Fórum >> Típusok >> 159

Giuntini2015-11-28 15:40:53 // 74090
Egyetértünk. Pityukoma is mindig ezt mondja, ha minden rendben van a DPF is rendben működik. Szerintem is "filléres" alkatrészek miatt, ne egy horribilis összegbe kerülő alkatrész kidobásával kezdjük. Előbb-utóbb a DPF nélküli dízeleket kiirtják a városközpontokból. Foswagen megcsinálta a dízelek jövőjét!
Shadin2015-11-28 15:34:28 // 74089
Akkor pláne ne a kibelezéssel kezdjük, az maradjon a Golf klubban...

:-)
Giuntini2015-11-28 15:31:21 // 74088
Sima eltömődésnél nem a motorvezérlés lámpa gyullad ki, hanem a DPF eltömődöttség. Most jutott eszembe, amikor a nyomásérzékelő cső tört el, akkor dobta ki a motorvezérlés hibakódot.
Giuntini2015-11-28 15:18:51 // 74087
Nem kell annyira megijedni. Lehet a hőmérséklet érzékelő jeladó is, vagy a nyomásérzékelő cső. A nyomásérzékelő cső egy tizes, a hőmérséklet érzékelőt 25-30-ból megúszod. Mindenesetre ki kell olvastatni belőle a regenerálásokat. Elképzelhető, hogy a hőmérséklet érzékelő, és fals adatokat küld a vezérlésnek, ezért nem is regenerál. A DPF-et ha rám hallgatsz ne vetesd ki, bár sokan ezt megvétózzák. Lehet, hogy többet fogyaszt, és visszafog valamennyit a teljesítményből, de előbb-utóbb, itt is keményen fogják ellenőrizni. Ha majd egyszer el akarod adni, és emiatt a vizsgán is már visszadobják a herélteket, nagy pénzbe fog kerülni a visszarakása.
Giuntini2015-11-28 15:09:50 // 74086
Viszont ez nem csak pontatlanság. A pontatlanságból adódóan változhat egy max. két pálcikát. Itt elképzelhető, hogy mechanikai sérülése vagy netalántán törése van az elektronikus nívónak.
Shadin2015-11-28 14:59:50 // 74085
Szerintem meg sw frissítés és dpf tisztítás Droberto módra :-)
Szerviz nem csinált v. javasolt kényszerített regenerálást?
Shadin2015-11-28 14:56:39 // 74084
Precíz germán szerelő mester megoldotta a pollenszűrő behelyezését. Berakta fordítva, pajszerrel :-)


W.2015-11-28 14:53:47 // 74083
DPF ki, EGR lefalaz, kiír és minden ok!
ProdyG2015-11-28 14:52:00 // 74082
Sziasztok, pár napja regisztráltam, ez az első hozzászólásom :) kicsit visszaolvastam és látom eléggé témában van mostanában az, amit kérdezni szeretnék...

Kb. 2 hete vettem egy 159-est (2010-es, 2.4 JTDM, 184 ezer km). Az utóbbi napokban felvillant a motor jelecske indítás során, így el is vittem egy szervizbe a kocsit, ahol kiolvasták, hogy a DPF (ez a részecskeszűrő ha jól tudom) el van tömődve. Emiatt az utóbbi napokban a kocsi nem is igazán gyorsul, 90-nél nyomok egy padlógázt és nem történik semmi. Tegnap mentem vele 200 km-t autópályán, de majdnem sírtam, alig tudtam elérni a 120-as tempót :)
A lényeg, hogy a szerelő srác mondta, hogy a DPF-et ki kell dobni a kocsiból. Mi erről a véleményetek? Azt is megjegyezném, hogy nem csak hogy nem megy a kocsi, hanem nagyon sokat fogyaszt (tegnap autópályán 100-as tempónál simán 10 liter felett). Próbáltam 3 ezres fordulaton járatni, hogy kitisztuljon a DPF, de nem javult meg semmi... Biztos, hogy mindez a DPF miatt van? Nem lehet valami más probléma is? Kiszedethetem a DPF-et?
183 ezerrel vettem a kocsit, szóval felkészültem rá, hogy költeni kell a motorra, de mi most számomra a legjobb lépés?
köszi, Attila
Shadin2015-11-28 14:51:17 // 74081
Ez igaz, de nem kellett volna feltétlenül. Csak rendesen karbantartottam a többi meg a hobbim...
Balazs802015-11-28 14:49:31 // 74080
Hát igen mert első alkalommal a frászt hozta rám, hogy hova tűnt az olaj.
Giuntini2015-11-28 14:27:19 // 74079
Osztom! Az 1.9 8V egy igazi igavonó csodálatos csomagolásban. Egyszerűen nincsenek benne a hibalehetőségek. Köztes az 1,9 16V, ami egy nagyon jó kompromisszum a teljesítmény és a tartósság között. A 2,4 viszont egy feltüzelt brutáldízel, ennek minden hátrányával. Nem véletlen, hogy ez a motor csak az Alfában, és a Cromában található, bár ott jóval kevesebbet adtak el. A Thesisben csak az előd volt nem a 200 lovas. Ezért van az, hogy jobban kormol, hiszen jóval erősebb mint az 1.9-esek. és ezért igénylik az időnkénti meghajtást. nem egy car-társ esetében rendbe hozott mindent. A 2.4 érzékenyebb a gázolaj minőségére is. Mivel a 8V-ben nincs a változtatható szívósor, ezért nem okoz a folyamatos városi használat problémákat.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-11-28 14:09:10 // 74078
így van pont ezért cseréljük le az asszony autóját is ez az 1.3 multifos eu5 egy igazi ganédomb inkább egy 1.9 47 ...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-11-28 14:06:18 // 74077
valamit félreértettél nálam nem okosan eszik 9,5-öt ha nem tolom neki...Piyukomának 10,5 Bp-en de arra panaszkodott, hogy nem tudja megállni, hogy ne tolja neki :DDD
Giuntini2015-11-28 14:02:56 // 74076
A Tibi tartósságában én egyáltalán nem kételkedem, hiszen nem miniatűr motor, és a 159-ben nincs is nagyon kihegyezve. Szerintem, nagyon kulturáltan működik. Benzines fronton pedig a fogyasztása sem egetrengető. Mindenki olyat vegyen, ami közel áll a szívéhez, és a vezetési stílusához passzol!
W.2015-11-28 14:01:14 // 74075
Nálam is szórakozik napi szinten. 8000-km-es olajjal volt, hogy nulla szintet mutatott és sípolt, hogy nincs olaj.... Szar az érzékelő, de bosszantó azért!
Liquid2015-11-28 13:55:46 // 74074
azért nem kevés pénzt és munkaórát ősz hajszálat tettél bele abba hogy jó legyen mindig :)
Liquid2015-11-28 13:53:50 // 74073
azért azt tegyük hozzá hogy a tiéd 1.9 8V nem 2.4 :) Pl. nincsenek lapátkák, sokkal kevesebbet kormol mint az 5 hengeres ésatöbbi.
Amúgy meg elég csak egy turbo/befecskendező/kettőstömegű csere és máris eltűnt a kis fogyasztásból eredő előny. Én akkor is és most is ezen a véleményen vagyok. Egy modern közvetlen befecsis benzines sem örökéletű, de szerintem ésszel használva kisebb benne a rizikó és ha baj van azt is olcsóbb orvosolni.
Giuntini2015-11-28 13:52:52 // 74072
Az elektronikus olajszintmérő nem pontos!
Shadin2015-11-28 13:47:15 // 74071
Xenon baxkolódás oka:

Shadin2015-11-28 13:42:16 // 74070
Ismétlem önmagam, de semmi bajom a Tibivel, annak ellenére, hogy jobban izgatott egy Ti. Az 1.9 4 órán át araszolt a Bolgár Szerb határon járó motorral klímával. Semmi baja nem volt. Sőt amióta a 11-es sw volt rajta, soha semmi bajom nem volt az autóval ilyen téren. Biztos mázlim volt. Fele-fele város-országút viszonylatban használtam gond nélkül. Abban sem vagyok biztos, hogy olyan káros neki a 4-5 Km ingázás, jó olajok vannak már, kenés nagyon hamar kialakul stb. Én nem látom a problémát. 156 után ez a második 159-em, 11éve ilyet használok és korábban Mester utca Budafoki út között ami pár km, és az sem volt gond. Mellesleg én ha kitaposom a belét az olajkályhának akkor már akár 8,5-öt is megeszik, Tibinél meg arról beszéltek, hogy okosan akár 9,5-tel is megelégszik. Ez ellentmondás számomra, ha én vezetném a TBi-t a megszokott stílusban, akkor az nem állna meg 14 alatt valószínűleg:-(
Balazs802015-11-28 13:29:08 // 74069
Köszi akkor nem egyedül vagyok így akkor ezzel együtt élünk :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-11-28 13:25:59 // 74068
azért ezekben a kétütem és turbó meg 1000cm3 benya és turbó vagy dízel most sem hiszek 100e km és kuka vagy teljes felújítás mint a Smart.....áhhhhhh
emGéza2015-11-28 13:25:43 // 74067
Igen ! napi szinten ... érzékeny az érzékelő
Zsolt1552015-11-28 13:20:47 // 74066
Igen. A 90'-s évek vége felé mindenki temetni akarta a dízeleket, aztán kijöttek a közös nyomócsöves személyautók és hírtelen nagyot változott a megítélésük. Most a szállópor miatt kicsit hátrább szorultak a benzinesekhez képest. Viszont az új fejlesztésű dízelek már alapjáraton is regenerálnak, így a tartós városi használatuk talán gond mentesebb lesz a jövőben.

Nekem is voltak fenntartásaim főleg kismotoros turbós benzines autókkal szemben. Főleg amikor a Ford flottás erőltette a 0,9-s EcoBoost motoros Focust, de visszavásárlási garanciát nem igen akart kötni.
Az biztos, hogy más vezetési élményt ad, mint egy dízel. Csak kényes a jó minőségű olajra. De ahogy mondod a puding próbája...

Igazából egy-két év használat után lehet majd összehasonlítani, hogy kinek melyik motor felel, felelt meg jobban az elvárásainak.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-11-28 12:52:17 // 74065
sőt emléxem milyen vérre menő viták voltak a kétezres évek közepén az 56-os topicban amikor még több volt a benzines, mint a dízel... aztán jött a fordított felállás az 59-es topicban és most talán megint változóban a dolgok ...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-11-28 12:47:27 // 74064
érdemes vissza gondolni pl a 90-es évekre ki mit gondolt akkor a dízelekről és most mit gondol...
őszintén pl én sem hittem a turbó benzinesben, főleg a tartósságával és a fogyasztásával kapcsolatban voltak kételyeim...a puding próbája a kóstlás
mizooo2015-11-28 12:37:58 // 74063
Vermacy kölcsönadta az autóját, öregbíti a szarolasz hírnevét. :(
159 füstöl....
Balazs802015-11-28 12:32:49 // 74062
Sziasztok egy olyan kérdésem lenne, hogy találkozott-e valaki olyannal, hogy reggel indításnál az olajszint kijelzőn 1 kocka hiányzik. megyek vele picit újra indítok 3 kocka hiányzik. Ma pl. reggel is 3 hiányzott, de tegnap délután mikor indultam csak egy. Az olaj még csak kb. 8000km-es selenia ha a nívópálcán nézem hidegen közel max-on van.
Zsolt1552015-11-28 12:32:42 // 74061
Érdemes csak egy-két évet visszamenni és elovasni az akkori hozzászólásokat, hogy ki mit írt a benzines autókról, azok jövőjéről és a TBi-ről.
tdemeter2015-11-28 11:19:16 // 74060
Osztom. Szerintem is tul van kicsit rajongva ez a Tbi dolog.
Ha azert veszel tbi-t, mert a dizel problemas varosban akkor az azzal jaro plusz munkadijat majd kifizeted uzemanyagban.
Nekm a dizel 90%-ban varosban van hasznalva, van dpf es koszoni jol van.
Legutobbi 159 talalkozon valerossi ezt kerdezte: "mond mar, hogy csinalod, hogy ilyen tiszta a kipufogod?:)))"
norbi04092015-11-28 11:06:20 // 74059
Persze-persze, tudom sajna :( De annnnnyira szép :)
Na de nem adom fel...valahogy csak sikerül beszereznem egy ilyet :)
Giuntini2015-11-28 10:28:33 // 74058
Ezt hozta ki az utóbbi évek politikàja. Az emberek agyát àtàllítottàk a dízelre. Pedig csak józanul szàmolni kellene
nem úgy mint régen mert akkor olcsó volt a gàzolaj. En 91 óta csak dízelezem tehát sok mindent láttam. Ma úgy kell nézni a dìzelt, hogy kell menni évi min 20 ezret, de legnagyobb érv a dízelre ha sokat mész hosszú távon. Akkor a nagy dízelnek nincs alternatívàja, jöhettek itt minden hibrid és egyéb alternatívàval. Én azért maradok a nagy dízelnél mert jóllehet nem megyek már többet 20 ezernél de azt fòleg pályán. Ott nagy a különbseg a dízel és a benzines között. Nemcsak fogyasztàsban. 180-nàl a 2,4 csak 3 ezret forog!! Viszont túlnyomó vàrosi hasznàlatban összezsugorodik az előny sőt a karbantartàsi költségek emelkednek. Pont most rossz ötlet ràbeszélni a herélésre, amikor a dìzel ellenesség növekszik. Ha el akarod adni a heréltet, megtörtént hogy nem veszik meg csak úgy ha visszaàllítod eredeti állapotba. Szatyi most mesélte a múltkori esetet. Ez az eladónak sok pénzébe fájt. A taxisoknàl nincs nagyobb szarràgó és mégis állnak át a benzinesre.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-11-28 09:48:29 // 74057
sajnos nem maradt alternatíva főleg a 2,4 után nálam ezért a váltás, nincs 2011-12-es 2,4, nincs 200 ló környéki dízel, nincs rövid távokat bíró 200 ló környéki dízel...
A 2,4-em DPF-fel egy igazi szopás volt, akinek bent van egy rémálom lesz anyagilag 200e km után, DPF, szívósor nélkül egy élményautó jó fogyasztással...
nekem a 2.0 dízel nem volt alternatíva a 2,4-hez képest igaz keveset eszik viszonylag jól megy de nekem pontsz@regál hogy a dízel eszik 8-9-et vagy a benyás ezik 9-10-et ezért lett a TBi, 200 ló, 9-10-et eszik...ha a fogyasztás számítana 1.6 dízel bravoval mászkálnék 5L/100km...
A TBi sem tökéletes autó érzékeny a benzinre és az olajcserékre, viszont minden trükk nélkül használható, nem rángat, nem dadog, nem kell EGR-t pucolni, DPF-et kiiktatni ..
Városi használatra is tökéletes jókat lehet sávok között előzgetni, gyorsan melegszik, kis fordulaton lehet vele mászkálni...BP-i csúcs forgalomba meg semmilyen autó nem való egyik sem bírja hosszú távon....
No hát nekem ezért lett TBi
Erhard 242 (Pure Energy)2015-11-28 09:35:35 // 74056
tegyük gyorsan hozzá, hogy a semmi baj a sok várossal DPF nélkül...
Shadin2015-11-28 09:19:48 // 74055
Ha esetleg valaki sportautót szeretne benzines hanggal, akkor pl. a teljesség igénye nélkül ezek közül javasolnám valamelyiket, mert bár imádom az autóm, mint itt bárki, de közel sem sportautó, még a TBi sem, hanem egy hétköznapi igavonó, egy q dögös design-nal:

YouTube
.......................2015-11-28 08:54:33 // 74054
Akkor ők csinálják jól:)
Shadin2015-11-28 08:19:52 // 74053
Jó ez a TBi őrület, nem is sajnálom senkitől, most, hogy végre elérhető, de a rajongás emocionális és nem racionális. Meg lehet magyarázni a városi használtattal, nincs DPF stb. de pont ott nincs semmi előnye. A városon BP-t értem du. 5-kor. Benzines, hiányzott, eddig a JTD mundért védtük, most meg lassan itt is kettészakadunk.......
Piritu - 1.000.0002015-11-28 06:49:12 // 74052
Egy Alfa birtoklása, vagy vágy a birtoklására sose racionális, főleg nem költségfüggő. A Skoda tulajok gondolkodnak így nálunk a gyárban :-))
Piritu - 1.000.0002015-11-28 06:46:29 // 74051
Kétféle rendszer van! Az egyik pár izzítógyertya szerű cuccal melegíti a hűtővizet, a másik közvetlenül az utastérbe belépő levegőt.
emGéza2015-11-28 00:31:14 // 74050
A JTS-ben is kettőstömegű van! /?
A legjobb választás az 1,8 mpi...
.......................2015-11-27 23:42:23 // 74049
Akarom mondani a jtdm detto ugyanaz mint a TBi
Még kettőstömegű is van benne
.......................2015-11-27 23:37:31 // 74048
Azt mondom,hogy a sima szivó mpi nek nem annyira árt a 3..4km er
A TBi direkt befecskendezős és turbó is
Detto ugyanaz mint a jts ,csak van egy gyújtógyertya
Tehát ugyanannyi bajod lesz egy TBi vel ha 3..4km es távokon használod
Sőt fogadok hogy több is
Giuntini2015-11-27 23:20:26 // 74047
Nagyon egyszerű megnézni hidegen a fogyasztást. Átteszed a kompot a pillanatnyi fogyasztásra. Tisztán leolvasható. Ha én 60 körül megyek hideg motornál négyben a komp 7l körüli értéket mutat. Melegen 4.5-öt. Ez már azért számottevő. Én mindig egyetértettem veled azzal, hogy dízel inkább a hosszú távra való, most meg pont az ellenkezőjét mondod!
Liquid2015-11-27 23:10:15 // 74046
pl. jó hangja van és nem füstöl :)
Giuntini2015-11-27 23:03:37 // 74045
Nem látom sok értelmét. A kiegészítő fűtés pár másodperc elteltével már nyomja a meleget.
.......................2015-11-27 23:02:03 // 74044
Tavaly egész télen a brerával városoztam,
Csak a hétvégén 150km er
Semmi baja nem lett
Ugyan mitől enne többet ha hideg?
A benzines az igen ,mert kicsapódik a henger falára a benzin,így szivatózni kell
Ami lemossa a motorolajat is

Ergo pont a benzinest baszod el ha csak városozol és folyton hideg a motor
.......................2015-11-27 22:58:14 // 74043
Tegyél bele állófűtést
Kb. Annyi mint az új verda átíratása
.......................2015-11-27 22:57:00 // 74042
Mert pénzkidobás
Ugyanabban a kaszniban ülsz
Ugyanannyi nyomaték ,csak többe kerül
Giuntini2015-11-27 22:54:24 // 74041
Az nekem is van, de az úgy tudom semmilyen hatással nincs a víz melegedésére, csak az utastérre. Az csak egy elektromos fűtés. 70 fokos vízhőmérsékletnél kapcsol ki. Baromi hosszú idő, amíg én is rá merek jobban lépni a gázra.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak