David | Centocinquantanove2013-11-22 20:40:26 // 44117
Az én értelmezésemben a turbólyuk az a vakfolt, holtsáv, ott ahol a turbó hatása nem érvényesül (pl nincs kellő kompresszió). Jellenzően pl alacsony sebességi fokozatokban 1500 prm alatt, ahol nem jött létre még a turbo jótékony hatása a gyorsulásra :))
Shadin2013-11-22 20:39:59 // 44116
EGR nincs ledugózva ? :-D
Csabi2013-11-22 20:28:04 // 44115
nem ez a turbólyuk, h 1500tól indul meg, és alatta tehetetlen ahogy írod? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-11-22 20:27:12 // 44114
tényleg :)
direttore2013-11-22 20:16:33 // 44113
nem figyeltél! 1-5 mp, nem 1,5 ! :)
Dömpi (il dottore)2013-11-22 19:53:40 // 44112
Mi az a turbólyuk? :-)
Nekem nincs turbólyukam sem, meg "elektronikalyukam" sem. Pedig csak 8V.
Amint 1-ben elindulok, és mire 2-be húzom, már 1500 rpm felett van a turbó nyomásmérője meg "kattan" fent.
Tavaly télen is tojásokkal a talpam alatt közlekedtem az alsóbb sebességfokozatokban (1-4-ig), hogy valahogy 0,8 alatt tartsam a turbónyomást, mert hidegen pörgetve nem akarom kinyírni. Nagyon nehezn sikerül csak 0,8 alatt tartani, mert amint megnyomom a gázpedált, a turbóm azonnal reagál.
Egyre inkább kezdek hinni GTPetinek "...a tiéd szénné van chippelve".
Nekem nincs turbólyukam sem, meg "elektronikalyukam" sem. Pedig csak 8V.
Amint 1-ben elindulok, és mire 2-be húzom, már 1500 rpm felett van a turbó nyomásmérője meg "kattan" fent.
Tavaly télen is tojásokkal a talpam alatt közlekedtem az alsóbb sebességfokozatokban (1-4-ig), hogy valahogy 0,8 alatt tartsam a turbónyomást, mert hidegen pörgetve nem akarom kinyírni. Nagyon nehezn sikerül csak 0,8 alatt tartani, mert amint megnyomom a gázpedált, a turbóm azonnal reagál.
Egyre inkább kezdek hinni GTPetinek "...a tiéd szénné van chippelve".
Shadin2013-11-22 17:13:41 // 44111
~1500 környékén a nyomatékgörbe felfutása van. Alatta nem is tud "turbólyuk" lenni, ott az egész gép tehetetlen. 2000 környékén meg már ugye van kipufogó gáz ami már hajtja a turbót és nincs akkora tehetetlen tömeg mint alacsony fordulaton ahol eleve nem tud normális nyomás kialakulni csak lassan.
Hazafelé jövet néztem, nem igazán lehetett/kellett 1500 alatt pörgetni. Egy normális indulásnál is 1500 van mire felengedtem a pedált. Ilyen fordulaton max., ahogy cartárs előttem mondta, csak "átgurulni" ill. tartósan közlekedni lehet. Tehát 1500 alatti fordulat nem is létezik :-)
Kicsit belebonyolódtam, bocsi.
Lehet hogy ezért fogyaszt az autó ~8 litert?
Hazafelé jövet néztem, nem igazán lehetett/kellett 1500 alatt pörgetni. Egy normális indulásnál is 1500 van mire felengedtem a pedált. Ilyen fordulaton max., ahogy cartárs előttem mondta, csak "átgurulni" ill. tartósan közlekedni lehet. Tehát 1500 alatti fordulat nem is létezik :-)
Kicsit belebonyolódtam, bocsi.
Lehet hogy ezért fogyaszt az autó ~8 litert?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-11-22 17:08:24 // 44110
hát .... 1500-nál nyomsz egy kövéret, 1,5mp az elektronika meg mire felpörög 2000-ig az másik 1,5mp...
Csabi2013-11-22 16:45:39 // 44109
elöbb leírtad a lényeget :)
Csabi2013-11-22 16:42:30 // 44108
Elég eltérően értelmezzük a turbólyukat....nálam annyit jelent, h hiába taposod a gázpedált,a turbonyomás nem épül fel maxra csak a fordulattal egyens arányban...ez van a 2,4-nél olyan 2000fordulatig felette pedig már rögtön kiakad a turbómérő.
Biztos az elektonika is rásegít, de az Euro4 meg kell.
Biztos az elektonika is rásegít, de az Euro4 meg kell.
Piritu - 1.000.0002013-11-22 16:39:43 // 44107
"a turbólyuk a gázpedál lenyomása és a tolás között eltelt idö" - Nem igazán.
Amit turbólyuknak hívunk, az azért van, mert a turbónak fel kell pörögnie és fel kell építenie a nyomást, és ehhez idő kell. Késlekedik.
A 2,0-nál alapjáraton simán nyomhatsz egy parkettást, 1-5(!!) mp kell mire lereagálja az elektronika, hogy az euro5 ne sérüljön. A turbó pörög azonnal, hallani, a többi időben az elektronika "dolgozik". Ez inkább elektronikalyuk :-DD
A Mito-dnál a DNA-val az elektronika reakcióját változtatod. A többi állásban az elektronika okozza a késlekedést.
Amit turbólyuknak hívunk, az azért van, mert a turbónak fel kell pörögnie és fel kell építenie a nyomást, és ehhez idő kell. Késlekedik.
A 2,0-nál alapjáraton simán nyomhatsz egy parkettást, 1-5(!!) mp kell mire lereagálja az elektronika, hogy az euro5 ne sérüljön. A turbó pörög azonnal, hallani, a többi időben az elektronika "dolgozik". Ez inkább elektronikalyuk :-DD
A Mito-dnál a DNA-val az elektronika reakcióját változtatod. A többi állásban az elektronika okozza a késlekedést.
.......................2013-11-22 16:27:15 // 44106
a turbólyuk a gázpedál lenyomása és a tolás között eltelt idö
nekem a 2,4 ben nincs ilyen ,
a Mito ban Sem dinamik állásban a DNA
nekem a 2,4 ben nincs ilyen ,
a Mito ban Sem dinamik állásban a DNA
Piritu - 1.000.0002013-11-22 16:22:25 // 44105
Szerintem amit turbólyuknak érzünk az az elektronikának köszönhető.
Amíg nincs meg a levegőtöbblet nem ereszti el a ménest. A 156-on a box itt avatkozott be jól és semmi késlekedés se volt. cserébe néha nyomott egy pamacsot.
Amíg nincs meg a levegőtöbblet nem ereszti el a ménest. A 156-on a box itt avatkozott be jól és semmi késlekedés se volt. cserébe néha nyomott egy pamacsot.
Piritu - 1.000.0002013-11-22 16:14:36 // 44104
A múltkor mentem egy 1000 km-es etapot németbe kikapcsolt klímával. Semmivel se fogyasztott kevesebbet a szokott tempomatos utazás mellett. Kicsit meglepődtem.
Dömpi (il dottore)2013-11-22 14:56:41 // 44103
Nekünk a babakocsis időszak mindkét gyereknél lement amikor még a Fiat Mareát hajszoltam.
Most, hogy várjuk a harmadikat, feleségemen kitört a fészekrakó ösztön és a múltkor előszedette velem a babakocsit. Hát elég méretes darab, úgyhogy be is próbáltam a 159-be. Simán bemegy, de kb. a fél csomagtartó alapterületét elveszi. Persze ettől még könnyebb dolgokat majd rá lehet pakolni, de tavasszal a tetőbox beszerzését nem fogom megúszni.
Most, hogy várjuk a harmadikat, feleségemen kitört a fészekrakó ösztön és a múltkor előszedette velem a babakocsit. Hát elég méretes darab, úgyhogy be is próbáltam a 159-be. Simán bemegy, de kb. a fél csomagtartó alapterületét elveszi. Persze ettől még könnyebb dolgokat majd rá lehet pakolni, de tavasszal a tetőbox beszerzését nem fogom megúszni.
Dömpi (il dottore)2013-11-22 14:52:24 // 44102
NEM! Próbáltam!
A 215/55/16-os téli befér állítva egymás mellé a 4 db, talán a 225-is, de nincs tapasztalatom.
A 235-ös 19-es nekem nem ment be.
A 215/55/16-os téli befér állítva egymás mellé a 4 db, talán a 225-is, de nincs tapasztalatom.
A 235-ös 19-es nekem nem ment be.
Csabi2013-11-22 14:45:08 // 44100
Végül is igazad van,viszonyítás kérdése:)
Shadin2013-11-22 14:44:05 // 44099
Haverom is ilyen magas és nem tudta eléggé hátratolni az ülést. Próba.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-11-22 14:41:00 // 44098
akkor simándi :P
kalo166TB2013-11-22 14:38:55 // 44097
193cm vagyok, ér gondolkodni 159 sw-ben? :))) valszeg senki sem ül mögém... :) de ez van, akinek nem tetszik... :)))
Shadin2013-11-22 14:35:34 // 44096
1400-tól 4000-ig közel folyamatosan/egyformán gyorsul, először nyomatékból majd fokozatosan teljesítményből. 1400 alatt meg kit érdekel, ott nem akarok vigéckedni. Tudjátok hol van turbólyuk? A 164V6TB 2700-as fordulatánál. Na az a turbólyuk. :-)
Shadin2013-11-22 14:30:43 // 44095
5-en vagyunk, én 178 (ill. egyre kisebb) hátul 3 gyermek simán elfér. Babakocsit már kinőtték, de a 156-ban még cigöltem, de nem sokat. Nem volt szempont a b.kocsi alig használtuk, de ha kellett elfértünk. Anyósom mondja mindig, hogy anno kispolákkal, előtte meg 500-assal jártak az Adriára. Túl van ma misztifikálva ez a csomagtartó kérdés. Én azért vettem ""kombit"" mert ez tetszett.
Csabi2013-11-22 14:28:33 // 44094
de van :) 1500 de inkább 2000 alatt
Shadin2013-11-22 14:25:34 // 44093
Nekem nincs turbólyuk. Hol kéne legyen?
.......................2013-11-22 14:14:11 // 44092
csak is böröset,már úgy megszoktam :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-11-22 14:04:01 // 44091
amíg 1 gyerek van akkor asszony mögé, így még jó..
mex862013-11-22 13:54:29 // 44090
én is ezen aggódtam. aztän räjöttem :D
az asszony alacsonyabb majd Ö ül mögém ha hátraül a gyerekkel, vagy a gyerek mögötte lesz :D
mig 1 van nem gäz
(bär nekünk még 1 sincs de ami késik...)
meg vegyél böröset arrol le tudod a szutykot törölni könnyen :D
az asszony alacsonyabb majd Ö ül mögém ha hátraül a gyerekkel, vagy a gyerek mögötte lesz :D
mig 1 van nem gäz
(bär nekünk még 1 sincs de ami késik...)
meg vegyél böröset arrol le tudod a szutykot törölni könnyen :D
ALFI1562013-11-22 13:52:09 // 44089
Mögéd akkor egy gyerek se fér be.Nekem hátul kb.15-20cm volt a támla meg a hátsó ülőlap között.
Liquid2013-11-22 13:51:48 // 44088
ez jogos
ALFI1562013-11-22 13:50:26 // 44087
Attól függ milyen.Ha valami kicsi,összecsukható akkor befér.
David | Centocinquantanove2013-11-22 13:50:09 // 44086
Akinek nem tetszik a hátsó sor, az menjen gyalog! :)
Ja, és aki rugdossa az is! :))
Ja, és aki rugdossa az is! :))
.......................2013-11-22 13:48:59 // 44085
183 cm vagyok,és szeretek fekve vezetni,
ja es valszeg zavar a rugdosás is,bár még nem próbáltam
:(
ja es valszeg zavar a rugdosás is,bár még nem próbáltam
:(
Csabi2013-11-22 13:47:35 // 44084
de 145-147kW csak a nyomatékcsúcson van, akkor nyilván nem veszed észre....ezért írtam a turbólyuk közelében amikor elég szegény a nyomaték :)
ALFI1562013-11-22 13:47:27 // 44083
Biztos,hogy nem.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-11-22 13:46:37 // 44082
ha nem vagy 180cm magas akkor elfértek benne 4en, amúgy meg egy kínlódás és nyűg, bár akit nem zavar ha rugdossák a háttámlát annak jó... az SW csomagtere kielégítő sosem éreztem, hogy nem férnénk el benne, az utastér szar, vagy is a hátsó sor :(
vzolee2013-11-22 13:44:25 // 44081
Nekem az előző verda 8db 14es gumija befért az sw-be, ledöntés nélkül, kivett rolóval ;)
David | Centocinquantanove2013-11-22 13:37:48 // 44080
Nekünk a cserélhető 3 vagy 4 felsőrészből 2 tuti ISOFiX-szes, szóval ilyen probléma nincs... :)
Liquid2013-11-22 13:34:06 // 44079
én úgy vettem babakocsit, hogy összecsukva elférjen a 156 berlina csomagtartójában, a babakocsinál meg csak a legelső időben jó a bébihordozós lecsatolható cucc, utána már nem,
.......................2013-11-22 13:31:21 // 44078
"Nem vagyunk egyformák"
a magas küszöb direkt jó addig is vállazol egy kicsit,mig megeleled a koffert :)
a magas küszöb direkt jó addig is vállazol egy kicsit,mig megeleled a koffert :)
Liquid2013-11-22 13:30:51 // 44077
a sedanba elfér akkor az SW-ben is illene :)
mex862013-11-22 13:30:43 // 44076
de a 19 sztem sem menne már
mex862013-11-22 13:30:11 // 44075
akkor nem voltäl ügyes :)
én ugy hoztam el a vasat az elözö gazditol hogy belefért a 4db 17es 225/50el ledöntés nélkül kivett roloval
igaz hätra nagyon nem lättam ki
én ugy hoztam el a vasat az elözö gazditol hogy belefért a 4db 17es 225/50el ledöntés nélkül kivett roloval
igaz hätra nagyon nem lättam ki
Liquid2013-11-22 13:29:20 // 44074
3-5km, mennyi is marad mellette? bő 140? :)
David | Centocinquantanove2013-11-22 13:27:00 // 44073
Hát nem tudom, a gumikat egy évben kb 2x szállítod (hacsak nem vagy gumiszállító).
A babakocsinál meg amúgyis a kialakítása olyan, hogy gyerekülésként is szolgál, tehát úgyis az utastérbe kell rakni. Anno nálam is szempont volt a babakocsi, ezért is lett SW a választás.
Nem vagyunk egyformák, nekem a csomagtér méretével nincs bajom, legfeljebb a magas küszöbbel talán, de az is megszokás kérdése.
A babakocsinál meg amúgyis a kialakítása olyan, hogy gyerekülésként is szolgál, tehát úgyis az utastérbe kell rakni. Anno nálam is szempont volt a babakocsi, ezért is lett SW a választás.
Nem vagyunk egyformák, nekem a csomagtér méretével nincs bajom, legfeljebb a magas küszöbbel talán, de az is megszokás kérdése.
Shadin2013-11-22 13:23:24 // 44072
Pontosítok, akkor amikor szar volt éreztem egy keveset, most semmit.
.......................2013-11-22 13:21:05 // 44071
pont ezért gondolkodom Sw n ,hogy ne kelljen az utastérbe semmit pakolni
a
Brerába is befér a 4 245 ös gumi ,ha lehajtom az ülést
a
Brerába is befér a 4 245 ös gumi ,ha lehajtom az ülést
David | Centocinquantanove2013-11-22 13:19:55 // 44070
Babakocsija válogatja.
Mi szétszedhetőset vettünk, csak a vázat kell összecsukva hátra betenni (simán befér), a maradék a gyerekkel együtt jön az ülésre.
Mi szétszedhetőset vettünk, csak a vázat kell összecsukva hátra betenni (simán befér), a maradék a gyerekkel együtt jön az ülésre.
David | Centocinquantanove2013-11-22 13:18:38 // 44069
A negyediket max berakod a hátsó ülés lábterébe (ha van hely az utasoktól), vagy a pótkerék helyére.
Mondom nekem a 215 4db befér és még lötyögnek is, marad kb 5 centi széltében.
Mondom nekem a 215 4db befér és még lötyögnek is, marad kb 5 centi széltében.
David | Centocinquantanove2013-11-22 13:16:53 // 44068
Érdekes amit mondasz. Én pont akkor éreztem, hogy kissé fogja az autót amikor alig volt benne gáz meg olaj.
Amióta fel lett töltve mindkettővel érezhetően könnyebben hajtja a kompresszort a motor, teljesítménycsökkenést is azóta szinte nem is érezni.
Zöld lámpánál talán valamicskével nagyobb gázfröccsöt kíván, de valóban nem annyival, hogy eret vágjak magamot érte.
Amióta fel lett töltve mindkettővel érezhetően könnyebben hajtja a kompresszort a motor, teljesítménycsökkenést is azóta szinte nem is érezni.
Zöld lámpánál talán valamicskével nagyobb gázfröccsöt kíván, de valóban nem annyival, hogy eret vágjak magamot érte.