Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2013-07-11 12:46:02 // 38190
Ma mentem Tatára a bontóba és jöttem üres kézzel :-( DE odafelé 5,7-et, visszafelé 5,9-et írt a comp. Mutató jelenleg 3/4 tankon áll 345Km-nél. Ez jónak tűnik. Vagy megint átver...
Nem volt Tatán díszes belső első küszöb, patentek, motor fedél hang szigeteléssel, első kerékjárati műanyag....
Meg MP3-as fej sem az volt amit mondott.
droberto2013-07-11 12:45:07 // 38189
Nekem ha a csillagok is jól állnak, sík úton hosszabb etapon (≥50 km) a rekordom valós, (tehát nem comp szerint) 5,3-5,4 volt, 90-es tempomatnál.
droberto2013-07-11 12:42:27 // 38188
Máshol is van sík út, nemcsak az Alföldön, de ahol te mentél ott vagy lejtő volt, vagy babakocsikerék volt a vasad alatt, mert a 1.9-es 159, valós 90-él, 5,2-5,4 alatt nemigen tud fogyasztani. Berlinával sem.
Ahogyan te is mondtad, a katalógus adatot (4,8) lehetetlen produkálni. :)
Vermacy2013-07-11 11:58:02 // 38187
Nameghogy SW vagy Berlina... :o) Bár ez csak katalógus érték, De az Alföldön 90-el tempomattal valóban 4,8-at írt ki a fedélzeti. Hegyekben, városban már nagyon változékony. Igazi GT, ami akkor érzi jól magát, ha benzinkúttól benzinkútig közlekedünk vele és közbe állandó sebességgel dolgozik a tempomat. Ilyenkor lehetnek "hajmeresztő" fogyasztások. Hozzáteszem, Nekem eddig jót mutatott a fedcomp!
droberto2013-07-11 11:42:16 // 38186
Szerintem sincs fogyasztásban különbség.
A Peti linkje szerint városban 0,3 dl-el többet eszik a 16V, azon kívül pedig 1 dl-el kevesebbet.
A kezelési szerint pedig:

Ergo egál.
Ez tényleg lábfüggő...
droberto2013-07-11 11:35:53 // 38185
A Turismo egy felszereltségre épülő csomag, mint pl. a Sportiva vagy a ti.
Vermacy2013-07-11 10:04:26 // 38184
Aztat nemTom! C Vectrában ne mutatott sok eltérést még vagy 5-6 éve... Volt főnököm hajtotta a 120-ast fél évig, majd lecseréltete 150 lovasra. Mindkettővel tempomatolt.
Dömpi (il dottore)2013-07-11 09:33:36 // 38183
a tiéd 16V, ez pedig egy 8V...tök más a kettő figyasztásilag is.
.......................2013-07-11 08:49:11 // 38182
Németben is a preztizs miatt veszik a Bmw t ,
Fàj is nekik mikor ki kell csengetni,nyavajognak ,hogy dràga,
Erre szoktam mondani a kollegàimnak miért nem jàrsz Alfàval?
Ja azt màr nem...
Talàn a Maserati neve akkora presztizs ,hogy megveszik bömbölö helyett,talàn..
droberto2013-07-11 08:48:26 // 38181
Láttam a hétvégén. :)
Nagy dumás csávó:
"A 159-es Alfában a 120LE-s, 8v szelepes a LEGJOBB MOTOR, abban ugyanis nincs benne a 16 szelepes motor leggyengébb pontja, a változó hosszúságú szívótorok, ami a motor gyenge pontja." - Így kell az egyszerűségből előnyt kovácsolni. Az más kérdés, hogy a fele (se) igaz. Változó hosszúságú szívótorok... jó is lenne. :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-11 08:07:42 // 38180
pontosítsunk, turbója, magasnyomásúja, kettőstömegűje....DPF helyett meg előtétkatalizátor...
Vermacy2013-07-11 08:03:37 // 38179
A fogyasztást nem osztom :o)
Használat függő, ha nem városban mész, akkor lehet alá menni...
Vermacy2013-07-11 07:57:55 // 38178
Én két éve vettem 2,8-ért és ma már 2 alatt is vannak verdák. Igaz, nem Rossok, de azért vannak...
DrPulzis2013-07-10 23:56:47 // 38177
Mivel a turbó Scavenging-Effekt miatt hamar felprörög és 1400-as fordulatnál már elég jól tölt így a spórolásnak kevés az esélye. A turbót nem használni szinte esélytelen
Liquid2013-07-10 23:15:03 // 38176
hááát sztem a TIBI 50%-kal többet kér, de ez csak tipp. A benzinesek nagyon nem szeretik a rövid utakat, mondjuk a "turbo nem használata" viszont csökkenti az étvágyat...elvileg
Dömpi (il dottore)2013-07-10 23:14:26 // 38175
Szép álmokat!
Dömpi (il dottore)2013-07-10 23:13:15 // 38174
értsd 2.4 jtdm vs. 1750 tbi
Dömpi (il dottore)2013-07-10 23:12:33 // 38173
városi használatban SZVSZ nem sok különbség lehet fogyasztásban.
Liquid2013-07-10 22:54:47 // 38172
szerintem is előremutató konstrukció a TIBI, nincs is bajom vele, teszi a dolgát. Csupán azért "viszolygok" tőle, mert a magas fordulatszám, az üvöltés az ami hiányzik a dízelből. És ezt igazából a TIBI se tudja ellenben van turbo-ja ami hibalehetőség, és inkább az alacsony fordulaton érzi jól magát, mint a dízel.
Szóval használati értékben egy 2.4-es dízel, csak benzint kér és jelentősen többet. Írom ezt csupán hallomásra hagyatkozva, mert abban a hosszú időszakban mikor én 159-et kerestem, gyakorlatilag nem volt eladó TIBI, újhoz meg "gyenge" vagyok...
Dömpi (il dottore)2013-07-10 22:39:07 // 38171
Mit gondolsz, én miért nem váltok 2.4-esre? Sz@rt sem kapnék szegény Arkangyalért, pedig másfél éve még 3 misi volt.
Dömpi (il dottore)2013-07-10 22:37:09 // 38170
Csak éppen a multikormány hiányzik!
Amúgy meg a 120 LE-ből 150-et csinálni...hááát...nekem a +15% egészséges chip csak 138 LE! 150 LE-re felhúzni az már 25%. Szerintem ez kissé durva. Amúgy meg alapból a 8V nyomatéka nem 300 Nm, hanem csak 280. Ja, és 120-nál még nem éri el a 2200-at (110-nél fordul pont 2000-ret), és 150-nél nincs 6L alatt még a pillanatnyi sem, nemhogy az átlag! Jó, ha 7L alatt lehet tartani.
Amúgy nem rossz ránézésre.
Ha jól látom bonyhádi, ott lakik egy 159-es CarTárs. :)
mizooo2013-07-10 22:16:12 // 38169
Amúgy figyelitek mennyire mennek lefelé az árak? Kicsivel több mint fél éve vettem a kocsit, sok százezer forintot estek az árak, 2 - 2.5 milla között egész nagy a választék és nem is tűnnek rossznak a gépek.
mizooo2013-07-10 22:09:31 // 38168
Hopp itt egy Turismo egészen gazdag felszereltséggel: 159 Turismo

Tempomat és Xenon is van benne, az enyémben pedig még kábel előkészítés sincs :(

A Turismo akkor egy alapfelszereltségre épülő valami (Progression-ra, vagy Distinctive-re?) Tudja valaki mit jelent? :)
GTPeti2013-07-10 21:54:44 // 38167
Múltkor olvasgattam a német DIY Maserati fórumot, írtak árakat. 15-20e ojróért hozzájutsz és 1-2 misit évente kell rá be tervezni. Tudom, hogy Mo-ról beszélünk, de No-ban egy (munkából élő!) középvezető is megengedhet magának egy ilyet. (Én nem tartozom közéjük, mielőtt... :) Ha belegondolsz, sokkal olcsóbb, mint venni egy 20++ milliós 6-os BMW. A minap azon tűnődtem, hogy a főnököm, aki épp visszaadja a lízingelt 911-esét, 10e ojróért vehetne egy patika 3.2-es GTV-t és a Spassfaktor ott is szinte annyi lenne. (Neki aprópénzért.)
Dömpi (il dottore)2013-07-10 21:29:18 // 38166
Én igenis kipróbálnék egy TBI-t. Ha lenne pénzem meg is vennék egy tbi-s 159-et.
A mostani az első dízelem, nincs is vele bajom, de télen nagyon óvatoskodnom kell vele. -20 környékén annyira rövid az a 15 km, amit megyek, hogy mire lassú járaton, turbóra figyelve bemelegítem, akkorra már szinte otthon vagyok.
...habár a tbi-ben is van turbó...mennyivel is lennék beljebb? áááááááááááááááh

marad a 3.0 V6 - persze mint álom, egyenlőre :)
Dömpi (il dottore)2013-07-10 21:21:20 // 38165
4 Milla felett van de 5 alatt. Pontosan nem tudom, de van telefonszámom.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-10 20:31:10 // 38164
10L az nem rossz én a 2,4-gyel mikor még a DPF is megvolt németeknél produkáltam a legnagyobb fogyasztást Kassel-Passau 9,6L de 200 alatt nem igazán mentem 230-200...
DrPulzis2013-07-10 20:16:39 // 38163
Nekem a német fórum posztjai nem mondják, hogy a 1750 Tbi egy rossz motor. Hanem hogy sokan nem érzik többnek a 3.2 V6-nál.

Sőt ugyanezen a német fórumon még az is szerepel ami az én véleményemmel egybevág, hogy a nyomaték alacsonyan ébred. Ezért alacsony fordulaton is jól autózható. Ami a mindennapokban egy óriási pluszpont.

A 1750 Tbi természetesen a hengerek számá esetén presztízshátrányban van egy V6-os motorral szemben. De a technológia előny viszont elvitathatatlan a Tbi motortól. Mint pl.: Scavenging-technológia. utolsó generációs direkt-befecskendező rendszer és vezérlés, integrált turbóvezérlés. Pontosan ez a technológia előny teszi lehetővé hogy az 1750Tbi beérje a 3.2V6-ot, annak ellenére hogy egy kisebb lökettérfogatú motor.

A 3.2-es motor legalább egy generációval van lemaradva. Ettől még egy nagyon jó motor, csak már nem a legfrissebb (meg azért az mégiscsak egy GM motor)

Fogyasztás tekintetében persze nem hozza a katalógusadatokat, mint ahogy manapság egy autó sem. De azért vegyesben 10Literrel el lehet járni.
'''''2013-07-10 18:48:22 // 38162
Épp most rakták ki a 4C-t a főoldalra. Csak lesz pár év múlva egy-két használt.
Shadin2013-07-10 18:21:25 // 38161
Másodsoron szerettem volna 1750-et de nem volt "kedvem" hozzá, túl fiatal az én zsebemhez.
ethanol2013-07-10 18:13:30 // 38160
Nem száguldozok, de a gyorsabb 5%hoz tartozok. Én megértem azt is, ha valaki dízelt vesz. Az viszont zavar, amikor sokan egy olyan motort kritizálnak, amit nem ismernek. A TBI egy kifejezetten Alfás motor, a szó klasszikus értelmében. Élmény Vele közlekedni. Dinamikus, jól húz lent is.
ethanol2013-07-10 18:08:21 // 38159
9,25 liter az átlagfogyasztásom, ennek 75%-a autópálya.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-10 15:53:09 // 38158
egyikkel sincs bajom csak az első 40 mihály a másik meg 16...tényleg fasza nem?
Shadin2013-07-10 15:51:08 // 38157
pityukoma írta vala...

460gramm R134A a gyári érték
500gramm gáz, 8ml olaj és 6ml UV adalék ment bele Neki
.......................2013-07-10 15:50:25 // 38156
nekem is ez a bajom az olasz kocsikal,
a Maserati GT ,a 8C is ferrari alapokra épül,
minek?
.. halando ember nem tudja kifizetni a szervizelést
Coolby2013-07-10 15:49:50 // 38155
hi. 159-esbe megadott előírás 460 gramm. Túltöltés esetén túlnyomás alakulhat ki, fura hangot ad ki egy idő után és közben lekapcsolgatja klímát.
.......................2013-07-10 15:48:22 // 38154
ha tultöltik tul nagy lesz a nyomàs,és valahol kipukkad a rendszer
a klimàsok tudjàk mennyi re kell feltölteni
Laosz1562013-07-10 15:45:21 // 38153
sziasztok...egy olyan kerdesem lenne,h mennyire kell feltolteni a klimat? hany gramm megy bele? es mi van olyankor ha tultoltik?
'''''2013-07-10 15:45:03 // 38152
És melyikkel is van bajod? Neked max a magasságod miatt nem lenne jó!
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-10 15:35:24 // 38151
a 8C limitált és Ferrari motoros a 4C meg az 1.8TBI ....miről beszélgetünk?
'''''2013-07-10 14:56:01 // 38150
Ez nem egészen igaz! Ott az új 4C és a "régi" 8C is! Benyás 450le.Már nem is jó? :-)
HaNGyA2013-07-10 14:33:46 // 38149
Tiszteletem Mindenkinek!

Elnézést a Cartársaktól, hogy egy kérdés erejéig átigazolok ebbe a topikba...
Nincs valakinek egy elfekvő 159-es elsőlámpája pár napra?
Megmondom őszintén, egy másik Alfába néznénk meg, hogy szervcserével átültethető-e valahogy.

Remélem nem tekintitek szentségtörésnek a dolgot, de az elmúlt évtized legszebb lámpája... :-)

Előre is köszönöm és maradok tisztelettel:
HaNGyA
stukker19872013-07-10 12:33:56 // 38148
Mennyiért ha szabad tudni?
Dömpi (il dottore)2013-07-10 12:13:54 // 38147
egyet tudok, fullos és 2011-es.
Shadin2013-07-10 11:31:39 // 38146
TBI minimum 2009-es? Én még nem láttam itthon eladót.
.......................2013-07-10 11:13:49 // 38145
érdekes ,hogy ezt irod ,
a német forumon pont az ellenkezöje jön le,
van a ki a sokat szidott 3.2 vel elégedettem mint a Tbi vel
TBI
Dömpi (il dottore)2013-07-10 10:52:10 // 38144
Szedi bizony!!! Nékem is az a paripa :)
Dömpi (il dottore)2013-07-10 10:48:47 // 38143
de ebből hiányzik a TIBI
Imi2013-07-10 10:48:01 // 38142
A gyár minimum 98 as üzemanyagot ir elő.Csak ennyi.
Mark2013-07-10 09:46:19 // 38141
Szép munka volt :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak