Hali Cartársak!!
Meg van a vezérműtengely szíjtárcsa ledarálásának oka, legalábbis is a logika szerint !!! Eddig úgy néz ki, hogy a vezérműtengely egyik, illetve a másik oldalán (szíjtárcsával ellentétes oldalon) van egy kompresszor...vakuumszivattyú ahogy tetszik ami a fékrásegítőre dolgozik (majd képeket is felrakok az elkövetkezendő napokban)....szóval az a kis kompresszor szétszakadt, majd 2-3 darabja a vezérműtengely végébe ékelődött és megszorult. Abban a pillanatban ahogy a tengely "beállt" a lendület a szíjtárcsát a szó-szoros értelmében ledarálta ami könnyített a tengely körül. Az biztos hogy iszonyú erők léptek fel és a vezérműszíj is rohadt erős tud lenni. Hihetetlen de ez eddig az oknyomozás eredménye. A szerelő aki csinálja és idáig is szervizelte a közvetlen rokonom és az EGR szelep tisztításkor én is ott voltam....sőt szinte mindent én csináltam....kizárt dolog hogy akármi is a szívócsonkba vagy a szívósorba került volna....főleg úgy hogy az EGR tisztítás után még vagy 30-40 km-t elmentem.
A hengerfejet még nem sikerült leszedni de már a végső stádium kezd kirajzolódni.
Bővebbet a jövőhét folyamán tudok mondani.
Mindenkinek NAGYON köszönöm az együtt érző szavakat és a felajánlott segítségeteket ( ..pl Valerossi barátom egy csere járgányt ajánlott fel míg el nem készül a masina, bár ez nem valósult meg és nem is fogadtam volna el, de igazán köszönöm ezúton is)és lehet, hogy kérek segítséget TŐLETEK, főleg Erhard-tól akinek -neked biztos vannak ismeretségeid ebben a témában is!!! Új alkatrésztől sem volnék elhatárolódva, ha az megfizethető, de ezt kétlem. Szükségem lenne olyan bontó címekre ismeretségetek által, ahol bontott hengerfejet (8V) tudnék venni vezérműtengellyel szelepekkel együtt.
Ennyi a történet és vigyázzatok a vasaitokra....mocskosul tud hiányozni :( :(
Szép estés és szép napot mindenkinek.
afla1592014-07-18 21:30:44 // 55990
Shadin2014-07-18 19:38:18 // 55989
Mindamellett a kormány perdület jeladó a kormánycsigán keresztül van vezetve, az jelez(het) ilyen hibát...
Shadin2014-07-18 19:36:58 // 55988
Ha engem kérdezel akkor másfél a biztonságos a kuplunggal együtt :-D Nekem 2 :-) Hivatalosan meg talán 6dl, de ez f@szság...
David | Centocinquantanove2014-07-18 19:27:21 // 55987
Engem pedig a ködlámpa kapcsoló körüli kicsi panel érdekelne ha van.
Sajnos az enyémnek az egyik fülét a szervizben letörte valami agyoniskolázott.
Sajnos az enyémnek az egyik fülét a szervizben letörte valami agyoniskolázott.
David | Centocinquantanove2014-07-18 19:25:11 // 55986
Arról amiről én beszélek ott a digitális kijelzőn van piktogram a kövi indításig. Ha nem múlik el, akkor ki kell vallatni az autót.
Dani262014-07-18 18:56:38 // 55985
Szia Car-társ.Érdeklődék hogy pontosan mi van még ami eladó!?? a kormány az érdekelne meg a navi is ha megvan.
Wasco2014-07-18 18:30:45 // 55984
Köszi, akkor még várok egy kis időt, bár kitartó, mert folyamatosan jelzi minden indítás után, és persze a sárga piktogram az meg is marad a műszerfalon. Jövő héten megpróbálom kiüttetni, ha nem sikerül akkor lehet, hogy van összefüggés a kormánykapcsoló cserével. Majd visszateszem a régit és ha annál nem világít akkor egyértelmű. Csak az elég macerás azt akartam elkerülni. üdv.
David | Centocinquantanove2014-07-18 18:12:38 // 55983
Ez a hibaüzi a kormánykapcsolótól függetlenül is előjöhet. Nálam eddig ez öngyógyuló hiba volt, tehát motor újraindítást követően minden helyreállt.
Van akinél lejtőn fel vagy le fékezésnél jött elő, de nálam rázósabb úton is random bedobta már...
Van akinél lejtőn fel vagy le fékezésnél jött elő, de nálam rázósabb úton is random bedobta már...
Angelo Bianco2014-07-18 17:24:38 // 55982
Sziasztok!
Tud valaki segíteni, hogy 159 teljes fék folyadék cserérhez hány dl/liter -re lesz szükségem?!
Köszi.
Tud valaki segíteni, hogy 159 teljes fék folyadék cserérhez hány dl/liter -re lesz szükségem?!
Köszi.
Wasco2014-07-18 16:49:02 // 55981
Üdvözlöm a Fórumon lévőket!
Lenne egy kérdésem hátha tud valaki segíteni, aki esetleg már találkozott ezzel a hibaüzenettel.
Az történt hogy kicseréltem a 159-esben a kormánykapcsolót amihez levettem az akku sarut. kicserélés után és miután visszaadtam a feszültséget felhoz egy hibát ami a következő:' VDC unavailable Consult handbook'. A kérdés hogy ez összefügg e a kormánykapcsoló cseréjével vagy egyszerűen csak az áramtalanítás miatt jött fel. Ha így van akkor gondolom elég csak kiüttetnem azt a hibakódot? Egyébként egy újabb áramtalanítás után is ezt a hibát dobja föl. Az ehhez tartozó biztiket megnéztem és rendben vannak, egyébként ez a VDC az ABS-el együtt van de az nem jelez hibát.
Ha valaki tud valamit erről írjon, előre is köszi....
Lenne egy kérdésem hátha tud valaki segíteni, aki esetleg már találkozott ezzel a hibaüzenettel.
Az történt hogy kicseréltem a 159-esben a kormánykapcsolót amihez levettem az akku sarut. kicserélés után és miután visszaadtam a feszültséget felhoz egy hibát ami a következő:' VDC unavailable Consult handbook'. A kérdés hogy ez összefügg e a kormánykapcsoló cseréjével vagy egyszerűen csak az áramtalanítás miatt jött fel. Ha így van akkor gondolom elég csak kiüttetnem azt a hibakódot? Egyébként egy újabb áramtalanítás után is ezt a hibát dobja föl. Az ehhez tartozó biztiket megnéztem és rendben vannak, egyébként ez a VDC az ABS-el együtt van de az nem jelez hibát.
Ha valaki tud valamit erről írjon, előre is köszi....
Bilux2014-07-18 16:23:56 // 55980
Nyilván nem lesz eredeti de legalább nagyon hajazzon rá.
Bilux2014-07-18 16:20:52 // 55979
Gyors segítség kellene nekem, egy dekoros kéne aki gyorsan le tudna nekem gyártani rendszámot még ma!
Giuntini2014-07-18 14:06:18 // 55978
Max csak fúzióról van szó
A VW-t igazàból az USA érdekli. Miért adnà oda a FIAT a hasznot. Nem ezért vette meg a Chryslert. Szerintem kamu.
A VW-t igazàból az USA érdekli. Miért adnà oda a FIAT a hasznot. Nem ezért vette meg a Chryslert. Szerintem kamu.
Szido2014-07-18 11:18:32 // 55977
Tud valaki árat saccolni, hogy 2.4-es SW-hez hátsó lökhárító csere színre fújással mennyibe fáj?
Várok a biztosító ajánlatára, és érdekelne, hogy a legolcsóbban mennyiből jönne ki.
Várok a biztosító ajánlatára, és érdekelne, hogy a legolcsóbban mennyiből jönne ki.
mex862014-07-18 09:47:46 // 55976
hät sztem attol nem törne a kerék h beszivja a csappantyut.
reszeléket meg simän "eldolgozza" a motor :D
BMW-k szivogatjäk be elöszeretettel, ott mär eu3on is volt elszorva iylen, az "csak" szimplän kinyirja a motort, jär meg minden de közbe kalapälja belül a dolgokat meg szétcseszi a hengerfalat dugot fejet mindent, esetleg kitämasztja a szelepet.
amugy ez is érdekes, pl Audi EU5-nél mär nem rakja.
EU4nél se mindnél, de soknäl van amugy ott is.
reszeléket meg simän "eldolgozza" a motor :D
BMW-k szivogatjäk be elöszeretettel, ott mär eu3on is volt elszorva iylen, az "csak" szimplän kinyirja a motort, jär meg minden de közbe kalapälja belül a dolgokat meg szétcseszi a hengerfalat dugot fejet mindent, esetleg kitämasztja a szelepet.
amugy ez is érdekes, pl Audi EU5-nél mär nem rakja.
EU4nél se mindnél, de soknäl van amugy ott is.
David | Centocinquantanove2014-07-18 09:29:47 // 55975
Minden pletyka fele általában igaz... Sajnos!
dev1662014-07-17 22:44:02 // 55974
igaz, látszik a képen, hogy 1 vezérműtengelyes.
mzo2014-07-17 22:35:14 // 55973
Igen en is olvastam, hogy targyalnak
Dömpi (il dottore)2014-07-17 22:21:37 // 55972
Afla gépe 8V- amiben nincsenek örvénycsappantyúk - tudom, mert az enyém detto.
mizooo2014-07-17 22:06:57 // 55971
Ma egy kormoló Octáviás megpróbált az M0-n a Péceli dombon felfelé ellépni előlem. Elég szépen elmentem mellette, nem mondom mennyinél már csúnyán lemaradt :) A Manky féle program ismét bizonyított!!!! Imádom mikor nem messze a 200tól szúrok egy hatot és még megindul :D vigyáznom kell magamra, hogy ne próbálgassam sűrűn, de ma 16 óra meló után siettem....
.......................2014-07-17 20:27:03 // 55970
A törési felület érdekes,olyan mintha túlontúl keményre lenne edzve az egész vezérműszíjkerék,
Másrészt a vezérműszíjnak kellett volna elszakadnia,hisz annak a 6 küllőnek azért van falvastagsága,
Sajnálom kartárs
Másrészt a vezérműszíjnak kellett volna elszakadnia,hisz annak a 6 küllőnek azért van falvastagsága,
Sajnálom kartárs
tdemeter2014-07-17 20:05:43 // 55969
kamu az egesz
tdemeter2014-07-17 20:05:30 // 55968
Manky9562014-07-17 19:52:38 // 55967
pfff
Shadin2014-07-17 19:43:05 // 55966
NE SZOPASS
Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-17 19:25:50 // 55965
no még is csak megveszi a fosvágen a fiat-ot...
Ákos (dewvil)2014-07-17 18:57:42 // 55964
hinnnnye ez jól odalett:(:( sajnálom:(
Ákos (dewvil)2014-07-17 18:53:56 // 55963
csicsu ez teccik:)
dev1662014-07-17 18:22:27 // 55962
Még nem láttam ilyet élőben, de sokan riogattak azzal, hogy azok a kis terelőlapok a szívósorban (majdnem minden EURO4-es dízelre igaz) előszeretettel letörnek. a héten megtudtam, h ez a jelenség sajnos egyáltalán nem ritka. Ha pedig fémrészek kerülnek a szívószelepek kamráiba vagy ne adj isten, az égéstérbe, akkor pont ilyen dolgok szoktak történni. Pl a dugó felüti a beragadt szelepet, a szelepnek meghajlik a szára és/vagy szelep miatt megsérül a bütykös tengely, utána meg az is megszorul, mert a szíj befeszíti. szóval egy fokkal rosszabb, mint a szíjszakadás, mert ott csak a szelepek károsodnak. Furcsállom, h nem a szíj szakadt el, hanem a tárcsa tört le a tengelyéről.
bármi is legyen az igazság, nagyon észnél kell lenni, mert a szerviz meg fogja próbálni elhatárolni magát a hibaoktól, akkor is ha ők a ludasok, pl. ahogy szosza is írta az EGR tisztítás után bennmaradt valami vagy a szívósorban csináltak valami kárt, miközben tisztogatták. Az sem mindegy ki fogja rendbe hozni. Remélem minden jól alakul. Egy kalappal!
bármi is legyen az igazság, nagyon észnél kell lenni, mert a szerviz meg fogja próbálni elhatárolni magát a hibaoktól, akkor is ha ők a ludasok, pl. ahogy szosza is írta az EGR tisztítás után bennmaradt valami vagy a szívósorban csináltak valami kárt, miközben tisztogatták. Az sem mindegy ki fogja rendbe hozni. Remélem minden jól alakul. Egy kalappal!
Norby2014-07-17 17:31:33 // 55961
.......................2014-07-17 16:14:08 // 55960
Beszívott valamit az Egr szerelés után a motor
Tippre
Tippre
tdemeter2014-07-17 15:16:30 // 55959
Hat ez nagyon durva... Ilyenkor mindig arra gondolok, hogy vajon enis igy jarok-e majd...
Remelem megoldodik majd, reszvetem...:(
Remelem megoldodik majd, reszvetem...:(
Giuntini2014-07-17 14:50:19 // 55958
Ez nagyon durva! Mielőbbi gyógyulást, és minél költségkímélőbb javítást!
Dömpi (il dottore)2014-07-17 12:56:11 // 55957
olyasmire gondolsz, mint az M0 dél-keleti szakasza?
mzo2014-07-17 06:30:35 // 55956
Igen, azt én is észrevettem, hogy esőben nem maradt meg a víz az aszfalton, alig vertek fel az autók vizet, pedig zuhogott rendesen. és volt egy rész ahol javítva volt az aszfalt, de ott sima "normál" aszfalt volt és egyből látszott a víz és egyből verték is fel az autók. Érdekes volt.
Chianti2014-07-17 00:53:24 // 55955
Részvét Cartárs... ez nagyon extrém!!! Mielőbbi gyógyulást a betegnek! Azért majd tudósíts ha lesznek fejlemények, kíváncsian várjuk mi a diagnózis...
Tibcsi1662014-07-17 00:33:34 // 55954
Biztos sokat számít a gumi, a zaj szempontjából, de lehet rossz volt a hasonlatom. Nem lett hangosabb Olaszban a gumizaj, hanem tök más lett (talán csöndesebb is) Olyan lett mint amikor pályán barázdázzák az aszfaltot, hogy jobban el tudjon folyni az esővíz és ilyenkor „zenélnek” a gumik. Na inkább ehhez hasonló gumi „zaj” volt végig. Ha jól sejtem valami olyan aszfalt lehet, ahol nagyon apró barázdák vannak és így jobban elfolyik az esővíz. Ezt bizonyítja az is, hogy szakadó esőben sem volt tükröződő vizes felület.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-16 22:11:49 // 55953
és tényleg...az a főtengelyé tömör...nem a lánc akadt meg?
mzo2014-07-16 22:09:57 // 55952
Én is arra gondoltam hogy nem szorult meg a vez tengely?
Buddha2014-07-16 22:07:16 // 55951
Nézzétek át a vezérműtengely csapágyazásának állapotát, talán felkenődött/megszorult és a terheléstől tört el.
Egyszer javítottam ilyet, akkor ez volt az ok. Off benzines Suzukikon viszonylag gyakori hiba ha nem cserélnek időben olajat, vagy nem a belevalót kapja...
Egyszer javítottam ilyet, akkor ez volt az ok. Off benzines Suzukikon viszonylag gyakori hiba ha nem cserélnek időben olajat, vagy nem a belevalót kapja...
Buddha2014-07-16 22:02:57 // 55950
...és még csak nem is főtengely, hanem vezérműtengely és ráadásul szíjkerék! :-D Kérlek ne bánts vissza! :-D
Pityukoma2014-07-16 21:42:57 // 55948
Akarom mondani 54044 :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-16 21:38:04 // 55947
aztabüdöséletbe :((((
ez nem a főtengely szíjtácsa ha nem a főtengely fogaskerék...ilyet még nem láttam vagy anyaghiba vagy valami miatt megrepedt talán feszegették valami miatt ...de nagyon durva őszinte racevét :((( Bármiben kell segítség szóljál nyugodtan...
ez nem a főtengely szíjtácsa ha nem a főtengely fogaskerék...ilyet még nem láttam vagy anyaghiba vagy valami miatt megrepedt talán feszegették valami miatt ...de nagyon durva őszinte racevét :((( Bármiben kell segítség szóljál nyugodtan...
Pityukoma2014-07-16 21:25:45 // 55946
Hú bakker, ez súlyos :-(((((((
Pityukoma2014-07-16 21:24:50 // 55945
Közben oldalt ugrott a topik és így a link máshova mutat. Bár nem értem miért nem műxik. A HSZ54054 05.28.-i hozzászólásodban említett 159 kulcstartóra gondoltam amit csináltatni akartál.
zoltankublik2014-07-16 21:11:38 // 55944
Giuntini2014-07-16 20:52:37 // 55943
Biztos nagyon klassz volt az út, és a 2.4 is élvezte. Ezt mondom már mióta, hogy az olaszok vezetési kultúrája az első Európában. A délieknél is meg kell szokni a forgalom ritmusát, , mindenki hagy helyet, és már gyerekjáték az egész. Abban is igazad van ,hogy az olaszok már nem száguldoznak, az összes autópályájuk le van fedve a Tutor-al, egyszerűen nem lehet megúszni büntetés nélkül. Bár itt is így tisztelnék a 159-et . Ma, hogy jöttem le a Balatonra, egy Octaviás 150-nél le akart tolni a pályáról, közben beintegetett. Elengedtem ( az ilyen taplókkal Isten őrizz leállni) majd utána megnéztem mit nyom. A baromja 180-at taposott neki. Most már azt mondom, hogy a jó édesanyjukat ennek a sok barom cégautósnak. A rohadt multija alá tolja az ingyen autót, és a világ szarával azt hiszi, hogy neki mindent lehet. Azt elfelejtettem az előbb, hogy természetesen az emelkedőn megállt a tudomány.
Norby2014-07-16 20:36:45 // 55942
Nem látom mire gondolsz!
mzo2014-07-16 20:34:06 // 55941
Szia Tibi, jó volt olvasni a leírást :) Ti is jó nagy utat jártatok be. :) Érdekes amit írtál az Olasz pályáról, hogy zajos. Mi meg pont az ellenkezőjét tapsztaltuk. Átmentük a Szlovén határnál, és azután csak hhhhhhh hirtelen csend lett. És ezt nem csak én vettem észre az egész család mondta. Fura hogy te pont az ellenkezőjét tapasztaltad. Lehet az esetleges eltérő márkájú gumik miatt lehet?