Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-15 09:11:14 // 88505
így van a 2,4 DPF-fel 9-9,5 nélküle meg szoftver 7,6-8L ... 1.3 multifos EU4 5L, EU5 DPF-fel 6L, a FAP-os autóknál mint Phedra, Rözső sose láttam mikor pucol ... a 2.0-nál csak DPF-es autóim voltak a Bravo 6,5-7L evett a 159 8-8,5L eszik ...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-15 09:06:50 // 88504
ez így ebben a formában nem igaz, attól függ milyen delejről beszélünk és mennyi a városi közlekedés ...
droberto2016-12-15 09:05:23 // 88503
Pedig azt írják, hogy dízelnél nincs hatással a fogyasztásra.
Én jártam nélküle ~2000 km-t nem tapasztaltam érdemi változást.
Én jártam nélküle ~2000 km-t nem tapasztaltam érdemi változást.
Piritu - 1.000.0002016-12-15 09:02:08 // 88502
A 2,4 és az 1,9 esetében valószínűbb több a többlet, mint a 2.0 esetében. A motortól távol van a DPF. Valószínűleg több üzemanyagot kell elégetni, hogy átmelegedjen.
tirex2016-12-15 08:58:12 // 88501
Nekem ki lett pucolva és írva. Nem volt koszos,fogyasztás nem változott viszont jó kormos lett a hátulja minden. osztrák út után. :)
Piritu - 1.000.0002016-12-15 08:54:38 // 88500
Elvileg érthető a fogyi csökkenés egr OFF esetén. Nélküle nő az égési hőmérséklet (több NOX), amitől javulhat a fogyasztás. Ezt az utat járta a VW a csalószoftverrel is..
Piritu - 1.000.0002016-12-15 08:48:16 // 88499
Anno megmértem én is a 2.0-nál. Nekem egy stampedli jött ki 100km-re vetítve.
Liquid2016-12-15 08:47:36 // 88498
Ennek ellenére szinte mindenki azt mondja/írja, hogy a DPF és EGR kiiktatása után mérhetően csökkent a fogyasztás, ebben persze benne lehet a szoftver optimalizálás is, sőt lehet hogy annak nagyobb a hozománya.
Én sajna nem rendelkezek ilyen adatokkal, viszont Erhard 9 feletti fogyasztásról beszélt DPF-el, namost az enyém most eszik ennyit Q4-gyel... Ez azért elgondolkodtató.
Lehet hogy a 2.4-nél van csak nagyobb az eltérés...
Norby-t kell megkérdezni, mit tapasztalt.
Én sajna nem rendelkezek ilyen adatokkal, viszont Erhard 9 feletti fogyasztásról beszélt DPF-el, namost az enyém most eszik ennyit Q4-gyel... Ez azért elgondolkodtató.
Lehet hogy a 2.4-nél van csak nagyobb az eltérés...
Norby-t kell megkérdezni, mit tapasztalt.
droberto2016-12-15 08:46:34 // 88497
Engem szoktak igazoltatni. :)
A többi majd a Hardy alátámasztja, vagy cáfolja. :)
A többi majd a Hardy alátámasztja, vagy cáfolja. :)
tdemeter2016-12-15 08:45:34 // 88496
Valaki tudna segíteni abban, hogy 8v-ben mekkora meló kicselni az izzítógyertyákat?
_Ata_2016-12-15 08:43:34 // 88495
Valakinek volt olyan jelenség, hogy ha felmelegedik az autó, a középkonzolon a középső óra (hűtőfolyadék hőmérséklet) világítása megszűnik? Aztán mikor visszahül az autó ismét világít :D
tirex2016-12-15 08:38:24 // 88494
Látott már valaki eltömődött részecskeszűrő? Én már beleztem ki többet is, hát azokban egy szem korom nem volt!,még mutatóban sem! A xenonhoz meg annyit hogy régen sem volt és mindenki tudott közlekedni. Egyre jó, ha szembejön kivakítja a szemed. Aki kitalálta annak egész nap a szemébe világítanák vele. Ne jöjjön senki a szar beállítással mert a vadiúj nagyértékű autók a legszarabbak. Egész nap úton vagyok, van tapasztalat.
droberto2016-12-15 08:35:27 // 88493
Ja, és önmagában nem fogyaszt többet a részecskeszűrőtől. És kevesebbet se ha nincs. Van itt olyan köztünk, aki más paraméterek változatlanul hagyása mellet kiszedte és lemérte.
Persze regenerációkor van egy kis többletfogyasztás, de számoljuk egy kicsit:
Normál üzemszerű esetet figyelembe véve 1.9-es motorral.
Adatok:
Átlag fogyasztás: 7,5 l / 100 km
Reneneráció: ~500 km / db
Rengeneráció hossza: ~10 min
Regeneráció közbeni többletfogyasztás (városon kívül): + 2 l / 100 km
Regeneráció közbeni átlagsebesség: 100 km / h
Számolt értékek:
Regeneráció alatt megtett út: 100 / (10/60) = 16 (km)
Tehát 16 km-en keresztül + 2 l-es többletfogyasztás 100 km-re vetítve.
Többlet fogyasztás 100 km-re vetítve: (6 / 100) x 2 = 0,32 (l)
Többlet fogyasztás 500 km-re vetítve (mivel 500 km-enként regenerál): 0,32 / 5 = 0,064 (l/100 km)
Konklúzió:
A részecskeszűrő által okozott fogyasztástöbblet alig több mint 0,5 dl.
Persze regenerációkor van egy kis többletfogyasztás, de számoljuk egy kicsit:
Normál üzemszerű esetet figyelembe véve 1.9-es motorral.
Adatok:
Átlag fogyasztás: 7,5 l / 100 km
Reneneráció: ~500 km / db
Rengeneráció hossza: ~10 min
Regeneráció közbeni többletfogyasztás (városon kívül): + 2 l / 100 km
Regeneráció közbeni átlagsebesség: 100 km / h
Számolt értékek:
Regeneráció alatt megtett út: 100 / (10/60) = 16 (km)
Tehát 16 km-en keresztül + 2 l-es többletfogyasztás 100 km-re vetítve.
Többlet fogyasztás 100 km-re vetítve: (6 / 100) x 2 = 0,32 (l)
Többlet fogyasztás 500 km-re vetítve (mivel 500 km-enként regenerál): 0,32 / 5 = 0,064 (l/100 km)
Konklúzió:
A részecskeszűrő által okozott fogyasztástöbblet alig több mint 0,5 dl.
Giuntini2016-12-15 08:27:50 // 88492
Itt a pont a végére!
Liquid2016-12-15 08:18:23 // 88491
Ha nem világít az égbe, akkor max. műszakira kell kivenni, de még oda se, senki nem fogja észrevenni. A közrendőr az út mellett nem fogja megmondani, hogy nem gyári, mert:
- egyrészt nem igazoltatnak sose
- ha mégis akkor sem az ilyen dolgokat nézik
- ha nézik akkor se idegen a xenon egy 159-en
Igen most jön majd, hogy de a német autópályán, meg KPM-esek még a féklámpaizzó márkáját is megnézik, de NEM :)
A 156-tal 5 évig mászkáltam xenonnnal, volt műszakin meg minden...
- egyrészt nem igazoltatnak sose
- ha mégis akkor sem az ilyen dolgokat nézik
- ha nézik akkor se idegen a xenon egy 159-en
Igen most jön majd, hogy de a német autópályán, meg KPM-esek még a féklámpaizzó márkáját is megnézik, de NEM :)
A 156-tal 5 évig mászkáltam xenonnnal, volt műszakin meg minden...
droberto2016-12-15 08:02:27 // 88490
:)
Semmennyire. Vannak szettek amik jók, de sose lesz olyan mint a gyári.
1. Más a lámpa, foncsor (fókuszpont).
2. Nincs szintszabálytó. Pontosabban van csak manuális (a hátsó hídon a "terhelés" érzékelő).
3. Nincs spricni (mosó berendezés - motor, komplett csövezés, 6 fúvóka, lyukas lökhárító).
Meg lehet csinálni jobb is lesz (kivéve a szembe jövőnek), de rendőr büntizhet érte. (Szoktak is.)
A másik út a gyári de az nem olcsó, de nem is lehetetlen.
Semmennyire. Vannak szettek amik jók, de sose lesz olyan mint a gyári.
1. Más a lámpa, foncsor (fókuszpont).
2. Nincs szintszabálytó. Pontosabban van csak manuális (a hátsó hídon a "terhelés" érzékelő).
3. Nincs spricni (mosó berendezés - motor, komplett csövezés, 6 fúvóka, lyukas lökhárító).
Meg lehet csinálni jobb is lesz (kivéve a szembe jövőnek), de rendőr büntizhet érte. (Szoktak is.)
A másik út a gyári de az nem olcsó, de nem is lehetetlen.
droberto2016-12-15 07:53:18 // 88489
És azt se felejtsük el, hogy EGR OFF esetén, a Turbónak akár 2x annyi levegőt kell szállítania. :)
droberto2016-12-15 07:50:06 // 88488
Nem véletlenül van bene az a hőcserélő. :)
Smith2016-12-15 07:49:38 // 88487
Én hiszek neked. :)
Más: utólagosan mennyire macerás xenonosítani? Nem szeretnék lemondani róla, de sajnos a 159-ek többségében még most sincs xenon, márpedig arról nem szeretnék lemondani. A gyári xenon milyen márka? Milyen izzó? Más a lámpatest is?
Más: utólagosan mennyire macerás xenonosítani? Nem szeretnék lemondani róla, de sajnos a 159-ek többségében még most sincs xenon, márpedig arról nem szeretnék lemondani. A gyári xenon milyen márka? Milyen izzó? Más a lámpatest is?
droberto2016-12-15 07:45:54 // 88486
Honnan veszed ezek a dolgokat, szétszedted már, láttad belülről, vagy részt vettél bármilyen mérésben?
1., A részecskeszűrő nem képez ellenállást, az áthaladási keresztmet még 100% tömődés mellett is sokkal nagyobb mint a 60-as csőé.
2., Normál üzemnél regenerációnál korom égésekor: "víz és CO2 keletkezik.
CO, HC → H2O, CO2
PM → H2O, CO2
Ez egyszerű kémia."
Kicsit unalmast már ismételni.
Az tény - ahogy te is írtad -, hogy a korszerű motorok szennyezőbbek, de egy turbó benyás is elég mérget ereget ki magából. (Csak most sikk lett a dízeleket fikázni.)
Ha tudsz jobb/használhatóbb emissziócsökkentő eszközöket, akkor ne tartsd magadban.
Egyre viszont szépen kérlek, félinformációkból felépített érvrendszerekre hivatkozva ne dobáljuk már ki az autónikból az egyébként jól működő környezetvédelmi eszközöket.
Köszönöm! :)
1., A részecskeszűrő nem képez ellenállást, az áthaladási keresztmet még 100% tömődés mellett is sokkal nagyobb mint a 60-as csőé.
2., Normál üzemnél regenerációnál korom égésekor: "víz és CO2 keletkezik.
CO, HC → H2O, CO2
PM → H2O, CO2
Ez egyszerű kémia."
Kicsit unalmast már ismételni.
Az tény - ahogy te is írtad -, hogy a korszerű motorok szennyezőbbek, de egy turbó benyás is elég mérget ereget ki magából. (Csak most sikk lett a dízeleket fikázni.)
Ha tudsz jobb/használhatóbb emissziócsökkentő eszközöket, akkor ne tartsd magadban.
Egyre viszont szépen kérlek, félinformációkból felépített érvrendszerekre hivatkozva ne dobáljuk már ki az autónikból az egyébként jól működő környezetvédelmi eszközöket.
Köszönöm! :)
rodolfo752016-12-14 23:36:13 // 88485
Igen, ugyanez volt nekem is foncsor megégés. Ennyivel jobb a xenon :). Vagy csere (lámpatest), vagy kibányászod a projektor mögötti lemezt és foncsorozzák 3k-ért. De állítólag a szétszedés macerás, hőbefúvóval kell lemelegíteni a burát...
rodolfo752016-12-14 23:32:48 // 88484
Hali!
Sokaknak igaza van! Nyilván a DPF valamennyi koromrészecskét (vagy kellően sokat) csapdába zár. Ezt kell kitakaríttatni vagy később a cserével megy a veszélyes hulladékba. Nyilván egy újszerű, kevés km-es vasból nem kell kilökni a DPF-et. Nem vagyok én sem DPF ellenes. Bár az tény, hogy mint "ellenállás", teljesítmény csökkentő is. Az enyémbe még bent van, én 2/3-ad országút 1/3-ad városban használom. Városi tönymörgésre ott az OFF kisautóm. Tudom, ezt nem mindenki teheti meg anyagilag (sem). Nekem inkább az az aggályom, amikor regenerál, akkor után égetve bizonyos részét kijuttatja a levegőbe 1/10-ed, 1/100-ad?? méretben. Tudjuk, hogy a (korom)részecske minél kisebb, annál veszélyesebb. Erről sajnos elég keveset ír a szakirodalom vagy én nem találtam rá forrást. A benzinesek füstje- főleg ha a katalizátor off vagy szétég, vagy szabályozatlan elég magas a kipufogófüst NOx SOx tartalma, ami a dízelben 1/100-ad része... Ezek is veszélyes rákkeltő, idegméreg vegyületeket tudnak alkotni. Mondom ezt, hogy dízelellenes és 22 évig benzineseket használó cartárs voltam. Igazatok van, épkézláb benzines nagy autóhoz alig lehet hozzájutni. Sztem használtan, megfizethető (1,5-3 mFt) árfekvésben 10-ből 1 a benzines. Bocs, ha valakinek erős vagyok senkit nem akarok bántani, csak kiírom magamból a dolgokat...
R75
Sokaknak igaza van! Nyilván a DPF valamennyi koromrészecskét (vagy kellően sokat) csapdába zár. Ezt kell kitakaríttatni vagy később a cserével megy a veszélyes hulladékba. Nyilván egy újszerű, kevés km-es vasból nem kell kilökni a DPF-et. Nem vagyok én sem DPF ellenes. Bár az tény, hogy mint "ellenállás", teljesítmény csökkentő is. Az enyémbe még bent van, én 2/3-ad országút 1/3-ad városban használom. Városi tönymörgésre ott az OFF kisautóm. Tudom, ezt nem mindenki teheti meg anyagilag (sem). Nekem inkább az az aggályom, amikor regenerál, akkor után égetve bizonyos részét kijuttatja a levegőbe 1/10-ed, 1/100-ad?? méretben. Tudjuk, hogy a (korom)részecske minél kisebb, annál veszélyesebb. Erről sajnos elég keveset ír a szakirodalom vagy én nem találtam rá forrást. A benzinesek füstje- főleg ha a katalizátor off vagy szétég, vagy szabályozatlan elég magas a kipufogófüst NOx SOx tartalma, ami a dízelben 1/100-ad része... Ezek is veszélyes rákkeltő, idegméreg vegyületeket tudnak alkotni. Mondom ezt, hogy dízelellenes és 22 évig benzineseket használó cartárs voltam. Igazatok van, épkézláb benzines nagy autóhoz alig lehet hozzájutni. Sztem használtan, megfizethető (1,5-3 mFt) árfekvésben 10-ből 1 a benzines. Bocs, ha valakinek erős vagyok senkit nem akarok bántani, csak kiírom magamból a dolgokat...
R75
Hardy2016-12-14 22:41:36 // 88482
Van amikor csak úgy saját szorakoztatasomra :-)
Hardy2016-12-14 22:37:19 // 88481
Sajnos en is sokat varosozok, de hétvégente mindig csinalok egy nagyobb kort palyan meg foúton.
Giuntini2016-12-14 22:25:24 // 88480
Elképzelhető, hogy a 2,0-nál egészen a leömlőnél van a Dpf sokkal jobban ki tud kormolódni. A 2,4-nélnagyon hátul van, ezért szerintem sohasem lesz olyan fehér.
Giuntini2016-12-14 22:19:48 // 88479
Azt jól teszed, mert így segítesz a lerakódások kipucolásában. Nem csak a Dpf miatt kell, ezeket a dízeleket időnként meg kell hajtani, mert "ellustul".
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 21:54:24 // 88478
Ez korrekt :-) Elismerésem!
Csabi2016-12-14 21:35:36 // 88477
Én is kipróbáltam...
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 21:28:54 // 88475
Ezt a 146-on kipróbáltam, nem tapasztaltam semmi különbséget a bemelegedés idejében.
Dömpi (il dottore)2016-12-14 21:13:52 // 88474
Az EGR azért télen jó: lényegesen előbb melegszik be a motor mint nélküle.
Ugyebár hidegen hajtani meg nem túl jó a gépnek.
Ugyebár hidegen hajtani meg nem túl jó a gépnek.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 21:08:26 // 88473
Ja. Nem sikerült még csatlakoznom, hiába van 2 kábelem is. A VAG-COM megdöglött szerintem, mert már a 146-ot se tudtam olvasni vele, az ELM-327 - nél meg valami driver akadás lehet. Egy csomó féle USB serial portos cuccot használok, valami megkavarodott, és nem birom beállítani.
Zsolt1552016-12-14 21:03:19 // 88472
A kisebbik kint dolgozik Németországban, majd megkérem, hogy vegyen fel egy ellenőrzést, amikor elkapnak valakit, aki kiherélte az autóját.
Angelo2016-12-14 21:02:47 // 88471
Mivel kiírják,ha ráteszik comp-ra,akkor ugye látszik h megszűntek a regen időszakok.Plusz ha nem normálisan csinálják,akkor néha kicsit kormol a verda...ha normálisan helyen veszik ki,akkor kívülről nem mondod meg.
Én is pont erre lettem volna kíváncsi korábban,hogy ez a német mozgó ellenőrző rendszer mi alapján mondja meg,hogy nincs alatta DPF:)
Én is pont erre lettem volna kíváncsi korábban,hogy ez a német mozgó ellenőrző rendszer mi alapján mondja meg,hogy nincs alatta DPF:)
Angelo2016-12-14 20:59:11 // 88470
De jó Neked :)
Eleinte Nekem se füstölt,aztán egyszer csak behisztizett és akkor füstöljön...persze azóta sajnos csak városozok...de lehet h beépítek hetente egy kis autópályázást,hogy kiégjen a rendszer rendesen!
Eleinte Nekem se füstölt,aztán egyszer csak behisztizett és akkor füstöljön...persze azóta sajnos csak városozok...de lehet h beépítek hetente egy kis autópályázást,hogy kiégjen a rendszer rendesen!
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 20:58:47 // 88469
Az a 'vicces', hogy kell. Persze lefedi a garancia, de milyen már, hogy 20e-nél EGR csere, 95-nél teljes szívósor csere? Na mindegy. Egyébként kiderül valahonnan, ha ki van írva a dpf? Mert nálam nulla jele van, hogy regenerálna és az a kipufogó pont olyan kormos mint a 146-on volt. Jövő héten is lesz utam, majd figyelem valamennyire :-)
Liquid2016-12-14 20:58:10 // 88468
A 2.0-nál kicsit jobban sikerült megoldani a DPF kérdést. Amúgy ez általános jelenség sajnos a korai DPF-es dízeleknél. Márkafüggetlenül mindegyik egy rakás szar :(
Invisible2016-12-14 19:53:09 // 88467
EGR hűtő fedél csere után jött elő nekem is. Nálam nem volt nagyon durva a szivárgás mert Csöritől elmentem vele VTT 4-re, Veszprém, vissza Velence, majd haza Nagykanizsára és egy hét állás után volt egy féltenyérnyi folt a garázs padlóján.
Piritu - 1.000.0002016-12-14 19:42:22 // 88466
Első kanyarban megnéznék egy bontott lámpát, mondjuk Phon-nál.
Piritu - 1.000.0002016-12-14 19:36:45 // 88465
Szerintem ez a normális.
Marseus2016-12-14 19:36:42 // 88464
akkor ezt benéztem?:-))klímának hittem..
Hardy2016-12-14 19:34:14 // 88463
210000 és meg mindig ilyen. Éppen most nezegettek hogy hogyan lehet ennyire tiszta. Egy fehér ruhával töröltek bele és fehér maradt. Nekem semmi füst nincs ha regeneral csak rohadt forró levegő jön ki a kipufogóból.
konigla2016-12-14 19:32:25 // 88462
Shadin2016-12-14 19:11:31 // 88461
Össze aszta a kocsi alját olajjal. És nem látni a forrást. Holnap meg mennem kell vele.
Invisible2016-12-14 19:02:48 // 88460
Csöri is mondta a magáét, amikor levette haspáncélt és látta egyből, hogy ott van a hiba forrása. Azt mondta, hogy ez 2.0 JTDm jellegzetesség, mert szárazon tömítő anyag nélkül teszik be a tömítést, így 4-5 év után elég kicsit megpiszkálni a pálcát és már kezd is szivárogni az olaj.
Angelo2016-12-14 19:01:21 // 88459
Persze innen is meg lehet közelíteni,és sajnos ez az út van,nincs alternatíva...de,hogy miért nem tekintem én ezt normálisnak...mert az ezelőtti diesel konstrukciók elmentek 400e vagy 600e km-t,és nem kellett rákölteni a kocsi vételárárnak a 4x-ét mondjuk 10 év alatt...és azért az elég meredek,hogy mondjuk 2-3 év alatt ez radikálisan változzon.
Hozzáteszem....teljes mértékben a környezet megóvása mellett vagyok,de nem hiszem,hogy le kellene mondani a megbízhatóságról,működhetne a kettő együtt.
És akkor nem megyek bele ez EGR működésébe,mert az nagyon beteg dolog szerintem...visszaáramoltat a motortérbe egy kevés füstgázt...hát ne mondja nekem senki,hogy ez nem ront a motor élettartamán...
Na de tényleg nem vitatkozni szeretnék,csak nem tudom benyelni,ha vmi szar fos és nincs átgondolva,de el van adva aranynak :D
Hozzáteszem....teljes mértékben a környezet megóvása mellett vagyok,de nem hiszem,hogy le kellene mondani a megbízhatóságról,működhetne a kettő együtt.
És akkor nem megyek bele ez EGR működésébe,mert az nagyon beteg dolog szerintem...visszaáramoltat a motortérbe egy kevés füstgázt...hát ne mondja nekem senki,hogy ez nem ront a motor élettartamán...
Na de tényleg nem vitatkozni szeretnék,csak nem tudom benyelni,ha vmi szar fos és nincs átgondolva,de el van adva aranynak :D
Piritu - 1.000.0002016-12-14 18:35:40 // 88458
Másképp közelíteném meg a dolgot.
Miért nem tekintjük a befecskendező rendszert, az egr-t, a dpf-et, a 2.0 egr hűtő fedelét, stb. is kopó alkatrésznek. Egy kuplungszett is ennyit bír, azt mégis kopó alkatrésznek hívjuk.
Egy TS motorban 100ezrenként kell gyertyát cserélni és az is kopó alkatrész. Az esetleg másfélszer ennyinként cserélendő vezérlésmódosítót meg már konstrukciós hibának tekintjük...
"Ez a lista nagyon másképp nézne ki,hogy ha nem lenne Dpf vagy EGR,tehát ha egészséges élettartamú lenne a konstrukció." Ennyire van tervezve. Az erkölcsi avulás is kb. eddig szól. Az Égéstérben beszéltek épp mostanában arról, hogy max a második tulajig érdekli a gyárat. Innentől felújítás.
Miért nem tekintjük a befecskendező rendszert, az egr-t, a dpf-et, a 2.0 egr hűtő fedelét, stb. is kopó alkatrésznek. Egy kuplungszett is ennyit bír, azt mégis kopó alkatrésznek hívjuk.
Egy TS motorban 100ezrenként kell gyertyát cserélni és az is kopó alkatrész. Az esetleg másfélszer ennyinként cserélendő vezérlésmódosítót meg már konstrukciós hibának tekintjük...
"Ez a lista nagyon másképp nézne ki,hogy ha nem lenne Dpf vagy EGR,tehát ha egészséges élettartamú lenne a konstrukció." Ennyire van tervezve. Az erkölcsi avulás is kb. eddig szól. Az Égéstérben beszéltek épp mostanában arról, hogy max a második tulajig érdekli a gyárat. Innentől felújítás.
Angelo2016-12-14 18:24:14 // 88456
Teljes mértékben igazad van abban,hogy cserélni kell az alkatrészeket,és az autó önmagában értékvesztő dolog.De azért tegyünk különbséget kopó alkatrész és elrontott konstrukció között.Dpf-el semmi baj nem lenne,ha olyan konstrukció lenne,hogy nagyjából egy normális diesel motor élettartamához igazodna,hisz miért is kellene hamarabb tönkremennie,ha jó a konstrukciója.Azt is értem és olvastam,hogy az alkatrész árakat az újkori árhoz mérik,ez is tiszta...de azért vhol fel kell tenni a kérdést,hogy ez normális vagy sem?Persze ez igaz minden autógyártóra.
Persze az is teljesen normális,hogy elviszed a szeretett diesel autódat egy kötelező szervízre 190e km-nél,és akkor cserélj EGR-t,Dpf-et,turbó felújítás,pár lengőkar,termosztát,és van amit biztos kihagytam...majd amikor mész érte,hogy kész...kiperkálod a több százezer forintot,ami inkább fél misi vagy felette....majd 100e km után kezded elölről :D
Ez a lista nagyon másképp nézne ki,hogy ha nem lenne Dpf vagy EGR,tehát ha egészséges élettartamú lenne a konstrukció.Lengőkart és egyéb kopó alkatrész cseréje kell,főleg a magyar utakon...na mind1 :D
Majd lesz vhogy :D
Persze az is teljesen normális,hogy elviszed a szeretett diesel autódat egy kötelező szervízre 190e km-nél,és akkor cserélj EGR-t,Dpf-et,turbó felújítás,pár lengőkar,termosztát,és van amit biztos kihagytam...majd amikor mész érte,hogy kész...kiperkálod a több százezer forintot,ami inkább fél misi vagy felette....majd 100e km után kezded elölről :D
Ez a lista nagyon másképp nézne ki,hogy ha nem lenne Dpf vagy EGR,tehát ha egészséges élettartamú lenne a konstrukció.Lengőkart és egyéb kopó alkatrész cseréje kell,főleg a magyar utakon...na mind1 :D
Majd lesz vhogy :D