Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-16 22:11:49 // 55953
és tényleg...az a főtengelyé tömör...nem a lánc akadt meg?
mzo2014-07-16 22:09:57 // 55952
Én is arra gondoltam hogy nem szorult meg a vez tengely?
Buddha2014-07-16 22:07:16 // 55951
Nézzétek át a vezérműtengely csapágyazásának állapotát, talán felkenődött/megszorult és a terheléstől tört el.
Egyszer javítottam ilyet, akkor ez volt az ok. Off benzines Suzukikon viszonylag gyakori hiba ha nem cserélnek időben olajat, vagy nem a belevalót kapja...
Egyszer javítottam ilyet, akkor ez volt az ok. Off benzines Suzukikon viszonylag gyakori hiba ha nem cserélnek időben olajat, vagy nem a belevalót kapja...
Buddha2014-07-16 22:02:57 // 55950
...és még csak nem is főtengely, hanem vezérműtengely és ráadásul szíjkerék! :-D Kérlek ne bánts vissza! :-D
Pityukoma2014-07-16 21:42:57 // 55948
Akarom mondani 54044 :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-16 21:38:04 // 55947
aztabüdöséletbe :((((
ez nem a főtengely szíjtácsa ha nem a főtengely fogaskerék...ilyet még nem láttam vagy anyaghiba vagy valami miatt megrepedt talán feszegették valami miatt ...de nagyon durva őszinte racevét :((( Bármiben kell segítség szóljál nyugodtan...
ez nem a főtengely szíjtácsa ha nem a főtengely fogaskerék...ilyet még nem láttam vagy anyaghiba vagy valami miatt megrepedt talán feszegették valami miatt ...de nagyon durva őszinte racevét :((( Bármiben kell segítség szóljál nyugodtan...
Pityukoma2014-07-16 21:25:45 // 55946
Hú bakker, ez súlyos :-(((((((
Pityukoma2014-07-16 21:24:50 // 55945
Közben oldalt ugrott a topik és így a link máshova mutat. Bár nem értem miért nem műxik. A HSZ54054 05.28.-i hozzászólásodban említett 159 kulcstartóra gondoltam amit csináltatni akartál.
zoltankublik2014-07-16 21:11:38 // 55944
Giuntini2014-07-16 20:52:37 // 55943
Biztos nagyon klassz volt az út, és a 2.4 is élvezte. Ezt mondom már mióta, hogy az olaszok vezetési kultúrája az első Európában. A délieknél is meg kell szokni a forgalom ritmusát, , mindenki hagy helyet, és már gyerekjáték az egész. Abban is igazad van ,hogy az olaszok már nem száguldoznak, az összes autópályájuk le van fedve a Tutor-al, egyszerűen nem lehet megúszni büntetés nélkül. Bár itt is így tisztelnék a 159-et . Ma, hogy jöttem le a Balatonra, egy Octaviás 150-nél le akart tolni a pályáról, közben beintegetett. Elengedtem ( az ilyen taplókkal Isten őrizz leállni) majd utána megnéztem mit nyom. A baromja 180-at taposott neki. Most már azt mondom, hogy a jó édesanyjukat ennek a sok barom cégautósnak. A rohadt multija alá tolja az ingyen autót, és a világ szarával azt hiszi, hogy neki mindent lehet. Azt elfelejtettem az előbb, hogy természetesen az emelkedőn megállt a tudomány.
Norby2014-07-16 20:36:45 // 55942
Nem látom mire gondolsz!
mzo2014-07-16 20:34:06 // 55941
Szia Tibi, jó volt olvasni a leírást :) Ti is jó nagy utat jártatok be. :) Érdekes amit írtál az Olasz pályáról, hogy zajos. Mi meg pont az ellenkezőjét tapsztaltuk. Átmentük a Szlovén határnál, és azután csak hhhhhhh hirtelen csend lett. És ezt nem csak én vettem észre az egész család mondta. Fura hogy te pont az ellenkezőjét tapasztaltad. Lehet az esetleges eltérő márkájú gumik miatt lehet?
afla1592014-07-16 20:32:24 // 55940
Üdv Cartársak!!
Meg kell, hogy osszam Veletek a mai napomat ami számomra, illetve alfácska számára mondhatni katasztrófába torkollott.
Reggel 6-tól EGR szelep és szívócsonk puculás. Jól sikerült ...totkóra tele volt korommal. A siker az EGR puculás, illetve egy hibakód törlés után lett teljes( 1,2,3,4-es kép). A gép hiba mentes lett. Aztán délután mindenféle előzmény nélkül főtengelyről egy az egyben a szó szoros értelmében levált, lenyíródott a főtengelyen lévő szíjtárcsa, ami pár másodperc alatt zajlott le. Égett gumiszag a vezérműtengelyen elhelyezkedő szíjtárcsa gumi ágya szétolvadt és levált. Erről sajna nem tudtam képet csinálni, majd a főtengelyen lévő szíjtárcsa törés.(5,6,7-es képek) A sorrendet csak sejtem, mert először furcsa égett gumi szagot éreztem, majd jött a "kék halál", se kép, se hang 1 másodperc alatt. Valszeg totális megsemmisülés "oda bent" szelepek, dugók állapota egyenlőre kétséges. Holnap vagy holnapután okosabbak leszünk. Ha valaki tud valami ésszerű magyarázatot adni akkor azt megköszönném. Előre leszögezem a vezérlés cserém pár hónapja volt, talán 10000 km-t mentem vele.
Meg kell, hogy osszam Veletek a mai napomat ami számomra, illetve alfácska számára mondhatni katasztrófába torkollott.
Reggel 6-tól EGR szelep és szívócsonk puculás. Jól sikerült ...totkóra tele volt korommal. A siker az EGR puculás, illetve egy hibakód törlés után lett teljes( 1,2,3,4-es kép). A gép hiba mentes lett. Aztán délután mindenféle előzmény nélkül főtengelyről egy az egyben a szó szoros értelmében levált, lenyíródott a főtengelyen lévő szíjtárcsa, ami pár másodperc alatt zajlott le. Égett gumiszag a vezérműtengelyen elhelyezkedő szíjtárcsa gumi ágya szétolvadt és levált. Erről sajna nem tudtam képet csinálni, majd a főtengelyen lévő szíjtárcsa törés.(5,6,7-es képek) A sorrendet csak sejtem, mert először furcsa égett gumi szagot éreztem, majd jött a "kék halál", se kép, se hang 1 másodperc alatt. Valszeg totális megsemmisülés "oda bent" szelepek, dugók állapota egyenlőre kétséges. Holnap vagy holnapután okosabbak leszünk. Ha valaki tud valami ésszerű magyarázatot adni akkor azt megköszönném. Előre leszögezem a vezérlés cserém pár hónapja volt, talán 10000 km-t mentem vele.
mzo2014-07-16 20:22:43 // 55939
Nekünk a városi autónk az 59-es mellett egy Corsa 1.3 CDTI (vagy mjet, kinek hogy tetszik).
Újonnan vettük 2007-ben, most van benne 87 e kmer. Nagyjából 90%-ban városban használjuk. Bár igaz két éve pl megjártuk vele erdélyt is. :)
A motor nagyon pöpec a méretéhez képest. Persze nem szabad akkora menést várni tőle mint egy 1,5-1,6 dieseltől, de hétköznapi használatra telejsen jó, simán lehet vele tempósan menni, csak olyankor pörgetni kell. Klíma egy kicsit megfogja, olyankor tényleg viszonyla nagy turbólyukat produkál, kicsit jojo effektus, azaz 1800-2000 alatt elég halottacska a motor, de 2000-től megjön az ereje.
Na de a fogyasztása.... Városban 40.000 kmerre vetítve az átlaga 4,8 liter!! A nagy átlagunk általában 4,6-5 liter között bármi. Most pl 4,7-en áll az aktuális. Egyszer sikerült vele egy tankra vetítve 5,3-at produkálni, de akkor végig siettünk vele és valahogy mindig dugó volt. :) Országúton volt már 3,6 fogyasztás is. Ami még érdekes, hogy ez a motor autópályán fogyasztja a legtöbbet, 130-140-nél már 5,5-5,7 körül van. és olyankor már pörög is rendesen. Amire figyelni kell, az a normál karbantartás olajcsere betartása, vezérműláncnál lehet átugrás ahogy előttem is mondták (ez legonkább a korai szériára érvényes azután a gyártó módosított a vezérlésen), de ez leginkább akkor lehetséges, ha lejtőn állnak meg és nem kézifékkel hanem csak sebességbe téve váltóval fogják meg az autót. Szóval ennél a tipusnál ajánlatos a kézifék használata. :) Ja és a légszűrőház illesztése is elég gáz, konkrétan befolyhat az esővíz és akkor az bekerülhet a motorba is. Egyébként nagyon strapabíró motorka, nekünk pl porszáraz, pöcc röff soha de soha nem volt egy rossz nyikkanása sem az autónak. A motort egyébként gyárilag 200.000 km-er karbantartás mentes élettartamra tervezték, ami nem azt jelenti hogy ne menne el többet, hanem azt hogy addig nagy valószínűséggel garantáltan gondmentes a motor. A Coca Colánál rengeteg 1.3-as mjet corsa és combo rohangál, az Opel dunás barátom szerint nem egy autó jár náluk bőven 300 e kmer feletti futás teljesítménnyel és semmi bajuk.
Újonnan vettük 2007-ben, most van benne 87 e kmer. Nagyjából 90%-ban városban használjuk. Bár igaz két éve pl megjártuk vele erdélyt is. :)
A motor nagyon pöpec a méretéhez képest. Persze nem szabad akkora menést várni tőle mint egy 1,5-1,6 dieseltől, de hétköznapi használatra telejsen jó, simán lehet vele tempósan menni, csak olyankor pörgetni kell. Klíma egy kicsit megfogja, olyankor tényleg viszonyla nagy turbólyukat produkál, kicsit jojo effektus, azaz 1800-2000 alatt elég halottacska a motor, de 2000-től megjön az ereje.
Na de a fogyasztása.... Városban 40.000 kmerre vetítve az átlaga 4,8 liter!! A nagy átlagunk általában 4,6-5 liter között bármi. Most pl 4,7-en áll az aktuális. Egyszer sikerült vele egy tankra vetítve 5,3-at produkálni, de akkor végig siettünk vele és valahogy mindig dugó volt. :) Országúton volt már 3,6 fogyasztás is. Ami még érdekes, hogy ez a motor autópályán fogyasztja a legtöbbet, 130-140-nél már 5,5-5,7 körül van. és olyankor már pörög is rendesen. Amire figyelni kell, az a normál karbantartás olajcsere betartása, vezérműláncnál lehet átugrás ahogy előttem is mondták (ez legonkább a korai szériára érvényes azután a gyártó módosított a vezérlésen), de ez leginkább akkor lehetséges, ha lejtőn állnak meg és nem kézifékkel hanem csak sebességbe téve váltóval fogják meg az autót. Szóval ennél a tipusnál ajánlatos a kézifék használata. :) Ja és a légszűrőház illesztése is elég gáz, konkrétan befolyhat az esővíz és akkor az bekerülhet a motorba is. Egyébként nagyon strapabíró motorka, nekünk pl porszáraz, pöcc röff soha de soha nem volt egy rossz nyikkanása sem az autónak. A motort egyébként gyárilag 200.000 km-er karbantartás mentes élettartamra tervezték, ami nem azt jelenti hogy ne menne el többet, hanem azt hogy addig nagy valószínűséggel garantáltan gondmentes a motor. A Coca Colánál rengeteg 1.3-as mjet corsa és combo rohangál, az Opel dunás barátom szerint nem egy autó jár náluk bőven 300 e kmer feletti futás teljesítménnyel és semmi bajuk.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-16 19:18:18 // 55938
ritka, mint a fehér holló....aki normális olajat használ az 1,3-ba semmi baja sincs vele meg ha van is valami, minden fillérek hozzá szinte
.......................2014-07-16 18:50:22 // 55937
egy tipp, a GP ban van 1,6 jtdm is,120 ló 300 Nm
5,5 ell eljár ,és gyakorlitilag az 1,9 továbbfejlesztése,
Semmi egr semmi swirl pill semmi dpf gond
5,5 ell eljár ,és gyakorlitilag az 1,9 továbbfejlesztése,
Semmi egr semmi swirl pill semmi dpf gond
Pityukoma2014-07-16 17:17:39 // 55936
Kollégám Punteszában 480ezer van, 180-al vette. Vezérmű láncot + járulékait cserélte, és az izzító gyertyákat. Ezen kívül nem nyúlt a mocihoz. még mindig 4.5l-el eljár. Egyszerűen Isteníti :-)
ON.
ON.
Tibcsi1662014-07-16 17:16:48 // 55935
Hello mindenki. Tegnap éjjel megjöttünk Olaszból. Akit érdekel: Olasz Kirándulás.
Most pedig nekiállok visszaolvasni az elmúlt 2 hét Alfa fórumot. Remélem éjfélig befejezem :)
Most pedig nekiállok visszaolvasni az elmúlt 2 hét Alfa fórumot. Remélem éjfélig befejezem :)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-16 16:54:54 // 55934
a ts betegágy főleg a cf3... ergo nincs
tdemeter2014-07-16 16:26:40 // 55933
Nekem van most olyan eszrevetelem, hogy a kocsi jobbra ballra dontogetve nyikorog.
Lehet valamelyik lengescsillapito lesz? haturol jon, de nem tudom eloidzni ha csak raallok a kuszobre.
Menet kozben annal inkabb.
Lehet valamelyik lengescsillapito lesz? haturol jon, de nem tudom eloidzni ha csak raallok a kuszobre.
Menet kozben annal inkabb.
tdemeter2014-07-16 16:25:38 // 55932
muhaha, jo azert egy navi
Nekem nem gyari van (pioneer) es jol muxik, bar kicsit nehezkes a kezelese, de legalabb IGO alapu es a legujabb terkepeket is bele tudtam hackelni:)
Nekem nem gyari van (pioneer) es jol muxik, bar kicsit nehezkes a kezelese, de legalabb IGO alapu es a legujabb terkepeket is bele tudtam hackelni:)
Dömpi (il dottore)2014-07-16 16:23:20 // 55931
én igen...ergo van
Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-16 16:21:36 // 55930
én is keresem de nem találtam :(
ValeRossi462014-07-16 16:18:37 // 55929
Reméltem,h hogy ezt írod :)
csak a kisköbcenti miatt féltem,
lehet ez lesz az alternatíva...nem találok normális 147est normális áron. :(
de nem adom fel még :D
csak a kisköbcenti miatt féltem,
lehet ez lesz az alternatíva...nem találok normális 147est normális áron. :(
de nem adom fel még :D
tdemeter2014-07-16 16:09:13 // 55928
Dömpi, amit leirtal enis tapasztaltam mar sokszor.
Szerintem placebo az egesz, egesz egyszeruen ellazul a labad es emiatt erzodik nehezebbnek olyankor. Olyan mint amikor alszol es reggel fel kell allni az agybol, akkor is kicsit nehezebb vagy mint amugy:)
Szerintem ez nem hiba, nalam ugyanez van.
Szerintem placebo az egesz, egesz egyszeruen ellazul a labad es emiatt erzodik nehezebbnek olyankor. Olyan mint amikor alszol es reggel fel kell allni az agybol, akkor is kicsit nehezebb vagy mint amugy:)
Szerintem ez nem hiba, nalam ugyanez van.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-16 15:33:18 // 55927
kb a fele amit elmegy....
ValeRossi462014-07-16 15:19:04 // 55926
fél OFF:
1,3 JTD 75 pacisba sok a 225e km vagy ha rendesen van szervizelve(elvileg magyar könyves és fiat kereskedésből van) akkor kezelhető e még :D
Tudom a dieselnek nem sok,ha 1,9 lenne nem zavarna,de 1,3....... ?
1,3 JTD 75 pacisba sok a 225e km vagy ha rendesen van szervizelve(elvileg magyar könyves és fiat kereskedésből van) akkor kezelhető e még :D
Tudom a dieselnek nem sok,ha 1,9 lenne nem zavarna,de 1,3....... ?
norbi04092014-07-16 08:39:43 // 55925
Jóreggelt Alfások! :) Köszönöm szépen az eddigi segtségeteket! :)
Blue&Me-hez lehet valahonnan letölteni térképeket? Vagy amit kaptál hozzá, azzal kell boldogulnod? :D Nekem sajna csak Belgium és Hollandia van.
Blue&Me-hez lehet valahonnan letölteni térképeket? Vagy amit kaptál hozzá, azzal kell boldogulnod? :D Nekem sajna csak Belgium és Hollandia van.
David | Centocinquantanove2014-07-16 08:18:25 // 55924
Hát jó, de azért itt ilyen biztosítós eseteknél húzzák ám a biztosítót is rendesen...
Giuntini2014-07-16 07:31:51 // 55923
Ahogy itt itt olvasom a navis dolgokat jól tettem hogy nem érdekelt hogy benne legyen. Csak idegesíteném magam vele.
Haddel2014-07-15 22:36:10 // 55922
Van amibe jobb nem bele bonyolódni :D
Végülis a lényeg számomra ,hogy szép lett :)
Végülis a lényeg számomra ,hogy szép lett :)
GTPeti2014-07-15 20:47:01 // 55921
"Ezeket az adatokat felveszem az adattáramba." :)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-07-15 20:36:52 // 55920
nem is olyan drága, ha azt veszem hogy egy face 156 vonószem takarója 10e ft itthon ami ugyi max 5cm átmérőjű ...emlékeim szerint a területe r2x3,14 azaz 20cm2 ...ha ezt levetítjük a lökösre akkor az van majd 1m2 szóval 1m2 az 10000cm2 és a példánál maradva 1cm2 500ft akkor az 1m2 5 millió ft-nak kéne lennie a lökösnek ...az 1-2000 euró nagyon olcsó :P
lehet nem jól számoltam régen volt már a matekóra.....
lehet nem jól számoltam régen volt már a matekóra.....
Pityukoma2014-07-15 20:21:17 // 55919
Apropó :-) sikerült csináltatni? Ha még áll a projekt, engem érdekelne :-)
GTPeti2014-07-15 20:11:10 // 55918
Így is lehet mondani. ;) Meg úgy is, hogy ez már pofátlanság. B)
Haddel2014-07-15 19:42:13 // 55917
Nem semmi ,abból már autót vesz az ember :-)
GTPeti2014-07-15 19:36:59 // 55916
Egy mai 5er-en 4000 ojró. A minap hallottam. Baráti...
Haddel2014-07-15 19:27:48 // 55915
Jött ma levél a biztosítótól ,a lökháritó csere 1630 euró volt .Nem gyenge :-)
Wasco2014-07-15 16:51:50 // 55914
Köszönöm szépen a segítségeteket...!!
Norby2014-07-15 16:44:17 // 55913
2013-9-26 volt erről hosszászólásom
David | Centocinquantanove2014-07-15 15:54:25 // 55912
A kulcsot hagyd bent, akkor nem kattan a kormányzár.
Kormány elteker 45°-ba, asszem sima lapos csavarhúzóval egyik csavar kiteker, majd középállástól a másik irányba is 45°-ba elteker és kiszed a másik csavar is.
Erről bővebben ITT olvashatsz.
Kormány elteker 45°-ba, asszem sima lapos csavarhúzóval egyik csavar kiteker, majd középállástól a másik irányba is 45°-ba elteker és kiszed a másik csavar is.
Erről bővebben ITT olvashatsz.
Wasco2014-07-15 15:46:34 // 55911
Köszönöm, igen láttam hogy van ott két luk de (és persze csak a kormány bizonyos állásánál lehet hozzáférni) azt (pedig trükkösen tükörrel is megpróbáltam benézni) nem láttam hogy imbusz vagy keresztfejű csavar. Próbálkozom akkor tovább.
( Vicces hogy ugye az akkut le kell venni előtte a könyv azt írja várjunk 10 percet , nyilván a légszák miatt ki kell sülnie a kondiknak is ne hogy eldurranjon, viszont ha rossz állásban van a kormány, forgatnánk de bekattan a kormányzár és lehet előröl kezdeni, mert akkor nem lehet beletenni az imbuszt) Ezt már csak az érdekesség miatt írtam, nyilván aki már a tizediket szedi le annak egyértelmű a sorrend.
( Vicces hogy ugye az akkut le kell venni előtte a könyv azt írja várjunk 10 percet , nyilván a légszák miatt ki kell sülnie a kondiknak is ne hogy eldurranjon, viszont ha rossz állásban van a kormány, forgatnánk de bekattan a kormányzár és lehet előröl kezdeni, mert akkor nem lehet beletenni az imbuszt) Ezt már csak az érdekesség miatt írtam, nyilván aki már a tizediket szedi le annak egyértelmű a sorrend.
GTPeti2014-07-15 15:00:53 // 55910
A kormány hátoldalán vannak imbusz csavarok. (Jó mélyen.) A 156-nál legalábbis így van.
Wasco2014-07-15 14:51:39 // 55909
Üdvözlök mindenkit!
Egy pici segítség kellene. Elromlott a 159-esemen a kormánykapcsoló, állandóan világított a tompított, soha nem lehetett lekapcsolni. Vettem is egy bontottat ami működik mert a burkolatot lebontva a csatlakozókat rárakva tudtam tesztelni.
A kormány légzsákot viszont nem tudom leszedni illetve nem tudom mi a trükk mit nem látok, összebarmolni nem akarom, ez miatt persze a kormány se jön le. Egyenlőre ez akadályoz meg abban hogy ki tudjam cserélni a kormánykapcsolót. Előre is köszönöm annak aki tud ebben segíteni!! Van eLearn programom, abból sok mindent látok de mégis valami biztos elkerüli a figyelmemet.
Egy pici segítség kellene. Elromlott a 159-esemen a kormánykapcsoló, állandóan világított a tompított, soha nem lehetett lekapcsolni. Vettem is egy bontottat ami működik mert a burkolatot lebontva a csatlakozókat rárakva tudtam tesztelni.
A kormány légzsákot viszont nem tudom leszedni illetve nem tudom mi a trükk mit nem látok, összebarmolni nem akarom, ez miatt persze a kormány se jön le. Egyenlőre ez akadályoz meg abban hogy ki tudjam cserélni a kormánykapcsolót. Előre is köszönöm annak aki tud ebben segíteni!! Van eLearn programom, abból sok mindent látok de mégis valami biztos elkerüli a figyelmemet.
Totya332014-07-15 11:38:45 // 55908
Köszönöm a segítséget akkor neki ugrok :D meglátjuk mi lesz belőle!
Pityukoma2014-07-15 10:40:38 // 55907
Most újat mondtál:-) Mindjárt kipróbálom.....
norbi04092014-07-15 09:22:44 // 55906
De legalább magyarországi :D
Nekem Belgium és Hollandia van...sajnos nemnagyon járok arra :P
Nekem Belgium és Hollandia van...sajnos nemnagyon járok arra :P
Haddel2014-07-15 06:09:50 // 55905
Majd megtanítom pinzgau dialektusra :-) :-)
Zsunior2014-07-14 23:43:23 // 55904
Nálam mutatja a körforgalom kijáratot :O
Nekem egyébként teljesen jól működik, egyedül az M0 új szakaszaival vannak gondjai (régi a szoftver, de elképzelhető, hogy lehet frissíteni). Meg a CD elég karcos, ezért van, hogy gondjai vannak az olvasással. Majd készítek róla egy ép másolatot :)
Nekem egyébként teljesen jól működik, egyedül az M0 új szakaszaival vannak gondjai (régi a szoftver, de elképzelhető, hogy lehet frissíteni). Meg a CD elég karcos, ezért van, hogy gondjai vannak az olvasással. Majd készítek róla egy ép másolatot :)