http://blog.jabawoki.com/2016/01/27/alfa-159-gearbox-cooler-modification/
Nem erre gondolt?
ktheoriginal2016-11-25 16:20:51 // 87654
emGéza2016-11-25 16:20:36 // 87653
Ki tudja? Hogy mi a f@sznak kell a radiátor és a motor közötti vízcsőre egy műanyag
gyorscsatlakozó. Ami szénné öregedett! A fagyálló az aknába...
Azért rendesen, hogy otthon dobta el magát 😉😃
gyorscsatlakozó. Ami szénné öregedett! A fagyálló az aknába...
Azért rendesen, hogy otthon dobta el magát 😉😃
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-25 16:10:07 // 87652
A srác tuti biztos benne, hogy a hűtés a fő baj. Azt mondja, hogy az olaszból behozott autók hatványozottan pusztulnak. Minél délebbről jön az autó, annál esélyesebb, hogy 100e km előtt kakukk a váltó benne. Elég értelmesen elmagyarázta a dolgot. Fejből sorolta, hogy milyen autókon van, milyeneket szedett szét. Nekem logikusnak tűnik a magyarázata. Olajcserekor megnézi nekem, hogy mi hogy van elrendezve az Alfánál. Ő a C5-re már kikísérletezett egy átalakító szettet, ha felfér a 159-re is, kapok hozzá rajzot. És egyébként neten találkozott 159 átalakítással is, ennek majd ha lesz időm utána guglizok. Szerinte a váltó önmagában nagyon teli találat konstrukció, a szoftvere is nagyon jó, nagyon dicsérte egyébként, csak ahogy fogalmazott "ezzel a hűtéssel jól tökön szúrták magukat".
Giuntini2016-11-25 14:57:04 // 87651
Valahogy ez úgy van, hogy mindenki próbál hozzátenni valamit. Nem értek hozzá, de ezek a váltók masképp viselkednek különböző autókban. Az tény, az Opelekbe szerelt váltókkal van a legtöbb baj, de számszerűleg is az a legelterjedtebb. A Volvókban is ugyanez a báltó van, és lényegesen kevesbb azokban a meghibásodás. Az Alfák meg száma meg a legkevesebb. Azt nem szabad elfelejteni, ahány típus, annyi szoftver. Szerintem egy automata valtóra is hatványozottan igaz a stílus. Ha hideg, az aut váltós autóval hatványozottan kell vigyázni, hiszen a váltóban akkor van a legnagyobb nyírás, hiszen ezekben van mar egy melegítőprogram, a lock up akkor nincs teljesen lezárva. Minden motornál fontos , főleg a turbónál, hogy forró motorral (főleg autopályázás után) nem lehet rögtön leállítani. A váltónak is járó motornál kell hűlni. Ennek egy módja van, az utolsó kilométereket kiállas előtt lassabb tempóval kell megtenni. Ha megég az olaj, az minden váltónál előfordul, nem odafigyelő vezetéssel.
Shadin2016-11-25 13:23:20 // 87650
Ja :-)
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-25 12:16:46 // 87649
Köszönöm!
Nos, ki lettem okosítva automata ügyben. Az autósboltban ahol vásárolok, hátul van szerviz is. A szerelő sráccal beszélgettem , mert olyan elsőre szimpatikus szerény, normális embernek tűnik. Mondta egyből, hogy mi a baj ezzel az Aisin váltóval. Alul van tervezve a hűtése. Ő az előző autóján megcsinálta a hűtő upgrade-t, azt mondja azután viszont örök darab. Az autópályás túlmelegedés nyírja ki.
Jövőhéten elviszem hozzá, csak átmosással cseréljük le az olajat, láthatóan nem először lát, javít ilyet.
Nos, ki lettem okosítva automata ügyben. Az autósboltban ahol vásárolok, hátul van szerviz is. A szerelő sráccal beszélgettem , mert olyan elsőre szimpatikus szerény, normális embernek tűnik. Mondta egyből, hogy mi a baj ezzel az Aisin váltóval. Alul van tervezve a hűtése. Ő az előző autóján megcsinálta a hűtő upgrade-t, azt mondja azután viszont örök darab. Az autópályás túlmelegedés nyírja ki.
Jövőhéten elviszem hozzá, csak átmosással cseréljük le az olajat, láthatóan nem először lát, javít ilyet.
Liquid2016-11-25 11:40:32 // 87648
Autoglym-et használok
b00772016-11-25 11:36:39 // 87647
Igen, én is innen vettem meg a kábeles verziót 2. nekifutásra :) Az tényleg hibátlanul működik. Csak mellé gondoltam ezt is meg lehetne venni, ha már csak ennyibe kerül most. De lehet nem éri meg a kábeles mellé már, mert nincs extra funkciója a vezetéknélküliségen kívül Ezt úgy értem, hogy nincs hozzá komoly program mondjuk telóra.
avvocato2016-11-25 11:18:02 // 87646
Milyen bőrápolót ajánlanak a Tisztelt Cartársak ? Az enyémben mogyoróbőr van, elég érzékeny!
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-25 11:14:47 // 87645
tavaly fehér napokon nem volt 23e /db :)))))))
Hardy2016-11-25 10:47:41 // 87644
Nekem kábeles verzió van. Én innen vettem. Igaz drágább mint az eBay es viszont működik hibátlanul. Nem kell forrasztgatni meg szenvedni vele.
Giuntini2016-11-25 09:23:31 // 87643
Úgy emlékszem 7vagy 7,5 liter megy bele, de 5,5-6l-nél több nem fog belemenni, mert a wandlerből nem fog lemenni.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-25 09:06:10 // 87642
Még egy automatás kérdés. A manualban csak épp az nincs benne, hogy mennyi olaj kell a 2.4 q-tronic váltóba (nyilván direkt). Hány litert vegyek a cseréhez? Remélem itt kivételesen jó a gyári ajánlás bele :-)
b00772016-11-25 09:04:10 // 87641
Ezt a típust próbálta már valaki? Ugyan olyan stabilan működik az ecu scannel, mint a kábeles verziója, mert arra tényleg nem lehet panasz? Esetleg androidra van legalább kicsit is használható program hozzá? Egy hasonló, de a gagyi kivitelt már próbáltam egyszer (kis kék, eléggé elterjed változat) de az ahhoz lévő program csak bohóckodásra volt jó, de talán még a műszerfalamat is megbolondította kicsit, mert kilengtek a mutatók ki is kaptam belőle egyből :)
Shadin2016-11-25 09:03:28 // 87640
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-25 08:40:40 // 87639
Na az se egyszerű :-)
David | Centocinquantanove2016-11-25 08:18:40 // 87638
Reggel megcsináltam 2 hátramenetes fékezést, előtt pár erősebb pumpálást a fékpedálon és láss csodát. A csikorgás eltűnt! :)
Köszönöm a tippet Neked is és Shadinnak is! :)
Köszönöm a tippet Neked is és Shadinnak is! :)
Hardy2016-11-25 07:07:21 // 87637
Shadin2016-11-24 21:56:45 // 87636
Nálad mi volt a jele?
Lexlutor2016-11-24 21:33:38 // 87635
Gyári stabilus. Én is próbálgattam mindenfélét de nem volt jó.
Dömpi (il dottore)2016-11-24 20:56:38 // 87634
Ja...nálam😝
Nálam a méretre gyártatott alu tehermentesítő volt a megoldás.
Nálam a méretre gyártatott alu tehermentesítő volt a megoldás.
Haddel2016-11-24 20:38:48 // 87633
Én egyszer lecseréltem az olajat ,na mondom király,ez elintézve,aztán nézem ,hogy az olajszűrő még ott figyel a szatyorban...:)
b00772016-11-24 20:01:35 // 87632
Köszi, akkor biztos elfér
Shadin2016-11-24 19:56:42 // 87631
A pozitív felé van feltolva az aksi, a negatív felől van játékod a kábellel...
David | Centocinquantanove2016-11-24 19:24:54 // 87630
Köszi, mindenképp megpróbálom!
b00772016-11-24 18:49:25 // 87629
Az akksi tálcán elfér egy 31,2cm-es akksi? Elvileg olyan 32cm a tálca, de nem tudom, hogy a pozitívra menő kábelek nem-e okozhatnak helyproblémát....
Tomi Stark2016-11-24 18:28:40 // 87628
Tolatva fékezz! Nem vicc, én is jártam már így. Nekem pár méter után oké lett.
Shadin2016-11-24 18:05:24 // 87627
Én szétszedtem, hogy mi fene, és akkor láttam meg...
David | Centocinquantanove2016-11-24 17:46:06 // 87626
Elvileg nem volt komoly fékezés, szoval az égés az nem túl valószínű...
A kavics viszont lehet. Az ki fog esni? Kirázkódik? Vagy ki kell szedni?
A kavics viszont lehet. Az ki fog esni? Kirázkódik? Vagy ki kell szedni?
Shadin2016-11-24 17:35:50 // 87625
Megéghettek kicsit a betétek, vagy valami "zárvány" van az anyagban. Nekem olyan is volt, hogy beszorult egy kavics a tárcsa töve és a betét oldala közé.
Shadin2016-11-24 17:33:43 // 87624
vagy fake vagy elírás ezek szerint :-(
Shadin2016-11-24 17:32:23 // 87623
Lehet hogy szívatom magam az ATS felnikkel amin a téli papucsok vannak. Különböző helyeken mondták a kerekekre h hibátlanok és szépen futnak. Rendesen ki vannak súlyozva és mégis ráz az autó. A nyári Ti-vel nem rázott egy hónapja...
Lehet hogy nem jó az ATS tehermentesítése és az okozza. Hallottunk már ilyenről :-(
Lehet hogy nem jó az ATS tehermentesítése és az okozza. Hallottunk már ilyenről :-(
David | Centocinquantanove2016-11-24 17:28:00 // 87622
Urak!
Hazafelé arra lettem figyelmes, hogy a rádió zaja mögül csikorgás hallatszik. Rádió ki, ablak le...
20 km/h felett éles hangos folyamatos csikorgás jön bal elölről... Fékezéskor elhallgat...
Elég sötét volt már ahhoz, hogy bármit érdemben megnézzek, de kérdezném, hogy szerintetek mi a nem jó?
Első tárcsák és betétek 1 évesek, a tárcsán nincsenek barázdák.
2 vagy 3 éve nyáron volt már egyszer hasonló, akkor magától abbamaradt...
Hazafelé arra lettem figyelmes, hogy a rádió zaja mögül csikorgás hallatszik. Rádió ki, ablak le...
20 km/h felett éles hangos folyamatos csikorgás jön bal elölről... Fékezéskor elhallgat...
Elég sötét volt már ahhoz, hogy bármit érdemben megnézzek, de kérdezném, hogy szerintetek mi a nem jó?
Első tárcsák és betétek 1 évesek, a tárcsán nincsenek barázdák.
2 vagy 3 éve nyáron volt már egyszer hasonló, akkor magától abbamaradt...
RomeoOne2016-11-24 16:42:08 // 87621
Egyébként a háttérben lankadatlanul zajlik a felnivásárlási küzdelmem. Ezek a Brembo féknyergek tényleg megnehezítik az ember életét ezen a téren :D
Ha van elérhetősége a gyártónak, akkor őket szoktam keresni. Ha nem nincs, akkor a performancealloys.com egyik szakértőjét szoktam kérdezni. Tök rendes, ha rákérdezek egy felnire, akkor felveszi a kapcsolatot a gyártóval és megkérdezi, hogy passzolni fog-e.
Eddig kiderült, hogy ami a legjobban tetszett, a NIU M nem megy rá a kocsira...
Aztán nézegettem még a Tomason felniket is, a TN17 tetszett volna, de hiába van belőle 5x110-es, 65-ös agymérettel, sajnos ez sem megy fel a fék miatt.
Voltak még felnik, amikről nem sikerült ezt megtudni, mert nem válaszolt a gyártó.
De most az egyik kiszemelt, a MAK Ringe Black Ice-ra (18x8 5x110 ET35 CB65.1) azt mondta a szakértő, hogy az fel fog menni a kocsira. Remélem ez tényleg jó lesz majd rá.
Ha van elérhetősége a gyártónak, akkor őket szoktam keresni. Ha nem nincs, akkor a performancealloys.com egyik szakértőjét szoktam kérdezni. Tök rendes, ha rákérdezek egy felnire, akkor felveszi a kapcsolatot a gyártóval és megkérdezi, hogy passzolni fog-e.
Eddig kiderült, hogy ami a legjobban tetszett, a NIU M nem megy rá a kocsira...
Aztán nézegettem még a Tomason felniket is, a TN17 tetszett volna, de hiába van belőle 5x110-es, 65-ös agymérettel, sajnos ez sem megy fel a fék miatt.
Voltak még felnik, amikről nem sikerült ezt megtudni, mert nem válaszolt a gyártó.
De most az egyik kiszemelt, a MAK Ringe Black Ice-ra (18x8 5x110 ET35 CB65.1) azt mondta a szakértő, hogy az fel fog menni a kocsira. Remélem ez tényleg jó lesz majd rá.
b00772016-11-24 16:32:13 // 87620
Sziasztok,
1.9 16V (150le) motorhoz mi a gyári akksi méret? Illetve érdemes-e nagyobbat belerakni ettől?
1.9 16V (150le) motorhoz mi a gyári akksi méret? Illetve érdemes-e nagyobbat belerakni ettől?
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-24 16:19:00 // 87619
Oks, kösz. :-) Ezt a "dugós" kulcsot nehezen szokom. Állandóan benne hagyom, aztán keresem, hogy hova tettem. Tegnap meg a TD-vel álltam úgy ki, hogy először benyomott fékpedállal megnyomtam a fabetétet a műszerfalon. :-) Úgy közben eszméltem, hogy oké, akkor inkább kuplung és kulcs.
RomeoOne2016-11-24 16:10:42 // 87618
Ez egyébként gyári felni, vagy utángyártott másolat? Csak mert 68-as az agymérete, ami érdekes, ha gyári.
ALLOY WHEELS for 159 ALL MODELS
ALLOY WHEELS for 159 ALL MODELS
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-24 16:06:19 // 87617
simán :)
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-24 16:05:37 // 87616
Igen, ez a következő tervezett beavatkozás. Illetve még a gázolaj szűrő, mert azt simán csak elfelejtettem az olajcserekor. Kicsit szétszórt vagyok mostanság, túl sok mindent csinálok már megint egyszerre :-)
Viszont jól látom, hogy kivételesen a gázolajszűrőt itt tök egyszerű cserélni? Egy csavar és nyílik a bilincs + leakasztom a csöveket a gyors csatlakozóval? Holnap ez jön. Ha a kulcsot a nyílásba teszem az = gyújtás ráadása? Tehát így fel tudom tölteni az új szűrőt, ugye?
Viszont jól látom, hogy kivételesen a gázolajszűrőt itt tök egyszerű cserélni? Egy csavar és nyílik a bilincs + leakasztom a csöveket a gyors csatlakozóval? Holnap ez jön. Ha a kulcsot a nyílásba teszem az = gyújtás ráadása? Tehát így fel tudom tölteni az új szűrőt, ugye?
yani🍀2016-11-24 15:47:09 // 87615
A 65mm-re gondolsz, ahová a felni illeszkedik?
Invisible2016-11-24 15:46:20 // 87614
65.1mm, ha jól tudom.
Shadin2016-11-24 15:35:27 // 87613
Hi!
Valaki meg tudja mondani a kerékagy méretet?
Köszi!
Valaki meg tudja mondani a kerékagy méretet?
Köszi!
kisradics2016-11-24 13:53:09 // 87612
Sziasztok!
Adott egy 159 1.9 sedan 2006, 131000Km. Már korábban írtam, hogy alkalmanként nem működik az ablakemelő kapcsoló, központi zár gomb, visszapillantó állítás, hátsó ajtók lezárása gomb a vezető oldalon a többi 3 oldalon működik, az ablakemelő. Tanácsoltátok, hogy takarítsam ki a kapcsolót, megtettem, de maradt a hibajelenség. Viszont eléggé haldoklik a vezető oldali visszapillantónak a behúzó motorja lehet, hogy amiatt lennének a problémák, vagy valakinek hasonló problémák, ötletek? :/
Köszi
Adott egy 159 1.9 sedan 2006, 131000Km. Már korábban írtam, hogy alkalmanként nem működik az ablakemelő kapcsoló, központi zár gomb, visszapillantó állítás, hátsó ajtók lezárása gomb a vezető oldalon a többi 3 oldalon működik, az ablakemelő. Tanácsoltátok, hogy takarítsam ki a kapcsolót, megtettem, de maradt a hibajelenség. Viszont eléggé haldoklik a vezető oldali visszapillantónak a behúzó motorja lehet, hogy amiatt lennének a problémák, vagy valakinek hasonló problémák, ötletek? :/
Köszi
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-24 09:45:45 // 87611
inkább 3 kiló... nem kell leszedni hozzá a váltót úgy is lehet cserélni... jaja lehet a tied ezen már átesett
Giuntini2016-11-24 09:37:11 // 87610
200 körül van? Én is azt mondom, a 60 ezres olajcsere megfelelő. A váltósok most már azt hangoztatják, hogy 40 ezer. Nekik is meg kell élni valamiből. A váltósok azt mondják, hogy az Aisin-ben a szeleptömb élettartama 150-200 ezer kilométer. Mikor nekem ki volt véve a motor, Szatyi azt mondta, a váltóban már "jártak". Ha szét kellett szedni a váltót, akkor biztos emiatt kellett kivenni. Ez nekem valahol megnyugtató volt, mert akkor viszont kicserélték a szűrőt, és volt benne olajcsere is. Én 189 ezerrel vettem, tehát nagyon elképzelhető, hogy az enyémben már cseréltek szeleptömböt.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-24 09:16:50 // 87609
szerintem cserélj mielőbb váltó olajat, ma rendeltek egy szeleptömböt emberem mindig halogatta az olajcserét most kicsit drágább lesz a sztori ....
Dömpi (il dottore)2016-11-23 23:01:49 // 87608
Nos, hétfőn gond nélkül leműszakizott a 147 is :)
Ma reggel pedig voltam az okmányirodában.
A vonóhorog miatt új forgalmit adtak potom 6000 Ft-ért, a vontatási adatokat nem írták be a régi forgalmiba :(
Ma reggel pedig voltam az okmányirodában.
A vonóhorog miatt új forgalmit adtak potom 6000 Ft-ért, a vontatási adatokat nem írták be a régi forgalmiba :(
Marseus2016-11-23 21:11:57 // 87607
Szevasztok CarTársak!
Sürgős segítség kellene Szeged és nagyon közvetlen környezetében alfa szerelőre lenne szükségem,megbízhatóra!
Ha tudtok,légyszíves segítsetek!
Sürgős segítség kellene Szeged és nagyon közvetlen környezetében alfa szerelőre lenne szükségem,megbízhatóra!
Ha tudtok,légyszíves segítsetek!
TáDé2016-11-23 21:10:14 // 87606
Én évente cseréltetem ősszel, igaz egy év alatt 50-60 eKm beleszalad ...
David | Centocinquantanove2016-11-23 15:56:41 // 87605
Mindenképp csillapítottat vegyél, nekem most csillapítás nélküli van, előtte rendes volt.
Az asszony megszokásból félúton elengedte az ajtót, új felpattant az ajtó, hogy csak nyekkent. Csodáltam, hogy nem törtek le a gömbfejek. Pláne új korában, amikor még izmos a teló, egy is simáng megtartotta az ajtót, a kettő mellett meg rendesen kell kapaszkodni az ajtóba nyitáskor. Meyle...
Az asszony megszokásból félúton elengedte az ajtót, új felpattant az ajtó, hogy csak nyekkent. Csodáltam, hogy nem törtek le a gömbfejek. Pláne új korában, amikor még izmos a teló, egy is simáng megtartotta az ajtót, a kettő mellett meg rendesen kell kapaszkodni az ajtóba nyitáskor. Meyle...