Fórum >> Típusok >> 159

Martin Kovacs2016-11-10 11:55:50 // 87104
Nekem is 2.4 van automatával ! Bármennyire imádom is és nálam a megbízhatósággal sincs probléma (holott sokat városoztam/városozok vele....) Azonban ahogy téged is a szívem engem is a TBI-hez húz nagyon. Volt szerencsém ülni egy TBI ti-ben Parádon kerültünk vele egyet. Jól megy a 2.4 is, de a TBI az ami a kocsihoz igazán passzol. Továbbá TBI 1450 kg max míg az enyém 1775..... Akárhogy nézem az 325 kg pluszt jelent... Rengeteg. Ahogy Giuntini is írta a futóműve komolyan mondom az 1775 kg-t megszégyenítve tart, nem libeg az úton és kanyarban is élvezetes vele az autózás.. Nyilván ettől még nem lesz sportkocsi de sportosnak mindenképpen mondható !
A döntés rajtad áll, mennyi pénzed van rá, mi éri meg neked jobban :) Egy biztos kár hogy nincs 5 henger benya a palettán :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-10 11:47:10 // 87103
Mindkettő mellet van érv bőven. Szívem szerint benzinest vennék, több okból is. Egyrészt baromi fázós vagyok és hát a dízelek mire befűtenek. Nem is beszélve a jég leolvasztásról. Másrészt 99% biztos vagyok benne, hogy vezetési élményben, könnyedségben a TBi az amit keresek. Nem hiszem, hogy ne érződne az a gyenge 200 kiló különbség :-)
Ám drágák, és nincs választék. Viszont autóvételi kényszerben vagyok kb. Pont abban a szituban amit nem szeretek, mert belehajt a hülyeségbe/kompromisszumba amit aztán lehet megbánok.
Ezt még bonyolítja a céges használat. Neki kellene ülnöm higgadtan és kiszámolni normálisan. Nem egyértelmű ám az, hogy a 2.4 éri meg. Cégre veszem, menetlevelezek, mennyi a nav norma stb. Sok tényezős, meglepő különbségekkel a végeredményben.
Dízel van annyiért, jónak tűnő állapotban amennyit első körben autóra szánnék. Lehet hülye vagyok, hogy mindig számolom hogy mi mibe kerül, de ez van. Közben a szívem szakad meg az autómért és a vezetési élményért.
A kecskeméti Tbi ha nem ott árulnák ahol egyszer már (pórul) jártam, tetszene. Árba is azt mondom, hogy ennyit még megér. Egy nagyon tip top berlina TI (mondjuk fehér) még feljebb tolná az ingerküszöbömet, de nem addig, ahol most tart az áruk.
Itt van Ez is, elvileg TI, tök más kerékkel mint a TI-k,összevissza álló sárvédővel, színeltéréses lökhárítóval. Kedvem sincs megnézni.
Kolci2016-11-10 11:22:24 // 87102
Be kell tenni egy szintjelzőt a tágulási tartályba, s akkor időbe észreveszed a vízvesztést.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-10 11:22:07 // 87101
városon belül ilyen időben ingadozik a hőmérséklet... meg hol van fűtés, hol nincs...
RomeoOne2016-11-10 11:19:26 // 87100
És nincs semmi olyan előjel, amit észlelve még időben le lehet állítani?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-10 11:13:31 // 87099
gőzölög, a hőfokmérő kiakad akkor már vége sajnos
RomeoOne2016-11-10 11:06:34 // 87098
Ha elpattan egy hűtővíz cső, azt hogy lehet észrevenni, mielőtt beállna a motor? Gőz csap fel a motortérből vagy elkezd a hűtővíz hőfok mutató felfelé mászni?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-10 11:01:20 // 87096
összköltséget számolva a 2,4-hez képest szerintem meg nem...
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-10 10:44:00 // 87095
Nincs kínálat sajna.
Giuntini2016-11-10 10:40:10 // 87094
Ez valóban jól néz ki! Te döntsed el, mire van szükséged benyara vagy dízelre. Ha hosszú távra használod főleg, akkor a dízel még mindig verhetetlen.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-10 10:28:13 // 87093
hát na igen, ha már egy árban van hasonló felszereltséggel a 2,4 és a Tibi akkor nem sokat gondolkodnék így, hogy mind a kettőt nyúztam tartósan
yani🍀2016-11-10 10:14:57 // 87092
Szép, de akkor már vehetnél Tibit is.
Liquid2016-11-10 09:59:54 // 87091
ez jól néz ki, ráadásul valóban ritkaság
Liquid2016-11-10 09:50:26 // 87090
Magasabb fogyasztás, pár alkatrész más/drágább/ritkább, szerintem kb. ennyi, nem tapasztaltam hátrányt eddig.
Giuntini2016-11-10 09:48:55 // 87089
Liquidnek igaza van, nem varosi autó, még automataval sem. Nekem automatam van, de imádni való. Igazi utazóautó. Az automata többletfogyasztasával is megéri. Kézzel is lehet váltani, de hamar elfelejted. Ha igazán élvezkedni akarsz, beteszed sport állasba. Az orrtolasra én sem tudok mit mondani, de mivel a 159 futóműve lényegesen jobb mint a 156-é, szerintem ez amit mondasz nem tapasztalható. Én hihetetlen kanyarsebességet érek el vele. A 159 ezekkel a motorokkal volt kapható kezdetektől fogva, és a futóművet is a nagy motorok köré tervezték.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-10 09:48:01 // 87088
Aha... akkor felkerült a listámra EZ is. :-)
Q4-nek van bármi hátránya? Zaj, meghibásodás, ilyesmi.
Liquid2016-11-10 09:07:26 // 87087
Szerintem normál futóművel is megvan a vigyor bőven, ezt az orrtolós dolgot nem tudom se megerősíteni se cáfolni :)
A Q4 nem tolja az orrát, mást meg nem vezettem annyit hogy rálátásom legyen.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-10 09:04:33 // 87086
A finom gáz megoldás felejtős :-) Nem városi autónak kell, hanem inkább mindenesnek. Városi autónk van, az 100%-osan bevált a célra.
A TI futómű mennyire feltétele az élménynek? Én még csak azzal vezettem 159-et. Szerpentinen állat volt nagyon, azt nagyon élveztem, csak az ülésbe nyomódás maradt el a kanyar kijáratnál. A sima futómű mennyivel "butább" ?
Illetve 1.9-cel vezettem, ami egész jó balanszban volt, nem tolta az orrát, szépen mozgott a fara. Ami meglepett, egy akkora dög kombitól nem vártam ilyen finom far csusszantásokat :-)
Namost 156-nál a 2.4 nagyon felejtős volt az ornehézsége miatt. Azt megfogadtam, hogy soha...
A 159-nél nincs ugyanez? Hogy az 1.9 jó balanszú, a 2.4 meg csak túrja az út jobb szélét és küzd nagyon.
Liquid2016-11-10 08:18:29 // 87085
A 159 nagyon nem városi cikázásra való, a 2.4 főleg nem. Alapvetően 2 féle közlekedésre alkalmas városban:
- finom gáz nem tölt a turbo, nem megy, te leszel az utolsó a lámpánál
- pörgeted, tolod neki, akkor meg durván leugrasz mindenkit
Nincs gond a tankságával, igencsak meg lehet szeretni, viszont szerintem az élvezethez a TI mellett kell 200 ló is.
Városban viszont jó társ tud lenni az automata, többet fogyaszt nyilvánvalóan, de kellemesebb.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-10 08:12:19 // 87084
akkor ne vegyél 59-et, teljesen más, mint a 46/56... ezt meg kell szeretni ami idő utána viszont nehezen száll ki belőle az ember :)))
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-10 08:09:42 // 87083
Kicsit félek tőle, pont a tanksága miatt. Vezettem vagy 100km- en anno egy SW-t. 1.9 volt. Állandóan lefulladtam vele, kín volt kereszteződésből kikanyarodni. Nem is ment igazán. A kanyarban jól feküdt amúgy, a futómű nagyon tetszett (TI volt).
De valahogy rettegek attól, hogy elvesztem azt a hirtelen közvetlen reakciót amit a 146 tud. Semmi se idegesít jobban, mint ha át akarom lőni a szomszéd sávba és nem jön a nyomaték, kelletlenül indul.
Ésszel tudom, hogy cserélni kell, most pl 1 hónapra le kellene tennem a 146-ot (lásd blog). De olyan nehezen megy.. Nekem annyira telitalálat a 146 hogy nehéz lesz magam rávenni valamire ami nem olyan :-) Francba pedig muszáj lesz.
fazek2016-11-09 23:14:40 // 87082
Én a 196 cm magasságommal kényelmesen elférek elöl,és még magam mögé is betudok ülni, igaz hogy ott nem szivesen utaznék több 100 km-t.
Szerintem nem kicsi a beltér.
Csabi2016-11-09 22:42:36 // 87081
A utolsó projektben cserélte a turbót a Tomi, előtte végig a gyárit nyúzta.
Kevered, a generátor a macera, az önindító az egyszerűbb :)
Csabi2016-11-09 22:17:01 // 87080
Az 59 azért nagyobb, hátul ugyan tényleg nincs sok hely, viszont kényelmesen el lehet férni, nem érzem ezt problémának...Nyaralni is elmegyünk babakocsistól, ami meg nem fér be az nem is kell:)
Todorriskov2016-11-09 22:15:02 // 87079
:) Jól hangzik!
Egy próbàt mindenképpen megér.
Hajnalban mikor vezetek mindig félek, hogy kiugrik egy őz elém és szétcsapja az elejét! Ha éritőre venném lehet helyre is raknà a lököst...
(nagyobb àllat pl. : Szarvas, 🐗, T-rex esetén viszont sajnos màr túltolnà a patentot!)
Giuntini2016-11-09 22:13:01 // 87078
Nekem sem magával a turbóval volt gondom, hanem a VGT membránszelencével. A turbó valójában szorgalmi feladat miatt lett szétszedve, mindegyiknek már 200 ezer km környékén van lógása. Tomién viszont nem gyári turbó volt, nagyobb turbó. Még így is a 2,4 KKK turbója egy megbízható darab a turbós szerint, a Passatok turbója sokkal hamarább hal meg. Igen, a generátort nem akartam odaírni, az véletlenül volt, az önindító kiszerelése egy nagy macera. Azért került be a generátor is, mert mikor a motor kint volt, azt is felújították. Semmivel sem rosszabb motor a 2,4 mint hasonló kategóriájú németek sőt... Én azért írtam ezt, mert nehéz kifogni keveset futottat (200 ezer kilométerrel vagy alattit), valós óraállással. Ami viszont a lehetséges megvétel tárgyát képezi, az elég jó darabnak néz ki.
Liquid2016-11-09 22:04:28 // 87077
de ha kibírod a következő találkozásunkig, akkor igen szívesen elviszlek egy körre és a kormányt is átadom tapasztalatszerzési célzattal :)
Liquid2016-11-09 22:03:25 // 87076
Szerintem nem kisebb mint a 156 , a csomagtartó nagyobb pl. A kolegák a fejtérre panaszkodnak, a berinában. Az SW úgy tudom jobb etéren (is). A 156 egy könnyed szépség, a 159 pedig egy tank. Viszont megfelelő motorral a tank nehézkessége abszolut eltűnik és csak a biztonságosság, "fölényes" sérthetetlenség marad, megMankyzva pedig ehhez hozzá jön a fölényes erő is - elnézést az ömlengős kifejezésekért :)
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-09 21:42:49 // 87075
Egyébként neked is és még sokaknak volt előtte 156. Kíváncsi lennék, hogy méretben, használhatóságban van e lényegi különbség. A média azt nyomta, hogy kicsi. Nagyon klausztrofób élményeim nincsenek, pedig ültem hátul 159-ben. Azt tudom, hogy a 146 elviselhető méret hátul, a térdnek van hely, csak olyan bak feeling. A 156 szűkebbnek tűnik.
A biztonságon kívül van pláne egy 159-ben egy utolsó évjáratú 156-tal (az csakis 1.9) szemben?
droberto2016-11-09 21:33:35 // 87074
A lámpa alatti patentot nem pattintják a helyére. 6-7-es kép. :)
A tompított alatt nyomd nagyon erősen a térdeddel a lököst. Esetleg nyomás közben üssed is meg kézzel. Ez meg fogja oldani a problémát. :)
Csabi2016-11-09 21:14:19 // 87073
Azért én óvatosabban fogalmaznék, mert annyira nem vészes a helyzet 2,4 terén... A turbóhalál szerencsére elég ritka, jól sikerült darab szerintem, pedig nem egy 2,4 van az egekig húzva és mégsem perecelnek a turbók... Jó példa erre Tomi (ALfa159) 2,4.e na az kapott az élettől, tuning terén, és ha jól tudom a turbó bírta...
A generátor csere egy 1,9-hez képest tényleg nehezebb dolog, 4 óra leszerelés és 4-5 vissza, de azért ez sem a világ vége főleg egy olyan embernek aki már látott ilyet...Az önindítót nem is értem miért írtad...1 óra alatt megvan a cseréje, a három csavarból az egyiket nehezen lehet visszacsavarni, de ennyi.
Osztom a véleményed, h a 2,4 egy nagyon jó motor, szóval csak ajánlani tudom mindenkinek, így 6év ~120k km után is.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-09 21:02:39 // 87072
nálam a 2.0-nál pucolásnál emelte meg az alapjáratot
Hardy2016-11-09 19:54:03 // 87071
Valakinek ötlete miért rosszalkodik.
Hardy2016-11-09 19:47:52 // 87070
Azt úgy hívják hogy elhaladás. Az szabályos.
Hardy2016-11-09 19:42:58 // 87069
Ha tempomat működik akkor a biztosíték jó. Illetve világít a MIL lámpa is mert nincs legmennyisegmero se. Ha ezek jók nézz rá a csatlakozora a csomagtér ajtó előtt van e ott áram.
Todorriskov2016-11-09 19:30:57 // 87068
Üdv!
Az én lökhàrítómat is levették még a nyàron klíma miatt. Azt mondtàk csak úgy férnek hozzà... Persze, hogy rosszul raktàk fel, majdnem annyira szarul mint nàlad az első képen.
Kérdeztem is hogy ez mi? Azt mondtàk ezt csak így lehet felrakni.
Mondtam ok, de ez nem ilyen volt mikor idehoztam...
Szóval macera visszaigazítani?
Le kell venni, vagy elég csak a felfogató csavarokon engedni kicsit hogy mozgatható legyen pàr mm-ert?
Giuntini2016-11-09 16:49:01 // 87067
A turbó nekem 220 ezernél halt meg, a vákum membrán a geometriánál. Fel lett újítva is, mert volt egy lógása és nem akartam 40-50 ezer km múlva kivetetni. Az én motorom sajnos szemétség miatt ment gajra, le volt véve a hengerfeje az előző tulajnál és nem síkolták le. Szívósor Egr, Dpf probléma kisebb volumenű és a Dpf magától nem tömődik el. Annak akkor mas gondja van.
Liquid2016-11-09 15:15:19 // 87065
képekről nagyon jól néz ki
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-09 15:14:55 // 87064
Kérdés, hogy általában mennyit bír egy kettős tömegű, a turbó, a futómű. A 146-om tapasztalata az volt, hogy konkrétan valós 250e km-ig az égvilágon semmihez nem kellett nyúlni. A turbó a mai napig gyári és tudja is a gyári szállítási mennyiséget.
Igazából azért vennék dízelt, mert ebből van olyan, ami jónak tűnik. Amiket írsz azért nem kicsi problémák, lássuk be. Ha ez gyakori, akkor kezdek félni a 2.4-től.. A jtd-től azt szoktam meg, hogy elpusztíthatatlan, kis odafigyeléssel örök motor.
Giuntini2016-11-09 15:06:53 // 87063
Egy ilyet érdemes megnézni!
RomeoOne2016-11-09 15:06:24 // 87062
Nem mindegyiknél. Engem is nagyon érdekelt ez a téma, mert az enyémnek a sárvédő és a lökhárító illesztése nem passzolt, a lökhárító csúcsa előrébb állt vagy egy centivel. Aztán kiderült, hogy egyszer levették és rosszul rakták fel. Megigazítás után már jó volt. Felül a before, alul az after. Azóta lett még igazítva és még jobban illleszkedik már.
A motorháztető és a sárvédő illesztésénél viszont nem szoktam észrevenni a hibát a 159-eseken. Az enyémen pl. az teljesen egy íven van, pont olyan, amilyennek lennie kell.
De én is nézegettem sok 159-es orrát. Legalább a felénél az imént mutatott sárvédő és lökhárító illesztésben van egy kis diszkrepancia. De nagyon sokat láttam abból is, ami tökéletesen néz ki. Irigykedtem is sokáig, amíg be nem lett állítva az enyém is.
Giuntini2016-11-09 15:05:04 // 87061
Ez így van, minden dízellel bele lehet nyúlni a kakiba, mert minfegyik bonyolult szerkezet. Egy 8V-hez viszonyítva a 2,4-nél hatványozottan igaz. Persze ha sikerül kifogni egy 120 ezer kilométer körül futott példányt, akkor más a menyasszony fekvése. Csak az kint is drága ha jó állapotú.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-09 15:01:50 // 87060
Nem szeretnék az aljából válogatni. Sőt kb egy van ami szimpatikus:

EZ

Kb ennyit is szánok most autóra, nem érzem, hogy 3m fölé kéne mennem egy jó TBi miatt.
Liquid2016-11-09 14:50:40 // 87059
Belenyúlhatsz vele a kakiba ugyanúgy mint akármelyik másikkal, de szerintem nem problémás motor. Úgy általában a dízelre lehet költeni ha beüt a ménkű.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-09 14:47:38 // 87058
jah sajnos ott a lépcső elöl mindegyiknél :(
Giuntini2016-11-09 14:43:09 // 87057
Az a baj általában a 2,4-el, hogy rád hárul majd a ráköltés, és az nem kevés. 200 - 250ezer környékén esedékes egy turbófelújítás, de ha bármi van, egy generátor bagy önindító javítás egy horror kivenni. Előjöhetnek hengerfej problémák, ami motorkárhoz vezethet. Lehet azt is mondani, hogy nem kilométert kell nézni, hanem állapotot. De nekem egy mádodperc alatt történt a motorkár előjel nélkül. A szervizkönyv sem jelent semmit, mert ha 30 ezrenként cseréltek olajat, akkor 200-250 ezer környékèn bajok várhatók. Egy nagyon jó motor, csak nagyon résen kell vele lenni, és ismerni kell a buktatókat. Az 1,7 millió környékén árultakat nem tudom, hogy egyáltalán egy pillantasra lehet méltatni. Nagyon sokat lehet rákölteni.
Shadin2016-11-09 14:42:33 // 87056
Szerintem nincs olyan 159 amelyiken rendesen fut a motorháztető és a sárvédő íve. Meg még a hézag sem jó általában. És nem, nem csak szarrá tört autón néztem :-)
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-09 14:04:22 // 87055
Azt néztem én is. Lehet hogy a képek bénák, de valahogy fura az eleje. Vagy a 159-nél normális az, hogy nem fut a sárvédő a motorháztetővel? Nagyon soknál látom és olyan illúzió romboló. Ennél épp a bal eleje tűnik gagyinak.

A 2.4-re mit mondtok amúgy? Nagyon macera fenntartani? A TBi-k ára még fent van, annyit nem akarok autóra költeni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak