Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2016-11-17 18:39:33 // 87454
Még mindig fent van a HaHu-n?
yani🍀2016-11-17 18:37:40 // 87453
Gratulálok a vashoz! Nem fogod megbánni.
yani🍀2016-11-17 18:35:06 // 87452
Nézd meg a képen bekarikázott "dobozt"!

A nem látható végén egy lemez villába becsúszik egy gumi. Amikor rezeg a motor nyikorgó hangot tud adni. Kézzel te is tudod mozgatni, így meg tudod nézni ezt a hangot hallod-e.
Ha igen, akkor a gumira egy réteg bandázsszalagot tekerve meg tudod azt szüntetni.
fazek2016-11-17 17:34:33 // 87451
Köszi a segítséget. Dec.elején úgyis aktuális az olajcsere, megnézetem!
avvocato2016-11-17 17:22:23 // 87450
Ma ismét 159 tulaj lettem, nem is akármilyené, hanem egy 2010-es turbo benzina TI-é!Az autó MO-i végig márkaszervízben szervízelt . A korábbi 2.2 jts-hez képest az első tapasztalatok: 130-nál 4e helyett 3e-t forog, sokkal nyomatékosabb, turbólyuk szinte nincs, fölényes eleganciával suhan. A kormánya még közvetlenebb, mint a régié, az úttartása is jobb hála TI futóműnek, a négydugattyús brembók elképesztően lassítanak.Fogyasztás 130-140 között 9,5.A TI ülések nagyon jól tartanak, keményebbek, mint a széria ülések, szinte észre sem vettem a 250km-t.
W.2016-11-17 16:48:34 // 87449
Az olajpumpa gumitömítése cserés lesz! Ezt is Zé.-mester és csapata találta meg, mint hibaforrást! Szerintem vidd el hozzájuk, ne kisérletezz!
Invisible2016-11-17 15:56:37 // 87448
Akkor te egy szerencse-csomag vagy :D
Nekem márciusban játszotta el utoljára, igaz olyan nagy hideg még nem volt eddig.
Kíváncsi leszek, hogy jelentkezik-e, mert márciusban még Castrol Magnatec 5W-30 C2 volt benne, most viszont már Selenia WR Pure Energy 5W30.
RomeoOne2016-11-17 15:48:46 // 87447
Az enyém még sosem csinált ilyet. Zolesz autója produkálta ezt a hétvégén, én nem is értettem, de Roberto vágta, hogy ez vmi 2.0 sajátosság. Remélem az enyémet ezután is elkerüli :D
Haddel2016-11-17 15:09:38 // 87446
Enyém is kiírja egy pillanatra hüvösebb idöben.
fazek2016-11-17 14:35:51 // 87445
Köszi. :-)
Jani72122016-11-17 14:20:48 // 87444
sziasztok egy gyors segitségre lenne szükségem, le volt véve az akku a 159 röl, most viszont nem ismeri fel a kulcsot. Mi ilyen esetben a teendö?
Köszönöm elöre is :)
Invisible2016-11-17 13:03:15 // 87443
Hidegebb időben minden 2.0 produkálja ezt. Elvileg ha csak a nálad is leírt esetben csinálja nincs semmi gond, ne aggódj. :)
fazek2016-11-17 11:45:56 // 87442
Sziasztok! Néha hidegindításkor kiírja a comp hogy: insufficient engine oil pressure stop and turn off engine "elégtelen olajnyomás állítsa le a motort" Az üzenet csak felvillan,majd el is tűnik. Tapasztalt már valaki hasonlót? Mi okozta?
Nivan842016-11-17 11:25:40 // 87441
Hamarosan kapom vissza :) :)

Tocke2016-11-17 11:15:41 // 87440
Gratulálok, gyönyörű az autód!
Tocke2016-11-17 11:12:51 // 87439
Sziasztok. A segítségeteket kérném. A motortér szélvédő alatti részéből olyan hangokat hallok néha, mint amikor pl egy propeller csapágyas lesz vagy a tengelye kieszi a perselyt és vergődik benne. Elég hangos. Az elindulást követő 4-5. percben jön elő, mintha valami akkor kapcsolna be. Ha a fűtést teljesen kikapcsolom, a jelenség akkor is marad. Van valami ötletetek, mi lehet ez? Köszönöm.
Giuntini2016-11-17 11:11:26 // 87438
Nekem is pár másodpercig hidegen sír az ékszíj. A kettőstömegű helyett viszont én megkaptam az annak hiányából fakadó kellemetlenséget. Egész Európában nem volt automatához "lendkerék" csavar. A majdnem két hónapos állás után Erhard és Pityukoma sietett a segítségemre, és ők gyártatták le. Olyan speciális igénybevételre vannak a csavarok, hogy sehol nem lehetett hozzá kapni. Ők találták meg azt a céget, ahol legyártották.
Liquid2016-11-17 10:53:40 // 87437
Nem értek a fizikához ennyire :)
Úgy emlékszem kb 1kg volt a differencia a gyári sokküllős 17-es 255/55R17 és a TI 245/40R19
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-17 10:46:54 // 87436
Na ez a durva, ahogy ebbe befér a garnitúra :-)
Akkora malomkerekek, hogy most konkrétan tel van a kis műhelyem Ti kerekekkel. A fagy miatt a leandereket is be kellett pakolni, így most egy kortárs installációra jobban hasonlít az egész mint egy műhelyre :-)
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-17 10:42:22 // 87435
Az. :-) Belülről nem voltam benne biztos, hogy mit hallok alapjáraton, mintha valami... Nyitott géptetővel belehallgattam és megnyugodtam, na mondom ebben a lendkerék tuti, ennek semmi hangja. Végülis az alap megállapítás tökéletes, tényleg nincs hangja. Azt nem tudhattam hogy pontosan azért, mert nincs is benne :-)
Bele se gondoltam igazán, csak rutinból egyből az általam nagyon utált gonosz alkatrészt kezdtem kifülelni.
Persze még ezek után kiderül, hogy nem a váltó sír, hanem a gumi szíj nyafog, és én lemondok :-) Beiratkozok történelem-filozófia szakra és felteszem a jófogásra a szerszámaimat az utolsó csavarhúzóig. És holnaptól villanyszerelővel cseréltetem a villanykörtéket is. :-D
RomeoOne2016-11-17 09:56:48 // 87433
De a kisebb átmérő miatt még így is lehet, hogy kisebb a tehetetlenségi nyomatéka és könnyebb megforgatni, mint a 19"-es Ti-t. De ja, egy kevesebb küllős, rendelkezik ezzel az előnnyel.
Liquid2016-11-17 09:33:06 // 87432
Ez így van, várom is nagyon a tavaszt mindig :)
Amúgy a sokküllős 17-es nehezebb mint a TI felni.
_Ata_2016-11-17 09:21:36 // 87430
Gömbfejet + lengőkart kell cserélnem, emiatt nyikorog jobb elölről. Nem tudjátok, hogy TI verzióhoz ua. kell mint az alap 159 modellhez?
Kócosw2016-11-17 09:05:03 // 87429
jovanmá tudjuk hogy a te pandád a legnagyobb egyterü amit kapni lehet :)
RomeoOne2016-11-17 08:50:10 // 87428
Az a műszaki érzéked, amivel a kettőstömegű hangját hallgattad? :P :D
RomeoOne2016-11-17 08:48:57 // 87427
És nekem nem válaszolsz? :D
Chianti2016-11-17 08:20:29 // 87426
Valóban nem kicsi, ahogyan a súlya sem kevés, viszont az egyik, ha nem a legszebb felni, amit 159-hez gyártottak.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-17 07:50:10 // 87424
Nekem a 146-ban nem volt beszerelve visszajelző led. Soha senki nem kötött bele.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-17 07:48:25 // 87423
Köszi :-)
Hogy azok a kerekek mekkorák, te jó ég.. Így kézbe fogva döbbentem rá milyen óriási darabok :-)
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-17 07:40:37 // 87422
Köszi. :-) Eddig egyszer alakult úgy, hogy egy nagy forgalmú úton keresztben átkeléskor hirtelen kellett elindulnom. Tény, hogy tudja ha kell, de valahogy a műszaki érzékem azt mondja, hogy jobb neki, ha elinduláskor nem ütöm. Fék fel, elindul, aztán fokozatos gáz, és ha már lendületben van, akkor lehet nyomni neki.
Igyekszem vigyázni rá, mint minden autómra :-)
Csabi2016-11-17 07:19:12 // 87421
Így van! :)
RB 832016-11-17 00:51:31 // 87420
Okés értem, köszi, megnézem... ha jól értem a Tutela GI/R biztos hogy zöld szinü és jobban szereti a szervó :)
Amugy beszéltem egy szerelövel csak Ö kicsit messze van Ingolstadt alatt, de nála már jártam... Hétfön foglalok egy idöpontot és lecserélem, meg rá nézünk erre a helyzetjelzöre is.
Chianti2016-11-17 00:23:49 // 87419
Tényleg gyönyörű! Nagyon szép állapotban van a bőr az üléseken, és komoly a varrott műszerfal kárpit. Majd ha felkerülnek a Ti felnik, akkor lesz még állat! Szóval gratulálok, sok boldogságot, meg jó egészséget kívánok a vashoz! :o)
HGabor2016-11-16 23:49:59 // 87418
Nekem az utolagos smd led angel eyesert sosem szoltak muszakin.
Leszedheto vonohorog kb milyen koltsegbol all meg? Anyag + munka. Elo van keszitve valahogy a lampak csatlakozasa? Szeretnem majd a motoromat atalakitani palyageppe es akkor kelleni fog a horog.
Tovabba felszereled es a muszakin beleirjak valtozaskent, aztan uj forgalmi es kesz is? Vagy van egyeb mas tennivalo vele?
Dömpi (il dottore)2016-11-16 23:40:54 // 87417
Na, készen van végre az Arkangyal, pénteken megy is műszakira.
Fent van a lecsatolható vonóhorog (Bosal 034-103), jobb kettes izzítógyertya kicserélve (ezúttal bosch helyett NGK), bal felső lengőkar kicserélve (TRW), tolatólámpa kapcsoló kicserélve, oldal index izzók, rendszámtábla világítás izzók kicserélve (ha már lent volt a hátsó lökös).
Blog és fotók a hétvégén, fáradt vagyok, fél órája értem haza a műhelyből.

De még egy kérdés...kettő:
1) a vonóhorog elektronikához volt egy zöld visszajelző led, amit elvileg előre kellett volna vinni a műszerfalra. Nos ehhez sem a kocsi belterét nem voltam hajlandó szétbombázni, sem a műszerfalat elcsúfítani. Ugye etgől még átmegy a műszakin?
2) a műszakin a led helyzetjelző ugye nem fog gondot okozni?
HGabor2016-11-16 22:57:06 // 87416
Ja es grat hozza, szep autod lett!
HGabor2016-11-16 22:55:30 // 87415
Nem gyorsulni valo a 2.4es dizel automata? Hat majd meglatod, hogy varosban normalis tempodnal a kezivaltos autokat ugy elhagyod, mint a fustot :-)
Mig ok (most mar mi..) elvaltanak 50ig 3-4. fokozatba, te mar csak kis pontkent figyeled a tukorben oket :-) (ez nem gyorsulasnal van, sima atlagos elindulasnal, nyilvan nem hidegen..)
Sajnalom, hogy ez az autom nem automata, a vilag egyik legjobb talalmanya :-))
Csak hat meg nem ismerem a markat, nem mertem belenyulni, plusz spur is voltak fogyasztas tekinteteben 4 evnyi 13 feletti fogyasztas utan.

Ahogy a tobbiek emlitettek vasarlas utan erdemes egy automata valtora szakosodott muhelyben megejteni a "gondozast". Nem az atlagos autoszerelonel, hanem szakmuhelynel!
Tovabba (igaz mas markanal) en a manualis reszet altalaban reggel, az elso 1 km-en hasznaltam, hogy ne szenvedjen, ne porgesse tul magat hidegen. Ahogy egyik cartars irta, lampanal felesleges kivenni N-be, semmi baja nem lesz. Nem fog jobban kopni a fek, hogyha D-ben nyomod.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-16 22:22:11 // 87414
Ne haragudj, amint tudom lemosom és cserélem a képet. De így is szép, nagyon :-) Mindent köszi itt is!
enká2016-11-16 22:00:22 // 87413
Warbi Gyurinak: Ha tudom, hogy ilyen koszos állapotjában teszed fel az amoréra a képeket az exszerelmemről, hát...
Mindenki másnak a hidegindítási nyikorgásról:
1.) nekem eddig minden autóm ezt játszotta kb. novembertől márciusig, kivéve mikor fűtött garázsban álltak. Tehát így viselkedett a minden mazda xedosom, a nulla km-esen vásárolt 156-osom, az előző nem automata váltós 159-esem, stb. Ez a nyöszörgés kb. 2-3 percig tart, aztán egész nap semmi. (Ha egy pillanatra szappant érintesz a motortérben a forgó gumiszíjhoz, azonnal el is múlik, de ezt csak igazán ínyenceknek ajánlom :))
2.) az autó 109 ezres szervizénél rákérdeztem a váltóolaj cserére a kméti formont alfánál, de kinevettek, hogy hová még az... nyilván jobban értenek hozzá, mint én. ha nem, meg beperejük őket :). (persze az is lehet, hogy láttak a rendszerükben az autó előéletében egy váltóolajcserét, és ezért nevettek ki.)

Van vkinek egy pontos listája arról, hogy mikor mit javasol cserélni az alfa központ a gyári szakszervizeinek? Nagyon kíváncsi lennék egy ilyenre.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-16 21:53:36 // 87412
Lehet szíj hang lesz az. Majd holnap kifülelem :-) Sok az újdonság, szokni kell.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-16 21:28:35 // 87411
Vidd olyan helyre ahol átmosással töltik fel
Nivan842016-11-16 21:23:16 // 87410
Egy 2.4 amiben cseréltünk abba Kb 4-4,5litert tudtunk visszatölteni. Ugye nagyjából a felét lehet leengedni sajna.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-16 21:10:56 // 87409
Tudtok segíteni benne, hogy milyen és mennyi olaj jár a váltóba? A használatiban egy mukk sincs az automatáról.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-16 20:34:57 // 87407
sosem cserélték benne, én cseréltem :)
Giuntini2016-11-16 20:27:10 // 87406
Az a baj, hogy a barom Q-tronic gépkönyv mélyen hallgat a váltóolajcseréről. Azt írja, a váltóolaj örök életű. Nem ír olajcserét, sem mennyiséget. Ha jól emlékszem 6,5 liter menne bele, ha üres lenne. Én ennyire nem mentem bele a váltóolaj cserébe. Tavasszal 50-60ezer kilométer között lecserélem újra. Mikor én cseréltem, semmi változás nem volt a váltó viselkedésében. Igaz, nem is volt probléma.
Csabi2016-11-16 20:25:55 // 87405
Kérdés mi van a doksiban , meg a motorháztetőn, nem lepődnék meg ha zöld...Amúgy honnan tudod, h a gyárból pirossal jött ki? :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak