Fórum >> Típusok >> 159

droberto2016-12-15 08:02:27 // 88490
:)

Semmennyire. Vannak szettek amik jók, de sose lesz olyan mint a gyári.
1. Más a lámpa, foncsor (fókuszpont).
2. Nincs szintszabálytó. Pontosabban van csak manuális (a hátsó hídon a "terhelés" érzékelő).
3. Nincs spricni (mosó berendezés - motor, komplett csövezés, 6 fúvóka, lyukas lökhárító).

Meg lehet csinálni jobb is lesz (kivéve a szembe jövőnek), de rendőr büntizhet érte. (Szoktak is.)
A másik út a gyári de az nem olcsó, de nem is lehetetlen.
droberto2016-12-15 07:53:18 // 88489
És azt se felejtsük el, hogy EGR OFF esetén, a Turbónak akár 2x annyi levegőt kell szállítania. :)
droberto2016-12-15 07:50:06 // 88488
Nem véletlenül van bene az a hőcserélő. :)
Smith2016-12-15 07:49:38 // 88487
Én hiszek neked. :)

Más: utólagosan mennyire macerás xenonosítani? Nem szeretnék lemondani róla, de sajnos a 159-ek többségében még most sincs xenon, márpedig arról nem szeretnék lemondani. A gyári xenon milyen márka? Milyen izzó? Más a lámpatest is?
droberto2016-12-15 07:45:54 // 88486
Honnan veszed ezek a dolgokat, szétszedted már, láttad belülről, vagy részt vettél bármilyen mérésben?
1., A részecskeszűrő nem képez ellenállást, az áthaladási keresztmet még 100% tömődés mellett is sokkal nagyobb mint a 60-as csőé.
2., Normál üzemnél regenerációnál korom égésekor: "víz és CO2 keletkezik.
CO, HC → H2O, CO2
PM → H2O, CO2
Ez egyszerű kémia."

Kicsit unalmast már ismételni.
Az tény - ahogy te is írtad -, hogy a korszerű motorok szennyezőbbek, de egy turbó benyás is elég mérget ereget ki magából. (Csak most sikk lett a dízeleket fikázni.)
Ha tudsz jobb/használhatóbb emissziócsökkentő eszközöket, akkor ne tartsd magadban.
Egyre viszont szépen kérlek, félinformációkból felépített érvrendszerekre hivatkozva ne dobáljuk már ki az autónikból az egyébként jól működő környezetvédelmi eszközöket.
Köszönöm! :)
rodolfo752016-12-14 23:36:13 // 88485
Igen, ugyanez volt nekem is foncsor megégés. Ennyivel jobb a xenon :). Vagy csere (lámpatest), vagy kibányászod a projektor mögötti lemezt és foncsorozzák 3k-ért. De állítólag a szétszedés macerás, hőbefúvóval kell lemelegíteni a burát...
rodolfo752016-12-14 23:32:48 // 88484
Hali!
Sokaknak igaza van! Nyilván a DPF valamennyi koromrészecskét (vagy kellően sokat) csapdába zár. Ezt kell kitakaríttatni vagy később a cserével megy a veszélyes hulladékba. Nyilván egy újszerű, kevés km-es vasból nem kell kilökni a DPF-et. Nem vagyok én sem DPF ellenes. Bár az tény, hogy mint "ellenállás", teljesítmény csökkentő is. Az enyémbe még bent van, én 2/3-ad országút 1/3-ad városban használom. Városi tönymörgésre ott az OFF kisautóm. Tudom, ezt nem mindenki teheti meg anyagilag (sem). Nekem inkább az az aggályom, amikor regenerál, akkor után égetve bizonyos részét kijuttatja a levegőbe 1/10-ed, 1/100-ad?? méretben. Tudjuk, hogy a (korom)részecske minél kisebb, annál veszélyesebb. Erről sajnos elég keveset ír a szakirodalom vagy én nem találtam rá forrást. A benzinesek füstje- főleg ha a katalizátor off vagy szétég, vagy szabályozatlan elég magas a kipufogófüst NOx SOx tartalma, ami a dízelben 1/100-ad része... Ezek is veszélyes rákkeltő, idegméreg vegyületeket tudnak alkotni. Mondom ezt, hogy dízelellenes és 22 évig benzineseket használó cartárs voltam. Igazatok van, épkézláb benzines nagy autóhoz alig lehet hozzájutni. Sztem használtan, megfizethető (1,5-3 mFt) árfekvésben 10-ből 1 a benzines. Bocs, ha valakinek erős vagyok senkit nem akarok bántani, csak kiírom magamból a dolgokat...
R75
Giuntini2016-12-14 22:43:54 // 88483
Dobogókő!
Hardy2016-12-14 22:41:36 // 88482
Van amikor csak úgy saját szorakoztatasomra :-)
Hardy2016-12-14 22:37:19 // 88481
Sajnos en is sokat varosozok, de hétvégente mindig csinalok egy nagyobb kort palyan meg foúton.
Giuntini2016-12-14 22:25:24 // 88480
Elképzelhető, hogy a 2,0-nál egészen a leömlőnél van a Dpf sokkal jobban ki tud kormolódni. A 2,4-nélnagyon hátul van, ezért szerintem sohasem lesz olyan fehér.
Giuntini2016-12-14 22:19:48 // 88479
Azt jól teszed, mert így segítesz a lerakódások kipucolásában. Nem csak a Dpf miatt kell, ezeket a dízeleket időnként meg kell hajtani, mert "ellustul".
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 21:54:24 // 88478
Ez korrekt :-) Elismerésem!
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 21:28:54 // 88475
Ezt a 146-on kipróbáltam, nem tapasztaltam semmi különbséget a bemelegedés idejében.
Dömpi (il dottore)2016-12-14 21:13:52 // 88474
Az EGR azért télen jó: lényegesen előbb melegszik be a motor mint nélküle.
Ugyebár hidegen hajtani meg nem túl jó a gépnek.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 21:08:26 // 88473
Ja. Nem sikerült még csatlakoznom, hiába van 2 kábelem is. A VAG-COM megdöglött szerintem, mert már a 146-ot se tudtam olvasni vele, az ELM-327 - nél meg valami driver akadás lehet. Egy csomó féle USB serial portos cuccot használok, valami megkavarodott, és nem birom beállítani.
Zsolt1552016-12-14 21:03:19 // 88472
A kisebbik kint dolgozik Németországban, majd megkérem, hogy vegyen fel egy ellenőrzést, amikor elkapnak valakit, aki kiherélte az autóját.
Angelo2016-12-14 21:02:47 // 88471
Mivel kiírják,ha ráteszik comp-ra,akkor ugye látszik h megszűntek a regen időszakok.Plusz ha nem normálisan csinálják,akkor néha kicsit kormol a verda...ha normálisan helyen veszik ki,akkor kívülről nem mondod meg.
Én is pont erre lettem volna kíváncsi korábban,hogy ez a német mozgó ellenőrző rendszer mi alapján mondja meg,hogy nincs alatta DPF:)
Angelo2016-12-14 20:59:11 // 88470
De jó Neked :)
Eleinte Nekem se füstölt,aztán egyszer csak behisztizett és akkor füstöljön...persze azóta sajnos csak városozok...de lehet h beépítek hetente egy kis autópályázást,hogy kiégjen a rendszer rendesen!
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 20:58:47 // 88469
Az a 'vicces', hogy kell. Persze lefedi a garancia, de milyen már, hogy 20e-nél EGR csere, 95-nél teljes szívósor csere? Na mindegy. Egyébként kiderül valahonnan, ha ki van írva a dpf? Mert nálam nulla jele van, hogy regenerálna és az a kipufogó pont olyan kormos mint a 146-on volt. Jövő héten is lesz utam, majd figyelem valamennyire :-)
Liquid2016-12-14 20:58:10 // 88468
A 2.0-nál kicsit jobban sikerült megoldani a DPF kérdést. Amúgy ez általános jelenség sajnos a korai DPF-es dízeleknél. Márkafüggetlenül mindegyik egy rakás szar :(
Invisible2016-12-14 19:53:09 // 88467
EGR hűtő fedél csere után jött elő nekem is. Nálam nem volt nagyon durva a szivárgás mert Csöritől elmentem vele VTT 4-re, Veszprém, vissza Velence, majd haza Nagykanizsára és egy hét állás után volt egy féltenyérnyi folt a garázs padlóján.
Piritu - 1.000.0002016-12-14 19:42:22 // 88466
Első kanyarban megnéznék egy bontott lámpát, mondjuk Phon-nál.
Piritu - 1.000.0002016-12-14 19:36:45 // 88465
Szerintem ez a normális.
Marseus2016-12-14 19:36:42 // 88464
akkor ezt benéztem?:-))klímának hittem..
Hardy2016-12-14 19:34:14 // 88463
210000 és meg mindig ilyen. Éppen most nezegettek hogy hogyan lehet ennyire tiszta. Egy fehér ruhával töröltek bele és fehér maradt. Nekem semmi füst nincs ha regeneral csak rohadt forró levegő jön ki a kipufogóból.
konigla2016-12-14 19:32:25 // 88462
Akkor ez kipipálva!
Shadin2016-12-14 19:11:31 // 88461
Össze aszta a kocsi alját olajjal. És nem látni a forrást. Holnap meg mennem kell vele.
Invisible2016-12-14 19:02:48 // 88460
Csöri is mondta a magáét, amikor levette haspáncélt és látta egyből, hogy ott van a hiba forrása. Azt mondta, hogy ez 2.0 JTDm jellegzetesség, mert szárazon tömítő anyag nélkül teszik be a tömítést, így 4-5 év után elég kicsit megpiszkálni a pálcát és már kezd is szivárogni az olaj.
Angelo2016-12-14 19:01:21 // 88459
Persze innen is meg lehet közelíteni,és sajnos ez az út van,nincs alternatíva...de,hogy miért nem tekintem én ezt normálisnak...mert az ezelőtti diesel konstrukciók elmentek 400e vagy 600e km-t,és nem kellett rákölteni a kocsi vételárárnak a 4x-ét mondjuk 10 év alatt...és azért az elég meredek,hogy mondjuk 2-3 év alatt ez radikálisan változzon.
Hozzáteszem....teljes mértékben a környezet megóvása mellett vagyok,de nem hiszem,hogy le kellene mondani a megbízhatóságról,működhetne a kettő együtt.
És akkor nem megyek bele ez EGR működésébe,mert az nagyon beteg dolog szerintem...visszaáramoltat a motortérbe egy kevés füstgázt...hát ne mondja nekem senki,hogy ez nem ront a motor élettartamán...
Na de tényleg nem vitatkozni szeretnék,csak nem tudom benyelni,ha vmi szar fos és nincs átgondolva,de el van adva aranynak :D
Piritu - 1.000.0002016-12-14 18:35:40 // 88458
Másképp közelíteném meg a dolgot.
Miért nem tekintjük a befecskendező rendszert, az egr-t, a dpf-et, a 2.0 egr hűtő fedelét, stb. is kopó alkatrésznek. Egy kuplungszett is ennyit bír, azt mégis kopó alkatrésznek hívjuk.
Egy TS motorban 100ezrenként kell gyertyát cserélni és az is kopó alkatrész. Az esetleg másfélszer ennyinként cserélendő vezérlésmódosítót meg már konstrukciós hibának tekintjük...

"Ez a lista nagyon másképp nézne ki,hogy ha nem lenne Dpf vagy EGR,tehát ha egészséges élettartamú lenne a konstrukció." Ennyire van tervezve. Az erkölcsi avulás is kb. eddig szól. Az Égéstérben beszéltek épp mostanában arról, hogy max a második tulajig érdekli a gyárat. Innentől felújítás.
Shadin2016-12-14 18:25:27 // 88457
Angelo2016-12-14 18:24:14 // 88456
Teljes mértékben igazad van abban,hogy cserélni kell az alkatrészeket,és az autó önmagában értékvesztő dolog.De azért tegyünk különbséget kopó alkatrész és elrontott konstrukció között.Dpf-el semmi baj nem lenne,ha olyan konstrukció lenne,hogy nagyjából egy normális diesel motor élettartamához igazodna,hisz miért is kellene hamarabb tönkremennie,ha jó a konstrukciója.Azt is értem és olvastam,hogy az alkatrész árakat az újkori árhoz mérik,ez is tiszta...de azért vhol fel kell tenni a kérdést,hogy ez normális vagy sem?Persze ez igaz minden autógyártóra.
Persze az is teljesen normális,hogy elviszed a szeretett diesel autódat egy kötelező szervízre 190e km-nél,és akkor cserélj EGR-t,Dpf-et,turbó felújítás,pár lengőkar,termosztát,és van amit biztos kihagytam...majd amikor mész érte,hogy kész...kiperkálod a több százezer forintot,ami inkább fél misi vagy felette....majd 100e km után kezded elölről :D
Ez a lista nagyon másképp nézne ki,hogy ha nem lenne Dpf vagy EGR,tehát ha egészséges élettartamú lenne a konstrukció.Lengőkart és egyéb kopó alkatrész cseréje kell,főleg a magyar utakon...na mind1 :D
Majd lesz vhogy :D
Shadin2016-12-14 18:24:00 // 88455
Én is attól félek, hogy szét kell kapni rendesen :-(
SanyiJTD2016-12-14 18:21:10 // 88454
Sziasztok. 2,4-be mennyi szervóolaj megy?
Invisible2016-12-14 18:09:41 // 88453
Igen Csöri volt a megmentő :-)
Ott kellett hagynom, mert várni kellett az 1200 forintos alkatrészre. 2 munkaórát számolt fel. Ha jól emlékszem le kellett bontani az elejét elég rendesen, hogy normálisan hozzá tudjon férni. Azt hiszem a dpf-et is le kellett kapni, de ebben nem vagyok teljesen biztos.
Piritu - 1.000.0002016-12-14 17:55:20 // 88452
Miközben jött, se volt semmi, pedig tolta neki.
Amúgy pár hsz-el ezelőtt pont ezt írtam. Alkatrészek elhasználódnak, cserélni kell őket. Minél "korszerűbb" egy autó, annál többet. A csere még mindig nagyságrenddel kevesebbe van, mint az új autó értékvesztése, amin ugye nem kell ezeket cserélni.
A Spiderre is már ráköltöttem bőven a vételárát, lassan kezdhetem elölről a csereberét.
Anno a 156-omon a turbócsere az autó értékének negyede volt.
Angelo2016-12-14 17:46:56 // 88451
Alapjáraton nekem se füstöl,hanem váltások után,gázadásra ömlik a füst.De azért az vicces,hogy 100.000km-ként cserélni egy 300.000 ft-os alakrészt :D:D
Giuntini2016-12-14 17:44:38 // 88450
Szatyi. Alfa Szatmári Békásmegyer.
Piritu - 1.000.0002016-12-14 17:44:09 // 88449
Klatty ide. A szokatlan füstölést a meghibásodás jeleként írják le.
Tavaly Hardy pont regenerálás közben érkezett a VTT-re, járatta is ott alapjáraton. Semmi füstje se volt, mellette beszélgettünk.
Angelo2016-12-14 17:40:40 // 88448
De ha már itt tartunk...tud vki ajánlani egy fasza motordiagnosztikás helyet?Ahol kompletten megnézik a dolgokat?És nem basznak át és korrektül átnéznek mindent?
Területileg Budapest jöhet szóba.
Angelo2016-12-14 17:36:33 // 88447
Nekem is olyan állapotban van,mint Warbirunner képén...én csak örülnék,ha normálisan működne.Azért is érdekes ez a fémtiszta felvetés,hogy több regen videó is mutatja,hogy ömlik a füst...szóval én ezt tartom valószínűbbnek,mint h semmi füst nem jön ki.
Angelo2016-12-14 17:32:27 // 88446
Érdekes...ha nem ömlene a füst a kocsiból regen alatt,akkor másképp vélekednék a működésről.Autópályán nem észrevehető a regenerálás,de a városban füstöl.Nálam elvileg teljesen gyári állapot van,és nagyon is látványos amikor regenerál :D...szóval benne van a rendszerben a DPF.
ProdyG2016-12-14 17:31:52 // 88445
Volt már talán téma korábban, de borzasztóan gyenge a tompított fényszóróm. Plusz a jobb oldali H7-es izzót rögzítő kis cucc, el van törve, műanyag bilinccsel van odafogatva valahogy az izzó, de egyáltalán nem áll jól... szeretném ezt rendbe tenni.
A szerelőm azt mondta, hogy a foncsor elöregszik a lámpában, és új komplett lámpát kell venni, hiába szedjük szét, takarítjuk ki a foncsort, nem segít...

Ha újat veszek, akkor gyárit mindenképp, vagy jó valamelyik utángyártott is? Illetve nem lehet csak a tompított fényszóró részt cserélni a 3 lámpa közül?
Igazából csak azzal van bajom.
köszi!
Shadin2016-12-14 17:29:27 // 88444
Lehet, hogy az alsó csavaros rögzítésnél eltörtem. Ahogy nézem hegesztett a fül rajta, ott ki is könnyülhetett at anyag. Na ezt is szétkapom holnap. Már féltem h unatkozni fogok a fene nagy szabimon :-)

Shadin2016-12-14 17:19:53 // 88443
Látom Csőri csinálta. Mekkora meló volt, nem tudod?
ProdyG2016-12-14 17:17:40 // 88442
köszi :)
Piritu - 1.000.0002016-12-14 17:15:23 // 88441
Ez lenne a kép, az előbb rossz ment fel:
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak