Fórum >> Típusok >> 159

Kardosdoktor2014-08-25 18:07:04 // 57490
Sziasztok!

Ma délután - mindenféle előzmény nélkül - a következő felirat jelent meg a központi kijelzőn, miután kihúztam a kulcsot: "Vehicle protection system not available". A kormányzár pedig nem aktiválódott.
Akkusaru le, semmi változás, kulcsban elemcsere, szintén semmi...
Valami biztosíték mehetett ki, vagy cserés a kormányzár, vagy mi egyéb lehet? Volt már valakinek hasonló és lett rá megoldás?
A gép különben kifogástalanul üzemel.
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv: P
Shadin2014-08-25 15:32:24 // 57489
Belga is ilyen :-( Látszik az alumínium részeken is a fehér oxid réteg...
Piritu - 1.000.0002014-08-25 11:56:10 // 57488
Viszont nem is híreszteled emiatt, hogy szar az Alfa :-P
Dömpi (il dottore)2014-08-25 11:29:03 // 57487
OFF
Apósom most épít az udvarán hátul egy borospincét.
Ha jól emlékszem 1500 vagy 2000 db kisméretű téglát hordtunk össze neki. Van közte pár régi címeres is.
Ha készen lesz majd tolok én is fotókat.
Bortartót mi vettünk neki szülinapjára, remélem a díjnyertes borait majd belerakja :)
ON
vzsiros2014-08-25 11:09:13 // 57486
hú, ez jó kis pincének néz ki... ;-)
az én 30-40 palack borom, bortartóban, sajna csak a lakótelepi pincerekeszemben van :D

/ha tudnák a genyók, hogy milyen, és milyen értékű borok vannak egyszerű fémháló mögé zárva, már rég ki lennék rabolva ;-) /
Dömpi (il dottore)2014-08-25 10:58:25 // 57485
Akkor nekem Rómával igen nagy szerencsém van :)
GTPeti2014-08-25 10:54:40 // 57484
"A legdurvábbak az észak és nyugateurópai autópályás verdák."
Ezt meg tudom erősíteni. Pontosan így van. Ezért kenegetem én is kétségbeesetten a 156-ot, mert láttam már ezt azt. És még így is... ahova nem ért el a kezem, ott majd hegeszteni kell.
droberto2014-08-25 10:18:47 // 57483
Hollandia.
A legdurvábbak az észak és nyugateurópai autópályás verdák. Sós-párás környezet, igen korrozív síkosságmentesítővel megspékelve. Ha fűtött a garázs is van akkor az autóból 10 éves korára ementáli sajt lesz.
Egyébként 2008.07-től nyűtték 2011.08-ig. 3 év kínszenvedés. :(
Dömpi (il dottore)2014-08-25 08:48:41 // 57482
Érdekes, hogy a te kocsid csak 1 évvel idősebb az enyémnél, mégis nagyságrendekkel rozsdásabb. Ez hogy lehet?
Te honnan vetted? (melyik országból?)

Mondjuk az enyém Rómából jött, ott se tengerpart (sóslevegő) se tél (hogy sózzák az utakat).
.......................2014-08-25 07:50:03 // 57481
Én pl nem vettem igen ritka 235 40r19 et,mert sokkallom a dupla felárat 5százalék abroncsméretért
droberto2014-08-24 23:48:53 // 57480
Meg a futómű kopogás.
droberto2014-08-24 23:48:20 // 57479
A lassulással nem volt gond, csak ronda volt és szarrá volt rohadva és kopva. Egyébként tökre érdekes, hogy nem csak a külső belső oldal közt van különbség, hanem a jobb és bal oldal közt is (~4! mm).
Vonóhorog, alvázvédelem, kipufogó és fék korróziójának megállítása bevonatolása, + néhány apróság.
Chianti2014-08-24 23:34:47 // 57478
Látom komoly gépparkkal, szerszámokkal rendelkezel, de a jó munkához mint tudjuk nem csak idő kell. A fékbetétek elég viseltesek, ezek valszeg nem sokat segítettek a lassulásban... Eredetileg mi volt a gond, hogy ennyire szétkaptad a hátulját?
droberto2014-08-24 23:15:34 // 57477
A lényeget majd elfelejtettem.
Az a mérnök, aki kitalálta a menet belsejében lévő Torx-os ellentartást felül, belül az elmehet a p@csába. (Meg az gazdaságis aki nem ad anyát az új pálcikákhoz.) Mennyivel eccerűbb' lett volna lelapolni a túloldalon levő peremet.
Ja... az új pálcán már imbuszos az ellentartó részt.
droberto2014-08-24 23:08:28 // 57476
Mai képregény:

Stabpálca:

Fura, hogy az Alfás pajzsot lefestették. Számilag is full ua. mint a gyári:


Wartburg kézifék bowden porvédő gumi:

Hátsó fék:

droberto2014-08-24 22:43:47 // 57475
Ha kell segíteni, szólj! :)
droberto2014-08-24 22:40:23 // 57474
Van benne sok igazság de általánosítani, mint általában most is hibás!
Voltam szakszervizben én is, de szart se tudtak segíteni a P1206-os hibában. Még én mondtam a lehetséges megoldásokat. Aztán még is ki kellett csengessem a 12K-es óradíjat.
Vagy pl. itt a vonóhorog téma. 10-et kért volna a villamos szaki a bekötésért, aztán nem is olyan lett volna amilyet én akarok, azt is jól összetákolva. Itthon pénztelenség van, a szakik 95%-a általánosít, mert úgy van vele, hogy úgy sem fizetik meg. Meg se hallgatja, hogy mit akarsz csak csinálja, úgy ahogyan szokta. Tisztelt a kivételnek, akik hál' Istennek egyre többen vannak, mert rájöttek, hogy igen is van értelme egy munkára teszem azt 2x annyi időt áldozni.
Haddel2014-08-24 21:31:39 // 57473
Majd inni jöttök :D Amúgy Dömpi kérdésére a válasz :Budapest ,Soroksár :)
Dömpi (il dottore)2014-08-24 20:36:35 // 57472
és hol van?
Szabolcs 1592014-08-24 19:27:05 // 57471
Szabolcs 1592014-08-24 19:26:00 // 57470
meg jött az élet a kocsiba királyság :):):) remélem így marad sokáig
Piritu - 1.000.0002014-08-24 17:28:36 // 57469
Nem rólad szól. Inkább a 57390 hsz-ben említettekről :-P
Piritu - 1.000.0002014-08-24 17:24:20 // 57468
Tényleg nem tér ki, mert nem róluk szól. A tulajdonosokról szól...
dev1662014-08-24 17:03:13 // 57467
ha már korrózióvédelemről volt szó. itt egy szomorú eset. Ebben a járgányban gyakorlatilag nem volt már acél, a talán a tető tartotta egyben. lehet, hogy akkor sem ússza meg a sofőr, ha jó állapotú a gép, de ilyen extrém szétrohadt guruló koporsóban abszolút semmi esélye nem volt. Nincs tanulság, csak érdekességnek szántam.
Shadin2014-08-24 16:50:36 // 57466
Amikor én építkeztem (2009), akkor jött be ez a faszság, hogy a gyerekeimet meglátja a hatóság talicskát tolni akkor megbüntetnek szürke-munkáért :-) Ne már. Ki az aki mindent szakemberrel csináltat? Minden gödör ásásról van számla? Az anyjukkal szórakozzanak ne a családon belüli munkával... X éve csak a család épített meg a haverok és annak kőművesbojtár ismerőse :-(

Azt is majd megnézem mikor eljön az az idő amikor bűn otthon pl. autóhifit építeni, vagy ne adj Isten izzót cserélni...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-24 16:32:17 // 57465
már mindennel el kell számolni és magad semmit sem csinálhatsz :( pontosan meg kérdezhetik ha Gipsz Jakab vett x L olajat egy évben hol van a fáradt olaj... persze kamu néven, címmel bárki vásárolhat mivel én meg nem vagyok hatóság, hogy személyigazolványt kérjek :P
Shadin2014-08-24 15:44:34 // 57464
Ez is egy nézőpont :-) Az olajat hogy követik? Pl amit Tőled vettem. Kijönnek elszámoltatni a fáradt olajat?

Az építkezésnél sem vitték azért túlzásba, mert csak a munkadíj X%-ával kell elszámolni. Én sok pénzt spóroltam meg legálisan.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-24 14:55:11 // 57463
kivi leszek mikor zárják be a kiskapukat az otthoni autószerelés előtt, az építkezésnél már megtették,mondjuk itt is megtették az első lépést az olaj nyomon követését a végfelhasználóig ... én személy szerint azért örülök az otthoni maszekoknak, mert nem kell szívnom a garanciális kérdésekkel
GTPeti2014-08-24 14:33:30 // 57462
Arra tényleg nem tér ki az írás, hogy mennyi felületes szerelő van kishazánkban (akár még mestervizsgával és "húsz év tapasztalattal" is), akik nem képezik magukat, nem haladnak a korral. Szóval önmagában "a szervíz" sem garancia. (Az ő ellentétük a precíz szerelő aki szereti amit csinál és tényleg ért is hozzá. Mint itt a fórumon is sokan.)
Shadin2014-08-24 14:08:35 // 57461
Tanulságos írás, nem vitaindító, de azért én itthon cserélek magamnak EGR-t, szívósort, vezérlést. Nem azért mert nincs szakemberre pénzem, hanem mert az a tapasztalatom, hogy az a jó munka amit magadnak csinálsz a saját tulajdonodon. Legyen az kátrányozás a házban, vagy burkolás, vagy bármi...

Én szeretem csinálni, kielégít, ez a hobbim, precíz vagyok és jól csinálom. Gyanítom, hogy a vezérlés rögzítő szett és a célszerszámok simán drágábbak mint a szerelő, de inkább megvettem. És utána konstatáltam, hogy rosszul volt összerakva a vezérlés korábban. Nem, nem a szíj nyúlt meg.

Amíg egy ún. márkaszervizben fél rezsi óradíj egy computeres vizsgálat, addig nekem nem lehet túl drága egy MES v. AlfaOBD.



De pont azért szeretjük itt egymást, mert annyira sokszínűek vagyunk :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-24 13:26:59 // 57460
az biztos, hogy máshogy tervezik a személyautók alkatrészét, mint akár a kisteherekét, pl ügyfelünk új masterében csere érett lett a lendkerék 600e km-nél, EGR magasnyomású, befecskendezők gyáriak még....
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-24 13:24:12 // 57459
bökőnél szűrik még is cserélni kell a szívósort 220e km-nél Csabinak igaza van abban hogy a motor felől jön a ganyé a szívósor felé ettől függetlenül lehetne egy kartergázszűrő is bökőhöz nem igazán keresnek EGR-t pl...
Piritu - 1.000.0002014-08-24 13:16:47 // 57458
Ha egymás mellé teszed az Alfa 1,9-es TD motorját a maga 90 lovával, és a 150/170 lovas 1,9mjet verziót, kétlem, hogy ez utóbbiról az jut eszedbe, hogy "direkt sz@rul vannak megcsinálva".
GTPeti2014-08-24 12:59:17 // 57457
"hogy nem a kocsi szar, hanem a jobb technika drágább is."
Jajj de elegánsan mondtad azt, hogy direkt sz@rul vannak megcsinálva. :))
Piritu - 1.000.0002014-08-24 12:20:19 // 57456
A 21. században egyszerűen csak tudomásul kell venni, hogy nem a kocsi szar, hanem a jobb technika drágább is. Még akkor is, ha valaki a VW 1,6/75LE (1,4/60LE), vagy netán a bogár korabeli technikájához van szokva.
Érdekes, azért senki sem kapja fel a vizet, hogy 250 ezerért kell gumit vennie, pedig az többe van és többször cserélik. (A marhaságokra költött pénzekről nem is beszélve.)
A másik meg az, hogy túl kell lépni az "otthon meg tudok javítani mindent" nézeten is. Alkatrészeket ötlet szerűen cserélgetni lehet, de felettébb költséges.
Tanulságos volt Andy hsz-e is a Nagyvad topikban.
mizooo2014-08-24 12:00:42 // 57455
*megnyugtattam
mizooo2014-08-24 11:59:59 // 57454
Azért az EGR kérdés nem csak a mi problémánk ám. Erhard biztos tudna mesélni, de pont pénteken fakadt ki egy kollégám, akinek arany VW medálja is van, hogy soha többet nem vesz ilyen német sz@rt. Az övé Polo 1.4 benzin és kellett EGR-t cserélni és 60e forint volt neki. A másik kollégánknak is 1.4 benzin Golf és 2X cseréltek már benne, de még mindig világít a check engine (lehet nem is az a baja :)). A Polos srác kiemelte még +ban az összes ajtózár cseréjét stb... Megnyugtatta, azért mert VW jel van rajta még ugyanolyan szar mint a többi.
GTPeti2014-08-24 11:37:11 // 57453
Szerintem azzal is van baj, hogy a kipufogógáz szűretlenül kerül az EGR-be és a szívósorba. Ha szűrve lenne, akkor még vállalható is lenne az egész elv. Gondolom sokan inkább cserélnének 10enként egy plusz szűrőt, mint EGR-t tisztogatni és olykor cserélni. Én legalábbis igen. :)
Csabi2014-08-24 11:26:29 // 57452
Jaja, biztos ez volt az egyik, vagy egyetlen oka, h változtattak az EGR hűtésén...
ePerben a 2.0 szívósorára köt vízcső is, csak nem azt is hűtik?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-24 11:10:24 // 57451
szerintem meg azzal van a legnagyobb baj, hogy nincs hűtve az EGR csak a 2.0-tól a forró olajos koksz sül rá az EGR-re...
Csabi2014-08-24 11:06:01 // 57450
Szerintem nem is a korommal van a baj,ahogy írod is, hanem az olajjal, ami a szívósor felől jut az EGR-re....ha az olaj rásül az EGR szeleptányérjára, tengelyére...akkor már kis mennyiségben is okoz szorulást, vagy leragadást...nekem ez a tapasztalatom, és ilyenkor jól jön a tisztítás...
GTPeti2014-08-24 10:49:32 // 57449
Erre a kérdésre a 57422-ben írtam le a választ. ;)

A tipped amúgy jó!
norbi04092014-08-24 10:46:25 // 57448
És milyen progival használod? :)
Tervezem én is hogy veszek, csak sajnos nem nagyon értek az ilyen átkötözgetős részhez :D Ha esetleg a kezemben lesz egy ilyen szerkezet, tudsz segteni az átkötésben? :)
mizooo2014-08-24 10:22:20 // 57447
Nem, BT-s van.
mizooo2014-08-24 10:22:02 // 57446
Ha abszolút értékben nézem akkor is az 1.5 az azért már sok nem? Olvastam egy irodalmat róla, azt írják 4.5 mm3/ütem -ig képesek a motorvezérlők korrigálni de az 1.5 nél magasabb korrekciós értékeknél érdemes hibát keresni ezt írja.
norbi04092014-08-24 10:19:47 // 57445
Akkor Neked is usbs ELM327-ed van? :)
droberto2014-08-24 10:07:47 // 57444
Azon már túl vagyok.

Annak lenne ez a folytatása.
droberto2014-08-24 10:03:31 // 57443
Szerintem az EGR pucolás teljesen értelmetlen. Az enyémen még sosem volt 0,5 mm-nél több lerakódás sehol. A kopás, elhasználódás ellen meg nem véd. :)

Korrekció: Abszolút értékben kell nézni a különbséget.
Shadin2014-08-24 10:01:37 // 57442
Nincs mit lekötni. Csak miután leszeded a szívósort. A műanyag ver. nem szokott tönkremenni. 200k után is frankón mozog (fél centi korommal is :-D) és ép minden lapát...
Scaniamen2014-08-24 09:58:04 // 57441
Szia nem akarok okos lenni de ha le van kötve akkor is kellene összekötő rúdnak lenni a szívósor tetején,mert alól a motornál szokták lekötni és rögzíteni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak