Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2016-11-22 14:56:53 // 87585
Most hoztam el a szalonból a szerviz listát és a felszereltség opció listát. 2009-es modell year-t hoz, és extraként tünteti fel a füleket.

Ahogy látom a kormánymű egy neuralgikus pontja lehet a 159-nek, kb minden eleme cserélve volt gariban.
Kócosw2016-11-22 14:12:23 // 87584
nékem is van rajta.. :)
Corben2016-11-22 13:35:41 // 87583
No,
Van esetleg valakinek tapasztalata autómata váltó fokozatok sebesség minimumát illetően?

Másik:

Kombi csomagtartó teleszkópot tud ajánlani valaki?
Olyan kellene ami csillapított.
Magnetti Marelli sajnos nem az, azt hittem leszakítja a csomagtértetőt az első felnyitásnál.
A stabilo (unix) szintén nem csillapított.
...nem is értem minek árulnak ilyeneket.
Corben2016-11-22 13:31:41 // 87582
Nekem 10km/h-val kúszik.
Ha lassan engedem fel a féket, és nem lépek a gázra akkor kb 1-2 mp múlva elindul, ha viszont felengedem a féket és gázra lépek, nincs várakozás.
Nem vennék sima váltósat amúgy, annyira megszerettem az autómatáját.
Illik az 1.9 dízel karakteréhez.

...bár egy jó DSG-t elfogadnék egy TBI-ben, az azért adná :-D
Giuntini2016-11-22 12:53:41 // 87581
2008 vagy 09-től.
osee_selespeed2016-11-22 12:25:35 // 87580
Ezt nem is tudtam... Mennyire elterjedt ez a Q-Tronic váltónál, hogy váltófülek is legyenek?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-22 12:23:55 // 87579
én meg nem vonnék párhuzamot a Te eseted meg az E46 közé...sajnos az E46-nál gyakori a főtengely törés, egy gyári új főtengely meg 5-6 kiló, egy 1 millás autóra eléggé elszántnak és tőkeerősnek kell lenni még 1 millát rákölteni....én nem költenék, bontott fűzött blokk oszt jónapot
Giuntini2016-11-22 12:23:53 // 87578
Nem kell megrémülni, mert az én esetem speciális volt. Ennek le volt véve a hengerfeje, és nem síkolták le, csak kitömték pasztaval. Egy évre rá, miután megvettem történt az eset. Osztrak számlam volt róla, nem volt kihez fordulni. Egyébként 205 ezernél történt, és nem volt tekerve a méter. Az enyém egyedi volt, mert tudom jól, ennek a motornak normal hadználat mellett el kell menni min 4 kilót. Tehat no para!!!!
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-22 11:59:51 // 87577
És mindezt mennyi km-nél kellet? Elég rémisztő..
Giuntini2016-11-22 11:57:20 // 87576
Azért minden nem úgy van, ahogy a cikkben le van írva. Én megjártam a hadak útját, szintén zenész vagyok. Egy az, hogy senki nem lát bele az autóba, mert olyan dolog lehet a motorban, aminek nincs jele. Kettő. hogy a srác egy régi autót vett, és minél olcsóbban akarta megúszni, ezért részleges megoldásokat választott. Ha egy ilyen dolog történik, és eltörik a főtengely, az komplett motorfelújítás. Minden hibával ugyanahhoz a szerelőhöz vitte, aki jól levette. Azt írja, hogy blokkfelújítás volt. Milyen az a felújító műhely, amelyik nem cserélteti ki az olajpumpát? Nekem csak így vállalt a Szakáll Metál garanciát, ha ők kicserélik az olajpumpát. Szatyi egy teljesen összerakott blokkot kapott készhez, csak a hengerfejet kellett ráraknia. Lelkiismeretlen volt a szerelő, mert meg kellett volna mondania, hogy az autó értékéhez viszonyítva, többet kellett volna rákölteni jóval a vételárnál. Nekem Szatyi mindent elmondott, a generátort, és az önindítót is ha már így szét volt kapva fel kellett újítani. Plusz ő elküldte a nagynyomásút is tejesen bevizsgálni, és a befecskendezőket is. Nekem tanácsolta, hogy a turbót is meg kellene nézetni, mert amelyikben ennyi kilométer van, abban a turbó is meghalhat. Én nem akartam már arra költeni, mert a turbónak nem volt baja. Nem egészen egy év múlva lett, tehát igaza volt Szatyinak. Egy ilyen bajban mérlegelni kell. Vagy betesz egy bontott motort, és azzal az elánnal eladja, bár ennél a BMW-nél még az sem lett volna gazdaságos megoldás. Az én autóm értéke túl nagy volt ahhoz, hogy ilyen manővereket csináljak vele, meg mindenképpen meg akartam tartani. Én hálás vagyok Szatyinak, hogy lelkiismeretesen megcsinálta az autómat, és nem egy bontótöltelék lett.
droberto2016-11-22 09:55:54 // 87575
Csak a kaszni rohad ki a gazdája alól. :)
RomeoOne2016-11-22 08:53:19 // 87574
Most éri meg megvenni, már a nagyjából ki lett cserélve a bele :D
Shadin2016-11-22 08:48:23 // 87573
Dömpi (il dottore)2016-11-21 22:21:42 // 87572
El kéne hoznod az én szerelőmhöz!
Dömpi (il dottore)2016-11-21 22:00:44 // 87571
Keress rá a blogjaimban, majd két éve bent van gond nélkül. Nálam a beltér is full ledes, arról is van blogom.
Dömpi (il dottore)2016-11-21 21:58:27 // 87570
Revell modellragasztó!!!
Peeeti852016-11-21 21:18:03 // 87569
köszi! :)
Peeeti852016-11-21 20:39:00 // 87567
Sziasztok.
Érdeklődnék, hogy van-e valakinek pontos leírása arról, hogy hogyan tudom szétszedni a műszerfalat ? Az óracsoport ment tönkre és sajnos a vízhőfok mutatóm megakad néha és úgy is marad, aztán gondol egyet és helyre áll.. meguntam inkább kicserélem, bontottan nem sok péz. :)
wk 1662016-11-21 17:50:09 // 87566
Először féltem az automatától de hamar megszoktam. Ez a Q-tronic nagyon jó!Előtte másik automatát próbáltam az valami iszonyat volt.
wk 1662016-11-21 17:46:48 // 87565
Nekem is 10 körül van
wk 1662016-11-21 17:44:01 // 87564
Üdv nekem is autómata váltásnál nálam is van hangja a turbónak.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-21 17:16:01 // 87563
Nekem óra szerint 10 fölött volt, pont néztem amikor jöttem be az utcánkba.
Shadin2016-11-21 16:18:33 // 87562
MES tudja törölni az öntanult tárolót...
Giuntini2016-11-21 14:30:36 // 87561
Viszont ha mar ilyen szépen összejöttünk automatások, érdekelne a kúszasi sebesség. Nálam egy hajszállal 10 km/óra alatt van. Az egyik cartars a napokban kérdezte, hogy ha elengedi a féket, akkor 1-2mp-ig nem indul el. Ha lekapja a lábát az természetes, hogy van egy töredéknyi szünet, ha elengedi finoman akkor rögtön kúszik.
b00772016-11-21 14:28:27 // 87560
9.55535-S2 "lefelé kompatibilis" az 9.55535-S1-el?
Tehát olyan olaj jó lehet bele ami 9.55535-S2-es 5w40-es?
Corben2016-11-21 14:12:26 // 87559
Köszi az infót HGábor.
Nekem ez nem változott mióta megvettem, mentem vele már nem keveset, de erről nem tudtam, hogy mondjuk az alsó fordulatszám határ is tud lejjebb tolódni...

No hátha valaki megmondja:
Emberök!
Akinek autómatája van 1.9 JTD-ben.
Milyen LEGKISSEBB sebességeket hajlandó menni az autómata egyes fokozatokban?
Nekem:
1-2-3-as akár álló helyzetből is bármelyik fokozatban
4-es 70 km/h a minimum
5-ös 90 km/h a minimum
6-os 110 km/h a minimum

Köszi előre si az infókat
Giuntini2016-11-21 14:05:02 // 87558
A 2,4 ha finoman nyomod, akkor 100-nál már berakja 6-ba. 90 alatt teszi vissza 5-be. Valóban a Bmw korabban vált. A 2,4 2000-es fordulat alatt nem vált.
Giuntini2016-11-21 13:57:27 // 87557
Nekem van benne. Lehet hogy a tiéd kevésbé szuszog. Az tény az automatanal jobban lehet hallani aVGT hangját, meg jobban lehet érezni a működését. Lehet érezni ezt a fordulaton is.
HGabor2016-11-21 13:52:31 // 87556
Szerintem alfaknal is le tudod resetelni a megfelelo progival az automatavalto agyat, aztan x km alatt (100-200) megtanulja a te stilusod. Ha lomhan mesz azt, ha tolod a szemet akkor azt.
X ev utan egyik baratom resetelte az enyemet, aztan ugy mentem az elso km-eken, hogy aztapicsa, uj auto? Ment mint allat, de a fogyi is felment 13.5rol 17re az elso 100-150 km-en.
Aztan beallt az en labamra.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-21 13:32:39 // 87555
Nem az automatához van köze a hangnak? Manuálisnál felengeded a gázt, ezzel el is engeded a nyomást, szépen leforog a turbó, miközben a geo is visszaáll. Automatánál nincs ideje hangtalanul elengedni, hisz le sem ejti a motorfordulatot. Ezért hirtelen szökik el a nyomás a kipufogó rendszer felé amikor a geometria visszaáll. Szerintem nincs ebben semmilyen lefúvó szelep. De majd szétnézek jobban, hátha ráakadok. Ha lenne, akkor az gyakrabban szuszogna. Föcivel pont beszéltünk erről, hogy az pl pályán folyamatosan sípolna, feltűnne ha lenne benne.
Én annak tulajdonitom a hangot, hogy jól működik benne a változó geometria :-)
Corben2016-11-21 13:18:11 // 87554
Én meg úgy megyek sokszor több száz kilómétert hogy nem vált 6-ba :-(
110-től váltja a hatodikat, és javarészt 100 környékén járok főutakon...az autópálya lenne az igazi, de az a napi közlekedésben nincs benne sajnos.
Az jól jönne ha már vagy 95-100 között is 6-ba menne, de biztos megvan az oka miért nem engedi ennyire le a fordulatot a vezérlés.
mentem már pár autómatával, és csak az alfánál tapasztaltam ezt.
BMW, vagy VW csoport tagjai mind elváltják a 6-ot akár 90-nél is ha nem tolod neki.
Giuntini2016-11-21 12:23:01 // 87553
Az a hang nem gyári. Akkor a tiédbe is beletettek egy lefújó szelepet. Az enyémben is benne van. Először csodalkoztam, hogy van 2,4 ami adja, és van amelyik nem. Mára mar tudom, hogy bele lehetett építeni egy lefújó szelepet, ami növeli a hangélményt.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-21 12:01:56 // 87552
Igen, az feltűnt, hogy szépen pakolgatja nagyon a fokozatokat. Puhán, finoman, nem rángat. Városban mondjuk pont 60 alatt picivel akar még egyet váltani, ez bele tellett pár napba, mire ráéreztem. Eleinte túl óvatosan nyomtam, kb az egész forgalmat feltartottam amíg 60-ra gyorsultam, ott meg kerestem, hogy meddig nyomjam még óvatosan, hogy feltegye egyel :-) Mára meg lett, most már tudok vele normális tempóban közlekedni és egyre kevésbé kell figyelnem rá, hogy mit csinál. Hadd csinálja, jól csinálja :-) De gondolom nem csak én bénázok elsőre. :-)
Na de az a hang amit a turbó kiad amikor elvált a geometria. Húú vazze :-)
emGéza2016-11-21 11:34:08 // 87551
Én is voltam egy rendes futóművesmél .
Valami kopok , ha teljesen kitekerem a kormányt .
1 . Szeptember közepe . Szerintük a lengőkar talpas mindkét oldalon .
Állapot felmérés gyanánt 2200 HUF
Aztán jött a főtengely szimering ... Két szerelő is nézte szerintük , JÓ .
Mivel le lett szedve a bölcső és utána illik beállítani a futóművet , ráadásul
össze-vissza húzott , így visszamentem másodjára is a rendes futóműveshez .
Megállapította , hogy az első alsó lengőkarszilent gatya . Ezt szemmel látni is !
Aztán mondta , lóg a talpas ! Mondom neki két szerelő mondta , hogy jó .
Válasz : egy szerelő se bírálja felül őt . Állapot felmérés gyanánt 2200 HUF ,
megint . Boldogan hazamentem , egyenesen a szerelő aknára .
Minkét oldali kormányösszekötő , az első kerekek előre majd egy centit terpesztenek .
Csináld magad kerékösszetartás beállítás volt . Tavasszal meg újra gondolom az első
futóművet . Lengőkar vs szilent .
Na ennyit a rendes futóműves történetemről .
Shadin2016-11-21 10:04:20 // 87550
Voltam egy rendes futóművesnél, azt mondja h a jobb oldali dőlésem gáz. ~1° Valami kopácsol is elöl, talán harkály. Vagy lengőkar, de nem lehet megállapítani pajszerrel :-(

Szerintetek?

Giuntini2016-11-21 09:54:59 // 87549
Nem csak tovább forog, hanem a gázreakciók is sokkal élénkebbek "Sport" állásban. A fogyasztás is sokkal "élénkebb". A gázpedálon keresztül az automata érzékeli az akaratodat. Ha azt érzi, hogy keményebb gyorsítást akarsz, gyorsabban vált. Normál körülmények között nagyon finoman vált, szinte észre sem lehet venni a váltásokat. Ha viszont odalépsz neki, akkor sokkal keményebbek a váltások, érződik, ahogy dobálja a fokozatokat. A "kick-down" azt jelenti, hogy parkettára keményen visszavált. Ha lenyomod "csak úgy" nem fog visszaváltani. Ne sajnáld, mielőtt előzöl, és gyors előzést akarsz, azt akarod, hogy visszaváltson, hirtelen taposd meg. Van amikor nem csak egyet, hanem kettőt is visszavált. Én ezt már évek alatt kitapasztaltam, bár az előzések nagy részéhez nem is szükséges használni, mert olyan bődületes nyomaték van a 2,4-ben. Az 1,9-hez viszonyítva más az automata váltó "agya". Ott nincs "sport" kapcsoló, a szabadonfutó 50-nél kapcsol ki vagy be, ott városban szinte nincs motorfék. Itt a szabadonfutó 35 km/h-nál kapcsol ki, ezt onnan érzed, hogy annál a sebességnél ha gyorsítasz mibdegy hogy kettesben vagy hármasban van, van egy váltási érzeted. Ha meg lassítasz 35 km/h-nál megszűnik a motorfék. Jó kitapasztalást!
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-21 08:42:49 // 87548
Csak megoldottuk azt a gyerekülést, csak nem számítottam rá, hogy még ez is fejtörő lesz. Mentünk anyósékhoz, gondoltam átrakom az üléseket a zöldből és indulás. Hát nem :-) Annyira ráfókuszáltam az egy darab jól látható gombra, hogy mindenképp azzal akartam megoldani, de az csak max pozícióig engedi ki :-) Aztán az ülést lehajtva vettem csak észre (miután megerősítettétek, hogy igenis kivehető az a fejtámla), hogy ott van még egy gomb.. Így már stimmel :-)

A kick-down kapcsolóról tudok, bár még nem tapasztaltam ki igazán én sem.. A sport mód okés, előzés előtt sokszor benyomtam már hazafelé jövet, mert jobban ugrik úgy és talán tovább is forog egy-egy fokozatban. Kell azért még egy kis idő, hogy megismerjem (megszokjam) ezt az autót. Nagyon más azért. A 146-omat olyanra programoztam, hogy közelítette a mechanikus gázpedál érzetet. Ott ha megmozdult a lábam, már le is reagálta. Itt ez érezhetően jó hogy nem így van, még ha hiányzik is kicsit a közvetlenség. Valószínűleg teljesen kezelhetetlen volna a nyomaték. Mert az amikor megérkezik, akkor nagyon elkezd suhanni a táj. :-D
Liquid2016-11-21 08:03:48 // 87547
1 év alatt egyszer se nyomtál parkettást? Nálam ez minden alkalommal sokszor megtörténik :D
Danijb2016-11-20 22:59:12 // 87546
Sziasztok!

A fényezett matricáim elég kopottak a kerékjáratnál hol lehet vásárolni?
Nehéz cserélni?

Köszönöm
HGabor2016-11-20 22:22:38 // 87545
Én kb 1 év automatázás után tudtam meg, hogy van a pedál alatt egy kapcsoló, ha lepadlózom, akkor megindul, mint az állat! :D Majd próbáld ki, elég jó dolog :)
Vagy ha akarsz egy kicsit jobban haladni, berakod sportba és megindul az :-)

Babaülés témához: én is kivettem a fejtámlát, mert ugyanígy jártam.

LED helyzetjelző témához: tapasztalatok alapján nem ég le az ellenállás? Valami ajánlott led helyzetjelzőbe? Láttam ezer féle van, nem szeretnék kísérletezgetni. Olyan kéne ami nem csak 2-4 pontban világít erősen, hanem töri is egy kicsit a fényt. Plusz jó lenne ha valóban nem jelezne a canbus.
Haddel2016-11-20 20:51:05 // 87544
Csináldcsináld!!😃
Hardy2016-11-20 20:50:39 // 87543
Nem azt irtam hogy nem jo,hanem hogy igazabol mi való. Hisz nem minden auto isofixes megis raknak bele gyerekülést.
mizooo2016-11-20 20:44:19 // 87542
Lehet megrajzolom az enyémet és nyomtatok ABS-ből :)
yani🍀2016-11-20 19:46:38 // 87541
Ha valóban csak a turbó a hibája, akkor nem rossz az ára: link
Haddel2016-11-20 19:31:55 // 87540
Én is mult héten törtem le róla😃 Szerencsére az izzó még jó volt ,csak ledre akartam kicserélni .
Engem az érdekelni ,milyen ragasztóval lehetne visszaragasztani a fülecskét? Gorilla Glue-rol hallottam jókat,de nem használtam még.
Liquid2016-11-20 19:02:11 // 87539
A fenét, bármilyen jó bele természetesen.
Nyilván egyszerűbb tud lenni egy isofixes...
Liquid2016-11-20 19:00:41 // 87538
fejtámla off és minden rendben
Giuntini2016-11-20 17:59:25 // 87537
Nagyon jó ez az autó és hihetetlen passzol hozzá az automata. Igazaból valóban csalóka az autó. Annyira magától értetődően teszi a dolgat, hogy észre se lehet venni, és pillsnatok alatt utol lehet érni az előttünk lévőt. Sokan azt hiszik, hogy az automata igazi tere a város. Ez tévedés, ez az autó igazi utazóautó, ez az autó sok szaz kilométert megy hatodikban anélkül hogy visszaváltana.
Hardy2016-11-20 17:15:01 // 87536
Én kivettem az irányjelző izzókat és egy erős drottal de lehet vékony lemez megnyomtam az izzót szemből a vezetéket meg húztam a másik oldalról. Előtte fújtam rá wd40 et. Simán kijött.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak