Giuntini2016-11-10 09:48:55 // 87089
Liquidnek igaza van, nem varosi autó, még automataval sem. Nekem automatam van, de imádni való. Igazi utazóautó. Az automata többletfogyasztasával is megéri. Kézzel is lehet váltani, de hamar elfelejted. Ha igazán élvezkedni akarsz, beteszed sport állasba. Az orrtolasra én sem tudok mit mondani, de mivel a 159 futóműve lényegesen jobb mint a 156-é, szerintem ez amit mondasz nem tapasztalható. Én hihetetlen kanyarsebességet érek el vele. A 159 ezekkel a motorokkal volt kapható kezdetektől fogva, és a futóművet is a nagy motorok köré tervezték.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-10 09:48:01 // 87088
Aha... akkor felkerült a listámra EZ is. :-)
Q4-nek van bármi hátránya? Zaj, meghibásodás, ilyesmi.
Q4-nek van bármi hátránya? Zaj, meghibásodás, ilyesmi.
Liquid2016-11-10 09:07:26 // 87087
Szerintem normál futóművel is megvan a vigyor bőven, ezt az orrtolós dolgot nem tudom se megerősíteni se cáfolni :)
A Q4 nem tolja az orrát, mást meg nem vezettem annyit hogy rálátásom legyen.
A Q4 nem tolja az orrát, mást meg nem vezettem annyit hogy rálátásom legyen.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-10 09:04:33 // 87086
A finom gáz megoldás felejtős :-) Nem városi autónak kell, hanem inkább mindenesnek. Városi autónk van, az 100%-osan bevált a célra.
A TI futómű mennyire feltétele az élménynek? Én még csak azzal vezettem 159-et. Szerpentinen állat volt nagyon, azt nagyon élveztem, csak az ülésbe nyomódás maradt el a kanyar kijáratnál. A sima futómű mennyivel "butább" ?
Illetve 1.9-cel vezettem, ami egész jó balanszban volt, nem tolta az orrát, szépen mozgott a fara. Ami meglepett, egy akkora dög kombitól nem vártam ilyen finom far csusszantásokat :-)
Namost 156-nál a 2.4 nagyon felejtős volt az ornehézsége miatt. Azt megfogadtam, hogy soha...
A 159-nél nincs ugyanez? Hogy az 1.9 jó balanszú, a 2.4 meg csak túrja az út jobb szélét és küzd nagyon.
A TI futómű mennyire feltétele az élménynek? Én még csak azzal vezettem 159-et. Szerpentinen állat volt nagyon, azt nagyon élveztem, csak az ülésbe nyomódás maradt el a kanyar kijáratnál. A sima futómű mennyivel "butább" ?
Illetve 1.9-cel vezettem, ami egész jó balanszban volt, nem tolta az orrát, szépen mozgott a fara. Ami meglepett, egy akkora dög kombitól nem vártam ilyen finom far csusszantásokat :-)
Namost 156-nál a 2.4 nagyon felejtős volt az ornehézsége miatt. Azt megfogadtam, hogy soha...
A 159-nél nincs ugyanez? Hogy az 1.9 jó balanszú, a 2.4 meg csak túrja az út jobb szélét és küzd nagyon.
Liquid2016-11-10 08:18:29 // 87085
A 159 nagyon nem városi cikázásra való, a 2.4 főleg nem. Alapvetően 2 féle közlekedésre alkalmas városban:
- finom gáz nem tölt a turbo, nem megy, te leszel az utolsó a lámpánál
- pörgeted, tolod neki, akkor meg durván leugrasz mindenkit
Nincs gond a tankságával, igencsak meg lehet szeretni, viszont szerintem az élvezethez a TI mellett kell 200 ló is.
Városban viszont jó társ tud lenni az automata, többet fogyaszt nyilvánvalóan, de kellemesebb.
- finom gáz nem tölt a turbo, nem megy, te leszel az utolsó a lámpánál
- pörgeted, tolod neki, akkor meg durván leugrasz mindenkit
Nincs gond a tankságával, igencsak meg lehet szeretni, viszont szerintem az élvezethez a TI mellett kell 200 ló is.
Városban viszont jó társ tud lenni az automata, többet fogyaszt nyilvánvalóan, de kellemesebb.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-10 08:12:19 // 87084
akkor ne vegyél 59-et, teljesen más, mint a 46/56... ezt meg kell szeretni ami idő utána viszont nehezen száll ki belőle az ember :)))
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-10 08:09:42 // 87083
Kicsit félek tőle, pont a tanksága miatt. Vezettem vagy 100km- en anno egy SW-t. 1.9 volt. Állandóan lefulladtam vele, kín volt kereszteződésből kikanyarodni. Nem is ment igazán. A kanyarban jól feküdt amúgy, a futómű nagyon tetszett (TI volt).
De valahogy rettegek attól, hogy elvesztem azt a hirtelen közvetlen reakciót amit a 146 tud. Semmi se idegesít jobban, mint ha át akarom lőni a szomszéd sávba és nem jön a nyomaték, kelletlenül indul.
Ésszel tudom, hogy cserélni kell, most pl 1 hónapra le kellene tennem a 146-ot (lásd blog). De olyan nehezen megy.. Nekem annyira telitalálat a 146 hogy nehéz lesz magam rávenni valamire ami nem olyan :-) Francba pedig muszáj lesz.
De valahogy rettegek attól, hogy elvesztem azt a hirtelen közvetlen reakciót amit a 146 tud. Semmi se idegesít jobban, mint ha át akarom lőni a szomszéd sávba és nem jön a nyomaték, kelletlenül indul.
Ésszel tudom, hogy cserélni kell, most pl 1 hónapra le kellene tennem a 146-ot (lásd blog). De olyan nehezen megy.. Nekem annyira telitalálat a 146 hogy nehéz lesz magam rávenni valamire ami nem olyan :-) Francba pedig muszáj lesz.
fazek2016-11-09 23:14:40 // 87082
Én a 196 cm magasságommal kényelmesen elférek elöl,és még magam mögé is betudok ülni, igaz hogy ott nem szivesen utaznék több 100 km-t.
Szerintem nem kicsi a beltér.
Szerintem nem kicsi a beltér.
Csabi2016-11-09 22:42:36 // 87081
A utolsó projektben cserélte a turbót a Tomi, előtte végig a gyárit nyúzta.
Kevered, a generátor a macera, az önindító az egyszerűbb :)
Kevered, a generátor a macera, az önindító az egyszerűbb :)
Csabi2016-11-09 22:17:01 // 87080
Az 59 azért nagyobb, hátul ugyan tényleg nincs sok hely, viszont kényelmesen el lehet férni, nem érzem ezt problémának...Nyaralni is elmegyünk babakocsistól, ami meg nem fér be az nem is kell:)
Todorriskov2016-11-09 22:15:02 // 87079
:) Jól hangzik!
Egy próbàt mindenképpen megér.
Hajnalban mikor vezetek mindig félek, hogy kiugrik egy őz elém és szétcsapja az elejét! Ha éritőre venném lehet helyre is raknà a lököst...
(nagyobb àllat pl. : Szarvas, 🐗, T-rex esetén viszont sajnos màr túltolnà a patentot!)
Egy próbàt mindenképpen megér.
Hajnalban mikor vezetek mindig félek, hogy kiugrik egy őz elém és szétcsapja az elejét! Ha éritőre venném lehet helyre is raknà a lököst...
(nagyobb àllat pl. : Szarvas, 🐗, T-rex esetén viszont sajnos màr túltolnà a patentot!)
Giuntini2016-11-09 22:13:01 // 87078
Nekem sem magával a turbóval volt gondom, hanem a VGT membránszelencével. A turbó valójában szorgalmi feladat miatt lett szétszedve, mindegyiknek már 200 ezer km környékén van lógása. Tomién viszont nem gyári turbó volt, nagyobb turbó. Még így is a 2,4 KKK turbója egy megbízható darab a turbós szerint, a Passatok turbója sokkal hamarább hal meg. Igen, a generátort nem akartam odaírni, az véletlenül volt, az önindító kiszerelése egy nagy macera. Azért került be a generátor is, mert mikor a motor kint volt, azt is felújították. Semmivel sem rosszabb motor a 2,4 mint hasonló kategóriájú németek sőt... Én azért írtam ezt, mert nehéz kifogni keveset futottat (200 ezer kilométerrel vagy alattit), valós óraállással. Ami viszont a lehetséges megvétel tárgyát képezi, az elég jó darabnak néz ki.
Liquid2016-11-09 22:04:28 // 87077
de ha kibírod a következő találkozásunkig, akkor igen szívesen elviszlek egy körre és a kormányt is átadom tapasztalatszerzési célzattal :)
Liquid2016-11-09 22:03:25 // 87076
Szerintem nem kisebb mint a 156 , a csomagtartó nagyobb pl. A kolegák a fejtérre panaszkodnak, a berinában. Az SW úgy tudom jobb etéren (is). A 156 egy könnyed szépség, a 159 pedig egy tank. Viszont megfelelő motorral a tank nehézkessége abszolut eltűnik és csak a biztonságosság, "fölényes" sérthetetlenség marad, megMankyzva pedig ehhez hozzá jön a fölényes erő is - elnézést az ömlengős kifejezésekért :)
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-09 21:42:49 // 87075
Egyébként neked is és még sokaknak volt előtte 156. Kíváncsi lennék, hogy méretben, használhatóságban van e lényegi különbség. A média azt nyomta, hogy kicsi. Nagyon klausztrofób élményeim nincsenek, pedig ültem hátul 159-ben. Azt tudom, hogy a 146 elviselhető méret hátul, a térdnek van hely, csak olyan bak feeling. A 156 szűkebbnek tűnik.
A biztonságon kívül van pláne egy 159-ben egy utolsó évjáratú 156-tal (az csakis 1.9) szemben?
A biztonságon kívül van pláne egy 159-ben egy utolsó évjáratú 156-tal (az csakis 1.9) szemben?
droberto2016-11-09 21:33:35 // 87074
A lámpa alatti patentot nem pattintják a helyére. 6-7-es kép. :)
A tompított alatt nyomd nagyon erősen a térdeddel a lököst. Esetleg nyomás közben üssed is meg kézzel. Ez meg fogja oldani a problémát. :)
A tompított alatt nyomd nagyon erősen a térdeddel a lököst. Esetleg nyomás közben üssed is meg kézzel. Ez meg fogja oldani a problémát. :)
Csabi2016-11-09 21:14:19 // 87073
Azért én óvatosabban fogalmaznék, mert annyira nem vészes a helyzet 2,4 terén... A turbóhalál szerencsére elég ritka, jól sikerült darab szerintem, pedig nem egy 2,4 van az egekig húzva és mégsem perecelnek a turbók... Jó példa erre Tomi (ALfa159) 2,4.e na az kapott az élettől, tuning terén, és ha jól tudom a turbó bírta...
A generátor csere egy 1,9-hez képest tényleg nehezebb dolog, 4 óra leszerelés és 4-5 vissza, de azért ez sem a világ vége főleg egy olyan embernek aki már látott ilyet...Az önindítót nem is értem miért írtad...1 óra alatt megvan a cseréje, a három csavarból az egyiket nehezen lehet visszacsavarni, de ennyi.
Osztom a véleményed, h a 2,4 egy nagyon jó motor, szóval csak ajánlani tudom mindenkinek, így 6év ~120k km után is.
A generátor csere egy 1,9-hez képest tényleg nehezebb dolog, 4 óra leszerelés és 4-5 vissza, de azért ez sem a világ vége főleg egy olyan embernek aki már látott ilyet...Az önindítót nem is értem miért írtad...1 óra alatt megvan a cseréje, a három csavarból az egyiket nehezen lehet visszacsavarni, de ennyi.
Osztom a véleményed, h a 2,4 egy nagyon jó motor, szóval csak ajánlani tudom mindenkinek, így 6év ~120k km után is.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-09 21:02:39 // 87072
nálam a 2.0-nál pucolásnál emelte meg az alapjáratot
Hardy2016-11-09 19:54:03 // 87071
Valakinek ötlete miért rosszalkodik.
Hardy2016-11-09 19:47:52 // 87070
Azt úgy hívják hogy elhaladás. Az szabályos.
Hardy2016-11-09 19:42:58 // 87069
Ha tempomat működik akkor a biztosíték jó. Illetve világít a MIL lámpa is mert nincs legmennyisegmero se. Ha ezek jók nézz rá a csatlakozora a csomagtér ajtó előtt van e ott áram.
Todorriskov2016-11-09 19:30:57 // 87068
Üdv!
Az én lökhàrítómat is levették még a nyàron klíma miatt. Azt mondtàk csak úgy férnek hozzà... Persze, hogy rosszul raktàk fel, majdnem annyira szarul mint nàlad az első képen.
Kérdeztem is hogy ez mi? Azt mondtàk ezt csak így lehet felrakni.
Mondtam ok, de ez nem ilyen volt mikor idehoztam...
Szóval macera visszaigazítani?
Le kell venni, vagy elég csak a felfogató csavarokon engedni kicsit hogy mozgatható legyen pàr mm-ert?
Az én lökhàrítómat is levették még a nyàron klíma miatt. Azt mondtàk csak úgy férnek hozzà... Persze, hogy rosszul raktàk fel, majdnem annyira szarul mint nàlad az első képen.
Kérdeztem is hogy ez mi? Azt mondtàk ezt csak így lehet felrakni.
Mondtam ok, de ez nem ilyen volt mikor idehoztam...
Szóval macera visszaigazítani?
Le kell venni, vagy elég csak a felfogató csavarokon engedni kicsit hogy mozgatható legyen pàr mm-ert?
Giuntini2016-11-09 16:49:01 // 87067
A turbó nekem 220 ezernél halt meg, a vákum membrán a geometriánál. Fel lett újítva is, mert volt egy lógása és nem akartam 40-50 ezer km múlva kivetetni. Az én motorom sajnos szemétség miatt ment gajra, le volt véve a hengerfeje az előző tulajnál és nem síkolták le. Szívósor Egr, Dpf probléma kisebb volumenű és a Dpf magától nem tömődik el. Annak akkor mas gondja van.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-09 15:15:26 // 87066
Az lesz.
Liquid2016-11-09 15:15:19 // 87065
képekről nagyon jól néz ki
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-09 15:14:55 // 87064
Kérdés, hogy általában mennyit bír egy kettős tömegű, a turbó, a futómű. A 146-om tapasztalata az volt, hogy konkrétan valós 250e km-ig az égvilágon semmihez nem kellett nyúlni. A turbó a mai napig gyári és tudja is a gyári szállítási mennyiséget.
Igazából azért vennék dízelt, mert ebből van olyan, ami jónak tűnik. Amiket írsz azért nem kicsi problémák, lássuk be. Ha ez gyakori, akkor kezdek félni a 2.4-től.. A jtd-től azt szoktam meg, hogy elpusztíthatatlan, kis odafigyeléssel örök motor.
Igazából azért vennék dízelt, mert ebből van olyan, ami jónak tűnik. Amiket írsz azért nem kicsi problémák, lássuk be. Ha ez gyakori, akkor kezdek félni a 2.4-től.. A jtd-től azt szoktam meg, hogy elpusztíthatatlan, kis odafigyeléssel örök motor.
Giuntini2016-11-09 15:06:53 // 87063
Egy ilyet érdemes megnézni!
RomeoOne2016-11-09 15:06:24 // 87062
Nem mindegyiknél. Engem is nagyon érdekelt ez a téma, mert az enyémnek a sárvédő és a lökhárító illesztése nem passzolt, a lökhárító csúcsa előrébb állt vagy egy centivel. Aztán kiderült, hogy egyszer levették és rosszul rakták fel. Megigazítás után már jó volt. Felül a before, alul az after. Azóta lett még igazítva és még jobban illleszkedik már.
A motorháztető és a sárvédő illesztésénél viszont nem szoktam észrevenni a hibát a 159-eseken. Az enyémen pl. az teljesen egy íven van, pont olyan, amilyennek lennie kell.
De én is nézegettem sok 159-es orrát. Legalább a felénél az imént mutatott sárvédő és lökhárító illesztésben van egy kis diszkrepancia. De nagyon sokat láttam abból is, ami tökéletesen néz ki. Irigykedtem is sokáig, amíg be nem lett állítva az enyém is.
A motorháztető és a sárvédő illesztésénél viszont nem szoktam észrevenni a hibát a 159-eseken. Az enyémen pl. az teljesen egy íven van, pont olyan, amilyennek lennie kell.
De én is nézegettem sok 159-es orrát. Legalább a felénél az imént mutatott sárvédő és lökhárító illesztésben van egy kis diszkrepancia. De nagyon sokat láttam abból is, ami tökéletesen néz ki. Irigykedtem is sokáig, amíg be nem lett állítva az enyém is.
Giuntini2016-11-09 15:05:04 // 87061
Ez így van, minden dízellel bele lehet nyúlni a kakiba, mert minfegyik bonyolult szerkezet. Egy 8V-hez viszonyítva a 2,4-nél hatványozottan igaz. Persze ha sikerül kifogni egy 120 ezer kilométer körül futott példányt, akkor más a menyasszony fekvése. Csak az kint is drága ha jó állapotú.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-09 15:01:50 // 87060
Nem szeretnék az aljából válogatni. Sőt kb egy van ami szimpatikus:
EZ
Kb ennyit is szánok most autóra, nem érzem, hogy 3m fölé kéne mennem egy jó TBi miatt.
EZ
Kb ennyit is szánok most autóra, nem érzem, hogy 3m fölé kéne mennem egy jó TBi miatt.
Liquid2016-11-09 14:50:40 // 87059
Belenyúlhatsz vele a kakiba ugyanúgy mint akármelyik másikkal, de szerintem nem problémás motor. Úgy általában a dízelre lehet költeni ha beüt a ménkű.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-09 14:47:38 // 87058
jah sajnos ott a lépcső elöl mindegyiknél :(
Giuntini2016-11-09 14:43:09 // 87057
Az a baj általában a 2,4-el, hogy rád hárul majd a ráköltés, és az nem kevés. 200 - 250ezer környékén esedékes egy turbófelújítás, de ha bármi van, egy generátor bagy önindító javítás egy horror kivenni. Előjöhetnek hengerfej problémák, ami motorkárhoz vezethet. Lehet azt is mondani, hogy nem kilométert kell nézni, hanem állapotot. De nekem egy mádodperc alatt történt a motorkár előjel nélkül. A szervizkönyv sem jelent semmit, mert ha 30 ezrenként cseréltek olajat, akkor 200-250 ezer környékèn bajok várhatók. Egy nagyon jó motor, csak nagyon résen kell vele lenni, és ismerni kell a buktatókat. Az 1,7 millió környékén árultakat nem tudom, hogy egyáltalán egy pillantasra lehet méltatni. Nagyon sokat lehet rákölteni.
Shadin2016-11-09 14:42:33 // 87056
Szerintem nincs olyan 159 amelyiken rendesen fut a motorháztető és a sárvédő íve. Meg még a hézag sem jó általában. És nem, nem csak szarrá tört autón néztem :-)
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-09 14:04:22 // 87055
Azt néztem én is. Lehet hogy a képek bénák, de valahogy fura az eleje. Vagy a 159-nél normális az, hogy nem fut a sárvédő a motorháztetővel? Nagyon soknál látom és olyan illúzió romboló. Ennél épp a bal eleje tűnik gagyinak.
A 2.4-re mit mondtok amúgy? Nagyon macera fenntartani? A TBi-k ára még fent van, annyit nem akarok autóra költeni.
A 2.4-re mit mondtok amúgy? Nagyon macera fenntartani? A TBi-k ára még fent van, annyit nem akarok autóra költeni.
yani🍀2016-11-09 13:22:04 // 87054
Vedd meg, imádni fogod! Én 140k-val vettem, semmi baja nincsen.
Liquid2016-11-09 13:14:21 // 87053
én is így gondolom :)
Kiegészítve azzal, hogy ha nem lehet előzni balról, ellenben jobbról igen, akkor Ő már vétett a jobbratartás elmulasztásában :)
Kiegészítve azzal, hogy ha nem lehet előzni balról, ellenben jobbról igen, akkor Ő már vétett a jobbratartás elmulasztásában :)
Kolci2016-11-09 13:09:33 // 87052
Vagy a bizti vagy a tolatólámpa kapcsoló lesz, de az is lehet, hogy az átvezetőkábel tört el a csomiajtónál. Én a biztosíték helyét csak este tudom megnézni és feltenni neked.
redbulz2016-11-09 13:06:37 // 87051
A kézikönyvben ez van, hátha segít:
Hátrameneti/féklámpák F35 7,5A
Ez a műszerfal alatti táblában keresendő :)
Hátrameneti/féklámpák F35 7,5A
Ez a műszerfal alatti táblában keresendő :)
Dömpi (il dottore)2016-11-09 12:46:46 // 87050
VALAKI! PLS HELP!
Dömpi (il dottore)2016-11-09 12:45:05 // 87049
végigmászott egy csiga?
Dömpi (il dottore)2016-11-09 12:43:42 // 87048
Az én szótáram szerint
a külsőben történő lassan előrelopózás (nem padlógázon és cikázva a két sáv között), ha nem egy, hanem egynél több autót előzöl meg egy elegáns visszasorolással a belsőbe,
az nem külsőben előzés.
De persze ez az én implementációm, pro regula nem tudom ez nem-e szabálysértés. A KRESZ-t ad verbum nem tudom. Lehet megnézem valamikor mit ír erről.
a külsőben történő lassan előrelopózás (nem padlógázon és cikázva a két sáv között), ha nem egy, hanem egynél több autót előzöl meg egy elegáns visszasorolással a belsőbe,
az nem külsőben előzés.
De persze ez az én implementációm, pro regula nem tudom ez nem-e szabálysértés. A KRESZ-t ad verbum nem tudom. Lehet megnézem valamikor mit ír erről.
RomeoOne2016-11-09 11:58:54 // 87047
Nem kilométert veszel, hanem állapotot :)
avvocato2016-11-09 11:16:04 // 87046
Üdv Cartársak!
Ismét 159-es vásárláson töröm a fejem. Találtam a hahun egy szürke tbi sw-t 160e km-el.Korábban 2.2 jts alfám volt, a tbi-ről csak jót hallottam. Szerintetek meg szabad venni 160e km-el az autót, milyen váratlan kiadásokra kell felkészülni? Akinek tbi motoros 159-e van , köszönettel veszem a tanácsait! Köszi előre is!
Ismét 159-es vásárláson töröm a fejem. Találtam a hahun egy szürke tbi sw-t 160e km-el.Korábban 2.2 jts alfám volt, a tbi-ről csak jót hallottam. Szerintetek meg szabad venni 160e km-el az autót, milyen váratlan kiadásokra kell felkészülni? Akinek tbi motoros 159-e van , köszönettel veszem a tanácsait! Köszi előre is!
Shadin2016-11-09 11:00:14 // 87045
ott22172016-11-09 10:33:28 // 87044
Nekem a pótkerekem 8x18 et41 ( sajnos csak pótkerék van , mert valószínű az előző tulaj "kimosta" és a mosásba összement 16"-ra az autón lévő) ,de azért felpróbáltam a gyárilag ültetett autómra és úgy néztem,hogy elfér egy kicsit szélesebb is. Ha jól számoltam így a 8,5" et45 csak 2-3 milivel lesz kintebb.
Tocke2016-11-09 09:26:49 // 87042
Sziasztok. Ma reggel vettem észre, hogy a 4 db hátsó helyzetjelző/féklámpa kombinációból a csomagtérfedélen lévő 2 nem világít. Megnéztem az izzókat, jók. Szálszakadás lehet valahol?
Liquid2016-11-09 09:04:08 // 87041
Ezért artam, hogy nem akarom védeni :)
Azt még én se lépem meg :)
Azt még én se lépem meg :)
RomeoOne2016-11-09 09:03:03 // 87040
Jó, ez nem gáz, szerintem mnidenki csinálja, de gondolom azért az autópálya leállósávon azért nem szoktál előzni. Én azt a részt láttam igazán problémásnak.
Online tag
4
Vendég4
617