Pl ezért is cseréltem le 105-nél a vezérlést.
Motorolaj témában mindössze tényként közöltem, hogy a 20ezres periódussal és gyári olajjal NINCS probléma. TS-nél akár 300e felett se. Aki ennél jobbat akar azt csinál, amit akar.
Az amcsiról meg az a véleményem, hogy, aki olyat vesz cseréljen csak nyugodtan hatésfélezrenként. Ha a fogyi nem gond, akkor ez se lehet :-P
Piritu - 1.000.0002015-05-12 19:32:48 // 67440
SilentSound2015-05-12 19:27:42 // 67439
Sziasztok!
Rám ijesztett kicsit ma az autóm hazafelé. Egy zöldnél induláskor csörgős-kattogósan indult, aztán egy rövid idő után abbahagyta. Egy darabig semmi, aztán feltűnt, hogy egy-egy úthibán csattanó hangot ad, de nem mindig, utána pedig a motor leállításakor is zörgősen áll le. Ha utóbbi nem lenne, futóműre gyanakodnék, de így nem. Kettőstömegű lendkerék is nemrég lett cserélve, hibajelzést nem dobott. Van valakinek ötlete, hogy mi produkálhat ilyet?
Rám ijesztett kicsit ma az autóm hazafelé. Egy zöldnél induláskor csörgős-kattogósan indult, aztán egy rövid idő után abbahagyta. Egy darabig semmi, aztán feltűnt, hogy egy-egy úthibán csattanó hangot ad, de nem mindig, utána pedig a motor leállításakor is zörgősen áll le. Ha utóbbi nem lenne, futóműre gyanakodnék, de így nem. Kettőstömegű lendkerék is nemrég lett cserélve, hibajelzést nem dobott. Van valakinek ötlete, hogy mi produkálhat ilyet?
W.2015-05-12 19:27:15 // 67438
Urak! Lehet, hogy hülye a kérdésem, de: kiszedett dpf esetében nem kell a WR-PE olaj, ugye?
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-12 19:17:57 // 67437
pl Ruville, Graf, Thermo, Hepu, olcsók közül pl a Starline még egy gari sem volt vele az LPR-rel viszont már szoptam :(((
.......................2015-05-12 19:10:05 // 67436
"Engine Oil Viscosity (SAE Grade) — 1.4L Turbo
Engine
MOPAR® SAE 5W-40 synthetic engine oil or equivalent
Pennzoil® or Shell Helix® is recommended for all operating
temperatures."
ugyanaz az olajvizkozitás
Engine
MOPAR® SAE 5W-40 synthetic engine oil or equivalent
Pennzoil® or Shell Helix® is recommended for all operating
temperatures."
ugyanaz az olajvizkozitás
.......................2015-05-12 19:08:10 // 67435
http://www.dodge.com/en/owners/manuals/
.......................2015-05-12 19:07:41 // 67434
DODGE DART ami ugyi Guli majdnem
"NOTE: Under no circumstances should oil change intervals
exceed 10,000 miles (16,000 km) or twelve months,
whichever comes first."
igaza lesz Dömpinek olajcsere ügyben
"NOTE: Under no circumstances should oil change intervals
exceed 10,000 miles (16,000 km) or twelve months,
whichever comes first."
igaza lesz Dömpinek olajcsere ügyben
.......................2015-05-12 19:05:18 // 67433
melyik a jó vízpumpa akkor?
milyen márka?
milyen márka?
Greentimus2015-05-12 19:04:17 // 67432
Nincs valakinek eladó gyári kézi váltógombja vagy honnan tudnék szerezni? Amúgy csak le kell tekerni a jelenlegit és mehetne a gyári a helyére?
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-12 18:53:10 // 67431
a szíj kibírna 120e-et de a vízpumpa főleg a gyári valami sz@r kínai fos ami igazi lutri ..ezért javallott a 80-100e-es csere..
motorolaj témába én nem mászok inkább bele, valaki szerint jó az adalékolt, valaki csak a gyáriban hisz és valaki normális minőségűt is elégnek tartja ...nekem nem posztom senki feje felett pálcát törni :)
csak egy érdekesség az amcsi autóknál a Gyárilag előírt csereperiódus pl egy 3500cm3-is telekjárónál 6500 azaz Hatezerötszáz!!! km...
motorolaj témába én nem mászok inkább bele, valaki szerint jó az adalékolt, valaki csak a gyáriban hisz és valaki normális minőségűt is elégnek tartja ...nekem nem posztom senki feje felett pálcát törni :)
csak egy érdekesség az amcsi autóknál a Gyárilag előírt csereperiódus pl egy 3500cm3-is telekjárónál 6500 azaz Hatezerötszáz!!! km...
Piritu - 1.000.0002015-05-12 18:47:52 // 67430
Rólam is mindenki azt hiszi, hogy hosszú távon járok. Pedig napi 2x6 km is van hidegindítással.
Piritu - 1.000.0002015-05-12 18:45:59 // 67429
Szerintem a CAN bus-on keresztül kapja a jelet.
Halesz2015-05-12 18:45:43 // 67428
Srácok, keresek tovább:
Budapesten forgatnak egy hollywoody filmet júniusban, amihez keresünk egy fekete 159 berlinát. Lehetőleg egy átlagos kinézetű, gyári 16-17-es felnivel szerelt modell lenne érdekes, nagy matricák nélkül.
Aki két napra tudná nélkülözni az autóját és szeretné viszontlátni egy nem mindennapi produkcióban - természetesen egy elég korrekt összegért cserébe - keressen engem!
Budapesten forgatnak egy hollywoody filmet júniusban, amihez keresünk egy fekete 159 berlinát. Lehetőleg egy átlagos kinézetű, gyári 16-17-es felnivel szerelt modell lenne érdekes, nagy matricák nélkül.
Aki két napra tudná nélkülözni az autóját és szeretné viszontlátni egy nem mindennapi produkcióban - természetesen egy elég korrekt összegért cserébe - keressen engem!
Piritu - 1.000.0002015-05-12 18:43:06 // 67427
A fékolajra viszont csak két év a gyári ajánlás...
Piritu - 1.000.0002015-05-12 18:34:01 // 67426
Alapjában a vezérműszíjról beszéltem. Lassan már ott tartunk, hogy aki nem cseréli le 50ezernél a kormosban, az nem jó gazda. (A másik végletben meg bontott féket keresnek.)
Az olaj és a szerviz az más téma. Azért írtam, hogy az eddigi 800ezren a 20-ezres csereperiódussal sose volt bajom. Az új gazdáknál sem. Innentől szerintem felesleges 8-10ezrenként kidobni, főleg még arra is licitálva, hogy ki tud "jobb" fémkerámiás cuccot, vagy egyéb adalékot beletölteni.
Az olaj és a szerviz az más téma. Azért írtam, hogy az eddigi 800ezren a 20-ezres csereperiódussal sose volt bajom. Az új gazdáknál sem. Innentől szerintem felesleges 8-10ezrenként kidobni, főleg még arra is licitálva, hogy ki tud "jobb" fémkerámiás cuccot, vagy egyéb adalékot beletölteni.
SzJanos2015-05-12 18:30:14 // 67425
Mázli, vagy ő kezeli a Fiatos/Alfás ügyfeleket, de én is vele kontaktáltam. Eredeti alkatrészekre van most 20% kedvezmény, és munkadíjra is nagyon korrekt ajánlatot adtak. Ezen felül mellettük szól a 2 év garancia amit vállalnak a vezérlésre, szóval ha olyan jól szervizelnek, mint ahoyg ajánlatot adnak, akkor minden rendben lesz. Ezúton is köszönet a tapasztalatok megosztásáért!
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-12 16:03:50 // 67424
:)
Shadin2015-05-12 16:01:15 // 67423
Tudtátok, h 1.9 16V-nél 200-nál 6-osban csak 3500 a fordulat? És még megy tovább is :)
Shadin2015-05-12 15:58:59 // 67422
Hát a dashboard computer CAN BUS jeléből.
Shadin2015-05-12 15:57:38 // 67421
Pollen és levegő szűrő évente tavasszal :-)
Shadin2015-05-12 15:52:45 // 67420
Hamarabb nyerek a lottón minthogy ezt MO.-n valaki is megcsinálja...
mex862015-05-12 14:25:40 // 67419
asszony elsö autojäban is akkor cseréltük a vezszijat mikor elszakadt
hengerfejjel meg szelepekkel együtt :D gondoltuk kicsit megyünk vele vétel utän mig lesz budget szijszettre.
aztän kellett hengerfejre is meg a hozzävalokra :D
és még jol megusztuk :D
hengerfejjel meg szelepekkel együtt :D gondoltuk kicsit megyünk vele vétel utän mig lesz budget szijszettre.
aztän kellett hengerfejre is meg a hozzävalokra :D
és még jol megusztuk :D
mex862015-05-12 14:22:49 // 67418
na de henger is több van meg hengerfej is meg veztengely is
utobbi ugy vagy 2x :D
de tény h kva sok az öl benne, na meg nem is oco
mielött cserélni kellett volna eladtam :P
utobbi ugy vagy 2x :D
de tény h kva sok az öl benne, na meg nem is oco
mielött cserélni kellett volna eladtam :P
mex862015-05-12 14:19:10 // 67417
järok munkäba is napi 2x9km-re :)
igaz ebböl nemigen gyülik a km :)
de mikor hazaindulok akkor belemegy hamar 2ezer, amiben inditok 2x :)
igaz ebböl nemigen gyülik a km :)
de mikor hazaindulok akkor belemegy hamar 2ezer, amiben inditok 2x :)
.......................2015-05-12 14:07:21 // 67416
le is szarják az olajcserét az olaszok ha lejár a garancia
.......................2015-05-12 14:03:21 // 67415
te egy olajcserét úgy teszel meg ,
hogy 30 szor hidegindítasz ez alatt
a Dömpi meg vagy 3000 szer
ez a nem mindegy
hogy 30 szor hidegindítasz ez alatt
a Dömpi meg vagy 3000 szer
ez a nem mindegy
.......................2015-05-12 13:57:30 // 67414
szeintem az üzemanyagszürö 12 ekm erenként eltúlzott
jó az 30.40 ekm erenként is
jó az 30.40 ekm erenként is
David | Centocinquantanove2015-05-12 13:41:44 // 67413
Nem tudjátok véltelenül, hogy a gyári rádióban a sebességarányos hangerővezérlés funkció (nagyobb sebességnél automatikusan ráhangosít) hogyan érzékeli a sebességet?
Giuntini2015-05-12 13:25:44 // 67412
Olaszban a kötelező szerviz ingyen van. Az olajert es az előírt alkatrészekert nem kell fizetni.
Dömpi (il dottore)2015-05-12 13:05:19 // 67411
Aki rám hallgat cseréli 12-15e km-enként az olajat/olajszűrőt, üzemanyagszűrőt és pollenszűrőt 2-évente vagy 40ezrenként, vezérlést meg 130-140ezrenként, hosszbordás szíjjat 70ezrenként, váltóolajat 100ezrenként, szervóoljat és fékolajat 3 évente vagy 70ezrenként.
Én ehhez tartom magam mind az 1.9 jtdm, mind az 1.6 TS esetében (ez utóbbinál a vezérlés 60ezrenként).
Én ehhez tartom magam mind az 1.9 jtdm, mind az 1.6 TS esetében (ez utóbbinál a vezérlés 60ezrenként).
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-12 12:55:05 // 67410
Nekem van egy autójára igényes barátom, akkor cserél vezérlést miután elszakadt, olajat is elfelejt cserélni, múltkor 2 év és 30e km után cserélte le, úgy esett ki az olaj szó szerint :)))
Mondjuk kímélve használja, 50-nél többel sosem megy inkább 40-nel azt is a belő sávban, mert 4m-nél messzebb nem lát (van szemüvege otthon a szekrényen)
Mondjuk kímélve használja, 50-nél többel sosem megy inkább 40-nel azt is a belő sávban, mert 4m-nél messzebb nem lát (van szemüvege otthon a szekrényen)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-12 12:41:22 // 67409
"semmilyen technikai vagy alkatrész újítás nélkül"
Az általad leírt fosvágenbe 9-10L olaj kell az pont 2x annyi mint akár egy 2.0JTDM-be amiben papír szerint 35000km-nél kellene olajat cserélni ....
nyüheeeeeeehheeeeeeeee
Konklúzió...menj a 3.0-val úgy 300e-et, hogy 60e-ként cseréled az olajat és majd meglátjuk mit dob le :P
Az általad leírt fosvágenbe 9-10L olaj kell az pont 2x annyi mint akár egy 2.0JTDM-be amiben papír szerint 35000km-nél kellene olajat cserélni ....
nyüheeeeeeehheeeeeeeee
Konklúzió...menj a 3.0-val úgy 300e-et, hogy 60e-ként cseréled az olajat és majd meglátjuk mit dob le :P
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-12 12:37:38 // 67408
kicsit olvass figyelmesebben és akkor rájössz miről beszélünk :)))
mex862015-05-12 12:23:10 // 67407
sztem konstrukciofüggö is erösen hogy melyik motor hogy birja a longlife olajcseréket.
van aminek mindegy ha 5000ezrenként cserélnéd, akkor is behal
van aminek mindegy ha 5000ezrenként cserélnéd, akkor is behal
mex862015-05-12 12:19:55 // 67406
akkkor arra mit léptek hogy az offos 3.0TDI-m végig longlife periodusokkal (30e km) ment 313e km-nél volt nälam ugy hogy a turboja az volt amit 10e km-nél gariba rätettek tehät benne volt 300e plusz (megvoltak a szämläk mindenröl) 10 olajcseréje volt odäig, mind märkaszerviz és inspekciokra behordtäk. és nem volt motorgeneräl meg tärsai.
egyedül a vezlänc szolt benne picit hideginditäsnäl, de azt sajnos sok autonäl ennyi kmnél mär 3x cserélik
persze midnen hasznälatfüggö stb stb de mégis...
ja és eredeti dpf amit nem sokkal elötte pucoltak ki elöször
(mondjuk lendkereke mär nem eredeti volt, a mumus alkatrészek közül)
ezzel nem azt akarom mondani hogy kitolom én is odäig, föleg ha ennyi méterrel veszem és még hasznälni akarom.
de ez mär nem az elsö olyan autom volt amit visszakövetve igy szervizeltek mégse fosta le a bokäjät idejekorän, legaläbbis nälam.
amit most hajtok az is 30e-es periodussal volt egész idäig, én most visszaveszem 20ra normälis olajjal, de azért nem 10re.
egyedül a vezlänc szolt benne picit hideginditäsnäl, de azt sajnos sok autonäl ennyi kmnél mär 3x cserélik
persze midnen hasznälatfüggö stb stb de mégis...
ja és eredeti dpf amit nem sokkal elötte pucoltak ki elöször
(mondjuk lendkereke mär nem eredeti volt, a mumus alkatrészek közül)
ezzel nem azt akarom mondani hogy kitolom én is odäig, föleg ha ennyi méterrel veszem és még hasznälni akarom.
de ez mär nem az elsö olyan autom volt amit visszakövetve igy szervizeltek mégse fosta le a bokäjät idejekorän, legaläbbis nälam.
amit most hajtok az is 30e-es periodussal volt egész idäig, én most visszaveszem 20ra normälis olajjal, de azért nem 10re.
.......................2015-05-12 11:12:23 // 67405
onnan lehet nem,
de én amikor szétszedtem a leömlö repedés miatt egy deka olajsár nem volt sem a bemenö sem a kimenö ág olajcsöveiben
söt az olajhütöben sem
de én amikor szétszedtem a leömlö repedés miatt egy deka olajsár nem volt sem a bemenö sem a kimenö ág olajcsöveiben
söt az olajhütöben sem
denil12015-05-12 09:47:10 // 67404
Én a Tjet Bravomat 5 évig vittem hozzájuk.
Az egyik legkorrektebb márkaszervíz és tényleg megcsinálják amit meg kell csinálni.
Keresd Apáti Zsoltot.Maximálisan ügyfélözpontú ember. De arra készülj fel,h az óradíjaik nem olcsók. Valamit valamiért.
Az egyik legkorrektebb márkaszervíz és tényleg megcsinálják amit meg kell csinálni.
Keresd Apáti Zsoltot.Maximálisan ügyfélözpontú ember. De arra készülj fel,h az óradíjaik nem olcsók. Valamit valamiért.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-12 09:40:38 // 67403
lemossa a szelepfedélből esetleg a turbó olajcsöveiből is??? pont a hosszú csereperiódus miatt halnak le a turbók mivel eltömődik az olajcsövük....
Kriszo2015-05-12 09:17:27 // 67402
Nyilván a 99,9% nem ilyan alapos ahogy leírtad.Emblémát, meg a feliratot nem szokták leszedni.Viszont egy fènyező pont a fújás miatt többet políroz szerintem.Én csak azt mondom, hogy szerintem érdemesebb egy ilyenhez elvinni, mint a bublesbe políroztatni olcsón , mert annak tényleg nincs köze a polírhoz.Énis viszem majd nyár végén, mondjuk nekem lesz még pár más is amit javítani kell.A tetősínem nagyon csúnya, illetve a csomiajtonal az embléma alatt van egy pici pörsenés:)
Picit más.A hétvégén nagy autóápolásba voltam, és tegnap délután babráltam a kocsinál, kivettem a pótkereket és akkor vettem észre hogy van egy pici víz a pótkerék alatt.Gyorsan át öcsémhez (karosszériás az Ivanicsnál).Kocsi hatulja szét műanyagok le, és elkezdtük slaggak locsolni.egy helyen a kéderguminál átszivárgott a víz, illetve nagyon minimálisan 2 oldalán ugyanazon a helyen a gyári illesztésnél.Kapott is rögtön ilyen tömítőanyagot mind a két oldalon.A Guminál nem tudom hogy folyt be, sértetlen álkapotban van.Írok is este egy blogot róla.
Valakinek volt már ehhez hasonló gondja?
Picit más.A hétvégén nagy autóápolásba voltam, és tegnap délután babráltam a kocsinál, kivettem a pótkereket és akkor vettem észre hogy van egy pici víz a pótkerék alatt.Gyorsan át öcsémhez (karosszériás az Ivanicsnál).Kocsi hatulja szét műanyagok le, és elkezdtük slaggak locsolni.egy helyen a kéderguminál átszivárgott a víz, illetve nagyon minimálisan 2 oldalán ugyanazon a helyen a gyári illesztésnél.Kapott is rögtön ilyen tömítőanyagot mind a két oldalon.A Guminál nem tudom hogy folyt be, sértetlen álkapotban van.Írok is este egy blogot róla.
Valakinek volt már ehhez hasonló gondja?
droberto2015-05-12 08:54:55 // 67401
Szerintem a fényezők se szoktak ennyi energiát belefektetni, ők inkább a fújásra vannak ráálva. Illetve az igazság az, hogy igény sincs ilyenre komplex fényezés javításra, prevencióra. Sajnos. :( Azért van egy két üdítő kivétel: Lásd Autoglym-es Attila. Halesz autóját elég jól megcsinálta. :)
.......................2015-05-12 08:32:20 // 67400
Per nincs sosem volt,
Kulanz ban szokták nyugaton egyes nagynevű gyártók a tipushibákat ingyen javítani,
Pl.a MB magyaro on is cserélte a hibás kiverődő hátsóhidat akár 6…8 éves autókon is
Ez nincs törvényileg szabályozva,valszeg ha életbiztonságot veszélyeztet akkor fizetnek
Kulanz ban szokták nyugaton egyes nagynevű gyártók a tipushibákat ingyen javítani,
Pl.a MB magyaro on is cserélte a hibás kiverődő hátsóhidat akár 6…8 éves autókon is
Ez nincs törvényileg szabályozva,valszeg ha életbiztonságot veszélyeztet akkor fizetnek
Kriszo2015-05-12 08:30:27 // 67399
Respect!:))))
Azthiszem összefoglaltad a lényeget:)Az meg a másik fele, hogy ilyen autokozmetikába biztos nem vinném.Azért nem mert fingjuk nincs hogy kell rendesen csinálni.Nekem sincs.Egy hozzáértő fényezőnek viszont van:)
Azthiszem összefoglaltad a lényeget:)Az meg a másik fele, hogy ilyen autokozmetikába biztos nem vinném.Azért nem mert fingjuk nincs hogy kell rendesen csinálni.Nekem sincs.Egy hozzáértő fényezőnek viszont van:)
.......................2015-05-12 08:19:21 // 67398
Dpf es dieselben nincs olajsár
Regen alatt lejutó gázolaj lemossa az olajsarat is
Regen alatt lejutó gázolaj lemossa az olajsarat is
droberto2015-05-12 08:07:44 // 67397
A minőségi gépi polírozás sok idő. Akár 4-6 teljes nap is lehet. A fekete különösen érzékeny szín.
Aki 50 alatt elvállalja azzal én szóba se állnék.
A minőségi polírozás menete:
- Alapos mosás (magasnyomás + kézi).
- Gyurmázás, szilárd részeskék eltávolítása.
- Zsírtalanítás, kátrányeltávolítás.
- Hibák, (kő)leverődések festése, lakkal feltöltése, majd bélyeggel visszacsiszolása.
- Matricák feliratok sallangok pozícióinak mérése, majd leszerelése.
- Maszkolás.
- Vizes csiszolás.
- Durva polírozás.
- Közepes polírozás.
- Finom polírozás (hologram eltávolítás).
- Falcok polírozása.
- Waxolás.
- Maszkolás eltávolítása.
- Matricák feliratok sallangok visszaszerelése.
- Pihentetés.
- Mosás magasnyomással, majd lágy vízzel öblítés.
Ha nagyon precíz vagy akkor kavicsfóliázással fejezed be a műveletet.
A polírozás állandó és hűvös hőmérsékleten történik, lehetőleg napfénymentes helyiségben, megfelelő mennyiségű és minőségű megvilágítás mellett. Szóval elég nagy macera.
Persze ettől lehet kevesebb, meg a munkaidő függ a fényezés állapotától és a mester igényességétől illetve a vevő igényeitől és fizetési hajlamától.
Aki 50 alatt elvállalja azzal én szóba se állnék.
A minőségi polírozás menete:
- Alapos mosás (magasnyomás + kézi).
- Gyurmázás, szilárd részeskék eltávolítása.
- Zsírtalanítás, kátrányeltávolítás.
- Hibák, (kő)leverődések festése, lakkal feltöltése, majd bélyeggel visszacsiszolása.
- Matricák feliratok sallangok pozícióinak mérése, majd leszerelése.
- Maszkolás.
- Vizes csiszolás.
- Durva polírozás.
- Közepes polírozás.
- Finom polírozás (hologram eltávolítás).
- Falcok polírozása.
- Waxolás.
- Maszkolás eltávolítása.
- Matricák feliratok sallangok visszaszerelése.
- Pihentetés.
- Mosás magasnyomással, majd lágy vízzel öblítés.
Ha nagyon precíz vagy akkor kavicsfóliázással fejezed be a műveletet.
A polírozás állandó és hűvös hőmérsékleten történik, lehetőleg napfénymentes helyiségben, megfelelő mennyiségű és minőségű megvilágítás mellett. Szóval elég nagy macera.
Persze ettől lehet kevesebb, meg a munkaidő függ a fényezés állapotától és a mester igényességétől illetve a vevő igényeitől és fizetési hajlamától.
Giuntini2015-05-12 07:49:08 // 67396
Igazat adok neked. Ami 30ezer km alatt keletkezik az olajban (sár ategett olaj) ez mind a gyártók bűne, ha idő előtt besz@rik a motor. Kíváncsi vagyok hogy nyugaton a szervizkönyvvel rendelkező tulajok hany pert raktak a gyàrtok nyakàba. Az Alfànàl is az volt az àrmàny, hogy 150 vagy 200 ezer kilométerig ingyenes volt minden szerviz, es nem cseréltek előbb olajat mert az fizetős lett volna. Ki van ez talàlva csak nem nekünk.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-05-12 07:15:16 // 67395
En meg ugy latom hogy semmilyen technikai vagy alaktresz ujitas nelkul az autogyartok tullicitaljak egymast a szervizciklus meghosszabitasa erdekeben... Ceges autok eseteben erre harapnak is a koltseg sokkentes keretein belul....
Haddel2015-05-11 22:50:31 // 67394
Piritu - 1.000.0002015-05-11 22:21:46 // 67393
Az, ha elmész vele az ajánlásig, az - szerintem - nem határfeszegetés. Ha többet, az igen. (Volt itt az Amorén, aki a TS 100 ezres gyertyacsere periódusát is kevesellette és vagy másfélszer annyit ment egy szettel. Majd csodálkozott, hogy kihagy a gyújtás és tanácsot kért, hogy mitől lehet.)
Azért a nulla egy kicsit túlzás, ettől olcsóbb a bontott motor. (Maradva a 147--es példámnál. Anno a szakszerviz 120e körül cserélte a vezérlést, 460-ért csinálta meg a motort. 600-ért gyári felújítottat adtak volna. Amúgy anno beismerték a hibájukat és fizettek rendesen.)
A másként használat bele van kalkulálva a gyári utasításba, mint ahogy az idő is. Viszont nem csak az első mondatig érdemes elolvasni az ajánlást - és ez érvényes az olajra is. Igenis vannak tényezők, amelyek csökkentik a megtehető távolságot, ezeket figyelembe is kell venni, de nem lehet azt se kijelenteni, hogy max. 10e km.
Lassan ott tartunk, hogy "óvatosságból" egymásra licitálunk, hogy ki tud kevesebbet mondani.
Azért a nulla egy kicsit túlzás, ettől olcsóbb a bontott motor. (Maradva a 147--es példámnál. Anno a szakszerviz 120e körül cserélte a vezérlést, 460-ért csinálta meg a motort. 600-ért gyári felújítottat adtak volna. Amúgy anno beismerték a hibájukat és fizettek rendesen.)
A másként használat bele van kalkulálva a gyári utasításba, mint ahogy az idő is. Viszont nem csak az első mondatig érdemes elolvasni az ajánlást - és ez érvényes az olajra is. Igenis vannak tényezők, amelyek csökkentik a megtehető távolságot, ezeket figyelembe is kell venni, de nem lehet azt se kijelenteni, hogy max. 10e km.
Lassan ott tartunk, hogy "óvatosságból" egymásra licitálunk, hogy ki tud kevesebbet mondani.
Piritu - 1.000.0002015-05-11 21:42:39 // 67392
Épp ezért írtam, hogy a gyári ajánlást betartva nincs gond.
Dömpi (il dottore)2015-05-11 21:42:16 // 67391
Abony messze van neked?