Pontosan, amikor a legnagyobb nyomást állítja elő, akkor a legkisebb a villanymotor terhelése... Nézz utána, sajnos nem én találtam ki...:) (H-Q P-Q jelleggörbe segít)
Csabi2016-12-16 12:13:07 // 88601
Én átgondoltam, de úgy tűnik te nem:
"Minden szivattyút a szállított közeg hűt is egyben ergo minél nagyobb áramlás van víz vagy levegő annál több hőt von el ami ugye pozitív az élettartamra nézve mert nem melegednek túl az alkatrészek."
Szóval ha megáll az áramlás a szivattyúban mert zárt a nyomóága, akkor mi fogja elvinni a hőt? Van némi ellentmondás, nemde? :) Ezért fog bizonyos idő múlva károsodni....Írott és íratlan szabály, h cszivattyút zárt nyomóággal csak rövif ideig lehet üzemeltetni (1-5perc)....
ez már nagyon OFF téma...(turbóról most nem esett szó...)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-12-16 11:23:41 // 88599
Köszi. Szóval akkor ez a futómű is patkány és igényli a Magyarosítást :)
Don Gombóc2016-12-16 10:47:36 // 88598
Az fasza. Azt hittem ahhoz anélkül is hozzáférsz majd.
Shadin2016-12-16 10:32:27 // 88597
Zsír! Akkor nem kell lebontani a zárhidat ugye ? :-)
Shadin2016-12-16 10:30:25 // 88596
Mert mögötte van a nívócső, amit az EGR hűtő fedél cserénél feltehetőleg eltörtem, vagy kimozdítottam :-)
Shadin2016-12-16 10:26:09 // 88595
Lefalazott, de nem kiírt EGR-nál Ricsi programja dobott egy limpet a 3000mbar-os ECU max. védelmi szint (?) nyomás limitnél. Úgy emlékszem akkor mondtad, hogy valamilyen mértékben vissza kell venni a tb nyomásból. Rosszul emléxem?
Shadin2016-12-16 10:22:12 // 88593
Most állok neki leszedni a DPF-et.
Don Gombóc2016-12-16 10:19:19 // 88592
Úgy látszik mindenki Alfával jár Fittnes centerbe, de van aki kívül tornászik, így sportos marad, és az Alfa feeling is állandó. :-)
RomeoOne2016-12-16 08:40:45 // 88591
Szerintem is hibás ez az állítás. Normál feltételek lehet igaz ez az állítás.
Analóg példát hozva, mondhatnánk, hogy egy autó motorjának a terhelése attól függ, hogy mekkora sebességgel megy. A légellenállás a sebességgel arányos, szóval normál körülmények között ez is igaz lehet, de tegyük fel, hogy kikötjük a kocsi hátulját egy oszlophoz, hogy ne tudjon mozdulni. Ha így elkezdi az ember túráztatni a motort meg kapartat a kerékkel, ugye a sebessége 0 marad, de nem mondanám, hogy minimális a terhelése a motornak. Sőt, így lehet szépen megfőzni.
Ugyanez mondható el a zárt nyomóágas szivattyúról is.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak