.......................2014-08-11 07:43:32 // 56803
Én inkább azt a 10százalékot félrerakom injektor felújításra
.......................2014-08-11 07:39:38 // 56802
Abban a tudatban hogy qurva drága az üzemanyag európában minden többlet forint kidobott pénz kb 200 Ft lenne a reális ára a dieselnek,a többi a adó ami segélyre megy meg nyugdíjra
.......................2014-08-11 07:32:57 // 56801
A selenia 20K is simán kibírt 20e km ert,
De ez attól is függ hogy a motor mennyire kormolja össze az olajat
De ez attól is függ hogy a motor mennyire kormolja össze az olajat
Piritu - 1.000.0002014-08-11 07:01:52 // 56800
Azért ezt olvasd el a témában.
Chianti2014-08-10 23:39:41 // 56799
Természetesen 100.000 az a 100 km... :o)
Chianti2014-08-10 23:37:31 // 56798
Tisztelt 159 Guruk! Tudom, hogy volt már ez is téma - talán többször is - de ismét érdekelne a véleményetek olajcsere periódus ügyben. Sajnos tisztában vagyok vele, hogy a gépem mielőtt hozzám került, céges autóként szolgált, és mint ilyen szigorúan 30 000 km-t futott egy olajjal. Ez a szervizkönyv szerint durván 100 km-ig így volt, 157 000-el vettem. Persze közben is volt olajcsere, csak nem dokumentálták a szervizkönyvben. (Autóház Budaörs)
Igazából az érdekelne, hogy ki milyen időközönként cserél olajat, mert nekem Szamosiék azt mondták, felesleges 15 000 km-enként újat tenni a motorba, 20 000 km-ig nyugodtan lehet autózni. Na most én a legutóbbi olajcsere után töltöttem a motorba ezt:
http://metabond.hu/hu/termek/metabond-eco
gondolván, hogy biztosan nem árt neki, (remélem a DPF-nek sem) viszont én inkább lecserélném 15 000-nél. Már csak az említett szerviz előélet miatt is. Bár így utólag már lehet annyit ér mint halottnak a csók, de hátha mégse. Amúgy meg tervben van, hogy folytatom tovább az adalékolást. Egyébként tudom nem nagy dicsőség, kéretik nem röhögni, Piritu te most ne figyelj! :o), de túl vagyunk 10 000 probléma mentes km-en.
Igazából az érdekelne, hogy ki milyen időközönként cserél olajat, mert nekem Szamosiék azt mondták, felesleges 15 000 km-enként újat tenni a motorba, 20 000 km-ig nyugodtan lehet autózni. Na most én a legutóbbi olajcsere után töltöttem a motorba ezt:
http://metabond.hu/hu/termek/metabond-eco
gondolván, hogy biztosan nem árt neki, (remélem a DPF-nek sem) viszont én inkább lecserélném 15 000-nél. Már csak az említett szerviz előélet miatt is. Bár így utólag már lehet annyit ér mint halottnak a csók, de hátha mégse. Amúgy meg tervben van, hogy folytatom tovább az adalékolást. Egyébként tudom nem nagy dicsőség, kéretik nem röhögni, Piritu te most ne figyelj! :o), de túl vagyunk 10 000 probléma mentes km-en.
Liquid2014-08-10 23:25:54 // 56797
nemtudom
Piritu - 1.000.0002014-08-10 23:21:03 // 56796
Akkor az Alfihoz valókkal ne is próbálkozzak? Progi?
Liquid2014-08-10 23:12:23 // 56795
sajna nincs meg, de azért ezek közül lehet jó lesz valamelyik :)
Liquid2014-08-10 23:02:15 // 56794
az első próbálkozásaom egy nem tudom milyen kábel volt ami az Alfát nem de apám Fiestáját támogatta, megpróbálom visszakeresni...
Piritu - 1.000.0002014-08-10 22:59:07 // 56793
Nem tudsz valami progit, amivel a Fiestát ki lehetne olvasni?
Ha másnak van tippje, azt is szívesen fogadom.
Ha másnak van tippje, azt is szívesen fogadom.
Piritu - 1.000.0002014-08-10 22:55:55 // 56792
Családtag szülinapja mindig esemény :-)
Liquid2014-08-10 22:54:25 // 56791
aki keres az talál alkalmat :)
Dömpi (il dottore)2014-08-10 22:50:54 // 56790
Köszi, ez jó esett :)
Piritu - 1.000.0002014-08-10 22:49:55 // 56789
Mi csak egy kis pezsgőt. A Rita OFF-ja ma 8 éves :-)
Liquid2014-08-10 22:43:15 // 56788
Nincs valakinek 210 lovas 2.4 lementett gyári programja, vagy olyan forrása ahonnan ez beszerezhető, esetleg 40-perce Győr környékén? :)
Liquid2014-08-10 22:41:49 // 56787
ma kivételesen bort fogyasztottam :)
Piritu - 1.000.0002014-08-10 22:35:52 // 56786
Dömpi (il dottore)2014-08-10 22:32:25 // 56785
én éppen kifogtam :(
Dömpi (il dottore)2014-08-10 22:30:59 // 56784
Én folyamatosan prémiumot tankolok, megy mint állat, EGR még a gyári (pedig már 210e km felett járunk), DPF működik rendesen, turbó nem fügyül.
Piritu - 1.000.0002014-08-10 22:29:21 // 56783
Ez a sör nem is rossz ötlet, meglátogatom a készleteimet :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-10 22:27:19 // 56782
az ásványvíz amúgy is egy baromság csak a vesét terheli le az ásványi anyagokat szilárd élelmiszerrel kell bevinni inkább én is sörre vagy borra költöm a különbözetet :)))
Liquid2014-08-10 22:07:07 // 56781
ezt viszont meg is lehet fordítani, mégpedig úgy hogy a prémiumból egyből legalább 10%-kal többet szik az autó :)
Amúgy meg a lIdl-ben veszek 55 ft-ért kvázi szódát, amit a munkahelyemen megiszok a flakonból :) Otthon meg sört iszok :)
Amúgy meg a lIdl-ben veszek 55 ft-ért kvázi szódát, amit a munkahelyemen megiszok a flakonból :) Otthon meg sört iszok :)
Dömpi (il dottore)2014-08-10 22:07:01 // 56780
én mindkettőt, és mégsem ... sőt az új váltóolajtól sem
David | Centocinquantanove2014-08-10 20:39:43 // 56778
Amit nem szabad elhinni a primcsi üzemanyagok kapcsán (a hirdetések szövege ellenére sem):
-azonnali bárminemű javulást
-gyorsulás és végsebességbeli adatok drasztikus feljavulása
-fogyasztáscsökkenés
-stb.
Ez nem erről szól. Az úgynevezett prémiumok vannak tőlünk nyugatabbra is, a hozzáadott adalékok vegyi módon kimutathatók, márpedig ha azok benne vannak, akkor annak valami oka van, nem a kisujjból szopták ki. Hangsúlyozom nem vagyok prémiumpárti mindenáron!
Lássuk csak mit jelent az a 10% árkülönbség. Egy teli tankoláskor (65-70l) esetén kb. 40 forint árkülönbséggel számolva a 3000 forintot sem éri el. (Jelenleg kb 42x forint a sima és 45x forint a prémium). Ha azt az esetet vesszük, hogy minden 3. tankoláskor tankolsz primcsit, akkor az tankolásonként 1000 ft többletet jelent. Valljuk be, hogy havonta ennél azért több folyik ki az ember kezéből mindenféle hülyeségre...
Mint ahogy előttem is írták, egyelőre nincs olyan teszt amely objektív módon mutatná be a prémium előnyeit, de olyan sincs ami az ellenkezőjét.
Vegyük csak az ásványvizek esetét a hiperekben. Vehetsz 70 forintért is, de vehetsz 100 ért is egy palackkal, pedig látszatra mindkettőben "csak" víz van, pedig az árkülönbség nem 10% hanem 30...
-azonnali bárminemű javulást
-gyorsulás és végsebességbeli adatok drasztikus feljavulása
-fogyasztáscsökkenés
-stb.
Ez nem erről szól. Az úgynevezett prémiumok vannak tőlünk nyugatabbra is, a hozzáadott adalékok vegyi módon kimutathatók, márpedig ha azok benne vannak, akkor annak valami oka van, nem a kisujjból szopták ki. Hangsúlyozom nem vagyok prémiumpárti mindenáron!
Lássuk csak mit jelent az a 10% árkülönbség. Egy teli tankoláskor (65-70l) esetén kb. 40 forint árkülönbséggel számolva a 3000 forintot sem éri el. (Jelenleg kb 42x forint a sima és 45x forint a prémium). Ha azt az esetet vesszük, hogy minden 3. tankoláskor tankolsz primcsit, akkor az tankolásonként 1000 ft többletet jelent. Valljuk be, hogy havonta ennél azért több folyik ki az ember kezéből mindenféle hülyeségre...
Mint ahogy előttem is írták, egyelőre nincs olyan teszt amely objektív módon mutatná be a prémium előnyeit, de olyan sincs ami az ellenkezőjét.
Vegyük csak az ásványvizek esetét a hiperekben. Vehetsz 70 forintért is, de vehetsz 100 ért is egy palackkal, pedig látszatra mindkettőben "csak" víz van, pedig az árkülönbség nem 10% hanem 30...
Giuntini2014-08-10 16:41:21 // 56777
Nagyjabol igen. En mindig jóval többet hasznàlom palyan mint vàrosban. De peldaul a napokban id dugoztam. A fogyasztast viszont nem latom tisztan mert allandoan megy a klima.
Liquid2014-08-10 14:44:08 // 56776
pont ugyanolyan körülmények között mész mindkét esetben?
Liquid2014-08-10 14:42:58 // 56775
10% különbség mindig van, az meg elég nyomós szerintem :)
Igen valóban nem lehet tényekkel alátámasztani hogy nem ér többet a prémium, de az ellenkezőjét se...
Igen valóban nem lehet tényekkel alátámasztani hogy nem ér többet a prémium, de az ellenkezőjét se...
Giuntini2014-08-10 14:38:48 // 56774
Nem ertem a kétkedőket. Ha en azt mondom,hogy előtte 500 km-enként regeneràlt most ugyanazoknal 1000-et megyek miért nem elég. Azonkivül a turbo műkodese is jóval tisztàbbnak tűnik. Azzal hohy valaki egxyszer kiprobalja és rogtön lavonja a konzekvemciat az szerintem nem valos. Én most màr folxamatosn premiumot tankolok, es hosszabb idő utan lehet errdmenyt elérni.
dev1662014-08-10 14:22:23 // 56773
nem foglak győzködni, nem vagyok én prémium lobbista :))
de ismétlem, ezekkel a példákkal az a gond, hogy - hacsak nem két tök egyforma autó, tök ugyanolyan körülmények között van hosszú távon van összehasonlítva - gyakorlatilag nincs érdemi információtartalmuk.
de ismétlem, ezekkel a példákkal az a gond, hogy - hacsak nem két tök egyforma autó, tök ugyanolyan körülmények között van hosszú távon van összehasonlítva - gyakorlatilag nincs érdemi információtartalmuk.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-10 13:46:18 // 56772
sajnos nem ismerek olyan autóst aki prémium üa tankol és 500e km lakik az autójába és minden ok...viszont olyat igen aki sima nyálat és 300e felett van az EU4-es autójában és érdekes módon még gyári az EGR, a turbón nincs lerakódás stb...akkor mi az előnye azon kívül, hogy drágább meséld el nekem.. győzz meg :)
'''''2014-08-10 13:45:52 // 56771
Köszi! Tényleg csak a csavar volt laza.
dev1662014-08-10 13:40:19 // 56770
aha, persze tök mindegy mennyi a korom...
szeretem az ilyen ad-hoc számokat. Az egr szelep sem mindig ugyanakkor szokott meghalni, van amikor 100e-t sem bír, van amikor 200e-t, meg hát a legtöbbször a tulaj nem is tudja, hogy nem működik rendesen a szelep. A többi kormolódó, leragadó, eltömődő alkatrészről meg ne is beszéljünk. ebből következtetéseket levonni értelmetlen általánosítás, mert rengeteg tényező függvénye, hogy mi mikor romlik el. Ami viszont biztos, hogy hosszú távon a koromképződés a dízel egyik legnagyobb ellensége, úgyhogy egyáltalán nem mindegy mennyit termel belőle a gép. nem a lényeget ragadtad meg. :))
szeretem az ilyen ad-hoc számokat. Az egr szelep sem mindig ugyanakkor szokott meghalni, van amikor 100e-t sem bír, van amikor 200e-t, meg hát a legtöbbször a tulaj nem is tudja, hogy nem működik rendesen a szelep. A többi kormolódó, leragadó, eltömődő alkatrészről meg ne is beszéljünk. ebből következtetéseket levonni értelmetlen általánosítás, mert rengeteg tényező függvénye, hogy mi mikor romlik el. Ami viszont biztos, hogy hosszú távon a koromképződés a dízel egyik legnagyobb ellensége, úgyhogy egyáltalán nem mindegy mennyit termel belőle a gép. nem a lényeget ragadtad meg. :))
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-10 13:13:21 // 56769
a koromképződésről csak annyit, hogy mindenkinek tönkre megy az EGR 150e km után tök mind1 ki mit tankol tehát ez az elv meg is dőlt ... jó pár száz ezer km-et mentem sima nyállal egyik autómnál sem volt olyan hogy most nem megy 200-zal a következő 7en igen st, stb...szoval akkor minek fizessek a hitért? tudom a katolikusok szerint is csak az a jó hívő aki fizet a többiek a pokolra jutnak :P
Haddel2014-08-10 12:45:31 // 56768
Enyémben is 120e km volt 3 évesen ,amikor vettem.Ez is feltételezeli ,hogy főleg autópályáztak vele. Ami szerintem is az egyik legoptimálisabb használati mód.
dangerel2014-08-10 12:42:23 // 56767
Sziasztok.
Rádió gondjaim vannak.
Tegnap estélig tökéletesen működött az USB csatlakozón keresztül lejátszott zenék. Egyszercsak megzakkant és körbepörgette többször is az USB kulcson szereplő zenék címeit a kijelzőn, de nem játszotta le és alig tudtam rádióra kapcsolni.
Mára indítom a kocsit és az USB csatlakozóban lévő USB kulcsról indulnak a számok, viszont nem tudom tovább kapcsolni de a rádión se a kormányon lévő gombokkal sem.
Minden más megy. A rádiónál reagál tökéletesen az össze gomb.
Valami tanács??
Köszönöm
Csaba
Rádió gondjaim vannak.
Tegnap estélig tökéletesen működött az USB csatlakozón keresztül lejátszott zenék. Egyszercsak megzakkant és körbepörgette többször is az USB kulcson szereplő zenék címeit a kijelzőn, de nem játszotta le és alig tudtam rádióra kapcsolni.
Mára indítom a kocsit és az USB csatlakozóban lévő USB kulcsról indulnak a számok, viszont nem tudom tovább kapcsolni de a rádión se a kormányon lévő gombokkal sem.
Minden más megy. A rádiónál reagál tökéletesen az össze gomb.
Valami tanács??
Köszönöm
Csaba
dev1662014-08-10 12:03:09 // 56766
ezt a képet árnyalja, h egy sanyargatottabb sorsú (pl. városban rövid utakra használt kisteher) sokkal jobban rászorul a tisztítóadalékra, mint pl. egy hosszú utakon hajtott céges utazóautó. itt jönnek a képbe az egyéni használati körülmények, de mivel a legtöbben nem újonnan vettünk dízelt, csak sejthetjük, hogy hogyan futotta le azt 100-250ekm-t a vas, mielőtt hozzánk került. ezért keresem mindig a fiatal, de bevallottan sokat futott példányokat, mert ott csak a pályázás jöhet szóba, ami a lehető legjobb használat.
dev1662014-08-10 11:56:51 // 56765
"szerintem a lerakódásoknak semmi köze a prémium üzemagagokhoz," azért erre ne fogadj nagy téttel. direkt írtam, h azonos körülmények között illendő tesztelni, mert a városi terhelésváltások, hidegindítások nyilván fokozott kormolást jelentenek, de ezt nem is vitatta senki. Én arra utaltam, hogy a prémiumban eleve jelenlévő tisztítóadalékok ugyanolyan használati körülmények között kevesebb lerakódást engednek az injektorokban, mint a sima gázolaj (legyen az városi etap, vagy pályán), így az inj.-ok mindig optimális mennyiségű üzemanyagot fecskendeznek be (nem kell korrigálni az átfolyást), amitől pedig csökken a koromképződés. Ez jó a turbónak, az EGR-nek, a szívósornak és a DPF-nek is és a fogyasztás is csökken.
.......................2014-08-10 10:40:57 // 56764
szerintem a lerakódásoknak semmi köze a prémium üzemagagokhoz,
Vároban használt diesel 150ekm után köhög,
Ami autópályán fut az ilyen korában semmi baja
Kérdezz meg egykét taxist hányan tankolnak prémium dieselt
Vároban használt diesel 150ekm után köhög,
Ami autópályán fut az ilyen korában semmi baja
Kérdezz meg egykét taxist hányan tankolnak prémium dieselt
Piritu - 1.000.0002014-08-10 10:39:22 // 56763
Az adalékoktól eleve futkozik a hátamon a hideg (főleg, hogy erősen hamisítják), ezért tartom jobb megoldásnak a már eleve bekevert prémiumot. Mondjuk az is érdekes, hogy a benzinesekbe sose jutott eszembe tölteni.
Piritu - 1.000.0002014-08-10 10:37:16 // 56762
Még egy adalék a sztorihoz. Ezt az egy esetet kivéve végig 4-5. volt a púder. 200e km-nél gyakorlatilag nullások voltak a korrekciós tényezők úgy, hogy 53ezret boxal ment a vas emelt rail nyomással.
dev1662014-08-10 10:34:29 // 56761
egy független tartós teszt kéne két 0km-es egyező kormosnál, amiket hasonlóan használnak, az egyikbe csak kommersz, a másikba csak prémium mondjuk 100ekm-n át. Utána mindkét megvizsgálni (injektorok, szívósor, nagynyomású, turbó, EGR szelep, EGR csövek, stb.) és lehetne ámuldozni vagy nem. amíg nincs ilyen teszt addig semmivel sem tudod alátámasztani a véleményed, ugyanúgy hit kérdése nálad is, csak azzal a különbséggel, hogy te biztos vagy valamiben, amiben nem lehetsz :)))
nem kevés a Piritu-éhoz hasonló sztori kering a neten a prémium üzemanyagok pozitív (vagy inkább a kommerszek negatív?) hatásairól és az is tény hogy a tisztítóadalékokra szükség van, márpedig ilyenek csak a prémium naftában vannak.
A másik nyomós érv, hogy egyáltalán nem jelentős az árkülönbség a prémium és kommersz üzemanyagok között, így szvsz egy második autóként használt, féltett járgány igazán megérdemli ezt a kis törődést.
nem kevés a Piritu-éhoz hasonló sztori kering a neten a prémium üzemanyagok pozitív (vagy inkább a kommerszek negatív?) hatásairól és az is tény hogy a tisztítóadalékokra szükség van, márpedig ilyenek csak a prémium naftában vannak.
A másik nyomós érv, hogy egyáltalán nem jelentős az árkülönbség a prémium és kommersz üzemanyagok között, így szvsz egy második autóként használt, féltett járgány igazán megérdemli ezt a kis törődést.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-10 10:08:33 // 56760
szintén zenész :P az emberek hinni akarnak valamiben, meg kell nekik adni az esélyt...
Piritu - 1.000.0002014-08-10 09:00:21 // 56759
klatty és rögtön kiderül, hogy VAN prémium üzemanyag tőlünk nyugatabbra is.
Elmondanám az én tapasztalatomat, ami miatt minden 4-5 alkalommal ilyet tankolok. Még anno a 156 1,9 mjet SW-vel tettünk egy nagy kirándulást Barcelonába (kb. 4500 km) végig 130 tempomat. Előtte kétszer voltam németbe szintén így öregurasan (4e km), majd mikor a spanyol út után sietnem kellett nem ment a kocsi 180 fölé. Elvittem szervizbe, mindent megnéztek, semmi baját se találtak. Ötletként kaptam, hogy tegyek bele vépúdert. Mire átértem Ausztrián újra működött a vas.
Elmondanám az én tapasztalatomat, ami miatt minden 4-5 alkalommal ilyet tankolok. Még anno a 156 1,9 mjet SW-vel tettünk egy nagy kirándulást Barcelonába (kb. 4500 km) végig 130 tempomat. Előtte kétszer voltam németbe szintén így öregurasan (4e km), majd mikor a spanyol út után sietnem kellett nem ment a kocsi 180 fölé. Elvittem szervizbe, mindent megnéztek, semmi baját se találtak. Ötletként kaptam, hogy tegyek bele vépúdert. Mire átértem Ausztrián újra működött a vas.
dev1662014-08-10 00:19:22 // 56758
én az 5W-30 ajánlásra írtam alább. amúgy ez jó hír.
mizooo2014-08-10 00:10:17 // 56757
De ahogyan a többiek is és én is írtam, ma már van DPF-hez 5w40. Castrol Edge pl. én is azt használom.
dev1662014-08-09 23:49:59 // 56756
Erről tök felesleges vitatkozni, mert nincs elég infónk, úgyhogy mindenki maga dönti el, miben hisz. én abban, hogy a prémium üzemanyagban kevesebb a víz és a kosz és az injektortisztító adaléknak is megvan a maga áldásos hatása.
de az is lehet, hogy sokkal több múlik azon, hogy hogyan tárolják (mennyi víz, kosz kerül bele) üzemanyagot, így lehet drágán kártékony és olcsón jó gázolajat is venni, csak tudni kéne melyik kút a megbízható. na de ezt sem tudja senki. sötétben tapogatózás ez az egész tankolás téma.
de az is lehet, hogy sokkal több múlik azon, hogy hogyan tárolják (mennyi víz, kosz kerül bele) üzemanyagot, így lehet drágán kártékony és olcsón jó gázolajat is venni, csak tudni kéne melyik kút a megbízható. na de ezt sem tudja senki. sötétben tapogatózás ez az egész tankolás téma.
Vinnie2014-08-09 23:40:42 // 56755
Mondjuk van.
Persze mit nevezünk nyugatnak? Ausztria, Németország esetleg?
Persze mit nevezünk nyugatnak? Ausztria, Németország esetleg?
dev1662014-08-09 23:31:26 // 56754
EURO-4től ments meg Uram!:))
Azt kéne kideríteni valahogy, hogy az EURO3-as 1.9/2.4 és EURO4-es 1.9/2.4 blokkok, főtengelyek, dugattyúk, gyűrűk, szelepek, hengerfejek, vez. tengelyek, stb. teljes egészében egyeznek-e, vagy végeztek-e módosításokat bizonyos alkatrészeken az 30-as olaj miatt a gyártási tűrésekben. Ugyanez a kérdés a turbóra is: még egy régi 40-es olajhoz tervezett turbót rendeltek be vagy valami újabbat?
majdnem biztos, hogy a válasz az, hogy nem, nem végeztek módosításokat a motoron, mert anno 2005 táján nagyon gyorsan kellett előrukkolniuk az EURO4-es dízelekkel (nagy lemaradásban volt a Fiat e tekintetben). A DPF miatt egyszerűen átírták az ajánlást 10W-40-ről (ez a default JTD ajánlás EURO3-ig) 5W-30-ra és mosták kezeiket. A valóság viszont az, hogy az 5W-30-as olaj túl híg ezeknek a motoroknak és valószínű, hogy fokozott olajfogyasztás és hosszú távon a kelleténél több kartergáz lesz az eredménye a gyári előírásnak.
Én csak egy viszonylag frissen kifejlesztett, valódi DPF-esnek tervezett motorba mernék 5W-30-at lötykölni, mint pl. a 2.0 JTDm, az 1.9/2.4-be nem, mert ezeket 10W-40-hez tervezték, a DPF meg tegye a dolgát, amíg tudja, aztán mehet a kukába, ha nem tetszik neki.
Azt kéne kideríteni valahogy, hogy az EURO3-as 1.9/2.4 és EURO4-es 1.9/2.4 blokkok, főtengelyek, dugattyúk, gyűrűk, szelepek, hengerfejek, vez. tengelyek, stb. teljes egészében egyeznek-e, vagy végeztek-e módosításokat bizonyos alkatrészeken az 30-as olaj miatt a gyártási tűrésekben. Ugyanez a kérdés a turbóra is: még egy régi 40-es olajhoz tervezett turbót rendeltek be vagy valami újabbat?
majdnem biztos, hogy a válasz az, hogy nem, nem végeztek módosításokat a motoron, mert anno 2005 táján nagyon gyorsan kellett előrukkolniuk az EURO4-es dízelekkel (nagy lemaradásban volt a Fiat e tekintetben). A DPF miatt egyszerűen átírták az ajánlást 10W-40-ről (ez a default JTD ajánlás EURO3-ig) 5W-30-ra és mosták kezeiket. A valóság viszont az, hogy az 5W-30-as olaj túl híg ezeknek a motoroknak és valószínű, hogy fokozott olajfogyasztás és hosszú távon a kelleténél több kartergáz lesz az eredménye a gyári előírásnak.
Én csak egy viszonylag frissen kifejlesztett, valódi DPF-esnek tervezett motorba mernék 5W-30-at lötykölni, mint pl. a 2.0 JTDm, az 1.9/2.4-be nem, mert ezeket 10W-40-hez tervezték, a DPF meg tegye a dolgát, amíg tudja, aztán mehet a kukába, ha nem tetszik neki.