Sziasztok :-) Az anyagbeszerzésen kívül még nem volt időm foglalkozni a vassal. Most defibrillátorra várakozik félig szétszedve a garázsban.
Rövidesen csinálok fotókat és megosztom veletek a tapasztalataimat mindenki okulására. Egyenlőre csak annyit hogy egy 300ft-os alkatrész hibájára vezetem vissza aminek az időbeli cseréjével megelőzhettem volna ezt a szörnyűséget.
Persze ahhoz rá kellett volna jönnöm hamarabb. Hamarosan jelentkezem... folyt.köv.
Pityukoma2015-08-07 20:36:21 // 70104
URBAN2015-08-07 18:20:20 // 70102
Köszi a linkeket, már olvastam ezeket korábban, de a tapasztalatok a biztosak. Holnap megyek szerelőhöz, meglátjuk!
.......................2015-08-07 17:59:22 // 70101
.......................2015-08-07 17:46:08 // 70100
URBAN2015-08-07 17:44:13 // 70099
Köszi a segítséget sajnos a dieselt még csak mosr tanulom :)
.......................2015-08-07 17:34:25 // 70098
5 az sok
1..1,5 az még OK
akkor meg is van a rázás oka
a hang valószínü más miatt van
1..1,5 az még OK
akkor meg is van a rázás oka
a hang valószínü más miatt van
URBAN2015-08-07 17:29:08 // 70097
Igen 80% város. Az injektorok közül az egyik kicsit magas értéket mutatott mikor néztem azt hiszem 5 volt az érték. De a hangot amit hallok ez nem indokolja.
.......................2015-08-07 17:18:03 // 70096
"amihez 5.5 mm kulcs kell "
az 5,5 mm er es laptáv minden csak nem okos megoldás
az 5,5 mm er es laptáv minden csak nem okos megoldás
.......................2015-08-07 17:17:15 // 70095
ha az alpjárat ,és kis gáznál remeg akkor az injektorok szállított mennyisége nem egyforma
inyjektor korrekciók mérhetök ODB n keresztül
gondolom kizárólag városban használod a gépet?
inyjektor korrekciók mérhetök ODB n keresztül
gondolom kizárólag városban használod a gépet?
.......................2015-08-07 17:12:07 // 70094
szóval alpjáraton renmeg?
URBAN2015-08-07 16:45:30 // 70093
Maga a motor remeg előre hátra és ezt ugye csak nyitott motorháztetőnél látom, kis gázra 1,2 sebességben mostanában rángatós majd kisimul. A kerekek rendben.
emGéza2015-08-07 16:04:30 // 70092
De milyen okosan tervezték meg az 59st !
Pollenszűrőt kellett cserélnem .
... hát gondoltam a motor után van ,ezért alulról kezdtem a bontást .
De nem ! Ezért elkezdtem lebontani a kesztyűtartót , a csavarok miatt leszedtem a
környező burkolatokat is . Így már hozzáfértem a csavarokhoz . Az utolsó kicsavarozásánál vettem észre a szűrő cseréhez kialakított nyílást .
A csere így kb 5 perc , hatlapfejű csavar , amihez 5.5 mm kulcs kell .
Pollenszűrőt kellett cserélnem .
... hát gondoltam a motor után van ,ezért alulról kezdtem a bontást .
De nem ! Ezért elkezdtem lebontani a kesztyűtartót , a csavarok miatt leszedtem a
környező burkolatokat is . Így már hozzáfértem a csavarokhoz . Az utolsó kicsavarozásánál vettem észre a szűrő cseréhez kialakított nyílást .
A csere így kb 5 perc , hatlapfejű csavar , amihez 5.5 mm kulcs kell .
.......................2015-08-07 14:45:35 // 70091
gyakorlatilag minden ami forog okozhat remegést rezgést
elsösorban a kerék a legnagyobb tömeg ,így azzal kell kezdeni hogy
kiegyensúlyozni a gumit
megnézni ,hogy nincs ütése a keréktárcsának,guminak. kerékcsapágynak
majd ha ez rendben akkor a többi
elsösorban a kerék a legnagyobb tömeg ,így azzal kell kezdeni hogy
kiegyensúlyozni a gumit
megnézni ,hogy nincs ütése a keréktárcsának,guminak. kerékcsapágynak
majd ha ez rendben akkor a többi
.......................2015-08-07 14:42:17 // 70090
nem írtad ,hogy gáza´dasra ,vagy tolóüzemben motrfékre ?
vagy padlógáznál reneg?
vagy kisgéznál?
vagy a sebbességgel erösödik ,vagy gyengül?
alapjáraton is csinálja?
ezek mind fontos infók lennének
vagy padlógáznál reneg?
vagy kisgéznál?
vagy a sebbességgel erösödik ,vagy gyengül?
alapjáraton is csinálja?
ezek mind fontos infók lennének
URBAN2015-08-07 14:02:00 // 70089
Sziasztok! 1.9 jtdm motoros 159- em rakoncátlankodik. Remeg a motor, és már lassú gurulásnál vezetéskor is érzem a remegést, elég kellemetlen. Valaki tapasztalt már ilyet? Lehet kettőstömegű vagy esetleg vezérműtengely szíjtárcsa vagy más? Van klattyogó hangja is, ami kuplung kinyomásra szűnik és van egy másik hang is amit inkább alapjáratra lassulásnál hallok és ez inkább olyan búgó hang.
Tozo2015-08-07 13:33:10 // 70088
Amióta nálam van, azóta nem volt.
.......................2015-08-07 12:40:30 // 70087
"régi kiszedett is rendesen működik, rámértem."
valszeg a kábel törött valahol akkkor ,ha a kapcsoló jó ,és ennek ellenére hibát ír az OBD akkor a csatlakozó rosszul érintkezik ,vagy a kábel van eltörve
valszeg a kábel törött valahol akkkor ,ha a kapcsoló jó ,és ennek ellenére hibát ír az OBD akkor a csatlakozó rosszul érintkezik ,vagy a kábel van eltörve
Tozo2015-08-07 12:17:54 // 70086
Este tudok olvasni hibát, megnézem.
Aksit nem bánom, nyilván ha döglődött érdemes volt a csere.
Kuplungpedál kapcsoló cserélve volt, azzal nem hinném, hogy gond van. Egyébként a régi kiszedett is rendesen működik, rámértem.
Többi pedálra is ránézek, hátha látni vmit, ahogy lentebb írta tdemeter kolléga.
Nem tudtok vmi céget aki hátsó ablaktörlőt tud javítani? Az egyik műanyag fogaskerék megadta magát, egy pozicióba megáll állandóan.
Köszi, Zoli
Aksit nem bánom, nyilván ha döglődött érdemes volt a csere.
Kuplungpedál kapcsoló cserélve volt, azzal nem hinném, hogy gond van. Egyébként a régi kiszedett is rendesen működik, rámértem.
Többi pedálra is ránézek, hátha látni vmit, ahogy lentebb írta tdemeter kolléga.
Nem tudtok vmi céget aki hátsó ablaktörlőt tud javítani? Az egyik műanyag fogaskerék megadta magát, egy pozicióba megáll állandóan.
Köszi, Zoli
.......................2015-08-07 12:10:42 // 70085
keresned kellene egy jó autóvillamosságist
.......................2015-08-07 11:53:00 // 70084
szerintem itt így nem jutsz dülöre,
elm 327 és minimum egy multiméter nélkül nem lehet megtalálni kontakthibát
amikor bedobja a hill holder hibát ki kellene olvasni a OBD keresztül ,mi is okozza ,
kitöülni a hibát ,aztán újra
csak így lesz egyértelmü ..
elm 327 és minimum egy multiméter nélkül nem lehet megtalálni kontakthibát
amikor bedobja a hill holder hibát ki kellene olvasni a OBD keresztül ,mi is okozza ,
kitöülni a hibát ,aztán újra
csak így lesz egyértelmü ..
David | Centocinquantanove2015-08-07 10:57:59 // 70083
Hát sajnálom, de nézd a jó oldalát!
Egy döglődő akksit idejében megcsíptél, és nem valahol kukutyimba adta be az unalmast végleg.
Akkor pedálok. Ezel csak az a baj, hogy elég nehéz megcsípni a hiba konkrét okát, mert ugye pl. a Hillholder működéséhez is több dolog együttállása szükséges.
Egy döglődő akksit idejében megcsíptél, és nem valahol kukutyimba adta be az unalmast végleg.
Akkor pedálok. Ezel csak az a baj, hogy elég nehéz megcsípni a hiba konkrét okát, mert ugye pl. a Hillholder működéséhez is több dolog együttállása szükséges.
tdemeter2015-08-07 09:32:47 // 70082
A szervizesek szerint 10 evente latnak olyan kocsit amiben ez a rugo eltorik, szal jo eselyel neked inkabb a kapcsolo lesz a bunos....
tdemeter2015-08-07 09:31:56 // 70081
Korabban nekem azert volt hillholder hibam, mert a gazpedal visszanyomo rugom eltort es emaitt nem tudta rendesen kinyomni a kuplung a pedalt, erre pedig a pedal alatti kapcsolo nem jol reagalt.
Vagyis ott van egy kapcsolo aminek koze van az egesz hillholder folyamathoz. Nekem is mindig emelkedon dobta amikor mar lassultam es majdnem megalltam.
Ha benezel a pedalhoz neked is latnod kene ezt a rugot ami egy eleg speci. Illetve a pedal alatti kapcsolo hibaja is okozhat ilyet. valahol ott lessz a hiba
Vagyis ott van egy kapcsolo aminek koze van az egesz hillholder folyamathoz. Nekem is mindig emelkedon dobta amikor mar lassultam es majdnem megalltam.
Ha benezel a pedalhoz neked is latnod kene ezt a rugot ami egy eleg speci. Illetve a pedal alatti kapcsolo hibaja is okozhat ilyet. valahol ott lessz a hiba
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-07 08:46:09 // 70080
nem volt bikázva az autó?
Tozo2015-08-07 07:53:13 // 70079
Új aksival is dobja a hill holder unavailable hibát :-(
Lejtőn lefelé gurulva motorfékkel, fékezés közben mikor már majdnem megállt az autó.
Lejtőn lefelé gurulva motorfékkel, fékezés közben mikor már majdnem megállt az autó.
TJanesz 1592015-08-06 23:17:25 // 70078
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Nemrég vettem észre, hogy a fényszóró magasság állító egyik lámpámba se működik. Egyik kérdésem, hogy jól tudom, hogy csak kompletten fényszóróval cserélhető? Másik, hogy esetlegesen a csereig tudok rajta bárhogy is manuálisan állítani?
Előre is köszönöm!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Nemrég vettem észre, hogy a fényszóró magasság állító egyik lámpámba se működik. Egyik kérdésem, hogy jól tudom, hogy csak kompletten fényszóróval cserélhető? Másik, hogy esetlegesen a csereig tudok rajta bárhogy is manuálisan állítani?
Előre is köszönöm!
norbi04092015-08-06 21:06:28 // 70077
Szia! :)
Autószőnyeget én itt rendeltem. Sok féle kombinációt tudsz összerakni felirattal vagy nélküle :)
Emblémánál van egy olcsóbb megoldás...itt az adok-veszekben is vannak akik hirdetnek öntapadós alu emblémákat. De ha kompletten szeretnéd cserélni akkor pl vaterán is találsz. :)
Autószőnyeget én itt rendeltem. Sok féle kombinációt tudsz összerakni felirattal vagy nélküle :)
Emblémánál van egy olcsóbb megoldás...itt az adok-veszekben is vannak akik hirdetnek öntapadós alu emblémákat. De ha kompletten szeretnéd cserélni akkor pl vaterán is találsz. :)
Liquid2015-08-06 20:58:51 // 70076
az emblémákat fel tudod újítani, úgy hogy veszel csak fém plakettet, leműtöd a régit és ráragasztod az újat, vagy megveszed a gyári újat mondjuk az Elaforgtól (Ofi néven keresd itt).
Szőnyeget tőlük vettem a 156-hoz, meg asszem a 159 téli gumiszőnyege is tőlük van.
Az ajtóhatárolókat, meg egyéb mindenféléket egy rendes olasz alkatrészes meg tudja rendelni gyári újban. Szintén tudnám javasolni az Elaforg-ot, vagy én pl. Csöritől is vettem már apróságokat sokszor.
Szőnyeget tőlük vettem a 156-hoz, meg asszem a 159 téli gumiszőnyege is tőlük van.
Az ajtóhatárolókat, meg egyéb mindenféléket egy rendes olasz alkatrészes meg tudja rendelni gyári újban. Szintén tudnám javasolni az Elaforg-ot, vagy én pl. Csöritől is vettem már apróságokat sokszor.
Tozo2015-08-06 20:54:31 // 70075
Na erre ránézek majd, hátsó ablaktörlő mechanika cserés lett :-)
Köszi!
Köszi!
lekogy2015-08-06 20:50:25 // 70074
Sziasztok!
Pár apró szépséghibát szeretnék rendberakni az autón,:
- első szélvédő alatti két kis műanyag izé csere
- ajtóhatárolók kattognak./ csere
- emblémák kopottak / csere
- szőnyegek elkoptak / csere
- kormánybőr kopott / bőrözés
- felnik karcosak / fényezés
Tudtok esetleg ezekre beszerzési forrásokat?
Pár apró szépséghibát szeretnék rendberakni az autón,:
- első szélvédő alatti két kis műanyag izé csere
- ajtóhatárolók kattognak./ csere
- emblémák kopottak / csere
- szőnyegek elkoptak / csere
- kormánybőr kopott / bőrözés
- felnik karcosak / fényezés
Tudtok esetleg ezekre beszerzési forrásokat?
Tozo2015-08-06 20:49:55 // 70073
Na csak elmentem megnézetni a 3.5 éves Exide aksit.
Műterheléssel 9V alá ment meg mérték vmi digitális herkenytüvel ami szerint cellazárlatos. Vettem bele új aksit, majd most kiderül ez volt-e gond? Hétvégén lesz egy 2 ezres túra Itáliába :-)
Azt viszont elfelejtettem írni, hogy kb. két hete Vehicle Protection system ... hibaüzenetet írt ki és nem engedte indítani az autót. Kb 10. próbálkozásra indult el.
Na meglátjuk új aksival mi lesz és ennek megfelelően folytatódik a hibakeresés :-)!
Köszi mindenkinek a tippeket!
Műterheléssel 9V alá ment meg mérték vmi digitális herkenytüvel ami szerint cellazárlatos. Vettem bele új aksit, majd most kiderül ez volt-e gond? Hétvégén lesz egy 2 ezres túra Itáliába :-)
Azt viszont elfelejtettem írni, hogy kb. két hete Vehicle Protection system ... hibaüzenetet írt ki és nem engedte indítani az autót. Kb 10. próbálkozásra indult el.
Na meglátjuk új aksival mi lesz és ennek megfelelően folytatódik a hibakeresés :-)!
Köszi mindenkinek a tippeket!
Alejandro2015-08-06 20:16:14 // 70072
hi, sokáig kutattam ugyanennek az okát, egy hibasorozat ezzel kezdődött: VDC + hillholder unavailable.
aztán időnként bedobta a légzsákhibát, automata fényszóró hibát, esőérzékelős ablaktörlő hibát. ja meg tolatóradar, ja meg a csomagtérvilágítás, hátsó helyzetjelző, tolatólámpa. ennyire emlékszem. egyre gyakrabban, aztán a vdc és a hh hiba állandósult.
remegő lábbal vittem szervízbe.
annyi volt, hogy a kábelkötegben, ami a csomagtérfedélbe megy több vezeték elszakadt! :)
aztán időnként bedobta a légzsákhibát, automata fényszóró hibát, esőérzékelős ablaktörlő hibát. ja meg tolatóradar, ja meg a csomagtérvilágítás, hátsó helyzetjelző, tolatólámpa. ennyire emlékszem. egyre gyakrabban, aztán a vdc és a hh hiba állandósult.
remegő lábbal vittem szervízbe.
annyi volt, hogy a kábelkötegben, ami a csomagtérfedélbe megy több vezeték elszakadt! :)
yani🍀2015-08-06 19:51:21 // 70070
Mennyit?
Mennyit?
Mennyit?
Szabolcs 1592015-08-06 19:35:43 // 70069
Szabolcs 1592015-08-06 19:35:03 // 70068
URBAN2015-08-06 19:10:45 // 70067
Sziasztok! 1.9 jtdm motoros 159- em rakoncátlankodik. Remeg a motor, és már lassú gurulásnál vezetéskor is érzem a remegést, elég kellemetlen. Valaki tapasztalt már ilyet? Lehet kettőstömegű vagy esetleg vezérműtengely szíjtárcsa vagy más? Van klattyogó hangja is, ami kuplung kinyomásra szűnik és van egy másik hang is amit inkább alapjáratra lassulásnál hallok és ez inkább olyan búgó hang.
Haddel2015-08-06 19:04:21 // 70066
Lehet kapni ilyen kis kiszerelésü javítószínt.
Peeeti852015-08-06 18:48:30 // 70065
Sziasztok. Segitseget szeretnek kerni, a kepen lathatok kis biztositek tabla ajtaja letort es ki szeretnem cserelni igy vettem a kocsit es ilyen apro kis dolgok most jonnek elo rajta..😕 Meg még annyi, hogy az auton vannak apro kis karcok, gondolom parolasbol eredoen.. a festek jott le a muanyag elemekrol. Azoknak a javitasara van esetleg valami ecsetes megoldas javitoszinnel?
norbi04092015-08-06 18:48:26 // 70064
Neki a Cromában ugyan ez a motor van és szintúgy hidrotőke hibája lett pedig Seleniát használ :) Úgyhogy nincs kizárva ez sem teljesen.
norbi04092015-08-06 18:44:53 // 70063
A szívósorrol kiderült hogy nekem az a típus van bent amivel nem szokott gond lenni...a műanyag házas amiben fémből vannak a lapátkák. De persze az is meg lesz vizsgálva. :)
.......................2015-08-06 18:36:45 // 70062
hidrotőke hiba is
nem hinném
a multijetben ha Seleniát használsz ilyen gyakorlatilag nincs
nem hinném
a multijetben ha Seleniát használsz ilyen gyakorlatilag nincs
.......................2015-08-06 18:34:35 // 70061
egy tipp
a szívósor ?
a szívósor ?
URBAN2015-08-06 18:32:06 // 70060
Sziasztok! 1.9 jtdm motoros 159- em rakoncátlankodik. Remeg a motor, és már lassú gurulásnál vezetéskor is érzem a remegést, elég kellemetlen. Valaki tapasztalt már ilyet? Lehet kettőstömegű vagy esetleg vezérműtengely szíjtárcsa vagy más? Van klattyogó hangja is, ami kuplung kinyomásra szűnik és van egy másik hang is amit inkább alapjáratra lassulásnál hallok és ez inkább olyan búgó hang.
norbi04092015-08-06 18:30:35 // 70059
Sziasztok!
Ma voltam bevizsgáltatni az injektorokat...mind tökéletes. A mágneseknek kicsit több áram kell a normális működéshez ugyan de az érték így is határon belül van. Végig nézhettem az elejétől a végéig a procedúrát, bemehettem a vizsgáló szobába is ahol a gépek voltak, és közben beszélgettem a szerelő emberkével. Nagyon dícsérte az autót...szereti az olasz csodákat azon belül is a 159-et (neki egy Cromája van), ezt észre is vettem a munkáján, mert nagyon odafigyelt mindenre a ki és beszerelésnél :)
Elmondta, hogy 10-ből kb elvétve van 1-1 olasz autó náluk, azok is inkább apróbb szervízelésre. A többi nagyrészt Citroen, Peugeot és német szerkezetek...Audi, BMW. :)
A hideg alapjárati dadogás/köhögés felderítése folytatódik tovább. Abban maradtunk hogy egyik este vigyem oda és másnap reggel hidegen diagolják megint gyári Bosch kütyüvel, meg pluszban még valami szerkentyűvel egyszerre...tesztelgetik, vizsgálják meg ilyenek. Melegen minden adat tökéletes volt LMM, Rail nyomás elvárt/valós érték is....Szóval majd hidegen újra nekiesnek valamikor. Lehet hidrotőke hiba is, de akár az izzítás is gyengélkedhet. Azt mondták, hogy járó motornál is izzít még a gyertya kb 2 percig...úgyhogy ilyen probléma is lehet, majd kiderül. :)
Ma voltam bevizsgáltatni az injektorokat...mind tökéletes. A mágneseknek kicsit több áram kell a normális működéshez ugyan de az érték így is határon belül van. Végig nézhettem az elejétől a végéig a procedúrát, bemehettem a vizsgáló szobába is ahol a gépek voltak, és közben beszélgettem a szerelő emberkével. Nagyon dícsérte az autót...szereti az olasz csodákat azon belül is a 159-et (neki egy Cromája van), ezt észre is vettem a munkáján, mert nagyon odafigyelt mindenre a ki és beszerelésnél :)
Elmondta, hogy 10-ből kb elvétve van 1-1 olasz autó náluk, azok is inkább apróbb szervízelésre. A többi nagyrészt Citroen, Peugeot és német szerkezetek...Audi, BMW. :)
A hideg alapjárati dadogás/köhögés felderítése folytatódik tovább. Abban maradtunk hogy egyik este vigyem oda és másnap reggel hidegen diagolják megint gyári Bosch kütyüvel, meg pluszban még valami szerkentyűvel egyszerre...tesztelgetik, vizsgálják meg ilyenek. Melegen minden adat tökéletes volt LMM, Rail nyomás elvárt/valós érték is....Szóval majd hidegen újra nekiesnek valamikor. Lehet hidrotőke hiba is, de akár az izzítás is gyengélkedhet. Azt mondták, hogy járó motornál is izzít még a gyertya kb 2 percig...úgyhogy ilyen probléma is lehet, majd kiderül. :)
droberto2015-08-06 16:54:43 // 70058
Sokunknál jön ez a hiba, de valójában működik ekkor is a VDC és azon belül a HH.
droberto2015-08-06 16:52:32 // 70057
Olyan terminus technicus, mint a tömör cső. :)
denil12015-08-06 15:58:06 // 70056
de lehet,h sebességben voltam végig és a végén csak gázt nyomtam..ebben már nem vagyok biztos.
Érzésre én azt mondanám,h nem véletlen,h hosszabb lejtős szakasznál ahol nincs terhelés bedobja ezt a hibát. Próbáld ki :)
Érzésre én azt mondanám,h nem véletlen,h hosszabb lejtős szakasznál ahol nincs terhelés bedobja ezt a hibát. Próbáld ki :)
denil12015-08-06 15:56:32 // 70055
Szeva!
Ha ez nem állandó hiba akkor nem foglalkoznék vele.
Nekem is előjött egyszer és csak akkor amikor hosszan gurultam üresben egy lejtőn. Szerintem egy idő után elveszít valami jelet ilyenkor és nem tud számolni és ebből lesz a hiba. Ahogy beraktam sebességbe a lejtő alján egyből el is múlt. Azóta nem voltam arra de ha eszembe jut akkor újra gurulok egy nagyobbat azon a lejtőn.
Ha ez nem állandó hiba akkor nem foglalkoznék vele.
Nekem is előjött egyszer és csak akkor amikor hosszan gurultam üresben egy lejtőn. Szerintem egy idő után elveszít valami jelet ilyenkor és nem tud számolni és ebből lesz a hiba. Ahogy beraktam sebességbe a lejtő alján egyből el is múlt. Azóta nem voltam arra de ha eszembe jut akkor újra gurulok egy nagyobbat azon a lejtőn.