Fórum >> Típusok >> 159

Liquid2016-11-14 21:17:49 // 87304
köszi, holnap lecsekkolom milyen van, meg milyen van benne
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-14 21:04:27 // 87303
dextron 3-mal a szín egyezzen és ennyi :)
enká2016-11-14 20:59:50 // 87302
Zolibá, hogy lehet ezt a két kifejezést összekeverni? :DD
Zolibácsi2016-11-14 20:44:52 // 87301
Hamarosan - haladósan....
Zolibácsi2016-11-14 20:43:55 // 87300
Szerintem a 2.4 nagyon jó amennyiben szereted ha hamarosan megy a kocsi és diesel kell. Amennyiben nem fontos ez az erő jó az 1.9 is. Enyém tavaly jött olaszból 2006 145.000 km kicsit 2millio alatt megállt az ára. Aztán egy ev alatt sok varosozas a dpf -et megölte es alig 100 km volt egy regen. Szóval dpf egr pillangó off. Kipuff tőcsavar javítás, klíma kompresszor javítás plusz sallangok a vezérlés es olaj csere mellett majd a chip. Egyből raugrott 350.000 az én tökéletesnek hitt autómra. Szóval szerintem készíts Ennyit az első szervizre nyugodtan. Azóta legalabb tudom hogy tökéletes autóban ülök. És mosolyfaktor mindig. Vennék e ilyet megint? Igen csak q4--t megha a józan ész ellen is megy. Vagy tbi-t vennék. De egy percig nem bántam meg, hogy nem kissebbet. Vagy nem gyengebbet vettem. Soroksár környékén vendegem vagy egy körre ha ki akarod próbálni milyen egy 10 évesssel 😉😊😈
Liquid2016-11-14 20:41:38 // 87299
A szervoba ha jól látom, akkor TUTELA GI/R kell, ha nem kapok ilyet hirtelen, szabad valami mással utántölteni, vagy nem ajánlatos keverni?
Dömpi (il dottore)2016-11-14 20:28:04 // 87297
NEM!

Az enyém 2008 06. havi, 1.9 8v és FL utáni!!!

Tehát FL nem egyenlő 2.0!!!
Dömpi (il dottore)2016-11-14 20:23:46 // 87296
mid van, iPhone SE vagy Moto? :)
yani🍀2016-11-14 20:22:12 // 87295
Utálom a céges telómat.....Sajnos nem tudom törölni az előzőt.
Liquid2016-11-14 20:19:48 // 87294
Motor-hajtáslánc terén nem nyúltak semmihez tudtommal a faceliftnél. A 2.0-nál tették ésszerűbb helyre a DPF-et, ennyi.
2.4-et, sőt V6-ot is lehetett kapni 2010-ben, a facelift pedig 2008 elején volt. Az enyém 2.4 facelift és 2008.07-es.
yani🍀2016-11-14 20:15:06 // 87293
Beírod a Jőfogás keresőjébe, hogy Alfa 159 és a listában a 4. találat ez lesz.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-14 20:10:06 // 87292
jah még egy dologgal kiegészíteném...
DPF az 1.9, 2,4-é ugyan az a 2,4-nél a legproblémásabb, eltömődhet és emiatt állandóan pucolni akar ami HF repedéshez vezethet pl a plusz hőtermeléstől, a 2.0-é a legjobb eddig ott nincs nagyon probléma vele...jah bocsa Tibinél a legjobb, mert nincs is :)))
Üzemanyagra a dízelek nem háklisok, a Tibi viszont nagyon finnyás válogat, mint a fürdőskrva :DDDD
Haddel2016-11-14 20:06:46 // 87291
Karácsonykor megyek haza Debrecenbe,ha addig nem veszel ,szivesen megmutatom a 2.0 jtdm-et . Én csak ajánlani tudom.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-14 20:01:04 // 87290
Nagyon köszi, így kb már képben vagyok!
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-14 19:22:09 // 87289
teljesen mind1 kormánymű, futómű az FL szempontjából nincs különbség, a beltér változott azaz az ülések leginkább, ami különbözik még 1.9, 2.0, 2,4 az a kuplungszett és a lendkerék a legolcsóbb az 1.9-hez és a 2,4-hez, a 2.0-hoz ha F40-es váltós akkor brutál drága, ha c635 akkor megfizethetőbb jah a Tibi kimaradt ahhoz a legolcsóbb ez a kombó a lendkerék pl 90e ft :)))
Ami mindegyiknél tönkre tud menni 200e után az a szívósor, egedül a 2,4-nél lehet fizikálisan lekötni a többinél csere vagy leszed és kiiktat a laptáka... Tibinél nincs változó szívósor :))))
Az EGR a legmacerásabb a 2.0-nál mivel hűtött ezért a hajlamos a fedele kifelé vagy befelé ereszteni a vizet, a többinél 150-180e-ig bírja utána cserés vagy kiiktatás.... Tibiben nincs EGR :))))
Turbó, mindegyikhez van megfizethető áron közép (80-90e ft nem kínai)
Üzemanyag rendszer... nagyjából hasonló áron vannak a felújított porlasztók csak az 5 hengerhez 5db kell, Tibiben nincs porlasztó :)))), Magasnyomású is jól bírja új áron húzós max a nyomásérzékelő megy tönkre a 2,4-é elég drága.... a Tibiben mechanikus nagynyomású, örök mint a szegénység :)))))) új ára 62e ft :P
Szenzorok, az 1.9-hez, 2,4-hez nagyjából ugyan azok kellenek, a 2.0-ban az 5 vezetékes lambda elég húzós 50-60e és keresik....Tibibe is keresik 26e :)))))
Fékek, a 2,4 és Tibi alapból nagyfékes a többi meg kicsi ...
Vezérlés a 16 szelep vagy több ugyan az mindegyikben... Tibi is ugyan azon az áron van
Mindegyik jó választás lehet ha nem nyúlsz sz@rba :)))) Sok sikert.... :P
RomeoOne2016-11-14 18:04:08 // 87288
Vagy csak jól használod a gépet és nem csak a sarki közértbe ugrasz le vele folyton :D

Nem tudom egyébként, vannak itt okosabbak is nálam, majd megmondják, hogy alakult a 159-esek bele az évekkel :)
enká2016-11-14 18:01:53 // 87287
Az én 2,4-esemet is 2010. végén gyártották (és 2011. nyarán helyezték forgalomba). Talán az utolsók egyikeként. Jelzem nekem nem is volt soha semmilyen problémám, hibamentes a gép. Csak kiokosodtak a gyártás végére 2,4-ből :).
RomeoOne2016-11-14 17:45:59 // 87286
Akkor lehet, hogy én tudom rosszul. Én azt hittem, hogy az FL utáni modellek a 2.0, amit 2009-ben behoztak. Az FL előtti meg a 1.9 meg a 2.4 amiket 2010-től már nem is forgalmaztak. Szóval az én értelmezésemben az FL utáni egyenlő a 2.0-val.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-14 17:42:45 // 87285
Figyelek :-)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-11-14 17:39:00 // 87284
De akkor nem a FL után nincs gond hanem a 2.0-val :)
RomeoOne2016-11-14 17:35:52 // 87283
Pont ennyi kellett ahhoz, hogy minden problémája megoldódjon :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-11-14 17:33:43 // 87282
Dpf el nem csináltak semmit, csak a 2.0-nál van közelebb a leömlőhöz.
RomeoOne2016-11-14 17:27:52 // 87281
Ha dízel, akkor mindenképp FL utáni. Sok típushibát javítottak. Pl. DPF-el nem lesz bajod.
laci882016-11-14 17:24:32 // 87280
Engem a TI felnik érdekelnének majd!
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-14 17:18:37 // 87279
Á yess, az jó volna! Köszi :-)
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-14 17:17:18 // 87278
Miért lenne felesleges amit leírtatok? Cseppet sem az, mind hasznos infó volt, és nagyra értékelem hogy segítetek.
Azt is el kell döntenem, hogy mennyit szánok rá. Nincs fix keret. Nem szeretek sokat bukni egy autón, ezért indultam azzal hogy 2.4 és 2 milla körül az perfekt. Az értékvesztés ezzel minimalizálva.
De ha csak a macerát veszem a nyakamba egy ilyen motorral és a tapasztalat az, hogy amit nyerek a réven, megfizetem a vámon, akkor feljebb megyek.
Ennyi. Ha tudnám, hogy kerek perec 2 milla van rá, nem kérdezősködnék. :-)
redbulz2016-11-14 16:50:51 // 87277
Aminél én FL előtti vásárlásnál személyesen részesültem és nagyjából motorfüggetlen, viszont eléggé kellemetlen($$) tud lenni:
- váltónak ne legyen semmi gyanús hangja(manuálisról beszélek), mert javítás a vége
-a bölcsőt nézd meg mennyire rohad(az enyém német volt és eléggé sajnos...)

A kormányművet én is olvastam több helyen, talán FLnél belenyúltak, de ezt a többiek biztos jobban tudják, én még újonc vagyok :)
enká2016-11-14 16:46:47 // 87276
Csak az egyenlet egyik oldalát írtad le. Míg nem jelzed, hogy kb. mennyit szánsz a vasra, addig rengeteg dolgot leírhatunk neked feleslegesen. Mert nagyon nem mindegy, hogy pl. kettő, vagy három milláig mehetsz el, vagy esetleg még feljebb...
ProdyG2016-11-14 16:43:32 // 87275
Ha debreceni vagy, meg tudom mutatni a 2.4-emet.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-14 16:38:53 // 87274
Megy a kombinálás, segítsetek még légyszi egy kicsit :-)
Az eddigiek alapján a TBi a legjobb választás. Az üzemanyag még kérdéses, mert nekem a gázolaj praktikusabb lenne.
Ha dízel, akkor 2.4 vs 2.0, mi az ítélet?
Komfort, fenntarthatóság, bármi. Minden infó hasznos.

Szervezem az első 159 néző körömet, :-)

És FL (2009) előtti vs utáni kérdés. Voltak upgradek a FL-kor, pl futómű, kormánymű? Amitől mondjuk gondtalanabb egy FL utáni (tehát 2.0 jtdm vagy tibi). Azt látom, hogy a kormánymű az olyan visszatérő betegség. Ez főleg a 2.4-ek baja?

Próbálom ezt a három verziót mérlegelni, ilyeneket fogok megnézni a héten.
RomeoOne2016-11-14 15:19:09 // 87273
Művészkedtem kicsit. Hogy Giuntini szavaival éljek: szoborszerű szépség... egy festményen :D
ProdyG2016-11-14 14:26:48 // 87272
Egyik kedves rokonom beült az anyósülésbe tegnap egy 10 percre, és miután kiszállt vettem észre, hogy egy, a nadrágján levő, kiálló zipzár jól összekarmolta a bőrülést...
Tudok ezzel házilag csinálni valamit? Fekete az ülés, de a rongálódott rész most inkább szürke, elég látványos sajnos...
Greentimus2016-11-14 13:33:49 // 87271
Kiakadt a váltóbowden út közben. Itt állok Soroksáron a Grassalkovich út 255. Tud valaki segíteni?
droberto2016-11-14 13:32:56 // 87270
Kapartam mint disznó a jégen. :)
RomeoOne2016-11-14 12:36:07 // 87269
A nyári gumi :D
Haddel2016-11-14 12:29:06 // 87268
itt a blogom róla. Egyik képen látszik a cikkszáma is ,meg az ára.
droberto2016-11-14 12:26:22 // 87267
Tiszta röhely voltam ma a Lidl parkolóba. Tolatva fordulás mellett, sík úton olyan hanja volt a vasnak, mint amikor le akar fordulni a gumi a felniről. Előre áltam, majd vissza, és megint csinálta. Még egyszer, újra.
Erre mondom kiszállok.... hát megtaláltam a parkoló egyetlen jégfoltját és tornáztattam a VDC-t. :)
droberto2016-11-14 12:17:59 // 87266
De egy biztos, az eperben megtalálod.
Haddel2016-11-14 12:17:35 // 87265
Én Fiat Kelet-Pestnél vettem ,de bármelyik alfa kereskedésben ,vagy Erhard is biztosan tud hozni.
droberto2016-11-14 12:17:19 // 87264
Igen lehet, Pityukoma barátunk anno írt róla, de most hirtelen nem találtam meg.
Haddel2016-11-14 12:14:32 // 87263
Na tessék,kell neked bemutatót tartani😃😃
Tomi&Ritus2016-11-14 10:05:53 // 87262
sziasztok!

Hol tudok ilyen aljzatot rendelni? Nekem jelenleg a helye van meg csak.
RomeoOne2016-11-14 09:08:52 // 87261
Nekem a barátnőm panaszkodott mindig, hogy túl későn fékezek és nagyon rámegyek az előttünk lévőre. Mondtam neki, hogy nyugi, meg tud ez állni gyorsan, ha akarom. Olyan 30-cal csorogtunk Balatonfüreden amikor demonstrációképpen váratlanul satufékeztem egyet. Lerepült a fejéről a szemüveg. Meg gyors visszakézből kaptam egyet én is, jelezvén, hogy nem tetszett neki a bemutató :D
enká2016-11-13 23:45:37 // 87260
cartársak,
úgy néz ki, hogy eladó lett:
- 6 db gyári TI 19 colos használt alufelni (képek az oldalamon.) Nyilván 4-et vagy pótkerékkel együtt 5-öt van értelme megvenni, de én hatot adok. Egyet vagy kettőt ajándékba.
- Első gyári féktárcsapár. Vadonatúj, bontatlan csomagolásban. Kódszáma: 0051767384. Linkje:
első TI féktárcsa
- 4 db gyári fékbetét (2 pár). Vadonatúj, bontatlan csomagolásban. Kódszáma: 0077364516

Természtesen meghirdetem majd őket képekkel, leírásokkal együtt az adok-veszekben, meg talán másutt is. De a legszerencsésebb az lenne, ha tőletek venné meg valaki. Nyilván alfa cartársi kedvezménnyel. Ezért született most ez a pár sor itt a 159-es fórumon sebtében.
Csabi2016-11-13 23:17:59 // 87258
A szervóolaj sanszos, nekem akkor csinálta ugyanezt (hidegben) amikor kevés volt benne.
enká2016-11-13 23:16:40 // 87257
Hahó, ez elég közismert hang a hidegindítás után nemcsak alfáknál. Nekem a mazda xedosaim is ezt csinálták mikor beállt a rossz idő. A motorszíjak az alacsony hőmérséklet hatására merevebbé válnak, a nem takart tárcsákon fellép némi mikro rozsdásodás is ilyentájt. Ahogy felmelegszenek a szíjak, forognak súrlódnak a tárcsákon a hanghatás és a rozsdásodás is elmúlik.
Megjegyzem, ha indítás után egy pillanatra szappant tudnál érinteni a szíjhoz (vagy befújni vmi olajos spray-vel, azonnal elmúlna a hang.
droberto2016-11-13 23:15:46 // 87256
A 30-40 az már jó nagyon.
Mennyi a km a melóhelyed?
Dömpi (il dottore)2016-11-13 22:56:43 // 87255
Még a jövő nyári szezon és akkor lesz benne kb 45ezer km. Kb ennyi a futásteljesítményük is...vagy nem?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak