redbulz2016-12-02 09:36:19 // 87889
Én is sajnálom, de ez van, ha az ember impulzusvásárol. Meglátjuk mennyire segítőkészek. Az olcsóság vagy nem olcsósággal meg az a baj, hogy mivel benzinest szerettem volna, ezért amúgy sem volt túl nagy választék és beleszaladtam.
redbulz2016-12-02 09:27:31 // 87888
Nem látnak, persze. Én sem érzem egyelőre úgy, hogy haragudni tudnék a kereskedőre, annyira friss import volt, hogy még kipofozni se volt idejük. Ellenben kb. második mondata az volt, hogy megmutatja milyen problémákról tud és így is tett. A törvényben viszont az ilyen rejtett dolgok miatt van benne a szavatosság, más kérdés, hogy ezt mennyire tartják be...
redbulz2016-12-02 09:22:03 // 87887
Van sajnos, bár gondolom alapból annyira nem használódik el gyorsan mint dízelben.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-02 09:21:20 // 87886
Xenon izzót végül is lehet házilag cserélni? A manuál szerint nem bazgatni kategória. Vagy gumikesztyűben kikapom belőle és semmi vész?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-02 09:17:16 // 87885
Tudják? honnan tudják? bele látnak a motorba, váltóba, vagy jövőbe látók mi fog tönkre menni 2-3-6 hónap múlva? Egy lendkerék vagy váltó pl nem pár hónap alatt megy tönkre vannak előjelek ami kezdi megadni magát... sajnos a drágább sem mindig a jobb, állapotot kell venni nem árat...
Persze, hogy az a cél egy kereskedőnek, hogy haszonnal eladja gondolom Te sem dolgozol ingyen ahogy Ő sem :)
Persze, hogy az a cél egy kereskedőnek, hogy haszonnal eladja gondolom Te sem dolgozol ingyen ahogy Ő sem :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-02 09:02:22 // 87884
már vagy tíz éve :)
Giuntini2016-12-02 08:59:38 // 87883
Sajnálom. Ezen volt mindig a vita, hogy miért vegyünk drágábbat, ha olcsón is lehet kapni. Kint általában az árba bele van kalkulálva amit majd meg kell csinálni. Az itteni kereskedőket a haszon érdekli, minél olcsóbban megvenni, kipofozni és eladni jó hasonnal. Tudják ők, hogy sokat kell rákölteni.
RomeoOne2016-12-02 08:58:32 // 87882
A benzinesben is van kettőstömegű? Azt hittem ez leginkább a dízelek kiváltsága.
SzTomi2016-12-02 06:35:15 // 87881
Rengeteg féle van belőle..
Multiméterel mérj a 6-os és a 14-es lábra ellenállást, ha 120 ohm körül mutat, akkor ott van az ellenállás aminek nem kellene, ekkor meg kell keresni a CanBus illesztő IC-t és ott lesz mellette.
Ha megvan az ellenálláat és az IC, tudok segíteni, merre tovább, vagy tegyél fel képeket a kütyüről..
Multiméterel mérj a 6-os és a 14-es lábra ellenállást, ha 120 ohm körül mutat, akkor ott van az ellenállás aminek nem kellene, ekkor meg kell keresni a CanBus illesztő IC-t és ott lesz mellette.
Ha megvan az ellenálláat és az IC, tudok segíteni, merre tovább, vagy tegyél fel képeket a kütyüről..
redbulz2016-12-02 01:31:25 // 87880
Elkészült a váltó, de még nem tudtam elmenni érte, hogy kipróbáljam. De keserű a dolog, mert úgy néz ki a kettőstömegű kuka és ha azt akkor már a kuplungot is cserélni kellene, ami már annyival megdobja a rejtett és nem rejtett hibák javítási költségét, hogy megérett a gondolat, hogy visszaadjam a kereskedőnek és visszakérjem a pénzem...készültem rá, hogy költeni kell rá és közel sem csak 50ezret, de arra nem, hogy összességében a vételár majd felét(fentieken kívül is van mit csináni sajnos). Fáj, mert nagyon megszerettem az autót és főleg nagyon vágytam már rá és mert csak magam okolhatom :'(
Shadin2016-12-01 21:43:20 // 87879
Ilyenem (is) van a fiókban, sose nem tudott működni 159-cel.
Bgabor2016-12-01 21:24:43 // 87878
Shadin2016-12-01 21:07:01 // 87876
Egyszer használatos bigyó, ha ki kell szedni, tuti h törik.
Szélvédő ragasztóval szokták visszataknyolni.
Szélvédő ragasztóval szokták visszataknyolni.
Bgabor2016-12-01 20:50:38 // 87875
Az a baj hogy nem is ilyen a belseje az enyém kb 4-5 éves.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-01 20:32:43 // 87874
jah bakker
SzTomi2016-12-01 20:21:52 // 87873
Amenniyben az ELM327 Can-bus 2 lába között van egy kb 120 ohm-os ellenállás, akkor azt ki kell forrasztani, mert a 159-ben gyárilag bent van a lezáró ellenállás.
Korábban raktam fel fotót:
http://www.alfaamore.hu/files/forum/00376/00376723.jpg
A pirossal jelölt helyen volt ebben.
Korábban raktam fel fotót:
http://www.alfaamore.hu/files/forum/00376/00376723.jpg
A pirossal jelölt helyen volt ebben.
Piritu - 1.000.0002016-12-01 19:48:57 // 87872
csak úgy az utcán álló kocsiból? :-O
Bgabor2016-12-01 19:39:17 // 87871
Srácok .Help. Elm327 rádugom a kocsira és csak a piros led világít .Telefon látja az eszközt ,de nem csatlakozik az Ecu-hoz ? Az adapter jó 156 nál és egyéb típusoknál is használva volt. Mi lehet a megoldás? Előre is köszönöm.(telefonon Torque programmal)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-01 19:10:29 // 87870
egyébként jah :DDD
Todorriskov2016-12-01 18:50:54 // 87869
Köszi!
Ráírtam Erhardra, biztos válaszol a napokban.
Remélem lesz, mert igaz belülről nem látom de eléggé elrontja az összképet azok a felálló műanyag végek. De ahogy láttam parkolókban, nem csak én küzdök ezzel a problémával.
Ráírtam Erhardra, biztos válaszol a napokban.
Remélem lesz, mert igaz belülről nem látom de eléggé elrontja az összképet azok a felálló műanyag végek. De ahogy láttam parkolókban, nem csak én küzdök ezzel a problémával.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-01 18:46:27 // 87868
Kíváncsi leszek. Végül is Ferrarit sem lehet hagyományos manuális váltóval venni már :-)
Giuntini2016-12-01 18:35:07 // 87867
Jól mondja a szerelő. Hidd el nagyot fogsz csodálkozni. Nagyon jól tudja, hogy kell váltani. Ez a váltó nem igazán a városban él. A Kul felé menet is nagyon élt a kanyargós somogyi utakon. Pedig nem raktam sport fokozatba. Nagyon jó az előzéseknél. Én nem értem, miért nagyobb élmény a sebességváltó toszogatása. Ez is egy beidegződés. A szlogen már egyáltalán nem érvényes, hogy az automata elveszi az élvezetet. A régi lassú három-négy sebességeknél igen. A bolygóműves hangja is jobb, ahogy megindul. A nyolc sebességes váltó mániát nem osztom. Ez a hatsebességes is nagyon finoman vált. Majd kiderül, hogy ezek a nyolcsebességesek hogy bírják. Fogyasztasban van előnye, mert nagyon kicsiket ejt a fordulaton. Én biztos, hogy kézi váltóst nem szívesen vennék.
Shadin2016-12-01 17:54:07 // 87866
Erhard v. Fiat Szabó Érd.
Szabi(kispalinagyobbikfia)2016-12-01 17:10:41 // 87865
Tudsz olcsón? :D
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-01 16:42:00 // 87864
szfváron 8-10 autóról vágták le a DPF-et este....
BigBratyó2016-12-01 16:31:32 // 87863
Nekem az automata 80% város 1,9 16V, inkább a 10 közelében fogyaszt mint 9L.. Főleg így a hidegebb időkben.. Autópálya hosszú táv-tempomat 160-180 tempó is 9 körüli fogyasztást produkál. Automata sokat számít a litereknél. (Na meg persze mindenki másképp csinálja, mindenkinek más a lába húzása :)
Béci Ɨ|ѯ2016-12-01 15:13:16 // 87862
Az egy fasza kis út. Én is oda vittem ki a V6-ot először tesztelgetni. :)
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-01 15:03:11 // 87861
Én is pont a szerpentintől félek picit, hogy ott küzdés lesz a váltóval, de a szerelő akihez viszem kedden olajcserére, pont ezt mondta amit írsz. Vigyem ki szerpentinre és csodálkozni fogok. Kíváncsi lettem :-) Majd úgyis lesznek szokásos útjaim Pilisvörösvár felé, ott Csobánka után minden kiderül majd.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-01 14:57:39 // 87860
Nekem pont ez (is) tetszik, hogy használja a motorféket. Én pont így szoktam, gangolgatok vissza, és motorfékkel lassítok. Én megszerettem. Kíváncsi lennék egy újabb 8 sebességes ZF-re, amit Erhard írt. Majd a következő autóm, abban talán az lesz :-)
ProdyG2016-12-01 14:34:14 // 87859
Nekem ez az első automata kocsim, mindenképp ki akartam próbálni, így csak automatát kerestem. Az elején nagyon tetszett, amikor újdonság volt, aztán volt egy periódus, amikor úgy voltam vele, hogy többet nem veszek automatát, mert sose azt csinálja amit akarok.
Azóta meg egy köztes állapot van, már megbarátkoztam vele, de legközelebb biztos nem fogok az automatához ragaszkodni. Előnye is van számomra, meg hátránya is. Kényelmes, városban, nagy forgalomban király, de pl ezt az állandó motorfékezését nem tudom megszokni... meg sokszor én máskor váltanék, mint ő.
Azóta meg egy köztes állapot van, már megbarátkoztam vele, de legközelebb biztos nem fogok az automatához ragaszkodni. Előnye is van számomra, meg hátránya is. Kényelmes, városban, nagy forgalomban király, de pl ezt az állandó motorfékezését nem tudom megszokni... meg sokszor én máskor váltanék, mint ő.
ribipeti2016-12-01 13:35:29 // 87858
A 2.4-hez szerintem is teljesen passzol az Aisin. Mi például kimondottan automatát kerestünk anno.
ribipeti2016-12-01 13:33:40 // 87857
A szívó benzinest szerintem is jól képzeled. :D
Todorriskov2016-12-01 13:12:57 // 87856
Köszi a cikkszámokat!
Te honnan szoktad rendelni?
Te honnan szoktad rendelni?
Tocke2016-12-01 11:29:28 // 87854
Egy kis szösszenet tegnap délutánról.
Bementem a helyi Opel szervízbe átnézetni a hátsó futóművet. Az autóm mezei 159 8v, semmi TI, meg 19 coll, csak szépen lemosva mint általában. Na, az összes szerelő feje zsinóron húzva a kocsi felé, mondom magamban ezek most kiutálnak, vagy mi? Mire az egyikük hangosan kibökte: "végre egy igazi AUTÓ". Na ez az, amit nem tud egy béjemvé-ajudi...:-)))))
Bementem a helyi Opel szervízbe átnézetni a hátsó futóművet. Az autóm mezei 159 8v, semmi TI, meg 19 coll, csak szépen lemosva mint általában. Na, az összes szerelő feje zsinóron húzva a kocsi felé, mondom magamban ezek most kiutálnak, vagy mi? Mire az egyikük hangosan kibökte: "végre egy igazi AUTÓ". Na ez az, amit nem tud egy béjemvé-ajudi...:-)))))
Todorriskov2016-12-01 11:13:04 // 87853

Sziasztok!
Tudom volt már téma valamikor, meg talán még be is linkelte valaki...
Szóval honnan tudnék rendelni ilyen műanyag "ízét" a szélvédőhöz?
Nemrég cserélték a szélvédőt, mivel egy kavics eléggé odavert neki.
Mindkét oldalra kellene.. :)
Ja, meg ha már úgyis rendelek a jobb oldali ajtónyitó mögött lévő csavar takaró kupak is jó lenne ha lenne... :)
A napokban múlt egy éve, hogy nálam van a vas... 26.000 km mentünk eddig,nagyobb meghibásodás nélkül. Úgyhogy öröm, boldogság... ;)
RomeoOne2016-12-01 10:45:11 // 87852
Egyébként ezt nem tudom pontosan, hogy hogy van. Ha vannak váltófülek, akkor van olyan opció, hogy csak azok húzásakor váltson el? Vagy amellett is mindig dolgozik ugyanúgy, csak bele tudok nyúlkálni?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-01 10:37:26 // 87851
talán annyival biztonságosabb, hogy nem tudsz félre váltani ...
Csabi2016-12-01 10:18:31 // 87850
Így van, váltófülekkel jöhet bármikor...
de ezzel már elkanyarodtunk az automata mint biztonságérzet kiindulóponttól
de ezzel már elkanyarodtunk az automata mint biztonságérzet kiindulóponttól
Liquid2016-12-01 10:05:21 // 87849
Egy szívó benzinest mondjuk inkább kézivel tudom elképzelni (sportos üzemben mindenképp), de az összes többit simán automatával is.
RomeoOne2016-12-01 10:00:59 // 87848
Szerintem ezért a legjobb egy jó automata váltófülekkel. Teszi a dolgát rendesen, gyorsan vált és jókor. Ha még mégis rájön az emberre az érzés, hogy ő váltson, vagy úgy érzi, hogy máskor tenné, mint a gép, akkor meg ott vannak a váltófülek. De akkor sem manuálisan kell nekem szétkapcsolnom a tengelyeket és áthelyezni máshova a fogaskerekeket. Hanem pöccintek egyet és mindent elintéz az elektronika, sokkal jobban, mint én tudnám tenni a legjobb formámban is.
A kézi váltók kora szerintem is kifutóban van.
A kézi váltók kora szerintem is kifutóban van.
Liquid2016-12-01 10:00:34 // 87847
Így van, egyetértek. Ízlések és pofonok :)
Az tény hogy egy automatát meg lehet szeretni és biztosan én is megszeretném megfelelő idő után. Csupán annyi kell, hogy elegendően erős motorra legyen akasztva.
2.4 automatát vezettem egyszer, sajna csak rövid távon. Jó volt, tette szépen a dolgát.
Simán vennék/ vettem volna ha abból jön szembe a megfelelő.
De a biztonságérzethez szerintem sincs köze. A sportosság meg úgyis a "láb" és vérmérséklet függvénye.
Pl. kolegám (régebben, mielőtt lenyugodott :) ) tudott úgy menni a kombi trabival, hogy 150 lóerősnek érezted a jobbegyről :)
Az tény hogy egy automatát meg lehet szeretni és biztosan én is megszeretném megfelelő idő után. Csupán annyi kell, hogy elegendően erős motorra legyen akasztva.
2.4 automatát vezettem egyszer, sajna csak rövid távon. Jó volt, tette szépen a dolgát.
Simán vennék/ vettem volna ha abból jön szembe a megfelelő.
De a biztonságérzethez szerintem sincs köze. A sportosság meg úgyis a "láb" és vérmérséklet függvénye.
Pl. kolegám (régebben, mielőtt lenyugodott :) ) tudott úgy menni a kombi trabival, hogy 150 lóerősnek érezted a jobbegyről :)
Csabi2016-12-01 09:31:17 // 87846
Automatával mentem, csak 2,4el nem, viszont az "én akarok váltani" érzés nem tűnt el ott sem....Ezért is írtam nem vagyunk egyformák...:)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-01 09:05:10 // 87845
próbálj ki egyszer egy automatát szerintem sincs jobb dolog nála, nem gondolkodik ha nem teszi a dolgát a másodperc tört része alatt...Tibibe lett volna egy 8 sebességes ZF vagy a 2,4-ben jáájjjj :))))
Csabi2016-12-01 08:59:33 // 87844
Az én hibám, de ezt az "automata-biztonságérzet" párosítást nem tudom hova helyezni, mert a kettő között nem látok sok párhuzamot. Szerintem inkább arról szól a dolog, hogy neked tökéletesen fekszik az automata, amivel maximálisan elégedett vagy..
Viszont annak ellenére, h nem vezettem még automatát(2,4-et), biztos vagyok benne, hogy nekem nem feküdne annyira az automatásdi, mivel nekem pont az nyújt biztonságérzetet, ha akkor váltok amikor én akarok főleg egy hegyi szerpentines úton, vagy bárhol ahol gyorsan kell cselekedni...tudom az automata gyorsabban vált mint én, viszont nem akkor amikor én azt akarom....
Szerintem ezért nem lehet általánosítani, hogy egy 2,4-hez a legjobb az automata, mindenkinek más-más fekszik...
Viszont annak ellenére, h nem vezettem még automatát(2,4-et), biztos vagyok benne, hogy nekem nem feküdne annyira az automatásdi, mivel nekem pont az nyújt biztonságérzetet, ha akkor váltok amikor én akarok főleg egy hegyi szerpentines úton, vagy bárhol ahol gyorsan kell cselekedni...tudom az automata gyorsabban vált mint én, viszont nem akkor amikor én azt akarom....
Szerintem ezért nem lehet általánosítani, hogy egy 2,4-hez a legjobb az automata, mindenkinek más-más fekszik...
Giuntini2016-12-01 08:36:43 // 87843
Így van, de az automata erre a biztonságérzetre rátesz egy lapáttal. Warbinak mondom, vigye egyszer ki egy jó kanyargós hegyi útra, tegye be sportba, és nagyon keményen ott az adrenalin. Cdak kb dupla sebességgel megy mint mások.
Liquid2016-12-01 08:16:16 // 87842
Gondolom pont annyira megy mint amikor lepadlózom, nem hinném hogy az automatasága miatt gyorsabb, legalábbis KUL-on nem ez volt :)
A biztonságérzetet nem az automata adja, hanem kiváló futómű és a tank érzet.
A biztonságérzetet nem az automata adja, hanem kiváló futómű és a tank érzet.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-01 08:03:15 // 87841
Az automata máshogy oldja meg :-) Lehet haladni szépen a forgalommal. Kifejezetten egy nyugodt autó. Semmi adrenalin túltengés.:-) Nekem ez a legszokatlanabb benne. Ahol a 146 már verseny lázba hajszolt, egyre gyorsabban akarta a kanyarokat, visszagangolásokat ott a 159-ben a pulzusom sem emelkedik, kb a tempomat res gombjával megoldom. Közben meg lehet gyorsabban is megyek. Nem ilyen autót akartam eredetileg, de be kell látnom, hogy ez egy jó dolog. :-)
Zolibácsi2016-12-01 08:00:05 // 87840
Fogyasztás a 159 2.4: Eddig kifele a városból jártam dolgozni 10 km-re volt 8,5 ha lehetett akkor haladósan mentem 100-160 között, ahogy biztonságos volt. Most befele a városba járok 10km lassabb a dugók miatt egy 10-15 perccel így 9,5 a fogyi haladni meg max 90-el lehet. De normál városon kívül megáll 8 alatt a fogyi.
Volt egyszer hogy sietni kellett és elég sokaig mentünk 200 felett néha 240. De mintha 130-140- el mentünk volna annyira stabil a kocsi. Vissza úton mar párom vezetett és igy átlagban 9 felett volt egy kicsit a fogyi a végén.
Páromnak az 1.9 105 lovas 156 városi dugóban nem eszik 6 nal tobb. Nem is merem eladni. Azon a szinten annyira jó autó az is.
Volt egyszer hogy sietni kellett és elég sokaig mentünk 200 felett néha 240. De mintha 130-140- el mentünk volna annyira stabil a kocsi. Vissza úton mar párom vezetett és igy átlagban 9 felett volt egy kicsit a fogyi a végén.
Páromnak az 1.9 105 lovas 156 városi dugóban nem eszik 6 nal tobb. Nem is merem eladni. Azon a szinten annyira jó autó az is.
Online tag
3
Vendég3
592